MuscleMeat

Sticky Het Tatoeage Topic

Bezoekers in dit topic

En ik zie Rob Deut net op facebook zetten dat hij zijn agenda leeg heeft gewerkt.
 
Weet iemand een goed boek of iets anders waar veel informatie is te vinden over maorie/polynesian/samoan ?
Wil dit jaar gaan beginnen, en ooit moet het een complete sleeve worden. Wou zelf graag op de onderarm beginnen dit jaar. Ben dus benieuwd naar de mogelijkheden. Alvorens ik een afspraak ga maken met een tatoeerder wou ik zelf doormiddel van een boek oid me inlezen.

Check hoe de artiest werkt. Sommige tekenen op het lichaam met stift en tattoeren meteen, sommigen transferen dat op plakplastic en werken dan de details uit. Als je een hele sleeve wilt zou ik dit meteen aangeven en een hele laten ontwerpen waar je dan een deel van zet in overleg met de artiest.
 
Check hoe de artiest werkt. Sommige tekenen op het lichaam met stift en tattoeren meteen, sommigen transferen dat op plakplastic en werken dan de details uit. Als je een hele sleeve wilt zou ik dit meteen aangeven en een hele laten ontwerpen waar je dan een deel van zet in overleg met de artiest.


Dan ga ik maar beginnen met zoeken naar een goede artiest! Weet je toevallig een goede?
 
Op die link die ik neerzette kan je alle goede nederlandse vinden: Tattooists List Sorted by Regions | The Best Polynesian Tattoos in the World

Ik zelf ga naar Rob Deut voor Maori en vind [Link niet meer beschikbaar] ook erg goed.

Je kan het beste instagram checken voor hun werk. Dat ze niet in de buurt zitten geeft niet, ik rij woensdag ook weer 2x een uur naar ijmuiden voor Rob. Rob heeft zijn agenda redelijk vrij nu, Jeroen weet ik niet. Laat je niet afschrikken door prijzen. Rob vraagt 200 per uur, maar hij heeft mijn zij en rug in 4 uurtjes gedaan, waar een ander zo 2 tot 3x zo lang over doet.
 
Op die link die ik neerzette kan je alle goede nederlandse vinden: Tattooists List Sorted by Regions | The Best Polynesian Tattoos in the World

Ik zelf ga naar Rob Deut voor Maori en vind [Link niet meer beschikbaar] ook erg goed.

Je kan het beste instagram checken voor hun werk. Dat ze niet in de buurt zitten geeft niet, ik rij woensdag ook weer 2x een uur naar ijmuiden voor Rob. Rob heeft zijn agenda redelijk vrij nu, Jeroen weet ik niet. Laat je niet afschrikken door prijzen. Rob vraagt 200 per uur, maar hij heeft mijn zij en rug in 4 uurtjes gedaan, waar een ander zo 2 tot 3x zo lang over doet.


Ah top bedankt!
Nee reistijden maakt me niet zoveel uit idd. Maar ik wil dit jaar klein beginnen op me onderarm. Zoiets als dit denk ik Kennisgeving voor omleiding En dan rustig aan uitbreiden naar een complete sleeve. Ivm de kosten gaat een volledige sleeve nog niet lukken. Ik zal van de week wel even op onderzoek uit gaan en kijken naar de mogelijkheden bij verschillende artiesten.
 
Weet er iemand of je tattoos over spataders kan laten zetten, kon op google niet veel vinden.
 
Weet er iemand of je tattoos over spataders kan laten zetten, kon op google niet veel vinden.

Geen idee.

Vandaag de basislijnen voor het ontwerp geschetst, nu wordt hij uitgewerkt en ergens in November zetten.

19052214_203530600170691_5261708659884294144_n.jpg
 
Hoe doen jullie dat met trainen na een verse tattoo?

Kun je gewoon door trainen of moet je het persé laten rusten?
 
Paar dagen rust is toch wel aanteraden.

Oke dankje, heb je daar ook ervaring mee?
Want een paar dagen per week niet trainen is opzich nog wel te doen.

Wil een sleeve laten zetten in 6 sessies van 6 uur met een week tussen elke sessie, maar 7 weken niet trainen is wel een beetje té :(
 
Oke dankje, heb je daar ook ervaring mee?
Want een paar dagen per week niet trainen is opzich nog wel te doen.

