XXL Nutrition

het belang van benen!!

Bezoekers in dit topic

cedricske

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2008
Berichten
399
Waardering
0
hallo,

ik heb op een week tijd al zo'n 10 posts gezien met schema's waar mensen een "full body workout" hebben samengesteld, zonder benen te trainen! ook hier zijn zelfs beginnende boksers die denken dat ze hun benen niet moeten trainen! mensen, train je benen, dit is zeer belangrijk! ik weet niet of hier al een post over bestaat, excuses als er al één bestaat.

vaak hoor je mensen zeggen dat ze hun benen niet willen trainen omwille van 1 van de volgende redenen:

- ze vinden dat hun beenspieren al groot/mooi genoeg zijn
- ze doen al voetbal, wielrennen, of fietsen vaak, en denken dat je hierbij je benen genoeg traint.
- ze zien een foto van een gespierd lichaam en willen dat ook, zonder naar de benen te kijken



enkele redenen om je benen te trainen:

- het ziet er niet uit als je een gespierd bovenlichaam hebt met kleine benen
- benen zijn belangrijk in het dagelijkse leven
- in sporten waar je lichaamelijk contact hebt met anderen (voetbal, boksen, rugby...) houden benen je stabieler, zodat je minder snel valt.
- je verhoogt niet alleen je trapkracht door op iets te trappen, ook door benen te trainen(vooral belangrijk voor gevechtsport)
- het vermindert de kans op blessures, dit is bewezen!

volgens mij zijn dit genoeg redenen om benen te trainen! om oefeningen te vinden hoe je je benen traint, verwijs ik naar de volgende website:

http://www.fitness-island.com/

is een prima website met alle uitleg die je nodig hebt. (vergeet niet te squaten:D)
 
Ik loop elke dag al naar de bushalte toe.
 
ik fiets al naar de gym, genoeg training
 
Pfff! Je moest eens weten hoeveel ik m'n benen al train bij het steeds buigen en strekken als ik op de bank plof!
 
LOL @ replies :roflol:

On topic:
Goede post ben alleen bang dat ie in de sectie staat waar wat minder mensen kijken. Verder gewoon een goede post. Benen zijn belangrijk punt.
 
Goeie post, maar Fitness-island is de grootste crap ooit, daar zou ik geen advies van aannemen. Binnenkant-borst trainen etc...
 
Goeie post, maar Fitness-island is de grootste crap ooit, daar zou ik geen advies van aannemen. Binnenkant-borst trainen etc...

+1
Fitness Island zuigt! Leve DBB!
 
Ik doe calve raises op de wc.
 
Thx dat je het ons ff duidelijk maakt :thumbs:!

Vanaf nu benen trainen dus :(
 
Ik speel voetbal.
 
ik denk aan benen trainen
 
train liever met iemand anders haar benen
gooi ze op zij als ik er tussen wil

Nee ff zonder gekheid ik denk dat je gelijk hebt
Train zelf helaas ook te weinig benen (1x p/week)
 
anyway, ik zou iedereen aanraden zeker 1 keer per week benen te trainen, liefst 2 keer. is jou keuze, maar een sterke aanrader!
 
plus dat je er op loopt, groot belang van de benen :thumb: toch een van de redenen dat onze Vader, de heer in de hemel, Allah ons die heeft geschonken.
 
ik train sinds kort 2 keer per week benen en moet zeggn dat ik sinds kort ook makkelijker massa pak op mn upperbody..
 
heb eergister weer een brute been training achter de rug gehad. ik loop nu als een opaatje, heerlijk die spierpijn!
 
Benen ? Kun je die ook trainen ?

edit: ik weet het al, je kan fietsen en lopen, dat ik daar niet eerder ben opgekomen
 
heb eergister weer een brute been training achter de rug gehad. ik loop nu als een opaatje, heerlijk die spierpijn!

die spierpijn kan soms zo erg zijn bij mij dat ik er anders niet veel leuk meer aan vind hoor :o
 
Back
Naar boven