Fitness Seller

Het begin

  • Topic starter SJ2
  • Startdatum
  • Reacties 165
  • Weergaven 13K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

SJ2

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2007
Berichten
3.801
Waardering
27
Lengte
1m75
Massa
63kg
Tot gisteren was ik een dbb-member alleen om de gekke topics in het gare hanenhok. Ik ben HET voorbeeld van iemand die totaal niet op z'n voeding let e.d. mijn idee was altijd, je bent nu nog jong en kunt genieten van een mega snelle stofwissing, dus geniet ervan. Maar ik wil nu toch iets aan mijn lichaam doen. Maakt niet uit hoe het er van buiten uit ziet, als het van binnen rot is heb je er ook weinig aan.

Vandaag ben ik een kijkje gaan nemen in een sportschool.
Het zag er allemaal erg mooi uit, en de man die me de rondleiding gaf, babbelde natuurlijk erg overtuigend. Maar toen ik na ging denken bedacht ik me dat het niet alleen aan sporten ligt als ik mijn lichaam wil verbeteren. Want ik ben bijna 1.80m en weeg 58 kilo, daarbij eet ik alles wat ik wil en komt er nog geen gram vet bij.

Ik ben de topics een beetje door gaan spitten, en tot nu toe is mijn beeld:
training, voeding, rust en doorzettingsvermogen.

Is het verstandig om nu gelijk in het diepe te springen, met aan mijn voeding te werken en gelijk de sportschool in te gaan?
Persoonlijk lijkt het mij beter om eerst maar eens een fatsoenlijk eetpatroon op te stellen. Heb een één of andere Harris-Benedict methode gedaan en er komt uit dat adt mijn cijfer 311,5 is (Dit cijfer is de energie die je verbruikt als je heel de dag niets anders doet dan zitten. Het is dus exclusief werken en/of bewegen, heb ik gelezen)

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil graag aan mijn lichaam gaan werken, niet alleen voor het uiterlijk maar ook voor mijn gezondheid. Later kijk ik wel qua uiterlijk wat mijn doel wordt (fit en gevormder) Maar ik snap dat ik bij het begin moet beginnen. Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.

Iemand tips voor een mega-beginner? Heb helemaal nergens verstand van, alleen dat e op voeding moet letten, een doel moet stellen, en het ook daadwerkelijk doen.

Alvast hartelijk dank!
 
gezond of gezonder eten kan zeker geen kwaad,rustig aan wat conditie opbouwen met cardio,beetje met gewichten trainen zal je steviger maken..daarna merk je zelf wel hoe je het verder ziet..good luck!!
 
raap jezelf bijeen en vlieg die gym in, liever vandaag dan morgen ;)

sucses :thumbs:
 
nog een vraagje, die sportschool zou me 50,- voor 6mnd koste das alles incl. (zonnebank, sauna..) en elke dag (excl. zondag) t/m 23.00 u open, riggard zei me al, dat dat teveel was, wat is een normaal bedrag? voordat ik afgezet wordt :S
 
Laatst bewerkt:
ik raad squaten aan,zodat je een lekkere stevige kont krijgt.fotos posten kan altijd nog ;)
 
Als je begint met wat magerder en eiwitrijker te eten, daarnaast een leuk gym schema met voornamelijk gewichttraining doet en je houd dat gewoon vol dan ben je al prima op weg! En owja, squaten! :-)

Ik betaal 55 euro per maand incl sauna, fruit etc... ik vind het wel redelijk duur en denk erover om te switchen naar een andere gym, maar het is dus niet ongewoon.
 
nog een vraagje, die sportschool zou me 50,- voor 6mnd koste das alles incl. (zonnebank, sauna..) en elke dag (excl. zondag) t/m 23.00 u ope, riggard zei me al, dat dat teveel was, wat is een normaal bedrag? voordat ik afgezet wordt :S

Bedoel je echt 50euro voor 6 maand of bedoel je 50euro per maand de eerste 6 maand. 50 euro voor 6maand is zekers niet duur en dat wist je al. Maar die 50 euro per maand is aardig prijzig maar dat zijn er meer. Wel benieuwd wat je moet betalen na 6 maand.
Qua voeding en sport wil ik je zeggen: Lekker gaan sporten, sporten is gezond en leuk en direct op je voeding letten, gezond eten, drinken en gevarieerd.
Het zou nl jammer zijn dat je met het ene begint en dan niet meer aan dat andere begint omdat je je al beter voelt.
Veel succes met het behalen van je doelen
 
Vandaag ben ik al begonnen met het eten. Ik ga deze week nog bij twee andere sportscholen langs om tot een beslissing te komen. Vandaag al op mijn voeding gelet.

