AndroidHealthClinic

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Cools: Ik weet niet of je hier direct een antwoord op hebt.

Als ik s'morgens op sta dan is mijn buik plat. Later op de dag wanneer ik gegeten heb lijkt het meer dat ik hangbuikje begin te krijgen. Dat had ik vroeger nooit.
In totaliteit is mijn vet percentage niet toegenomen. In ieder geval niet in die mate dat er zo'n n verschil zou moeten bestaan.

Kan dat te maken hebben dat ik in het verleden AAS heb gehad (jouw kuurtjes dan:)) en dat door een oestrogenen rebound dit is ontstaan in de loop van de tijd?
Ik vind het best een beetje apart.

Alvast bedankt voor je antwoord en nog een fijne zondag.
 
Je bent spiermassa aangekomen door je kuurtjes, daardoor is je onderhoud verhoogd en ben je meer gaan eten.
Meer eten=meer maaginhoud=hangbuik.

Of je eet sinds kort een bepaald voedsel waar je lichaam niet lekker op reageert.
 
Cools:
Kan dat te maken hebben dat ik in het verleden AAS heb gehad (jouw kuurtjes dan:)) en dat door een oestrogenen rebound dit is ontstaan in de loop van de tijd?
Ik vind het best een beetje apart.
Leg mij dat toch eens uit want ik weet echt niet wat je bedoelt. Ik denk dat jij van alles gaat zoeken waar je het niet moet zoeken.
 
Werkt exact hetzelfde als clomid, dus waarschijnlijk ja. Beiden stimuleren de aanmaak van LH en FSH door de oestrogeenreceptor te blokkeren waardoor je hypothalamus een signaal krijgt meer GnRH aan te maken (dit stimuleert je LH en FSH en je hypofyse).

interessant! thanks! :)
 
Cools: Ik weet niet of je hier direct een antwoord op hebt.

Als ik s'morgens op sta dan is mijn buik plat. Later op de dag wanneer ik gegeten heb lijkt het meer dat ik hangbuikje begin te krijgen. Dat had ik vroeger nooit.
In totaliteit is mijn vet percentage niet toegenomen. In ieder geval niet in die mate dat er zo'n n verschil zou moeten bestaan.

Kan dat te maken hebben dat ik in het verleden AAS heb gehad (jouw kuurtjes dan:)) en dat door een oestrogenen rebound dit is ontstaan in de loop van de tijd?
Ik vind het best een beetje apart.

Alvast bedankt voor je antwoord en nog een fijne zondag.

Vocht en darmen die uitzetten, normaal als je eet en drinkt door de dag. Als je lager in vet% bent is dit sterker merkbaar tov 's morgens, alsook met meer spiermassa (buikspieren).
 
Leg mij dat toch eens uit want ik weet echt niet wat je bedoelt. Ik denk dat jij van alles gaat zoeken waar je het niet moet zoeken.

Tja wie weet. Ik merk gewoon de laatste tijden dat ik avonds een opgeblazen buik heb waardoor het lijkt dat ik vet ben maar als ik morgens opsta is het plat. Ik hoef maar wat te eten en mijn buik zet weer snel uit..:rolleyes:

Misschien meer vocht?
 
Vocht en darmen die uitzetten, normaal als je eet en drinkt door de dag. Als je lager in vet% bent is dit sterker merkbaar tov 's morgens, alsook met meer spiermassa (buikspieren).

Bedankt .
Toch vreemd want ik heb dit nooit gehad en qua vetpercentage is het altijd ongeveer gelijk.
 
Ik heb bij jouw posts altijd de neiging om met mijn kop tegen de muur op te rennen. Denk gewoon een beetje logisch na:emo:

Nou ja. het ligt niet aan mijn eten want ik eet niet meer dan normaal, ben zoals eerder geschreven ook niet toegenomen in Vet percentage. Misschien is logisch denken hier niet op zijn plaats.
Heb jij misschien een verklaring dan?
 
Ik heb bij jouw posts altijd de neiging om met mijn kop tegen de muur op te rennen. Denk gewoon een beetje logisch na:emo:
Ik hou je niet tegen als je met je kop tegen de muur wilt rennen, scheelt weer een domme opmerking hier op dit forum
 
Nou ja. het ligt niet aan mijn eten want ik eet niet meer dan normaal, ben zoals eerder geschreven ook niet toegenomen in Vet percentage. Misschien is logisch denken hier niet op zijn plaats.
Heb jij misschien een verklaring dan?


De oplossing is vrij simpel

Of je eet overdag niks en je buik blijft plat
Of je moet snacht meer eten
 
Nou ja. het ligt niet aan mijn eten want ik eet niet meer dan normaal, ben zoals eerder geschreven ook niet toegenomen in Vet percentage. Misschien is logisch denken hier niet op zijn plaats.
Heb jij misschien een verklaring dan?
Ik heb je gistermiddag al een soortgelijk antwoord gegeven als Cools. Misschien moet je wat beter lezen, lulletje rozenwater.
 
Ik heb je gistermiddag al een soortgelijk antwoord gegeven als Cools. Misschien moet je wat beter lezen, lulletje rozenwater.

