Fitness Seller

Heshkeflem's Greyskul LP log

Bezoekers in dit topic

Heshkeflem

Novice
Lid geworden
12 dec 2015
Berichten
24
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
86kg
Hallo allen,

Ik ben Jonathan, 20 jaar en al twee jaar fanatiek bezig met sporten. Ik heb het laatste jaar getraind met een leg push pull schema. Ik trainde zo'n 5 keer per week zonder vaste rust dagen. Ik begon met bench, squat, of deadlift 3-5x5 en daarna ongeveer 5 oefeningen 4x8-10. Mijn kracht is erg goed vooruit gegaan tijdens deze periode mijn stats zijn nu als volgt:

Bench 114 (mijn zwakke punt)
Squat 170
Deadlift 220
BW 89.5

Het leek mij een leuk idee mee te gaan doen aan een beginnerswedstrijd voor powerliften en ik heb besloten om mijn schema daar op aan te passen.

Ik ben deze week begonnen met een variant op Greyskull LP en het leek mij leuk om een logje bij te gaan houden.

Mijn training afgelopen week was als volgt:

Maandag
Bench press 88 kg x5 5 7
Squat 150 kg x5 5 8
Weighted chinups 10 kg x6, 15 kg x6

Woensdag
Press 51 kg x5 5 7
Ez bar curl 20 kg x15 11
Deadlift 188 kg x6

Vrijdag
Dit was een slechte training voor mij, ik was de dagen hiervoor al een beetje ziekjes en had een lange dag. Zoals je kunt zien heb ik bij de squat maar 4 reps gehaald op de laatste twee sets. Het is bij mijn schema zo dat je een reset doet van 10% zodra je op de laatste set geen 3 reps haalt. Ik hoop dat het squaten morgen beter gaat.

Bench press 89 kg x5 5 6
Weighted chinups 15 kg x7 7
Squat 152 kg x5 4 4

Ik heb een tripod besteld om mijn lifts te kunnen filmen, zodat ik kritisch kan gaan kijken naar mijn form. Misschien dat ik zo af en toe ook wel eens een filmpje zal posten mits daar animo voor is.
 
Net een een heerlijke training gehad. Het squaten ging ondanks de verhoging van 2 kg erg lekker. In mijn warming up heb ik met squaten 170 kg gedaan, dit ging best soepel.

Training was als volgt:

Press 52 kg x5 5 9
Weighted chin up 15 kg x 8 20 kg x 6
Squat 154 kg x 5 5 7

Nu lekker mijn welverdiende roerbakprutje naar binnen het werken
2zppqo8.jpg
 
Vandaag een lekkere training gehad. Ik denk dat ik bij mijn deadlift nog wel een of twee extra reps had kunnen doen.

Benchpress 90 x5 5
EZ-bar curl 22 x14 12
Deadlift 190x5

Ik heb ook een filmpje van mijn deadlift, ik zag zelf al dat mijn rug krom is. Verder nog tips?
 
Vrijdag had ik het erg zwaar met mijn training. Desalniettemin een aantal zware setjes gesquat. De training was als volgt:

Press 53 kg x5 5 5
Chin up 20 kg x7 7
Squat 156 kg x5 5 6

De training van vandaag was een voelde een stuk minder zwaar de sets bij zowel het squaten als het benchen voelde erg soepel. De training van vandaag was als volgt:

Bench press 91 kg x5 5 6
Chin up 25 kg x6 5
Squat 158 kg x5 5 6

Dit is een filmpje van mijn laatste set squats. Tips zijn altijd welkom!
 
In! Wel even opletten met je squat, als je aan een wedstrijd meedoet wordt alleen je eerste rep goedgekeurd. Doe je mee aan die wedstrijd van topfit?
 
Bedankt voor de tip, zag zelf ook al dat het op het randje zit. Ik dacht zelf dat de op een na laatste misschien ook net op diepte zit.

Ik heb mij nog nergens voor ingeschreven, ik wil eerst wat kracht opbouwen. Dit is mijn eerste schema gefocust op kracht. Ik wil ergens rond september een wedstrijd gaan doen.
 
Bedankt voor de tip, zag zelf ook al dat het op het randje zit. Ik dacht zelf dat de op een na laatste misschien ook net op diepte zit.

Ik heb mij nog nergens voor ingeschreven, ik wil eerst wat kracht opbouwen. Dit is mijn eerste schema gefocust op kracht. Ik wil ergens rond september een wedstrijd gaan doen.
Net niet, ze zijn zeer streng
usapl-squat-depth.jpg
Dit is wat je moet halen.

Aah dan doe je mee met de beginnerswedstrijd van Powerhouse middelburg?
 
Bedankt, net iets dieper dan de volgende keer.

Dat is inderdaad een optie, is alleen 2:30 uur rijden voor mij.
 
