MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

tdf :heart:
 
Lichte vracht X5 4.4i/4.8i 2e gen een goed idee? Gepland is ongeveer 100.000 km dit jaar en telkens max 2 personen in de wagen.
Of iemand een beter idee? Liefst veel opslagmogelijkheid en inschrijfbaar als licht vracht. Moet mooi presenteren. Budget max 18.000€.
 
Lichte vracht X5 4.4i/4.8i 2e gen een goed idee? Gepland is ongeveer 100.000 km dit jaar en telkens max 2 personen in de wagen.
Of iemand een beter idee? Liefst veel opslagmogelijkheid en inschrijfbaar als licht vracht. Moet mooi presenteren. Budget max 18.000€.
Een x5 voor 18k ziet er uit als een tokkie bak. Zal ik voor iets anders kiezen.
 
Eigenlijk zagen de eerste 3 generaties er al snel zo uit. De huidige daarentegen, dik.
We hebben de huidige, ik rijd er weekelijks mee. Hij is veel minder praktisch dan de eerste gen. Een stuk breder en toch een minder grote koffer. De eerste generatie is tot nu toe nog steeds mijn favoriete SUV qua looks met een paar kleine mods, maar aangezien deze al 17 jaar bestaan lijkt me dit een groot risico om 100k mee te doen, bijna allemaal 500km van mijn woonplaats vandaan.
De tweede ziet er een stuk minder bruut uit, maar het blijft een dikke bmw.
Welke andere auto's zijn makkelijk als lichte vracht in te schrijven? Het duurste aan een tweedehands V8 is namelijk de jaarlijkse belasting en inschrijvingskost.

Een ander woord voor tokkie bak aub? Niet mijn dialect :(.
 
Ik zou voor een Q7 kijken of pick up.
 
Laatst bewerkt:
Lichte vracht is grijs kenteken neem ik aan? Kijk eens naar een pick up met een afgesloten bak er op. Kan je misschien al nieuw rijden. Hilux ftw!
 
In België zie je dat niet aan je nummerplaat als het lichte vracht is.
Komaan, een pickup, ik ken slechts twee type personen die daarmee rijden. Aannemers, en zoals jullie het noemen: Tokkies.
Waarom een Q7? Zie je niet veel hier. En relatief lelijk als je het hebt over de oudere modellen die vallen in deze prijsklasse. Als de betrouwbaarheid van Q5 uit die era een indicatie is ben ik ook niet overtuigd.
 
Het is allemaal een kwestie van smaak. Goed zijn ze wel, motorisch en qua rijgedrag.
 
Laatst bewerkt:
Goed zijn ze wel, motorisch en qua rijgedrag.
Ook de V8'en? X5 3.0d van 2001 heeft tot vorig jaar goed dienst gedaan met bijna 500.000km. Tot 400.000km geen enkel probleem mee gehad. Dan versnellingsbak, injectoren en ophanginsonderdelen moeten vervangen. Maar ik twijfel als een V8 even betrouwbaar is.
 
Kan alleen spreken over X6 50i 2013. Daar was niks mis mee in 4jr tijd. Wil je een benzine eigenlijk als het voor vrachtjes is, aanbod in diesel zal groter zijn? En als je goede ervaringen hebt met X5 3.0d.
 
Kan alleen spreken over X6 50i 2013. Daar was niks mis mee in 4jr tijd. Wil je een benzine eigenlijk als het voor vrachtjes is, aanbod in diesel zal groter zijn? En als je goede ervaringen hebt met X5 3.0d.
Ik moet een fashion collectie meenemen en aan klanten voorstellen. Daarmee dat ik redelijk wat koffervolume nodig heb. Een X5 is een degelijke wagen om bij klanten mee te komen en ingeschreven als lichte vracht zeer goedkoop qua taxen. Er is dan namelijk geen verschil tussen een zuinige motor of een dikke V8. Het prijsverschil tweedehands is niet zo groot voor een V8 in goede staat of een diesel. Alhoewel de V8'en zeer schaars zijn.
X6 heb ik ook even naar gekeken aangezien deze vaker te vinden zijn in een zware uitvoering, maar de koffer is enorm klein. Vergelijkbaar met een 3-serie. Jelly op X6 50i trouwens, heerlijke wagen. Taxen daarop zijn wel astronomisch hoog.
 
De eerste generatie is tot nu toe nog steeds mijn favoriete SUV qua looks met een paar kleine mods, maar aangezien deze al 17 jaar bestaan lijkt me dit een groot risico om 100k mee te doen, bijna allemaal 500km van mijn woonplaats vandaan.

Zou lekker zo één nemen dan. UnCompress heeft hem ook. :)
2utsq4o.png

nquyom.png

143op6x.png
 
Sinds kort als daily een e70 3.0d en ik moet zeggen 1 van de prettigste auto's die ik ooit gereden heb, zeker icm de comfortstoelen.

juxnys.jpg
 
Zit je wel per kwartaal aan de 500 euro mrb
 
600 zelfs, maar daarentegen met mijn 30k per jaar zijn de brandstofkosten tov van mijn vorige (306pk benzine V60) vele malen beter.
Onder de streep zal de BMW wellicht iets duurder zijn, maar de hoge instap en het frisser uitstappen vergoeden een hoop.
 
Back
Naar boven