XXL Nutrition

het beste trainingsschema voor mij (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

janvanderwaal

Novice
Lid geworden
25 jan 2022
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
76kg
Vetpercentage
20%
Ik ben nu ongeveer een jaar bezig met krachttraining, ik ben 188 cm en weeg 75 kilo. ik heb nu eigenlijk geen duidelijk schema wat ik nu eigenlijk doe is chest-triceps bicep-back-shoulders legs en de oefeningen die ik erbij doe verschilt eigenlijk altijd. heeft iemand met expertise over dit vak een goed trainingsschema voor mij gepaard met oefeningen. ik ben vooral gefocussen op het bouwen van spiermassa. ik ga rond de 6 dagen naar de gym, maar als iemand zegt dat een schema van 4 dagen beter werkt is dit ook prima.
 
Het is makkelijker om met vaste oefeningen te werken, zodat je daar progressie op bij kan houden. Maar vergeet vooral niet te eten, met 75 kg op 1.88 doe je dit gewoonweg te weinig.
 
Begin idd met het 4dgn ub/lb uit de stickie, of 3 dgn fullbody als starting strength of greyskull (mijn voorkeur). Groeien doe je door meer te eten dan je verbruikt. Training bepaalt of dat spier of vet wordt. Vragen kun je hier stellen, maar lees eerst goed de stickies!
 
Ik denk dat je het meeste hebt aan zelf uitzoeken wat de beste oefeningen voor je zijn en kunt vertellen waarom je die gekozen hebt, dan dat je in de sportschool met een schemaatje rond loopt en na de eerste kritiek onzeker word of het schema wel goed is en je moet zeggen 'because DBB said so' :D

Je kunt het daarna altijd hier laten beoordelen.

De kennis die je op doet behoudt je de rest van je leven hé
 
Ik denk dat je het meeste hebt aan zelf uitzoeken wat de beste oefeningen voor je zijn en kunt vertellen waarom je die gekozen hebt, dan dat je in de sportschool met een schemaatje rond loopt en na de eerste kritiek onzeker word of het schema wel goed is en je moet zeggen 'because DBB said so' :D

Je kunt het daarna altijd hier laten beoordelen.

De kennis die je op doet behoudt je de rest van je leven hé
De ub/lb voor beginners en greyskull hebben beide ruimte voor eigen invulling (gslp wat meer), maar geven voor de belangrijkste oefeningen een goede leidraad. Lijkt mij een goede basis.
 
Op Bodynet gaf een lid met de naam Ruhl altijd het volgende advies aan beginners die in massa aan wilden komen. Het ontbreekt wat aan nuance, maar het werkte wel.

COMPOUNDS BEUKEN EN VRETEN

Ter aanvulling:

Persoonlijk blijf ik dit nog steeds één van de betere vinden voor een beginner.

 
Laatst bewerkt:
gewicht omhoog, sets naar beneden en minder rust en veel eten :D een goed recept
 
Back
Naar boven