Excuses kneus, ik had inderdaad je reactie nog niet gelezen. Mijn fout.
 
Werkt exact hetzelfde als clomid, dus waarschijnlijk ja. Beiden stimuleren de aanmaak van LH en FSH door de oestrogeenreceptor te blokkeren waardoor je hypothalamus een signaal krijgt meer GnRH aan te maken (dit stimuleert je LH en FSH en je hypofyse).

Dit ^

Nolvadex is sterker dan Clomid, met minder side effects. Tamoxifen + Andriol (oral anabool) is zelfs nog effectiever dan nolvadex alleen.

Testicle size worries? Try a cycle of tamoxifen + Andriol
 
Dit ^

Nolvadex is sterker dan Clomid, met minder side effects. Tamoxifen + Andriol (oral anabool) is zelfs nog effectiever dan nolvadex alleen.

Testicle size worries? Try a cycle of tamoxifen + Andriol

Nee, nolvadex geeft niet minder kans op sides. In dit geval is er zelfs meer kans omdat het sterker is doordat het op exact dezelfde manier werkt. Clomid is momenteel veiliger, maar sommigen doen het beter op nolvadex en 10m/dag is al meer dan voldoende.

Ook is het geen goed idee om zomaar nolvadex bij je kuur te nemen, je hebt nu eenmaal ook oestrogeen nodig als man en de mogelijke sides waar we van spreken bij deze middelen komen door een te laag oestrogeen.
 
Nee, nolvadex geeft niet minder kans op sides. In dit geval is er zelfs meer kans omdat het sterker is doordat het op exact dezelfde manier werkt. Clomid is momenteel veiliger, maar sommigen doen het beter op nolvadex en 10m/dag is al meer dan voldoende.

Ook is het geen goed idee om zomaar nolvadex bij je kuur te nemen, je hebt nu eenmaal ook oestrogeen nodig als man en de mogelijke sides waar we van spreken bij deze middelen komen door een te laag oestrogeen.

Je hebt toch minder sides omdat je een veel lagere dose nodig hebt? 10mg tamoxifen = 100mg clomid voor hetzelfde effect.
Clomid boven 25mg geeft me oogproblemen (floaters, wazig zicht). Tamoxifen nergens last van.

Tamoxifen en Clomid blokkeren alleen de receptors, ze verlagen het estroegeen niet zoals bijv Arimidex of aromasin. Of zie ik dat verkeerd? ???
 
Laatst bewerkt:
Je hebt toch minder sides omdat je een veel lagere dose nodig hebt? 10mg tamoxifen = 100mg clomid voor hetzelfde effect.
Clomid boven 25mg geeft me oogproblemen (floaters, wazig zicht). Tamoxifen nergens last van.

Tamoxifen en Clomid blokkeren alleen de receptors, ze verlagen het estroegeen niet zoals bijv Arimidex of aromasin. Of zie ik dat verkeerd? ???

Zo werkt dat niet. Dosis is niet gelijk aan bijwerkingen bij vergelijkingen tussen middelen. De sterkte van het middel en wat het exact doet heeft hier ook effect op.

Bij Nolvadex en clomid gaat het om hoe sterk het werkt en waar het exact oestrogeen werkt (of niet/omgekeerd). 50mg clomid kan ook zonder problemen genomen worden. Hogere doseringen gaat inderdaad de kans verhogen op bijwerkingen doordat het op specifieke plaatsen te sterk anti-oestrogeen is, maar dit is ook zo voor nolvadex. Sommigen krijgen op 20mg bijwerkingen. Dit is dus ook deels persoonsafhankelijk/verschil in gevoeligheid receptoren en verhouding tot androgeen bv. en snelheid/hoeveelheid metabolisatie door enzymen.

Als je bv. de dosis nolva naar 40mg verhoogt zal de kans op bijwerkingen hoogstwaarschijnlijk groter zijn dan 50mg clomid. 100-300mg clomid is idioot maar werd genomen vroeger (daar komt het verhaal meer bijwerkingen door clomid ook vandaan) en dan is de kans enorm groot tov 20-40 nolvadex.

Het is allemaal de schuld van dat ene onderzoek waarvan iedereen de samenvatting had gelezen. 150mg clomid = 20mg nolva zonder rekenining te houden met hoeveel mg je als man nodig hebt voor voldoende aanzet tot LH en FSH productie met een minimum aan bijwerkingen. Clomid is beter onderzocht in dit geval en voldoende werkzaam in 25-50mg dosis.

Oestrogeen blokkeren op de receptor of verminderen via het aromatase enzym geeft hetzelfde resultaat (minder oestrogeen bij oestrogeenreceptor). Er zijn een paar dingen waar je nog rekening moet mee houden zoals alfa of beta oestrogeenreceptor blokkade en effect op andere cyp enzymen maar de bijwerkingen zijn dus vooral door een te laag oestrogeen dat kan hechten aan de receptor wat nodig is ter bescherming van cellen (en zoals je ogen). Oestrogeen reguleert ook het vochtgehalte wat een beschermende factor is voor je ogen en gewrichten bv.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven