MuscleMeat

het beste gebruik van HCG/Pregnyl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

tranquilo

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 apr 2003
Berichten
591
Waardering
9
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
9%
Ik hoor zoveel verschillende verhalen over het gebruik van pregnyl.

Het zou zowel onderhuids als intramusculair gebruikt kunnen worden.

daarnaast; wanneer dit te gebruiken???
De een neemt dit al ergens tijdens zijn kuur,
de ander begint in zijn 3e laatste week van de kuur...
En ik heb nu ook alweer iemand gehoord die dit de hele tijd tijdens zijn kuur nam....
De hoeveelheid....
Hoeveel HCG zou je eigenlijk moeten nemen... bouw je dit het beste af, of elke keer een gelijke hoeveelhied... (zijn er ook neven effecten bij een overdosiring??)

Dus, HCG wat moet ik er eigenlijk mee???

ik hoop dat iemand hier een goed onderbouwd antwoord op kan geven...

thanx in advance,

jw
 
Misschien heb je hier wat aan.

HCG staat voor Humaan Chorion Gonadotrofine. De meeste sporters kennen het als Pregnyl of Profasi en gebruiken het als opstarter na een anabolenkuur, om de beruchte Klap op te vangen. Niet dat het werkt.


Wat is HCG?

Farmaceuten winnen HCG uit de urine van zwangere vrouwen. Het is een hormoon, dat sterk lijkt op het Luteïniserend Hormoon of LH. Het LH komt uit de hypofyse, een kliertje in je hersenen. Het zet bij mannen de zaadballen, en bij vrouwen de eierstokken, aan tot de produktie van geslachtshormonen.

Waarom maak je tijdens een kuur geen hormonen aan?

Het menselijk lichaam kent een hormonaal evenwicht. Voor wat betreft testosteron ziet dat er ongeveer als volgt uit: je zaadballen produceren testosteron. Hoeveel, dat hangt af van de hoeveelheid LH. Hoe meer LH er in je lichaam circuleert, des te meer testosteron maken je zaadballen aan. Als de hoeveelheid testosteron te laag is, reageert de hypofyse daarop door meer LH aan te maken, waardoor de aanmaak van testosteron weer omhoog schiet. Als de hoeveelheid testosteron te hoog is, stopt de hypofyse met de afgifte van LH zodat de zaadballen de produktie van testosteron verminderen. Als je nu van buitenaf anabole steroïden toedient, stopt de aanmaak van LH. Tijdens een kuur krimpen daarom je testikels.


Helpt HCG?

Ja en nee.

Ja, omdat de eigen testosteronproduktie inderdaad opvoert. Tijdelijk. Massa winnen doe je daar trouwens niet mee.

Nee, want als je geen HCG meer neemt komt de klap alsnog. De hypofyse krijgt door de aanwezigheid van Pregnyl of Profasi immers geen prikkel om zelf LH te produceren. Met andere woorden: HCG na een kuur betekent uitstel van de executie.

HCG is een hard core middel, dat niet thuishoort in het drug array van sporters die het houden op 1 of 2 kuurtjes per jaar. HCG heeft alleen zin als je het halverwege een kuur gebruikt om je lichaam te dwingen om extra hormoon aan te maken. Dat werkt alleen als je kuurt met middelen die niet zwaar drukken op je axis, zoals winstrol en primo.

Bijwerkingen van HCG

De extra testosteron die je van HCG krijgt zet makkelijk om in vrouwelijke hormonen. Daarom kan HCG-gebruik leiden tot vrouwelijke borstvorming, impotentie en tot het vasthouden van vocht. Veel mannelijke gebruikers rapporteren vochtoedeem op de schouders en heupen en pijn bij het bereiken van een orgasme. Bij vrouwen kan HCG leiden abnormale groei van de eierstokken waardoor je buikpijn krijgt.

Groetjes ADRBEEST
 
En toch roept iedereen hier altijd dat je HCG moet gebruiken na een kuur...interessant...ben weer goed verward.

Is clomid na een kuur dan voldoende of wat is nu de huidige waarheid?

EN hoe zit het trouwens hier mee:

2.) Prepare for day X slowly and steadily The athlete should stop taking the strongly androgenic steroids approximately four weeks before interrupting the steroid regime. When tablets such as Dianabol or Anadrol are taken, these are to be reduced slowly and evenly within fourteen days so that exactly two weeks before day X the oral intake of predominantly androgenic, steroids is terminated. Those who take injectable, androgenic steroids such as Testosterone or Parabolan reduce these to zero within four weeks so that their intake will end on day X. The milder, oral steroids such as Primobolan S, Winstrol, Oxandrolone, Oral-Turinabol, etc. are slowly and evenly reduced fourteen days before day X so that after two weeks they are no longer taken. It is sufficient when the dosage of the "weaker" injectable steroids such as Deca-Durabolin, Primobolan Depot, Winstrol Depot is reduced to half of their intake about one week before termination.