Wil een sleeve laten zetten in 6 sessies van 6 uur met een week tussen elke sessie, maar 7 weken niet trainen is wel een beetje té :(

Ja heb een 3kwart sleeve, sessies zaterdag middag dus kon ik zaterdag ochtend trainen, dan zondags benen, maandag rust en dinsdags weer gewoon upperbody.
 
Een week tussen elke sessie lijkt me enorm kort.
 
Lijkt mij ook wat kort, maar ik heb tot nu toe elke keer 4 jaar tussen mijn sessies van 6 uur zitten :P Alhoewel ik nu mijn 4e sessie (been sleeve) al een half jaar na de vorige heb.
De laatste sessie was op de zij / ribben. Dat had toch wel impact op alles wat ik trainde, de huid trok een week lang ondanks geen korstjes. Als je arm of been (ik gok dat je met "sleeve" arm bedoeld) kan je wel eventueel andere lichaamshelft trainen.

Maar uiteindelijk is je tattoo artiest degene met de ervaring, ik neem aan dat je niet een sleeve laat zetten door iemand die dat nog nooit heeft gedaan. Hij geeft je advies over de afspraken en ook de verzorging. Ik weet dat verzorging per artiest verschilt, die van mij heeft een geen korstjes protocol, tattoo is mooier dan ooit genezen. Als je wel korstjes hebt lijkt het me persoonlijk niet fijn daar overheen te tattooeren. Ik ga er even van uit dat je geen polynesian in delen laat zetten.

Uiteindelijk zit dat ding er de rest van je leven en ga je er ook nog behoorlijk voor betalen (ik betaal iig 200 per uur). Lijkt me dat je er dan wel een paar dagen/weken voorzichtig mee om kan springen.
 
Een week tussen elke sessie lijkt me enorm kort.

Was ook een voorstel van de artiest, ik zal nog even navragen of dit kwaad kan, bedankt.

Lijkt mij ook wat kort, maar ik heb tot nu toe elke keer 4 jaar tussen mijn sessies van 6 uur zitten :P Alhoewel ik nu mijn 4e sessie (been sleeve) al een half jaar na de vorige heb.
De laatste sessie was op de zij / ribben. Dat had toch wel impact op alles wat ik trainde, de huid trok een week lang ondanks geen korstjes. Als je arm of been (ik gok dat je met "sleeve" arm bedoeld) kan je wel eventueel andere lichaamshelft trainen.

Maar uiteindelijk is je tattoo artiest degene met de ervaring, ik neem aan dat je niet een sleeve laat zetten door iemand die dat nog nooit heeft gedaan. Hij geeft je advies over de afspraken en ook de verzorging. Ik weet dat verzorging per artiest verschilt, die van mij heeft een geen korstjes protocol, tattoo is mooier dan ooit genezen. Als je wel korstjes hebt lijkt het me persoonlijk niet fijn daar overheen te tattooeren. Ik ga er even van uit dat je geen polynesian in delen laat zetten.

Uiteindelijk zit dat ding er de rest van je leven en ga je er ook nog behoorlijk voor betalen (ik betaal iig 200 per uur). Lijkt me dat je er dan wel een paar dagen/weken voorzichtig mee om kan springen.

Dankje voor je reactie, probleem is ook dat iedereen die ik vraag wat anders zegt.

De ene zegt dat je gewoon door kunt trainen zonder problemen en de ander zegt dat je beter een week rust kunt nemen.

Ik ga iig zoveel mogelijk meningen/ervaringen verzamelen voordat ik een beslissing over de sleeve ga nemen.
 
Overigens vroeg mijn artiest ook altijd niet te trainen 1 á 2 voor het zetten. Het doet meer pijn bij spierpijn en lange sessies houdt je dan minder goed vol plus het bloed meer wat zijn werk belemmerd.
 
Het is volgens mij ook een wereldje dat bol staat van de broscience. :roflol: Ik heb ieder geval nooit een training gelaten.
 
Het is volgens mij ook een wereldje dat bol staat van de broscience. :roflol: Ik heb ieder geval nooit een training gelaten.

Hahaha gvd jouw mening is weer compleet de andere kant op, maar weet niet of je trolled.
 
Ben wel benieuwd wat voor tattoo Arminius heeft. Zal wel weer een trollantwoord komen. Maar toch
 
Back
Naar boven