MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Cools: Wat vind je van het supplement Tribulus Terretris om dit direkt na de nakuur te gebruiken?

Tribulus werkt als een NO-booster en is dus bloedvaatverwijdend, dit kan soms testosteron verhogen. Maar het is vooral een NO-booster.
 
Kan ook door de combi red maca en pompoenpitten in de nakuur komen. Hoeveel mg is 1 tablet red maca? Ik zou eens even geen pompoenpitten nemen om te kijken of dit verschil maakt.

Ja dat ga ik eens proberen. Hoewel mijn onder rugpijn wel weer weg aan het trekken is gelukkig.
Thx
 
Cools, ik zit al een tijdje (3 maanden zeker) op cruise dosering en heb 4 operaties ondergaan in totaal zo’n 12-14u narcose en in die maanden van cruise constant oxycodon en tramadol geslikt. Nu merk ik echt bizarre haaruitval laatste tijd, sinds die operaties. Ben jij bekend met enig verband hiertussen? Twijfel om een een transplantatie te doen en het te declareren bij zorgverzekering als het door deze medicische oorzaak komt
 
Cools, in de toekomst zou ik opnieuw ON gaan (eerst proberen herstellen nog steeds...) maar ik zou deze keer het allemaal beter willen aanpakken. Zeker ben ik het nog niet maar ik overweeg het wel.

Ik zou dan elke week 2*500IU HCG zetten. Twee keer per jaar zou ik dan een blast van +- 12 weken doen met AAS, niet hoger dan +- 1 gram per week. Voor elke blast zou ik een bloedonderzoek laten doen om te kijken hoe het gesteld is met mijn gezondheid (2* per jaar voor elke blast, dus elke 6 maand ongeveer).

Een aantal vragen die ik me hierbij stel:

- Ik zou HCG willen gebruiken als 'TRT' om zo weinig mogelijk terugval te kennen tijdens de blasts en om mijn lichaam zo min mogelijk te belasten. Zie jij gezondheidsrisico's van langdurig HCG gebruik?

- Is elke 6 maand een bloedonderzoek voldoende of raad je het aan om dit 3-4 keer per jaar te doen?

- Deze bloedwaarden zou ik laten controleren: hematocriet, cholesterol, PSA (prostaat), leverwaarden, nierwaarden, vitamines (B en D vooral), glucose. Zie jij nog andere bloedwaarden die ik in de gaten moet houden?
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
hcg onderdrukt toch ook?
 
hcg onderdrukt toch ook?

Ja zeker maar tegelijk houdt het je testes actief waardoor je nadien (wanneer je off gaat) een stuk sneller kan herstellen.

De combinatie HCG + wekelijks 150 mg testosteron, levert naar mijn gevoel een te hoge testosteron dosering (+- 250mg) waardoor dit allicht te belastend is om lang te doen. Ik wil graag zo gezond mogelijk blasten/cruisen de volgende keer. HCG op 2*500 IU levert ongeveer een normale testosteron hoeveelheid dus lijkt me dit het minst belastend voor het lichaam, en het houdt dus de leydigcellen van de testes actief.

Maar ik weet niet of er nog andere gezondheidsrisico's aan verbonden zijn, vandaar de vraag aan Cools.
 
Onderdrukt je oestrogeen wat je ook nodig heb voor oa libido?
Misschien 100 test only?

ok ff luisteren naar Cools. :)

Voldoende eten en hard trainen...
 
Cools, ik zit al een tijdje (3 maanden zeker) op cruise dosering en heb 4 operaties ondergaan in totaal zo’n 12-14u narcose en in die maanden van cruise constant oxycodon en tramadol geslikt. Nu merk ik echt bizarre haaruitval laatste tijd, sinds die operaties. Ben jij bekend met enig verband hiertussen? Twijfel om een een transplantatie te doen en het te declareren bij zorgverzekering als het door deze medicische oorzaak komt

Slechtere haarkwaliteit (uitval en doffer) is veel voorkomend na narcose en zeker als nog tramadol en oxycodon nadien neemt. Dit herstelt vanzelf normaal.
 
Cools, in de toekomst zou ik opnieuw ON gaan (eerst proberen herstellen nog steeds...) maar ik zou deze keer het allemaal beter willen aanpakken. Zeker ben ik het nog niet maar ik overweeg het wel.

Ik zou dan elke week 2*500IU HCG zetten. Twee keer per jaar zou ik dan een blast van +- 12 weken doen met AAS, niet hoger dan +- 1 gram per week. Voor elke blast zou ik een bloedonderzoek laten doen om te kijken hoe het gesteld is met mijn gezondheid (2* per jaar voor elke blast, dus elke 6 maand ongeveer).