De training van vandaag begon niet zo lekker het pressen heb ik iets te gehaast gedaan. Dit heeft er voor gezorgd dat ik in de laatste set geen 5 reps gehaald heb. Het deadliften ging vandaag wel erg lekker. In de warming up 215 kg gedaan en die voelde erg soepel.

Heb vandaag een extra oefening gedaan want de plek waar ik normaal deadlift (en waar alle schijven liggen) was bezet en dus moest ik improviseren. Ik heb ongeveer 200 kg aan schijven van de ene naar de andere kant vd sportschool moeten tillen.

Mijn training was als volgt:

Press 54 kg x5 5 4
Ez bar curl 24 kg x12 12
Deadlift 192 kg x7
 
Training ging goed vandaag, totdat ik bij het sqauten aan kwam. Ik ben zo dom geweest een nieuw pr te squaten (kon het niet laten) en daarna wilden mijn normale setjes niet meer. Ik heb vandaag 180 kg gesquat. De rest van de training was als volgt:

Bench press 92 kg x5 5 7
Chin up 25 kg x6 5
Squat 160 kg x2 3 en hierna was ik gestopt aangezien mijn benen slapper voelde dan overgare spaghettislierten. Ik ben van plan maandag gewoon weer 160 kg te doen mits het dan nog steeds zo belabberd gaat ga ik mijn eerste reset doen(verwacht ik niet).
 
Haha ik herken het! Als je echt goed je PR wilt testen kun je beter een hele week niet trainen of deloaden en dan je PR proberen te zetten.
 
Het squaten ging gelukkig beter dan vorige week. Het ging nog niet helemaal zoals ik wil. Ik denk dat dat komt doordat ik dit weekend weer eens uit geweest ben en nogal wat gedronken heb. Training was als volgt:

Press 55 kg x5 5 6
Chin up 25 kg x6 5
Squat 160 kg x5 5 3
 
Ik vraag me af of je met dergelijke krachtstats nog veel hebt aan een novice-schema. Desalniettemin wens ik je veel succes!
 
Heb jij methodes die je aan kunt raden om naar te kijken dan? Ik heb nog nooit puur op kracht getraind. Ik dacht ik kijk even hoeveel ik er uit kan slepen met een lp schema.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag vroeg naar de sportschool gegaan, voor mijn ontbijt. De training ging goed heb armen even overgeslagen omdat ik een drukke dag heb. Training van vandaag was als volgt:

Bench press 93 kg x5 5 6
Deadlift 196 kg x5

Ik kom er nu ik mijn logje schrijf pas achter dat ik een stap van 4 kg gemaakt heb ipv een stap van 2 kg. Ik doe volgende week gewoon nogmaals 196 kg denk ik.
 
Heb jij methodes die je aan kunt raden om naar te kijken dan? Ik heb nog nooit puur op kracht getraind. Ik dacht ik kijk even hoeveel ik er uit kan slepen met een lp schema.

Je kunt het natuurlijk wel proberen :)

Anders kun je eens kijken naar Texas method (is mij wel goed bevallen) of madcow. Daar heb ik geen ervaring mee. Er zijn vast nog wel meer intermediate schema's, maar die schieten me nu ff niet te binnen.
 
Je kunt het natuurlijk wel proberen :)

Anders kun je eens kijken naar Texas method (is mij wel goed bevallen) of madcow. Daar heb ik geen ervaring mee. Er zijn vast nog wel meer intermediate schema's, maar die schieten me nu ff niet te binnen.
Ik kan the texas method ook aanraden, je moet wel de template (het schema) op jouw individuele eisen aanpassen. Why The Texas Method May Be The Best Intermediate Program Daar heb je een goede review. Je kunt ook op strengthstandards je stats invullen en dan poept die een schema voor je uit met wat je moet doen. [Link niet meer beschikbaar]
 
Ik heb net tijdens mijn voetbalwedstrijd (doe ik er ook nog bij) een hamstringblessure opgelopen. Ik vermoed dat het een zweepslag is, ik kijk dit weekend even aan en dan bepaal ik maandag of ik naar de huisarts en of fysio ga. Ik ben bang dat deadliften en squaten er een tijdje niet in zit...
 
Ik heb vandaag getraind in plaats van gisteren. Mijn hamstring voelt op dit moment erg stijf en rekken en kracht zetten voelt niet goed. Ik heb vandaag alleen gebankdrukt en wat opgetrokken op bodyweight, want de riem waarmee ik extra gewicht kan gebruiken voor optrekken was kapot.

Bankdrukken 95 kg x5 5 6 (nagenoeg zonder kracht uit de benen)
 
Ik kan the texas method ook aanraden, je moet wel de template (het schema) op jouw individuele eisen aanpassen. Why The Texas Method May Be The Best Intermediate Program Daar heb je een goede review. Je kunt ook op strengthstandards je stats invullen en dan poept die een schema voor je uit met wat je moet doen. [Link niet meer beschikbaar]

Weet jij misschien ook een template in excel te vinden? Heb er 2 gevonden maar daar zitten fouten in.
 
Back
Naar boven