MuscleMeat

Het gaat om de dagelijkse hoeveelheid calorien?

Bezoekers in dit topic

Mij werd aangeraden om direct na het opstaan een whey shake te nemen en dan een halfuur later cardio gaan doen op een hartslag in de vetverbrandigszone. Dit dan voor 30-45 min. Daarna kan je nog eventueel bcaa's innemen.
 
Tijdens wedstrijdvoorbereiding zul je altijd spiermassa verliezen mede door cardio

klopt. denk er eens goed over na.

Aimee zei:
Een sportdrankje tijdens cardio zal niet het verlies van massa tegengaan.

neuh. tuurlijk niet. van het eten van koolhydraten verlies je spieren :rolleyes:

ik word hier een beetje moe van . . .wat een gelul allemaal.
 
klopt. denk er eens goed over na.



neuh. tuurlijk niet. van het eten van koolhydraten verlies je spieren :rolleyes:

ik word hier een beetje moe van . . .wat een gelul allemaal.




hoezo gelul. vind het juist interessant, als je kijkt wat er in het begin wordt gezegt en nu komen we steeds dichter tot een goed antwoord en wordt alle bullshit uitgesloten :cool:
 
tsja, ik heb het ook gedaan. en wat werden mijn benen dun . . . dag spiermassa.

Dan had je misschien iets harder moeten lopen dan op 'n "slof" tempo. Intervaltrainingen blijken zeer goed te zijn voor je kuiten. Er zijn trouwens ook DVD's van de BK trainingsmethode waar alles in wordt uitgelegd over looptechniek.

Wanneer gaan we lopen? De mens kun je vergelijken met de benzinetank van 'n auto. Hoe leger de tank hoe eerder de reservetank wordt aangesproken.

Als ik mezelf even vergelijk. Als ik 's avonds zou moeten hardlopen ben ik 2 a 3 kilo eten verder dan 's morgens waarvoor mijn maag en darmen alle energie nodig hebben om het te verteren. Op zo'n moment gaan lopen brengt meer schade toe dan voordeel.
 
hoezo gelul. vind het juist interessant, als je kijkt wat er in het begin wordt gezegt en nu komen we steeds dichter tot een goed antwoord en wordt alle bullshit uitgesloten :cool:

vind je? de ene helft heeft geen ballen verstand van hoe het menselijk lichaam werkt en de andere helft schreeuwt maar wat na.
 
klopt. denk er eens goed over na.



neuh. tuurlijk niet. van het eten van koolhydraten verlies je spieren :rolleyes:

ik word hier een beetje moe van . . .wat een gelul allemaal.

Proppie, ik geef alleen maar antwoord op Lady D die vraagt of ik een sportdrank tijdens mijn cardio drink om spierverlies tegen te gaan dus voordat je met een dom antwoord komt, lees eerst eens ff goed!!

En je kan nu wel tegen iedereen uitvallen en zeggen tegen mij dat ik poep praat, maar ik denk dat ik met mijn resultaten toch wel advies mag geven over hoe IK het tijdens mijn voorbereiding heb gedaan want wie weet helpt het anderen ook!
 
REUS zei:
Het gaat kwablijkelijk om de hoeveelheid calorien?

dit was de oorspronkelijke vraag. het antwoord daarop is JA. hoe je het ook draait of keert en rare trucs uithaalt, het is en blijft JA.

je zegt dat je cardio op een lege maag doet. vervolgens vertel je dat je in de voorbereiding spiermassa verliest mede door cardio (of een crashdieet). oorzaak en gevolg?

cardio op een lege maag heeft geen extra voordelen wat vetverbranding betreft. het is een - blijkbaar hardnekkige - mythe.
 
Ik denk ook niet dat het werkt een sportdrankje, anders had mijn coach dat al lang aangegeven.
 
Ik denk ook niet dat het werkt een sportdrankje, anders had mijn coach dat al lang aangegeven.

er is vrij veel onderzoek gedaan naar KH en cardio.
vetverbranding is in een periode van 24 uur na gevoede cardio veel hoger.
 
Ja, maar daarmee verstook je niet meer benzine.

Tuurlijk is het verbruik afhankelijk van de prestatie, bij 'n "slof" tempo is het verbruik lager dan als men de zweep erover gooit.

Vandaar het ook de kunst is om bij minimale inname maximaal te presteren.
 
Helaas... voor spieropbouw heb je hoog eiwit+energie in je bloed nodig, en dat gaat een op een samen met vetopbouw. Dus wat je erafgelopen hebt komt er dan net zo hard weer bij!
maar stel je onderhoud is 1000 cal
je eet 1500 cal, dus je eet genoeg voor spieropbouw

maar als je nu smorgens 500 cal cardio doet, is deze energie vet dat verbrand is, dus na die cardio bevind je je in principe in dezelfde situatie als ervoor en hebben je spieren voldoende voedingsstoffen
 
maar stel je onderhoud is 1000 calorie
je eet 1500 calorie, dus je eet genoeg voor spieropbouw

maar als je nu smorgens 500 calorie cardio doet, is deze energie vet dat verbrand is, dus na die cardio bevind je je in principe in dezelfde situatie als ervoor en hebben je spieren voldoende voedingsstoffen

???

