XXL Nutrition

Het 5/2 vetverliesdieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Harderstyles

Novice
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
76kg
Vetpercentage
14%
Beste mede BB'ers,

Ik zag gister een artikel op T-nation, over het 5/2 dieet.
Het idee erachter is dat je 5 dagen gewoon volgens schema eet, en 2 niet-achtereenvolgende dagen je calorie-inname beperkt tot een maximum van 800, verdeeld over 2 maaltijden waar 12 uur tussen zit.
De dagen dat je op een maximum van 800 calorieën zit, zijn dagen waarop je niet traint.
Je zou hierdoor wel spier aan kunnen blijven zetten (mede door een toenemende gevoeligheid voor insuline) en tegelijkertijd vet verliezen.

Link naar artikel:
https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/5-2-fat-loss-diet-for-lifters

Heeft iemand hier ervaring mee? Of is dit onzin?
 
cyclical dieting is niet nieuw

en dit is een slechte vorm daarvan
 
Wat is er precies slecht aan? En wat zou je dan aanbevelen?

5/2 lijkt me meer een manier om in een calorie deficit te blijven en je kan prima je insulineniveau omhoog helpen, ook al eet je 800 cal op een dag verspreid over 2 dagen.

Als je meer wilt weten over fasting, macro-cycling, vetverbranding en de hormonen die daarbij komen kijken zou ik je uitnodigen hetvolgende checken:

leangains.com
bodyrecomposition.com

The Rapid Fat Loss Hand Book van Lyle Macdonald

en

Ultimate Diet 2.0 van Lyle Macdonald
 
5/2 lijkt me meer een manier om in een calorie deficit te blijven en je kan prima je insulineniveau omhoog helpen, ook al eet je 800 cal op een dag verspreid over 2 dagen. Als je meer wilt weten over fasting, macro-cycling, vetverbranding en de hormonen die daarbij komen kijken zou ik je uitnodigen hetvolgende checken: leangains.com bodyrecomposition.com The Rapid Fat Loss Hand Book van Lyle Macdonald en Ultimate Diet 2.0 van Lyle Macdonald

Thanks! Heb net de PDF van Rapid Fat Loss gedownload, ben benieuwd.
 
Back
Naar boven