3.) Avoid an abrupt discontinuance of all steroids at the same time because the body would enter an immediate catabolic phase. The cortisone receptors will be free and in combination with the low testosterone and androgen levels a considerable loss of strength and mass, and an increase of fat and water, and often gynecomastia will occur. Gynecomastia is possible because the suddenly low androgen level shifts the relationship in favor of the estrogens which suddenly become the domineering hormone. Especially eye-catching is also the extreme listlessness to training or coïtus and a generally weak state of mind of several athletes. If not forced because of medical reasons never discontinue steroids "cold turkey"

Komt van anabolicreview.com

In de kuur schema's die ik altijd tegen kom wordt er niks niet afgebouwd maar wordt de bepaalde steroide gewoon abrupt gestopt (deca, test etc)

Hoe zit het hier mee?
 
Zolang het lichaam van buitenaf testosteron toegedient krijgt zal het zelf stoppen met aanmaken. Het lichaam is namelijk slim genoeg dat het weet wanneer er al voldoende test aanwezig is in een lichaam. Dit zorgt er echter voor dat de eigen aanmaak bijna compleet stil komt te liggen. Een korte kuur van hcg geeft het lichaam zeg maar even een kickstart om zelf weer te gaan beginnen met de aanmaak van testosteron. Als de eigen produktie te lang stil komt te liggen duurt het veel langer voor deze weer herstelt is (vandaar dat sommige bb'ers halverwege een lange kuur wat hcg nemen) Aan het einde van een kuur stop de toevoer van testosteron van buitenaf en het duurt even voordat het lichaam dit zelf in de gaten heeft en begint dus niet direct met de aanmaak van eigen test. Vandaar hcg aan het einde van de kuur het lichaam gaat nu zelf weer test aanmaken en tegen de tijd dat de werking van de hcg voorbij is komt het lichaam alweer redelijk op gang. Clomid is ook wel voor het herstel van de eigen aanmaak maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch naar HCG
 
Plus het feit dat toediening van wekelijkse kleine hoeveelheden HCG kan voorkomen dat de prostaat vergroot. Ook kan het indirect gyno voorkomen. Ik zou ook na de kuur altijd kiezen voor kleine hoeveelheden HCG, maximaal 500 iu per keer. Dit kan dan evt. meerdere malen per week. De grote dosissen doen meer kwaad dan goed. Het verhaal dat adrbeest plaatste klopt van geen kant. Het heeft wel degelijk nut.
 
soulreaver zei:
Plus het feit dat toediening van wekelijkse kleine hoeveelheden HCG kan voorkomen dat de prostaat vergroot. Ook kan het indirect gyno voorkomen. Ik zou ook na de kuur altijd kiezen voor kleine hoeveelheden HCG, maximaal 500 iu per keer. Dit kan dan evt. meerdere malen per week. De grote dosissen doen meer kwaad dan goed. Het verhaal dat adrbeest plaatste klopt van geen kant. Het heeft wel degelijk nut.

dan je dit ook maar eens doorlezen dan zal dat ook wel niet kloppen.
[Link niet meer beschikbaar]
 
adrbeest zei:
dan je dit ook maar eens doorlezen dan zal dat ook wel niet kloppen.
[Link niet meer beschikbaar]

Nou het lijkt er weer op dat er een meningsverschil is en dat mag best. Ik vind uit eigen ervaring dat bij eenl ange kuur hcg halverwege en op het einde zeker nuttig is. Ik raad mensen echter wel aan om niet meer te nemen dan dat noodzakelijk is. Je lichaam went namelijk heel snel aan pregnyl. Neem je het dus te vaak en teveel dan doet het op een gegeven moment niets meer voor je.

Ja en voor je ook maar iets wilt gaan gebruiken moet je toch altijd het een en ander aan info uit een onpartijdige serieuse en medisch everantwoorde bron zien te halen. Ik bedoel je bent bezig met je gezondheid dus ga nooit blindelings af op wat iemand zegt al is die er nog zo van overtuigt dat ie weet waar het over gaat.
 
Hoe gebruik je het zelf dan? einde van de kuur???
elke week? en dan in welke hoeveelheden???
Dus niet te vaak en te veel, maar wat is dan genoeg???

grt

jw
 
jweigeman zei:
Hoe gebruik je het zelf dan? einde van de kuur???
elke week? en dan in welke hoeveelheden???
Dus niet te vaak en te veel, maar wat is dan genoeg???

grt

jw


Ik doe het zelf aan het einde van een kuur (ligt aan de sterkte van de kuur) dan zet ik 500 iu (1 ampul pregnyl) per keer. Dit doe ik drie keer om de 5 dagen.