als je 1500kcal eet en er 500 afhaalt met cardio zit je op 1000.
 
yep, maar je spieren hebben dan nog evenveel voedingsstoffen als toen je 1500 cals at
 
kijk zie het zo
je onderhoud is dus 1000
je eet 1500 cals, dus je spieren krijgen genoeg voedingsstoffen

maar als je cardio doet op nuchtere maag, verbrand je vet, dus als je 500 calorieen opgelsagen vet hebt verbrand, "steel" je eigenlijk niets van de voedingsstoffen die je binnenkrijgt, en zit je indezelfde situatie als voorheen, alleen heb je die extra 500 cals al uit opgeslagen vet verbrand

ik hoop dat je me begrijpt nu :p

voor af te vallen heeft dit geen invloed, want dan draait het zoiezo om de ingenomen cals, maar voor spieropbouw volgens mij zeker wel
 
MeDieViL zei:
maar als je cardio doet op nuchtere maag, verbrand je vet, dus als je 500 calorieen opgelsagen vet hebt verbrand, "steel" je eigenlijk niets van de voedingsstoffen die je binnenkrijgt, en zit je indezelfde situatie als voorheen, alleen heb je die extra 500 cals al uit opgeslagen vet verbrand

alleen zeer lage intensiteit verbruikt grotendeels vet. om 500 kcal vet te verbranden zou je 2-3 uur moeten lopen :D. bij hogere intensiteit (60-70%) gaan de eerste 10-20 minuten anaerobisch, of je het nou leuk vindt (gelooft) of niet. daarna schakel je over op vetverbranding. maar dat terzijde.

als je cardio op een lege maag vs cardio na eten vergelijkt is het effect na 24 uur gelijk. jij verbruikt meer vet tijdens de training, anderen verbruiken meer vet na de training. daar komt nog bij dat je met intensieve cardio op een lege maag leverglycogeen leeghaalt waardoor je meer risico loopt op katabolisme. maar dat terzijde.

na de cardio heb je honger. je zit op -500. aangezien er eerst een tekort is, wordt het eten voor energie gebruikt. hoe meer er binnenkomt, hoe langer je met verteren bezig bent en hoe kleiner het tekort wordt. als je aan het einde van de dag aan de 1500 zit, zit je in feite aan je onderhoud (= 1000kcal). niet te veel, niet te weinig. spieren bouw je er niet van.

je verbrandt in de eerste plaats calorieen. waar de calorieen tijdens de training vandaan komen, maakt niet uit (zie boven). volgens mij denk je dat een stilzittend lichaam helemaal geen energie gebruikt. je gebruikt de hele dag door energie. als je – hoe dan ook - onder je onderhoud zit, verbrand je continu vet.

MeDieViL zei:
voor af te vallen heeft dit geen invloed, want dan draait het zoiezo om de ingenomen cals, maar voor spieropbouw volgens mij zeker wel

hoe denk je dat je spieren bouwt? als afvallen om calorieen draait, waar draait spieropbouw om? eiwit? :rolleyes: wat is eiwit? in de eerste plaats . . .begint en eindigt met een ‘e’.
 
als je voor een langere periode weinig eet, reageert het lichaam door de aanmaak van een aantal schildklierhormonen te verminderen waardoor je stofwisseling daalt. de aanmaak van cortisol (stresshormoon die katabool werk) neemt toe. hoe minder vetmassa je hebt, hoe minder leptine. leptine is - simpel uitgelegd - een hormoon die 'ja' of 'nee' zegt tegen vetafbraak.

uit onderzoek is gebleken dat een tijdje op je of ietsje boven je onderhoud eten - en de energie uit KH halen - leptine en de andere hormonen helpt herstellen.

ook helpt meer eten de stofwisseling op te krikken. als je lichaam aan een bepaalde hoeveelheid is gewend en er opeens een boel binnenkomt, ga je meer verbranden.
Jij hebt een bovengemiddeld aantal zinnige posts op dit forum gezet. Dit is er weer zo een.

Wat is je achtergrond/opleiding eigenlijk?
 
Sportdrankje doe je om goed te blijven presteren tijdens (duur)sporten die veel of lang energie verbruiken, dus niet om af te vallen. voor afvallen is sportdrank drinken bij de cardio gewoon extra calorieën innemen die je meteen weer wegtrapt.

. . .en dan gaat het nog altijd alleen op voor dat ene moment. daar zit het misverstand.

voor of tijdens cardio eten heeft geen negatief effect voor vetverbranding. op dat ene moment misschien wel, maar daar gáát het niet om.
het heeft zelfs een positief effect, niet alleen voor antikatabolisme.

afvallen is geen momentopname. nog een keer herhalen?

als je die lijn volgt stop je toch ook per direct op met eten? er komen calorieen binnen! daar wordt je vet van! als je nu niet eet spaar je al 500kcal!
dáár val je van af! :eek: :eek: :eek:
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt een bovengemiddeld aantal zinnige posts op dit forum gezet. Dit is er weer zo een.

Wat is je achtergrond/opleiding eigenlijk?

dank :) ik heb een bovenmatig pathologische interesse voor voeding. ik wil weten wat ik eet en wat het met mijn lichaam doet. veel lezen dus.
 
Back
Naar boven