Ik ontbijt nooit, en was dit vanochtend dus vergeten, maar net tusse de middag het big-mac menu geruild voor 3 bruine bollen met een onsje rosbief en een milk en fruit haha. Verder probeer ik om de 2 uur iets te eten.
--
De sportschool was idd per maand. Hoelanger je een abbonement nam, hoe goedkoper het werd, maar ik ga liever eerst maar een kort abb. aan zodat ik zeker weet of die sportschool wel een goede is.
 
Ik vind 50 euro p/m helemaal niet veel!! Is gewoon normaal! En inclusief zonnebank!? Dan is het helemaal niet duur!
 
ik betaal 35 euro, zonnebank is er ni bij.. 50 euro voor 12 beurten
 
Uit welke regio kom je meid , misschien dat mensen hier nog tips hebben qua goede sportscholen ;)
 
Ik woon in Ede, ligt op 15 minuten afstand van Arhem..
 
Tot gisteren was ik een dbb-member alleen om de gekke topics in het gare hanenhok. Ik ben HET voorbeeld van iemand die totaal niet op z'n voeding let e.d. mijn idee was altijd, je bent nu nog jong en kunt genieten van een mega snelle stofwissing, dus geniet ervan. Maar ik wil nu toch iets aan mijn lichaam doen. Maakt niet uit hoe het er van buiten uit ziet, als het van binnen rot is heb je er ook weinig aan.

Vandaag ben ik een kijkje gaan nemen in een sportschool.
Het zag er allemaal erg mooi uit, en de man die me de rondleiding gaf, babbelde natuurlijk erg overtuigend. Maar toen ik na ging denken bedacht ik me dat het niet alleen aan sporten ligt als ik mijn lichaam wil verbeteren. Want ik ben bijna 1.80m en weeg 58 kilo, daarbij eet ik alles wat ik wil en komt er nog geen gram vet bij.

Ik ben de topics een beetje door gaan spitten, en tot nu toe is mijn beeld:
training, voeding, rust en doorzettingsvermogen.

Is het verstandig om nu gelijk in het diepe te springen, met aan mijn voeding te werken en gelijk de sportschool in te gaan?
Persoonlijk lijkt het mij beter om eerst maar eens een fatsoenlijk eetpatroon op te stellen. Heb een één of andere Harris-Benedict methode gedaan en er komt uit dat adt mijn cijfer 311,5 is (Dit cijfer is de energie die je verbruikt als je heel de dag niets anders doet dan zitten. Het is dus exclusief werken en/of bewegen, heb ik gelezen)

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil graag aan mijn lichaam gaan werken, niet alleen voor het uiterlijk maar ook voor mijn gezondheid. Later kijk ik wel qua uiterlijk wat mijn doel wordt (fit en gevormder) Maar ik snap dat ik bij het begin moet beginnen. Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.

Iemand tips voor een mega-beginner? Heb helemaal nergens verstand van, alleen dat e op voeding moet letten, een doel moet stellen, en het ook daadwerkelijk doen.

Alvast hartelijk dank!

Eten: gewoon gezond, genoeg en gevarieerd eten dan zit je goed. Als je gaat trainen zal je meer gaan eten. Zorg dat dat echt voedsel is, geen snoep en chips. Verder hoef je nergens op te letten, precieze schema's en zo zijn in jouw situatie helemaal niet nodig.

Trainen: Ga naar een sportschool en volg voorlopig hun beginnersschema voor krachttraining. Het is wel handig om er vanaf het begin wat conditietraining bij te doen. Maar doe vooral niet te veel, en hou in het begin die gewichten gewoon laag. Echt laag! Na een paar weken ga je ze heel geleidelijk opschroeven. De reden is dat je spieren het best redden om een keer veel te veel gewicht te pakken, maar je botten, banden en pezen moeten zich ook aanpassen, daar hebben ze tijd voor nodig. Anders is de kans op blessures behoorlijk groot, zeker als je de oefeningen technisch nog niet helemaal beheerst.