Dit werkt voor mij goed maar let wel op dat iedereen anders is natuurlijk
 
Zorg er gewoon voor dat als je in een week 1500 iu zet, dat je het niet in 1 keer zet, maar in 3 shot van 500 iu, ga nooit boven de 500 iu uit, dan doet HCG meer slecht dan goed.
 
Ik heb thuis viallen van 5000 iu en 2500 iu. Hoe wil je dat delen?
 
Ja,daar ben ik ook benieuwd naar ik heb ze ook van 2500iu liggen en hoe zou je die moeten opdelen naar 500iu?zal niet meevallen!!
 
Ik wilde eigenlijk als nakuur hcg met 5000/5000/2500/2500 iu doen om de 5 dagen ivm de hoeveelheid hcg in de vials. Is dit niet te veel of anders idd hoe deel je dit?
 
Hoe je het het beste deelt weet ik niet, dat het teveel is weet ik wel.
 
en what about HCG TIJDENS je kuur?
 
Positief. Er zijn inmiddels bewijzen die zeggen dat HCG gebruik in kleine dosissen, bv. 500 iu per week tijdens je kuur de vergroting van de prostaat kunnen voorkomen en indirect gyno voorkomen. Je zou bv. als je 8 weken kuurt vanaf week 5-6, wanneer je echt een verkleining van de ballen opmerkt kunnen beginnen met wekelijkse shot van 500 iu tot het einde van je kuur.
 
ik heb zelf de ampullen van 2500iu, mix de poeder en oplossing en neem dan ong 1/5. rest bewaar ik in de koelkast. Doe max 3 dagen met de ampul ivm steriliteit, gooi dus ong. 1000iu weg, maar ja, het kost ook weinig in vergelijking met je kuur....
 
Mijn persoonlijke ervaring en advies is altijd in én na je kuur te gebruiken.

Dat kleinere hoeveelheden in een reeks beter helpen dan één keer een shot van 2500IU hoor je steeds vaker en gevoelsmatig sluit ik me daar graag bij aan.
Alleen het delen wordt een beetje vervelend maar goed, voor mij is het nut van HCG tijdens de kuur al bewezen en daarom doe ik het in het midden en na de kuur.

De text van Ardbeest is trouwens een gecopieerde text maar wel een goeie. Ik ben het eens met het feit dat het uitstel van executie is al is DIT uitstel beter dan helemáál geen HCG gebruiken! Waarom? Zonder HCG kom je in een enorme dip en met HCG blijven je ballen wat bespaart en voorkom je emotionele valkuilen na je kuur.
 
hcg

dbc01 zei:
Mijn persoonlijke ervaring en advies is altijd in én na je kuur te gebruiken.

Dat kleinere hoeveelheden in een reeks beter helpen dan één keer een shot van 2500IU hoor je steeds vaker en gevoelsmatig sluit ik me daar graag bij aan.
Alleen het delen wordt een beetje vervelend maar goed, voor mij is het nut van HCG tijdens de kuur al bewezen en daarom doe ik het in het midden en na de kuur.

De text van Ardbeest is trouwens een gecopieerde text maar wel een goeie. Ik ben het eens met het feit dat het uitstel van executie is al is DIT uitstel beter dan helemáál geen HCG gebruiken! Waarom? Zonder HCG kom je in een enorme dip en met HCG blijven je ballen wat bespaart en voorkom je emotionele valkuilen na je kuur.

Het hestel van je lichaam duurt gemiddeld 5 tot 6 maanden.
Door hcg zal die tijd echt niet korter worden.
Je krijgt alleen een tijdelijke aanmaak maar je herstel zal dat weinig bevorderen.
Denk dat het vestandiger is om je kuur goed af te bouwen en niet meteen met een hoge dosis acute te stoppen.
Denk dat de dip een stuk kleiner zal zijn.

Groetjes ADRBEEST

ps. was gecopieerd maar je hebt er wel weat aan
 
"ps. was gecopieerd maar je hebt er wel weat aan"

Klopt, maar we vinden het altijd wel prettig als je aan bronvermelding doet, is wel zo aardig tegenover de auteur en gewoon correct.

Het is zeker een text waar je iets aan hebt! :)

Afbouwen hoef je niet te doen met een aantal roids;
zo weet iedereen dat Deca en EQ bijvoorbeeld zulke lange esters hebben dat ze gelijkmatig verdwijnen.

Een test-afbouw, daar doe ik zelf zeker aan; ik heb gemerkt dat dat een hoop drama scheelt...:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven