XXL Nutrition

Het gaat niet goed met België

Bezoekers in dit topic

Sephirothsnake

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
14.139
Waardering
29
In België is 30,7% van de niet-Europese bevolking van 15 tot 64 jaar aan het werk


..In België is 30,7% van de niet-Europese bevolking van 15 tot 64 jaar aan het werk; in Europa ligt de werkgelegenheidsgraad voor niet-Europeanen gemiddeld op 52,6%. De kloof tussen België en de tweede slechtste leerling van de Europese klas op dit terrein, Frankrijk, is enorm: in Frankrijk bedroeg de werkgelegenheidsgraad van niet-Europeanen 43,2%, d.w.z. 13 procentpunten meer dan in België....

(in 2004)


We kunnen ervan uitgaan dat ook buitenlanders uit de EU en vooral Belgen met een allochtone afkomst slecht vertegenwoordigd zijn op de arbeidsmarkt.
30,7% ahum,

[Link niet meer beschikbaar]
nahima.be - Vertegenwoordiging risicogroepen (mondelinge vraag 11/02/'04)



Als ge dit op lange termijn bekijkt, rekeninghoudend met:

- De constante instroom van nieuwe migranten, +- de enige bevolkingsgroei die we kennen is de migratie. Het geboorte- en sterftecijfer heffen elkaar mooi op.
- Bijzonder weinig mensen van vreemd origine maken hun middelbaar af.
- Onze maatschappij teert nu eenmaal op kennis.
- De witte vlucht.
- De allochtonen hun identiteit willen behouden die vaak botst.
- ...

Als ge dat allemaal samenpakt, kan je enkel tot de conclusie komen dat we in de nabije toekomst dik in de 'shit' zitten. Serieuze zwarte gaten in onze steden, die geld zuigen dat het niet meer schoon is. Allé, die zijn er nu blijkbaar al, wie onderhoudt die overige 70% he?

Wat denken jullie hiervan, of hebben jullie werkelijk nog hoop?

Migranten (laag geschoolde) binnenhalen om de vergrijzing op te vangen is dus absoluut een big no no, ze gaan eerder met het pensioengeld lopen vrees ik.


Nog zoiets.... ga ik nog wel een pensioen hebben binnen 43 jaar....

Kwetsbaar België
De nieuwe rapporten hebben eenzelfde teneur: België boert achteruit. En dat ondanks de mooie groei die onze economie dit jaar laat optekenen (+2,8%). De studiedienst van Dexia rekent voor 2006 op 36.000 bijkomende jobs en voor 2007 op + 40.000. "Maar dit vertaalt zich niet in een daling van de werkloosheid. Het aantal volstaat amper om de (clandestiene) immigratie te absorberen."

Het nieuwe rapport van het World Economic Forum over de concurrentiepositie van de landen geeft de regering Verhofstadt slechte punten. Vergeleken met onze buurlanden verzwakt onze concurrentiepositie. De klachten zijn bekend: België heeft exorbitant hoge loonkosten (strikte loonbepaling, dure ontslagprocedure en onvriendelijke vakbonden), de belastingsvoeten liggen hoog en de overheid is verkwistend (vergeleken met de buurlanden).

Aldus enkele honderden Belgische zakenlui die op de enquête reageerden. Nochtans heeft de regering Verhofstadt de werkgeverslasten stapsgewijs verlaagd, de werktijd verlengd, nieuwe flexibiliteitmaatregelen ingevoerd, ... Ofwel hebben deze natuurlijke VLD-kiezers dit niet gemerkt? Ofwel vindt het patronaat het nog steeds onvoldoende?

Andere cijfers wijzen ook op een verzwakking. Zo is het marktaandeel van België in andere Westerse landen met 20% afgenomen sinds 1990. En de hoge loonkosten zetten een domper op de tewerkstellingsperspectieven. De relatieve stijging van onze loonkosten heeft België sinds 1990 ruim 200.000 jobs gekost, berekende de Leuvense econoom Jozef Konings. Alleen al de ontsporing van 2005-2006 sabbelde 46.000 jobs weg.

Ons land wordt minder aantrekkelijk voor buitenlandse investeringen. Erger, het risico dat multinationals hier hun bestaande activiteiten weghalen, vergroot.

Dit jaar prijken Finland, Zweden en Denemarken aan de top van de lijst van het World Economic Forum. Deze landen gingen in de jaren zeventig en tachtig door een ernstige crisis en herpakten zich. Het is dus nooit te laat.

De amusementswaarde van de ploeg Verhofstadt was de voorbije weken veel hoger dan die van de Rode Duivels. Het is tijd om zich aan ernstige dossiers te zetten en concrete maatregelen te nemen.

[Link niet meer beschikbaar]



Imo is België een slecht bedrijf. Veel kosten en te weinig inkomsten. Geld uitgeven aan onnodige dingen.



Enkele dagen gelden heb ik vernomen dat de Vlaamse Eco gestegen is. Dat is dan weer goed nieuws.
 
dat zijn zorgwekkende cijfers op zn zachtst gezegd.
 
Was een prima idee destijds om voor het eerst in de wereldgeschiedenis in vredestijd een volksverhuizing van mensen uit de steentijd toe te staan. ;)
 
Inderdaad, en enkel de burgers vooral van grootsteden zien dit in. Werk vind je altijd bij wijze van spreken maar ze gaan liever stempelen.
Ik weet van een gemeenteraadslid hier in Aalst dat maar liefst 85 procent van diegene die stempelen allochtonen zijn, tuurlijk melken ze onze rijksdienstpot voor sociale zekerheid uit.
En vreemd genoeg, je ziet het overal wel in België rijden ze met wagens die ik niet kan betalen. Ik werk bij een kredietmaatschappij en allochtonen stromen hier toe voor hypotheken, en het zijn dan nog knappe panden ook die ze kopen waarbij je soms al moeilijker kan nagaan hoe ze het zich veroorloven..want ze hebben massa's kunnen '''''''sparen''''''
 
Helemaal mee eens kerel, België als bedrijf was al jaren geleden failliet geweest, het zou nu niet eens kunnen bestaan. Het ergst van alles is dat die idiote politiek het na zoveel geklungel nog altijd niet snapt. Integendeel; ze willen nog meer migratie toelaten, alsof dat de problemen gaat oplossen. Door Wallonie zijn verder alle stappen om de situatie grondig te veranderen geblokkeerd en vastgeroest. Enige oplossing is Vlaanderen onafhankelijk, het zal er vroeg of laat toch van komen daar ben ik bijna zeker van, het is alleen een kwestie van tijd. Gaan we nog tientallen jaren miljarden euros verloren laten gaan of gaan we het NU aanpakken? Dat is de grote vraag.
 
Helemaal mee eens kerel, België als bedrijf was al jaren geleden failliet geweest, het zou nu niet eens kunnen bestaan. Het ergst van alles is dat die idiote politiek het na zoveel geklungel nog altijd niet snapt. Integendeel; ze willen nog meer migratie toelaten, alsof dat de problemen gaat oplossen. Door Wallonie zijn verder alle stappen om de situatie grondig te veranderen geblokkeerd en vastgeroest. Enige oplossing is Vlaanderen onafhankelijk, het zal er vroeg of laat toch van komen daar ben ik bijna zeker van, het is alleen een kwestie van tijd. Gaan we nog tientallen jaren miljarden euros verloren laten gaan of gaan we het NU aanpakken? Dat is de grote vraag.

Aan het tempo waarmee het ene na het andere schandaal uit Waalse hoek de révu passeert zal het niet zo lang meer duren vooraleer Vlaanderen onafhankelijk wordt. Zelfs al worden de landsgrenzen niet doorbroken zal de inbreng(?) van Wallonie beperkt worden tot een minimum.
 
het zal wachten worden op een zware politieke rel met Wallonie vrees ik...

ik kijk er in ieder geval hoopvol naar uit, gedaan met ons zieke (lees: luie)broertje steeds uit de nood te helpen...
 
het zal wachten worden op een zware politieke rel met Wallonie vrees ik...
Met paars zal dat nooit gebeuren en als het dan toch gebeurd zal het wel uitgepraat worden. Beste is dus om te stemmen op partijen als NVA of CD&V. VLD wilt alleen macht over Belgie en zal dus achter de PS staan, Vlaams Belang stemmen is een verloren stem, SP is ergens een stem voor PS, dus het is duidelijk dat de beste keuze op dit moment (als je echt wilt dat er wat veranderd) NVA is.
 
het zal wachten worden op een zware politieke rel met Wallonie vrees ik...

ik kijk er in ieder geval hoopvol naar uit, gedaan met ons zieke (lees: luie)broertje steeds uit de nood te helpen...

klopt, trouwens 80 % van de nationale export gebeurd door Vlaanderen, en dat terwijl Wallonië flink profiteert. bv doen amper iets aan hun werkloosheid
 
De PS heeft ook geen reden om iets te doen aan de werkloosheid. Zolang ze hun kiezers uitkeringen blijven geven blijven deze trouw aan de partij. Zodra ze echter de uitkeringen moeilijker te behouden maken zullen kiezers mogelijk gaan nadenken over andere partijen. De PS is het directe probleem van het land, de financiële steun van Vlaanderen ook maar eerder indirect. Het geld dat van Vlaanderen naar Wallonië vloeit kon gebruikt worden om hun economie te versterken, maar in plaats daarvan is die gewoon al jaren achteruit aan het gaan. Brussel is zelfs nog erger op vlak van werkloosheid, criminaliteit en algemeen beleid. De enige oplossing die ik zie is een splitsing van de deelstaten en bevoegdheden, België zou dan nog wel bestaan maar dan alleen voor de show. Iedere deelstaat eigen bevoegdheden geven om hun eigen problemen op te lossen, en als men toch zo graag over de gemeenschappelijke kenmerken lult die ons 'binden' (chocolade, frieten en bier) dan is dat geen probleem: België als omschrijving voor de onafhankelijke staten, geen federale regering meer.
 
Met paars zal dat nooit gebeuren en als het dan toch gebeurd zal het wel uitgepraat worden. Beste is dus om te stemmen op partijen als NVA of CD&V. VLD wilt alleen macht over Belgie en zal dus achter de PS staan, Vlaams Belang stemmen is een verloren stem, SP is ergens een stem voor PS, dus het is duidelijk dat de beste keuze op dit moment (als je echt wilt dat er wat veranderd) NVA is.

klopt als een bus.
ben nu ook geen fervent voorstander van CD&V, maar met Leterme als eventuele eerste minister zie ik wel een sprankeltje hoop op een splitsing van Vlaanderen en Wallonie... al dan niet met een politiek relletje...
hopelijk komt het ervan en scheiden we in alle sereniteit en zonder geweld.
ben niet zo'n voorstander om voor de grote partijen te gaan stemmen (die kunnen toch altijd op een grote, vaste achterban rekenen), dus lijkt me NVA idd beste keuze, zijn niet extreem en lijken me bekwaam (de blunder om De Decker binnen te halen niet meegerekend);)
 
De PS heeft ook geen reden om iets te doen aan de werkloosheid. Zolang ze hun kiezers uitkeringen blijven geven blijven deze trouw aan de partij. Zodra ze echter de uitkeringen moeilijker te behouden maken zullen kiezers mogelijk gaan nadenken over andere partijen. De PS is het directe probleem van het land, de financiële steun van Vlaanderen ook maar eerder indirect. Het geld dat van Vlaanderen naar Wallonië vloeit kon gebruikt worden om hun economie te versterken, maar in plaats daarvan is die gewoon al jaren achteruit aan het gaan. Brussel is zelfs nog erger op vlak van werkloosheid, criminaliteit en algemeen beleid. De enige oplossing die ik zie is een splitsing van de deelstaten en bevoegdheden, België zou dan nog wel bestaan maar dan alleen voor de show. Iedere deelstaat eigen bevoegdheden geven om hun eigen problemen op te lossen, en als men toch zo graag over de gemeenschappelijke kenmerken lult die ons 'binden' (chocolade, frieten en bier) dan is dat geen probleem: België als omschrijving voor de onafhankelijke staten, geen federale regering meer.

Big T for president of Flanders ! ;)
 
Back
Naar boven