MuscleMeat

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Bezoekers in dit topic

Dit vind ik toch wel sterk, dus on cycle bij deze kuur kan je extreem bulken zonder vet aan te komen? Verder nog een vraagje: als ik het goed begrijp dat bindt primo zich aan het aromatase enzym waardoor test niet omgezet kan worden naar oestrogeen. Dat is wat ik eruit haal, in ieder geval omdat je zegt als je primo te hoog doseert dat er niet veel test zou overblijven.

Maar dit wilt toch eigenlijk ook zeggen dat mensen met een hoger VP probleemloos deze kuur kunnen doen aangezien er weinig tot geen aromatase zal zijn door de primo? Of vergeet ik hier iets? Misschien dat mensen met meer vet ook meer aromatase enzym hebben waardoor een dosering van 200mg primo niet voldoende meer is om alles tegen te gaan?

Dit vraag ik me eigenlijk ook wel af, betwijfel overigens of het zo linear werkt overigens.
 
Maar dit wilt toch eigenlijk ook zeggen dat mensen met een hoger VP probleemloos deze kuur kunnen doen aangezien er weinig tot geen aromatase zal zijn door de primo? Of vergeet ik hier iets? Misschien dat mensen met meer vet ook meer aromatase enzym hebben waardoor een dosering van 200mg primo niet voldoende meer is om alles tegen te gaan?


We zullen zien, ben er nu mee bezig. Begonnen op 103,5 - 23%

3 weken verder begint alles lekker te gaan, vooral kracht.. Ik zie ook lichte verandering in de spiegel nu, over een dikke week nieuwe meting.

Ben ook wel T3 aant laten meelopen. Voeding is perfect en cardio dagelijks 20-30min
 
We zullen zien, ben er nu mee bezig. Begonnen op 103,5 - 23%

3 weken verder begint alles lekker te gaan, vooral kracht.. Ik zie ook lichte verandering in de spiegel nu, over een dikke week nieuwe meting.

Ben ook wel T3 aant laten meelopen. Voeding is perfect en cardio dagelijks 20-30min
Ben zeer benieuwd naar je resultaten! Wel jammer van de T3 want dit zal toch wel voor een nog fellere vetdaling zorgen.
 
off topic:
OP 20 maart 2009 had je een superfysiek, hoe kom je in godsnaam aan 23% BF?
 
Cools, hoe denk je dan over verhoogde doseringen? Let's say een 500/400 test primo, of 750/600? Niet noemenswaardig meer gains of?

Niet echt, maar dat zijn mijn ervaringen, eigen testen en mening. Dus probeer eerst 200-250 en dan eens een keer hoger (indien gewenst). Dan weet je het verschil ;)

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:18 ----------

Ja dat is de laatste dag van z'n na-kuur. Wil wel weten wat ie over een maand overgehouden heeft

Zullen we snel weten ;)

---------- Post toegevoegd 18 April 2013 om 17:20 ----------

Dit vind ik toch wel sterk, dus on cycle bij deze kuur kan je extreem bulken zonder vet aan te komen? Verder nog een vraagje: als ik het goed begrijp dat bindt primo zich aan het aromatase enzym waardoor test niet omgezet kan worden naar oestrogeen. Dat is wat ik eruit haal, in ieder geval omdat je zegt als je primo te hoog doseert dat er niet veel test zou overblijven.

Maar dit wilt toch eigenlijk ook zeggen dat mensen met een hoger VP probleemloos deze kuur kunnen doen aangezien er weinig tot geen aromatase zal zijn door de primo? Of vergeet ik hier iets? Misschien dat mensen met meer vet ook meer aromatase enzym hebben waardoor een dosering van 200mg primo niet voldoende meer is om alles tegen te gaan?

Vetopslag is bij aas gebruik vooral gereguleerd door oestrogeen, indirect. Androgenen zelf veroorzaken lipolyse, dus vet verbruik. Oestrogeen doet het omgekeerde.

Deze verhouding zorgt ervoor dat je geen vet opslaat ;)

Mensen met een hoog VP hebben idd meer kans tot aromatase, maar oestrogeen komt nog niet te hoog. Ken er op 18% die vet verloren. En in dit topic iemand van op 15%. En dan nog eens spieren opbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Mensen met een hoog VP hebben idd meer kans tot aromatase, maar oestrogeen komt nog niet te hoog. Ken er op 18% die vet verloren. En in dit topic iemand van op 15%. En dan nog eens spieren opbouwen.

En ik zal hier wel bewijzen dat met 23% het zootje ook werkt :D

---------- Post toegevoegd 19 April 2013 om 00:28 ----------

off topic:
OP 20 maart 2009 had je een superfysiek, hoe kom je in godsnaam aan 23% BF?

20 maart? Na de cutcycle van 250 test / 200 tren had ik echt een geweldige fysiek.. 92kg en 13-14%..

Ondertussen heb ik 2 hernia's en een soort wervelbreuk opgelopen (heb ik altijd wel gehad, maar nooit in de mate waar ik nu in zit..)

Waardoor ik enorm op de sukkel ben geraakt qua trainen.. Van juli vorig jaar tot 2 maand geleden geen hol kunnen doen.. En ik ben iemand die altijd "dikker" geweest is, en zonder gym heb ik geen motivatie om "clean" te eten.. maar ik heb nu weer de draad opgepikt en ga weer knalle zeg ik :D

Op naar de 15% weer!
 
Vetopslag is bij aas gebruik vooral gereguleerd door oestrogeen, indirect. Androgenen zelf veroorzaken lipolyse, dus vet verbruik. Oestrogeen doet het omgekeerde.

Deze verhouding zorgt ervoor dat je geen vet opslaat ;)

Mensen met een hoog VP hebben idd meer kans tot aromatase, maar oestrogeen komt nog niet te hoog. Ken er op 18% die vet verloren. En in dit topic iemand van op 15%. En dan nog eens spieren opbouwen.
Prima bedankt voor je antwoord :) Nu is het duidelijk.

Shadowlandz zei:
En ik zal hier wel bewijzen dat met 23% het zootje ook werkt :D
Houd ons op de hoogte :D
 
Ik ga je kuurvoorstel doen Cools, heb je btw links hoe oestrogeen haaruitval tegenhoudt?
 
Als je finasteride erbij neemt bij de test, dan is dat toch goed tegen haaruitval?
Wat gebeurt als je stop met de fina na de kuur dan?

fina verhoogt wel de kans op gyno

@Cools: hoe sta jij hier tegen over?
 
Dit topic wordt zo onoverzichtelijk dat elke keer dezelfde vragen worden gesteld :p
 
Ik ga je kuurvoorstel doen Cools, heb je btw links hoe oestrogeen haaruitval tegenhoudt?

Zal deze avond posten ;)

---------- Post toegevoegd 20 April 2013 om 14:01 ----------

Als je finasteride erbij neemt bij de test, dan is dat toch goed tegen haaruitval?
Wat gebeurt als je stop met de fina na de kuur dan?

fina verhoogt wel de kans op gyno

@Cools: hoe sta jij hier tegen over?

Fino onderdrukt omzetting naar DHT. En zonder te kuren kan het bepaalde dingen veroorzaken, maar bij een kuur ligt dit anders,

Na het stoppen van een kuur gebeurt er niets als je stopt met fina. Je DHT omzetting is dan terug normaal.

En kans gyno is vooral met sterk aromatiserende middelen.

Maar gezien fina de lever ook serieus kan belasten raad ik red maca aan.

Zeker gezien Red maca wel eens beter kan werken. Dit zonder bepaalde vervelende bijwerking (check link)
[Link niet meer beschikbaar]
 
Zal deze avond posten ;)

Maar gezien fina de lever ook serieus kan belasten raad ik red maca aan.

Nog nooit wat van gehoord dat fina slecht zou zijn voor de lever. (stress)
Dutasteride daarintegen...
 
Maar als je fina dus gebruikt heb je meer omzetting naar oestrogeen?
 
