XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik snap de SUV hype ook niet, behalve dat het een (vals) veiligheidsgevoel geeft misschien.
Ze zijn, imo, lelijk en zeker niet ruimer dan een break.
Probeer een voorbumper van een S2000 maar eens in een Stelvio of X3 te krijgen en met 2 vooraan te zitten, lukt je nooit :p.
Ahja, elk zijn ding. Hier komt zo'n geval i.i.g. niet in huis :).
 
Why though?

Bigger is ook, langzamer, inefficienter, onhandiger, minder duurzaam, ect ect.
Langzamer? Nou ja, ze kunnen nog steeds snel zat als er wat meer pk inzit.

De rest boeit me niet zo. Ik vind de hogere instap prettig, het rijdt lekkerder dan een sedan en je kunt zelfs met mijn lengte nog neuqseksen op de achterbank.
 
Ik snap de SUV hype ook niet, behalve dat het een (vals) veiligheidsgevoel geeft misschien.
Ze zijn, imo, lelijk en zeker niet ruimer dan een break.
Probeer een voorbumper van een S2000 maar eens in een Stelvio of X3 te krijgen en met 2 vooraan te zitten, lukt je nooit :p.
Ahja, elk zijn ding. Hier komt zo'n geval i.i.g. niet in huis :).
Ik ben bijna 2 meter. Lekker om normaal in te stappen en niet te hoeven liggen om normaal bij het stuur te kunnen.
 
Ik zou wel een T- Ford willen hebben maar met mijn medicijnen moet je alleen de benenwagen gebruiken. Ik heb wel aandelen gehad in ford motor company. Goeie winst op gemaakt.

 
Langzamer? Nou ja, ze kunnen nog steeds snel zat als er wat meer pk inzit.

De rest boeit me niet zo. Ik vind de hogere instap prettig, het rijdt lekkerder dan een sedan en je kunt zelfs met mijn lengte nog neuqseksen op de achterbank.

Tja maar dan moet je dus meer vermogen gaan nemen om het zelfde te bereiken.
En in een bocht is het nog veel erger.

Hobbel zijn wel kut ja, mijn auto is duidelijk niet gemaakt om daar mee te dealen.. maarja als je met 40+ over de hobbels in een woonwijk kan gaan ze de hobbels vanzelf hoger maken.

Totdat je en SUV nodig hebt om over de hobbels te komen in je woonwijk.:roflol:
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Tja maar dan moet je dus meer vermogen gaan nemen om het zelfde te bereiken.
En in een bocht is het nog veel erger.

Hobbel zijn wel kut ja, mijn auto is duidelijk niet gemaakt om daar mee te dealen.. maarja als je met 40+ over de hobbels in een woonwijk kan is het effect ook een beetje weg he.
En echt voetganger vriendelijk zijn SUV's ook al niet.
Heb ik des te meer excuus om de extra pk te rechtvaardigen :trollface:

Ik heb sowieso een hekel aan alles op twee benen of wielen.
 
Heb ik des te meer excuus om de extra pk te rechtvaardigen :trollface:

Ik heb sowieso een hekel aan alles op twee benen of wielen.

Neem dan gewoon een monstertruck:roflol:
De volgende evolutie als iedereen strax een SUV heeft.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Wel leuk een aardig maar behalve de instap gebruik je het nooit.
Zicht op de weg verlies je weer als de rest ook een hogere grotere auto koopt.
Wacht maar totdat je een gezin hebt. De Discovery Sport van mijn vrouw heeft met de achterbank in de voorste stand bijna 900 liter bagageruimteen dan zit ik nog redelijk op de achterbank, benen iets wijd maar verder ruim zat. Dan passen er twee kinderwagens, een campingbedje 2 75l koffers een grote weekendtas en een boodschappenkrat achterin.

Met de bank in de achterste stand en een stoelzak aan de stoel komen mijn benen nog niet tegen de zak en ja bij ons zit onze dochter voorin omdat ze anders de boel onderkotst.
 
Mijn vader heeft een Peugeot 407 coupe. En hij is er zo trots op. Trekt op als een spitfire.
 
Iedereen moet verder kopen wat ze willen, alleen jammer dat het in dit geval ten koste gaat van de duurzaamheid en veiligheid.
Mijn MINI Cooper S verliest het op de punten toch echt t.o.v. de Discovery Sport.
 
Wacht maar totdat je een gezin hebt. De Discovery Sport van mijn vrouw heeft met de achterbank in de voorste stand bijna 900 liter bagageruimteen dan zit ik nog redelijk op de achterbank, benen iets wijd maar verder ruim zat. Dan passen er twee kinderwagens, een campingbedje 2 75l koffers een grote weekendtas en een boodschappenkrat achterin.

Met de bank in de achterste stand en een stoelzak aan de stoel komen mijn benen nog niet tegen de zak en ja bij ons zit onze dochter voorin omdat ze anders de boel onderkotst.

+ 1

Ik ben ook van type auto veranderd toen ik kinderen kreeg. Wat een zooi je allemaal mee moet nemen als je met 2 kleine kinderen ergens heen gaat :eek:
 
Vroeger redden de mensen zich ook wel toen het Nederlandse wagenpark vooral uit sedans bestonden.
 
+ 1

Ik ben ook van type auto veranderd toen ik kinderen kreeg. Wat een zooi je allemaal mee moet nemen als je met 2 kleine kinderen ergens heen gaat :eek:
Laatst zijn we met een bevriend stel een weekje op vakantie geweest, hun kinderen zijn 10 en 7, dus hebben ze minder zooi nodig, dat is maar goed oom, want in de 3-serie station past echt niet veel.
 
Vroeger redden de mensen zich ook wel toen het Nederlandse wagenpark vooral uit sedans bestonden.
Klopt, het is ook een luxe dingetje, net als een snelle soepel schakeldende automaat, climate control, Apple CarPlay, enz.
 
Klopt, het is ook een luxe dingetje, net als een snelle soepel schakeldende automaat, climate control, Apple CarPlay, enz.
Apple is geen luxeding. Ik krijg nog liever het Coronavirus dan iets van Apple in mijn huis.
 
Valt me ook op dat auto's breder zijn geworden.

Gisteren reed ik achter een audi 80. Zijn vrij smal. Was vroeger gewoon een 'dikke wagen'.

Of is het optisch bedrog? :thinking:
 
Nee, ze zijn echt breder geworden. De echte luxe modellen zitten al tegen (of over) de 2m.
 
Model x is een van de breedste als ik het goed heb
 
Laatst zijn we met een bevriend stel een weekje op vakantie geweest, hun kinderen zijn 10 en 7, dus hebben ze minder zooi nodig, dat is maar goed oom, want in de 3-serie station past echt niet veel.

Ja wanneer ze wat ouder zijn dan hoef je inderdaad wat minder mee te nemen.
Ik vind het ook zonde om een mooie dure auto te nemen wanneer de jongste nog in de fase zit dat hij bijvoorbeeld het nodig vindt om de ramen af te lebberen van binnen. Of ze spuiten een pakje drinken ‘per ongeluk’ leeg op de achterbank.

:roflol: Ik wacht wel tot dat de jongste een jaar of 5-6 wordt.
 
Back
Naar boven