Een aantal vragen die ik me hierbij stel:

- Ik zou HCG willen gebruiken als 'TRT' om zo weinig mogelijk terugval te kennen tijdens de blasts en om mijn lichaam zo min mogelijk te belasten. Zie jij gezondheidsrisico's van langdurig HCG gebruik?

- Is elke 6 maand een bloedonderzoek voldoende of raad je het aan om dit 3-4 keer per jaar te doen?

- Deze bloedwaarden zou ik laten controleren: hematocriet, cholesterol, PSA (prostaat), leverwaarden, nierwaarden, vitamines (B en D vooral), glucose. Zie jij nog andere bloedwaarden die ik in de gaten moet houden?

Langdurig hcg gebruik zou de teelballen kunnen beschadigen. Hoge dosissen op korte termijn kunnen dit, maar zou ook mogelijk kunnen zijn op lage dosis. Extern ook altijd de structuur van je teelballen in de gaten houden (voelen of er geen bultje op zitten of bij komen).

Ook is er bij hcg only een sterke verlaging van prostaglandines mogelijk en een stijging van ontstekingsfactoren. Letten op misselijkheid, maag of darm pijn en gevoelige gewrichten.

Ik raad aan om toch altijd een lage dosis test erbij te zetten 50-75mg, dit compenseert het wat.

Om de 6 maanden bloedonderzoek is voldoende als je op deze dingen goed let. Bloedwaardes zijn goed.
 
Zoals cools hierboven zei is 1000mg pompoenpitolie elke dag al teveel om dht naar een minimum te laten dalen, een eetlepel is uuteraard veel meer dan 1gram en dat gecombineerd met redmaca sws teveel.

Hoeveel gram pompoenpitten is dan wel voldoende? Heb daar nog een zak van liggen.
 
Hoeveel gram pompoenpitten is dan wel voldoende? Heb daar nog een zak van liggen.

Cools rade zelf 400 mg/ dag aan en niet meer dan 1000mg/dag. Of het netvzo effectief is om bijv 2x pw 1500 mg te nemen weet ik niet.
 
Hey Cools,

Ik heb eindelijk een kopie van mijn bloedonderzoek vorige maand binnen. Cholesterol en leverwaarden waren nog niet helemaal in orde (op dat moment +- 8 weken na laatste test e injectie). Ook bij de waarden van proteïnen zie ik lichte afwijkingen. Wat denk jij van deze waarden?

De waarden met een * zijn de afwijkende waarden, referentiewaarden tussen haakjes.

Cholesterolwaarden:

Totaal cholesterol 118 mg/dL
HDL-cholesterol * 37 mg/dL
LDL-chol. (ber) 62 mg/dL
Non-HDL-chol. 82 mg/dL
Triglyceriden 97 mg/dL

Leverwaarden:

AST (GOT) * 59 (< 40)
ALT (GPT) * 94 (< 41)
Gamma-GT 17 (10-71)

Proteïnen:

Totaal eiwit * 61 g/L (64-83)
Albumine (ber) 40.4 g/L (36-55)
Elektroforese alb. * 66.3 (55.8-66.1)
alfa-1 3.8 (2.9-4.9)
alfa-2 * 6.1 (7.1-11.8)
beta 11.1 (8.4-13.1)
gamma 12.7 (11.1-18.8)
 
Heeft je Alat niks te maken met whatever je in en na pct slikte?

94 is ook niks eigk. Volgens mij als je gamma buiten range komt moet je meer zorgen maken
 
Hey Cools,

Ik heb eindelijk een kopie van mijn bloedonderzoek vorige maand binnen. Cholesterol en leverwaarden waren nog niet helemaal in orde (op dat moment +- 8 weken na laatste test e injectie). Ook bij de waarden van proteïnen zie ik lichte afwijkingen. Wat denk jij van deze waarden?

De waarden met een * zijn de afwijkende waarden, referentiewaarden tussen haakjes.

Cholesterolwaarden:

Totaal cholesterol 118 mg/dL
HDL-cholesterol * 37 mg/dL
LDL-chol. (ber) 62 mg/dL
Non-HDL-chol. 82 mg/dL
Triglyceriden 97 mg/dL

Leverwaarden:

AST (GOT) * 59 (< 40)
ALT (GPT) * 94 (< 41)
Gamma-GT 17 (10-71)

Proteïnen:

Totaal eiwit * 61 g/L (64-83)
Albumine (ber) 40.4 g/L (36-55)
Elektroforese alb. * 66.3 (55.8-66.1)
alfa-1 3.8 (2.9-4.9)
alfa-2 * 6.1 (7.1-11.8)
beta 11.1 (8.4-13.1)
gamma 12.7 (11.1-18.8)

Afwijkende ALT en AST komen voor bij krachttraining alleen al, maar een verhoging van ALT alleen wordt meer gezien. Probleem is dat je niet weet of er dan een belasting op de lever is of door krachttraining komt. Daarom altijd testen voor je aas neemt ter vergelijking. Maar dit gebeurd veelal niet en rusttijden tussen kuren zijn te kort om een correct beeld te verkrijgen. Pas als andere waardes zoals gamma-gt of AF afwijken kan je dit met zekerheid dan zeggen.