Nou dan mag ie er toch een heel stuk boven zitten. Bij deze combi kan je vreten zonder in vet te stijgen.

Dit is echt bullshit. Helemaal niets mits met je kuur hoor Cools, ik ben zelf ook voorstander van het lichtere werk, maar bovenstaande bewering kan niet kloppen.

250mg test e is redelijk laag, en primo is echt zwak spul op 200mg. Desalniettemin zal je hier zeker resultaat mee boeken op een GOED voedingsschema.

Het enige waarop je wat meer kan vreten is tren. Vanaf 400mg op dat spul kan je bijna alleen maar dalen in vetpercentage.
 
Primo heeft dezelfde anabole waarde als testosteron, kijk pagina 1, post 1.

De hechting en activatie op de androgeenreceptor is hetzelfde.

Enigste reden dat mensen denken dat het minder anabool is vanwege minder massa. Dit komt omdat test voor vocht in de spiercellen zorgt en natuurlijk onderhuids. Oestrogeen is de oorzaak hiervan. Plus ondersteund oestrogeen de anabole effecten ook wel.


Tren is de grootste rommel die er bestaat. Het hecht aan de progesteronreceptor, even sterk als aan de androgeenreceptor zelfs. En dan hecht het book nnog neens voor de helft aan de receptor voor cortisol. Plus het is even androgeen als DHT.

DHT is veiliger.


Doordat oestrogeen niet te hoog komt bij de test-primo combi ga je vooral lipolyse veroorzaken. Oestrogeen doet het tegengestelde, dus de verhouding is belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Maar als je fina dus gebruikt heb je meer omzetting naar oestrogeen?

Je gaat de omzetting naar DHT verminderen, dit betekent inhibitie van het 5-alpha-reductase enzym. Dus in principe is er meer stof beschikbaar voor het aromatase enzym. Dus meer kans op een verhoogde oestrogeen omzetting.

---------- Post toegevoegd 21 April 2013 om 00:27 ----------

Nog nooit wat van gehoord dat fina slecht zou zijn voor de lever. (stress)
Dutasteride daarintegen...

Alles wat een substraat is en zeker een inhibitor van specifieke enzymen belasten de lever. Dit doordat de enzymen bezet zijn voor metabolisatie van andere stoffen. Ook wordt de galproductie verminderd hierdoor.

http://www.drugbank.ca/drugs/DB01216

Het is een substraat voor Cyp3a7, wat betekent dat galproductie sterk verminderd wordt. En een substraat voor cyp3a4, ook weer wordt galproductie verminderd hierdoor. Cyp3a4 is ook een belangrijk enzym voor het metaboliseren van hormonen.

http://en.wikipedia.org/wiki/CYP3A7

http://nl.wikipedia.org/wiki/CYP3A4

Get to Know an Enzyme: CYP3A4
http://www.pharmacytimes.com/publications/issue/2008/2008-09/2008-09-8687
 
Ik ga je kuurvoorstel doen Cools, heb je btw links hoe oestrogeen haaruitval tegenhoudt?

"In the light of this favourable effect of estrogen on senile skin, the obvious supposition is that these steroids also have a similarly favourable effect on hair follicles. Estrogens prolong the growth period of hair (Taubert 1976, Winkler 1969) and, in addition, inhibit mitosis (Stuuttgen and Schaefer 1977). Some investigations point, that systemic estrogens increase the proliferation rate, slow down differentiation and, thus, postpone fallout of telogen hairs (Moretti et al. 1977).

"Orentreich (1969) observed a decrease in daily hair fall-out during therapy with systemic doses of estrogen...Lubowe saw good results in androgenetic alopecia by means of the conjugated estrogen Presomen (Lubowe 1972). It can be assumed that the semi-synthetic estrogens, like mestranol and ethinylestradiol, have a stronger effect on hair growth than conjugated estrogens.

"In the treatment of hair diseases, there have been few reports on systemic estrogen. But some authors have been using estrogens for topical treatment of hair diseases for many years (e.g. Funk as long ago as 1951).

