XXL Nutrition

Het bedrog van Robert van den broeke&Irene moors

Bezoekers in dit topic

XLarge

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
1.876
Waardering
1
http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html

Ik moet een link plaatsen, het is niet toegestaan om het artikel over te nemen op andere websites}
Echt heel interresant artikel, die gast haalde gewoon alles van google af.
Is hij een gewone oplichter, is hij een pathologische leugenaar of heeft hij last van hallucinaties en is hij zo zwaar geestesziek dat hij geen onderscheid meer maakt tussen fantasie en werkelijkheid? Misschien fraudeert hij onbewust en beseft hij niet goed wat hij doet.


Hieronder een heel klein deel van het dergelijk artikel

1) Het komt nooit voor dat paragnosten of mediums zoveel voltreffers achter elkaar scoren als Robbert deed. Dat gebeurt alleen in slechte films. Meestal doen ze het niet beter dan de kansverwachting (zie Paragnosten onder de loep en Paranormale verschijnselen). Paragnosten overtuigen hun cliënten vaak met een methode die "Cold reading" wordt genoemd (zie Medium voor een dag). Robbert probeerde dat in de eerste uitzending, maar hij is er nog niet goed in. De (para)psycholoog Wim Kramer schreef zelfs dat hij nog nooit zo'n slechte paragnost had gezien. Daarom laat Robbert zich nu influisteren door een geest die Google heet.

(2) Als je met flitslicht foto's neemt van stofdeeltjes of andere minuscule objecten die zich vlak voor de lens bevinden, dan levert dat vaak lichtbollen op. Gezichten van aliens kunnen worden gefotografeerd door een heel klein aliengezichtje te tekenen, het uit te knippen en het vlak voor de lens te houden. Gebruik in dit geval geen flits. Dr. Eltjo Haselhoff en andere onderzoekers van vreemde verschijnselen zijn inmiddels goed in staat om zulke foto's na te maken. Maar ze mogen Robberts gaven niet onderzoeken, want de vader van Robbert laat hen niet meer toe. Alleen de meest goedgelovigen zijn nog welkom in huize Van den Broeke.

Bron: Stichting Skepsis


[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Zie ook :

[Link niet meer beschikbaar]

Locked topic, maar kwam het bedrog van Robbert ook al aan het licht. Op Fok en het wetenschapsforum overigens ook.

Robbert wordt een tobberd, lollig om te zien hoe RTL hem zelf onderuit haalt d.m.v. RTL Boulevard :

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/entertainment/)/components/actueel/rtlboulevard/2005/12_december/entertainment/051228_broeke_skepsis.xml

Filmpje onderaan de pagina te vinden.

Dag Robbert, ga er maar van uit dat Moors je knalhard laat vallen als de aantijgingen blijven doorgaan.
 
Natúúúrlijk is Eric er als de kippen bij! :roflol:

Dit zal altijd een ja/nee gevecht blijven, net als de eeuwige vraag of gad nu wel of niet bestaat.
 
Dit is gewoon humor, Robbert stond zelfs op de voorpagina. Op Fok is dit momenteel 1 van de best lopende threads, deeltje 9 al bijna.

Het gaat niet eens om ja/nee, dit gaat om het ontmaskeren van een oplichtersbende. Moors en consorten.
 
Honger kerel? :D
 
Ik vind dat gewoon vermakelijk, alleen jammer dat Skepsis nu net doet dat zij het ontdekt hebben. Die eer komt toe aan een wetenschapsforum lid, waarna het genverbrander nieuwtje zich razendsnel verspreidde.

Paranormalen die integer omgaan met hun vermeende kunde heb ik geen probleem mee, maar mensen zoals Char en Robbert zijn gewoon geldwolven. Weg er mee. Brandstapeltje.
 
EricR zei:
Ik vind dat gewoon vermakelijk, alleen jammer dat Skepsis nu net doet dat zij het ontdekt hebben. Die eer komt toe aan een wetenschapsforum lid, waarna het genverbrander nieuwtje zich razendsnel verspreidde.

Paranormalen die integer omgaan met hun vermeende kunde heb ik geen probleem mee, maar mensen zoals Char en Robbert zijn gewoon geldwolven. Weg er mee. Brandstapeltje.

AMEN :rolleyes:
 
Je moet die verhalen van Uri Geller maar eens lezen op skepsis. Zo zie je na al die jaren dat hij eigenlijk toch wel zwaar door de mand valt.
 
http://forum.fok.nl/topic/796930

Deel 10 op FOK!, de topicstarts worden steeds beter daar. Entertainment wilde RTL, entertainment wordt het. Moors vult haar zakken en Robbert gaat straks af door de zijdeur.
 
Heerlijk, om op te vreten dit soort stories. De Skepsis-site is zó interessant, ik kan daar uren rondneuzen. Ben ook van plan en aantal delen online te bestellen van hun blad, danwel de hele CD met alle deeltjes voor 15 euro.

Bijzonder vermakelijk.

En Ireentje doet alsof ze met vakantie is maar ze weet dat dit de scam van het jaar is als Robert nog verder wordt ondervraagd en lastig gevallen :roflol:
 
En als klap op de vuurpijl wordt het woord 'Genverbrander' misschien wel woord van het jaar :

http://www.woordvanhetjaar.nl/tussenstand.php?bID=1

Na Roggel Hazes als persoon van het jaar, nu weer een sof bij Internetstemmen. Doe dus allemaal gezellig mee en laat Genverbrander winnen.
 