De iets lagere eiwitwaardes kan verder wijzen op een slechter functioneren de lever. Even een urinetest doen om nieren uit te sluiten (check op eiwitten).

Maar de waardes zijn niet verontrustend laag, dus niets om ongerust te maken maar toch altijd even checken.
 
hey cools

Ik zet momenteel al 2 weken 375mg test e en 220mg tren e e5d (komt op 500test/300tren ew ongeveer). Hiernaast zet ik 2x 500iu hcg per week. Ik twijfel om de tren tot w8 door te trekken of al na week 6 stoppen met de tren en iets anders toe te voegen omdat ik er nogal lethargisch van word, en ook gewoon omdat ik 6 weken al vrij veel vind voor tren. :p Ik wil de test 10-12 weken runnen dus zou vanaf w6 een compound willen toevoegen. Dacht zelf aan bold of masterone. Velen zijn van mening dat boldenone een lange tijd moet gezet worden om goede resultaten te boeken. Deel je deze mening, of denk je dat 5 weken op bold goede resultaten zal geven? Denk je dat ik best kies voor bold of voor masteron? Of misschien voor iets anders?

Ik zou uiteraard graag willen blijven gainen die laatste paar weken (ben aan het bulken) en dacht zelf dus de bold of mast op 400mg te zetten. Zou dit een goede dosering zijn denk je?
hieronder de drie voorstellen waar ikzelf aan dacht.

voorstel 1:
w1-12 test e 500mg
w1-6 tren e 300mg
w6-10 bold 400mg
w1-14 2x500iu hcg

voorstel 2:
w1-12 test e 500mg
w1-6 tren e 300mg
w6-12 mast e 400mg
w1-14 2x500iu hcg

voorstel 3:
w1-10 test e 500mg
w1-8 tren e 300mg
w1-12 2x500iu hcg

Sorry voor de uitgebreide vraag en alvast bedankt ;)
 
Cools rade zelf 400 mg/ dag aan en niet meer dan 1000mg/dag. Of het netvzo effectief is om bijv 2x pw 1500 mg te nemen weet ik niet.

Ik bedoel hele pitten
 
Een vraag waar ik mee zit.. Is het om de voordelen van HCG te ervaren noodzakelijk dit gedurende de hele kuur te nemen? Of zou je bij wijze van 2 weken on, 2 weken off kunnen hanteren?
 
hey cools

Ik zet momenteel al 2 weken 375mg test e en 220mg tren e e5d (komt op 500test/300tren ew ongeveer). Hiernaast zet ik 2x 500iu hcg per week. Ik twijfel om de tren tot w8 door te trekken of al na week 6 stoppen met de tren en iets anders toe te voegen omdat ik er nogal lethargisch van word, en ook gewoon omdat ik 6 weken al vrij veel vind voor tren. :p Ik wil de test 10-12 weken runnen dus zou vanaf w6 een compound willen toevoegen. Dacht zelf aan bold of masterone. Velen zijn van mening dat boldenone een lange tijd moet gezet worden om goede resultaten te boeken. Deel je deze mening, of denk je dat 5 weken op bold goede resultaten zal geven? Denk je dat ik best kies voor bold of voor masteron? Of misschien voor iets anders?

Ik zou uiteraard graag willen blijven gainen die laatste paar weken (ben aan het bulken) en dacht zelf dus de bold of mast op 400mg te zetten. Zou dit een goede dosering zijn denk je?
hieronder de drie voorstellen waar ikzelf aan dacht.

voorstel 1:
w1-12 test e 500mg
w1-6 tren e 300mg
w6-10 bold 400mg
w1-14 2x500iu hcg

voorstel 2:
w1-12 test e 500mg
w1-6 tren e 300mg
w6-12 mast e 400mg
w1-14 2x500iu hcg

voorstel 3:
w1-10 test e 500mg
w1-8 tren e 300mg
w1-12 2x500iu hcg

Sorry voor de uitgebreide vraag en alvast bedankt ;)


ik zou de derde optie pakken.
 
Cools,

Ik heb bloedgeprikt na mijn blast, alles was goed. Behalve mijn hematocrietwaarde die is 0.55. Mijn huisarts wil er eerst niks aan doen. Wat zeg jij hier van? Kan ik gewoon straks weer een kuur doen, of wordt dat te gevaarlijk?
 
Back
Naar boven