"Androgenetic Alopecia, which in many cases causes great suffering, is of particular significance for topical use of estrogens... Topical estrogen treatment can be considered particularly in those cases in which systemic antiandrogen therapy...is not possible.

"According to Zondek, topical use of estrogen solutions is almost as effective as systemic administration of this hormone. Wendker et al. (1976) have demonstrated the good penetration of estradiol solutions right into the cutis. However, no reports of concentration in the subcutis and, thus, at the hair follicle are available.
 
Bedankt Cools voor altijd je reacties en duidelijke adviezen! wat zouden we zijn zonder jou.
 
Cools: Ik weet dat dit een lang topic is en misschien vaak de dingen gevraagd worden maar ik zit toch nog met een paar vraagjes. hopelijk ben je bereid om ze toch nog even te beantwoorden:

1-Als ik zou beslissen om anavar 30 mg per dag (25 dagen) te laten meelopen met een TestE 250 mg kuurtje van 8 weken. zou mij dat meer resultaat geven dan Primo i.p.v.anavar?
Primo is lang werkend dus ik dacht dat wanneer ik last van bijv haaruitval zou krijgen ik beter anavar zou kunnen gebruiken omdat de anavar sneller uit mijn lichaam zou zijn dan de primo?
Is dit een goed idee?
Is anavar anaboler dan primo? en qua androgeniteit?

2-Als je maar 6 weken kuurt dan krijg de test toch niet de mogelijkheid om volledig te kunnen werken omdat je snel de nakuur in gaat? testosteron begint toch pas te werken na 3-4 weken? dus de test van week 5 en 6 komen niet volledig tot hun recht? of zie ik dit verkeerd?

3-Je suggereert dat primo even anaboler is dan test. dus de combo test/primo 250/200 zou gelijkwaardig moeten zijn qua anabolische eigenschappen dan een test only van 500 mg (synergetisch effect 1+1=3 in dit geval test/primo?)

4-Je vermeld dat fina slecht is voor de lever. ok. maar zou fina geen meerwaarde kunnen zijn in een kuur met test?

5- Mijn Alat is nog wat verhoogd (74) zou je wachten met dit mild kuurtje?

Wederom hartelijk bedankt!
 
Cools: Ik weet dat dit een lang topic is en misschien vaak de dingen gevraagd worden maar ik zit toch nog met een paar vraagjes. hopelijk ben je bereid om ze toch nog even te beantwoorden:

1-Als ik zou beslissen om anavar 30 mg per dag (25 dagen) te laten meelopen met een TestE 250 mg kuurtje van 8 weken. zou mij dat meer resultaat geven dan Primo i.p.v.anavar?
Primo is lang werkend dus ik dacht dat wanneer ik last van bijv haaruitval zou krijgen ik beter anavar zou kunnen gebruiken omdat de anavar sneller uit mijn lichaam zou zijn dan de primo?
Is dit een goed idee?
Is anavar anaboler dan primo? en qua androgeniteit?

2-Als je maar 6 weken kuurt dan krijg de test toch niet de mogelijkheid om volledig te kunnen werken omdat je snel de nakuur in gaat? testosteron begint toch pas te werken na 3-4 weken? dus de test van week 5 en 6 komen niet volledig tot hun recht? of zie ik dit verkeerd?

3-Je suggereert dat primo even anaboler is dan test. dus de combo test/primo 250/200 zou gelijkwaardig moeten zijn qua anabolische eigenschappen dan een test only van 500 mg (synergetisch effect 1+1=3 in dit geval test/primo?)

4-Je vermeld dat fina slecht is voor de lever. ok. maar zou fina geen meerwaarde kunnen zijn in een kuur met test?

5- Mijn Alat is nog wat verhoogd (74) zou je wachten met dit mild kuurtje?

Wederom hartelijk bedankt!
Als je op 40 jaar geen enkele kale plekken hebt dan denk ik niet dat aas voor dat zal zorgen
 
Back
Naar boven