EricR jij hier? ... verassend :D
 
Verrassend of ver-assend? Misschien dat die gen-verbrander wat voor je kan betekenen als je doelt op het laatste? ;)
 
DBC01 zei:
Heerlijk, om op te vreten dit soort stories. De Skepsis-site is zó interessant, ik kan daar uren rondneuzen. Ben ook van plan en aantal delen online te bestellen van hun blad, danwel de hele CD met alle deeltjes voor 15 euro.

Bijzonder vermakelijk.

En Ireentje doet alsof ze met vakantie is maar ze weet dat dit de scam van het jaar is als Robert nog verder wordt ondervraagd en lastig gevallen :roflol:
Idd, zeer interessant. Nu al twee verhaaltjes gelezen die lekker lang waren. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het komt er altijd op neer: "als die paranormale mafketels iets beweren, durven ze het nooit onder echte wetenschappelijke methodes te ondergaan". De mietjes.
 
benchMarc zei:
Idd, zeer interessant. Nu al twee verhaaltjes gelezen die lekker lang waren. Je kunt zeggen wat je wilt, maar het komt er altijd op neer: "als die paranormale mafketels iets beweren, durven ze het nooit onder echte wetenschappelijke methodes te ondergaan". De mietjes.

Dat is dan weer slecht voor hun karma. Ze mogen hun "hogere krachten" alleen gebruiken in dienst van de mensheid......
Snappie toch wel?

En onomstotelijk bewijzen dat iets werkt is volgens de hogere machten natuurlijk niet in dienst van de mensheid.

Met andere woorden: Ze beroepen zich op hun gevoel, maar wanneer ze de kans krijgen om zichzelf ergens onderuit te kunnen "rationaliseren" grijpen ze deze met beide occulte handjes aan.
 
zo ik kan eindelijk weer op dbb.com

:roflol: ik heb die herhaling van hem bij Jensen gezien, wat een lichtgevende dildo is dat zeg. Ik hoop dat hij tijdens een live programma definitief ontmaskerd word.
 
Ha die Robert,
Grag zou ik een keertje een reading bij je willen hebben om mij lekkerder in mij vel te laten zitten. Ik ben erg opgejaagd en onrustig etc. Ik heb konstant stemmen in mijn hoofd. Ik wil graag rust hebben zodat ik mijn ouders die op oude leeftijd zijn goed te kunnen helpen. Mijn moeder moet 11 december voor hartshocks naar het ziekenhuis voor de 3de keer en ik maak me erge zorgen.
Kun je mij helpen. Ben bang dat je het erg druk hebt. Maar goed niet geschoten is altijd mis toch?
Veel groetjes
Hannelies van Duijneveldt
Ps Ik zou ook graag iets willen weten over mij overleden grootouders. Ik heb ze nooit bewust gekend. En ook mijn overleden hond Piaff. Gaat het goed met haar?

:roflol: Non, je ne regrette rien!

Hannelies ik krijg wat door, daar komt het dan : 'Woef!' :D

Nog veel meer moois op :

http://zappen.blog.nl/rtl_nederland/2005/12/04/graancirkels_contact_met_overledenen_en_entiteiten_op_rtl

Zitten schrijnende gevallen tussen, maar de labilieit druipt er vaak ook vanaf :

Beste Robert,
ik vind het fantastisch wat jij doet.heb er altijd in geloof.zou jij me kunnen helpen hoe ik dit moet aanpakken.
ben nu 36 wordt 37 jaar in januarie.op mijn 12de verjaardag is iets vreselijk met me gebeurt ,dat ik aan niemand wil vertellen,zinsdien ben ik tot nu toe zo ongelukkig.mijn eerste vriend is door een vliegtuigramp overleden,ben uitelkaar gegaan van mij tweede relatie waar ik een kind van hebt,en die nu in een inrichting zit waar zij ook heel veel nare dingens heeft meegemaakt,toen ze klein was .mij derde relatie duurde ook niet lang ong.1jaar waar hij is te komen over lijden aan een acute hartaanval.mijn vierde relatie duurde ook net een jaar toen mijn tweede kind 5weken oud geboren was,kreeg hij een beroerte en viel dood neer.
heb daarna ook een realtie gehad ,waar ik lichaamlijk en geestlijk werd mishandeld.en ben zo bang om verder te leven.heb vaak zelfmoord pogingen gehad,en op het moment dat ik een end aan me leven wilde maken,zie ik telkens in me dromen alle overledenen relaties,en die mij de vinger naar me toe wijst en een teken geeft ,van pas op ,je doet het niet ,heb ook intussen tijd me vader verloren,en nog een heleboel andere famillie leden die ik goed kende ook over leden zijn ,en ik krijg heel vaak dromen waar ik ze telkens allemaal ziet.ik weet geen raad mee.ben bang om verder te leven.kun je me alstublief hiermee helpen.groetjes Devi

Aan die zinsopbouw zou MarkyWB zich nog storen. Interpunctie Devi, interpunctie!
 
hahahaha...
Tja sommige mensen hebben een strohalm nodig

Wat moet die Irene Moors zich nu klote voelen... hahaha
 
whahaha, heerlijk. EricR op oorlogspad.:eek:
Lekker hé, die knuppels zonder genade neersabelen.
ik heb geen medelijden met Robert of Irene. Pak de beestjes EricR. :D
 
Back
Naar boven