MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Cools. Ik ga binnenkort beginnen met mn eerste kuur, test 250 / primo 200 voor 6 weken + 2 week pct

Wat voor sups (vitaminen) kan je aanraden erbij te nemen tijdens en na kuur?

Tot nu toe naturel geweest en neem, DHEA, vit C,D, E, Glucosamine en Visolie, verder BCAA en whey
Primo mag naar 250 mg.
Je huidige supplementenstack voldoet prima. De enige reden om iets toe te voegen zou zijn als je tegen bijwerkingen aanloopt, maar dat is bij deze combi niet heel waarschijnlijk.
 
Primo mag naar 250 mg.
Je huidige supplementenstack voldoet prima. De enige reden om iets toe te voegen zou zijn als je tegen bijwerkingen aanloopt, maar dat is bij deze combi niet heel waarschijnlijk.

Okay thanks. Kan ik niet eventueel vervangen door multi vitaminen? Op pagina 1 geeft cools aan 200 primo, waarom denk jij naar 250?
 
Cools. Ik ga binnenkort beginnen met mn eerste kuur, test 250 / primo 200 voor 6 weken + 2 week pct

Wat voor sups (vitaminen) kan je aanraden erbij te nemen tijdens en na kuur?

Tot nu toe naturel geweest en neem, DHEA, vit C,D, E, Glucosamine en Visolie, verder BCAA en whey

DHEA is niet echt een supplement en is niet anabool, wel androgeen en anti-katabool.

Voor de rest is wat je neemt goed, maar extra E is meestal niet nodig bij een goede voeding (groenten enz..).
 
Okay thanks. Kan ik niet eventueel vervangen door multi vitaminen? Op pagina 1 geeft cools aan 200 primo, waarom denk jij naar 250?

Daar zou 250mg moeten staat er ook bovenaan pagina 1, post 1. Voorheen was het 200mg en staat nog tussen de resultaten.
 
Daar zou 250mg moeten staat er ook bovenaan pagina 1, post 1. Voorheen was het 200mg en staat nog tussen de resultaten.

Okay thanks. Zal ik aanpassen. Vitamine E wordt aangeraden bij innemen DHEA, dus vandaar. G2g dus. Ga een log bijhouden van de vorderingen.
 
Cools mijn acne trekt niet weg met red maca. Zowel op 200 als 400mg niet. Andere opties?

Bedankt!!
 
Dat hielp mij tijdens mijn eerste kuur weinig. Het bleekt wel je kleren, handdoeken en lakens af. Grote rommel imo.

Roa (low dose) was het enige dat me geholpen heeft.

Ik heb UG roa geprobeerd maar die zijn écht onder gedoseerd
 
Ik heb UG roa geprobeerd maar die zijn écht onder gedoseerd

Beetje fatsoenlijke source kan je wel aan goede roa helpen hoor.

Dusss, andere source zoeken :p

PS: low dose roa op 20mg drie keer per week, was voor mij al voldoende om acne te vermijden.
 
Cools mijn acne trekt niet weg met red maca. Zowel op 200 als 400mg niet. Andere opties?

Bedankt!!
Wat had je verwacht? Toch niet dat een supplement zoals maca een probleem van acne zou verhelpen.
 
Wat had je verwacht? Toch niet dat een supplement zoals maca een probleem van acne zou verhelpen.

Het is niet zomaar Maca he, we hebben het hier over RODE maca :p
 
Mijn eerste kuurtje destijds maakte ik mooie gains zowel qua kracht als massa, maar acne verpestte mijn zomer. Daar stond ik dan: lichaam in goede shape maar shirt kon ik niet uitdoen omdat schouders/rug volstond... Vanalles geprobeerd: vitamine b, injecties verdelen over de week, benzoylperoxide zalf (echt troep)... Niets hielp, acne is dan 3 maand na mijn nakuur volledig weggetrokken.

Sindsdien steeds low dose roa als ik kuur, en geen problemen meer = happy ik :cool:
 
Laatst bewerkt:
Wat had je verwacht? Toch niet dat een supplement zoals maca een probleem van acne zou verhelpen.

Toch werkt het bij velen, zelfde voor pompoenpitolie. Hangt allemaal af van de anti-DHT werking oa.Pompoenpitolie werkt extra goed door de remming van ontstekingsfactoren.
 
Mijn eerste kuurtje destijds maakte ik mooie gains zowel qua kracht als massa, maar acne verpestte mijn zomer. Daar stond ik dan: lichaam in goede shape maar shirt kon ik niet uitdoen omdat schouders/rug volstond... Vanalles geprobeerd: vitamine b, injecties verdelen over de week, benzoylperoxide zalf (echt troep)... Niets hielp, acne is dan 3 maand na mijn nakuur volledig weggetrokken.

Sindsdien steeds low dose roa als ik kuur, en geen problemen meer = happy ik :cool:
Wat was je eerste kuur
 
Toch werkt het bij velen, zelfde voor pompoenpitolie. Hangt allemaal af van de anti-DHT werking oa.Pompoenpitolie werkt extra goed door de remming van ontstekingsfactoren.
Maar veel te zwak tijdens gebruik van anabole steroiden. Als je drie keer meer testosteron in je lichaam hebt dan een gewone man dan helpen die supplementen helemaal niet.
 
Maar veel te zwak tijdens gebruik van anabole steroiden. Als je drie keer meer testosteron in je lichaam hebt dan een gewone man dan helpen die supplementen helemaal niet.

DHT bloedwaarde van lid op 350mg test - 350mg deca icm 3000mg/dag pompoenpitolie:

0.22 nmol/l - ref. 0.34 2.87

Dat is dus te laag, 3000mg pompoenpitolie is teveel. Natuurlijk wil niet zeggen niet sterk, er zijn voldoende stoffen in de natuur die zeer sterk zijn. Het hangt allemaal af van waar het molecuul kan aan hechten en hoe sterk het dit doet (structuur afhankelijk).

Ter bevestiging is nadien Androstaandiol glucuronide gemeten op 2000mg/dag en zelfde dosis aas:

20,85 ng/ml - ref 1,0 - 23,6

Onder de bovengrens, maar nog laag op de dosis aas.

En testosteron zodat je kan zien dat de test goed is (deca moet je nog een erbij tellen):

3460,8 ng/dL - ref. 230 - 930
 
Laatst bewerkt:
Betekend dit dan ook dat pompoenpitolie negatief werkt op het libido als het zo drastisch op je dht werkt?
 
Back
Naar boven