Als je naar een sportschool gaat waar ze een circuit met pneumatische apparatuur hebben, dat is ideaal voor beginners om op te bouwen.

Misschien is dit wat voor je:

Fit For Free Apeldoorn

Vlijtseweg 76
7317 AJ
Apeldoorn
0900-34 83 67 37 33
apeldoorn@fitforfree.nl

Tarieven
Onbeperkt fitness : € 15,95 per maand!
7 dagen per week onbeperkt fitnessen
Onbeperkt fitness + groepslessen*: € 19,95 per maand!
7 dagen per week onbeperkt fitnessen en deelnemen aan het brede scala van groepslessen.
Fitness voordeel: € 9,95 per maand!
Fitnessen, onbeperkt in het weekend en op maandag t/m vrijdag tussen 7.00 uur en 17.00 uur
Het inschrijfgeld bedraagt eenmalig € 25, ongeacht de abonnementsvorm.

Alle abonnementen worden afgesloten voor de duur van één jaar en het verschuldigde bedrag dient vooruit te worden voldaan. Betaling per maand of kwartaal is mogelijk tegen betaling van een toeslag van € 1,- per maand bij maandbetaling of € 1,- per kwartaal bij kwartaalbetaling.

* deelname aan de groepslessen is alleen mogelijk in combinatie met het onbeperkt fitnessabonnement.
 
Wauw, bedankt voor die info allemaal!

Apeldoorn is een uur reizen en ik heb eigelijk alleen maar 's avonds tijd, dat dat wordt het niet. Maar de prijzen en alles is echt voordelig :D wel jammer dat het alleen uit de buurt is.

En idd had ik ook al de sticky's gelezen en er een kleine samenvatting van gemaakt. Gister naar een sportschool geweest = Welkom

Met een minimale cursusduur van 6mnd,
alle sporten excl. powerplate tot 22.00u
1x p week =30,00
2x p week = 34,50
onbeperkt = 46,00
Openingstijden:
Ma.t/m Do. 07:30 uur-23:00 uur
Vrijdag 07:30 uur-21:30 uur
Zaterdag 09:00 uur-14:00 uur
Zondag 09:00 uur-16:00 uur

I think we have a winner :D
Nu alleen nog ff sportkleren kopen haha heb nog nooit sportkleding gekocht :o

Ik laat jullie wel weten wanneer hoe en wat mijn eerste dag was :D
 
Lekker dat je iets gevonden hebt!
In het begin gewoon rustig aan je schema volgen en je lichaam laten wennen; daarna kun je wat aanpassingen maken etc

SUcces
 
zoals al gezegd, gewoon beginnen met gezonder eten en regelmatig trainen, helaas ben ik niet echt up to date op het gebied van trainingsschema's voor vrouwen en heb hier dus ook weinig verstand van. waarschijnlijk kun je wel een schema in de sportschool krijgen, maar persoonlijk heb ik mijn twijfels bij dat soort schema's.
mijn ervaringen ermee zijn in ieder geval niet echt goed te noemen.
oefeningen die ik zowieso zou doen zijn; squats, lunges, stiff legged deadlifts en cable leg curls.
misschien dat er hier wat mensen zijn die je kunnen helpen met een goed schema?
het is ook wel belangrijk om toch een soort van doel te hebben met je trainingen (dus bijvoorbeeld een bepaalde spiergroep accentueren of juist gewoon veel kracht winnen), het hoeft niet superspecifiek te zijn, maar dan heb je in ieder geval een beetje een idee van waar je naartoe wilt werken en zo is het voor jezelf en/of anderen makkelijker een schema en plan van aanpak te maken.
ook helpt dit gigantisch met je motivatie en je gaat erdoor ook harder aan het werk, omdat je weet waarvoor je het doet en je doel zal willen behalen.

naja ik spreek je nog wel ff op msn erover ;)
 
oefeningen rustig aan opbouwen en gewoon hetzelfde als de mannen doen ....
 
good luck girl ;)
 
Back
Naar boven