Fitness Seller

Het gaat om de dagelijkse hoeveelheid calorien?

Bezoekers in dit topic

/*Knip
Niet iedereen is het daarover eens, maar mijn ervaring is dat matige spiergroei mogelijk is tijdens een periode van matig afvallen, maar dan moet je dus
* te intensieve inspanning (zowel cardio als KT!) vermijden,
* naast cardio wel KT doen maar niet op dezelfde dag
* per dag minder eten dan je verbruikt, maar niet te veel minder.
/*knip

Matig trainen?

Ik weet niet wat jouw skills zij op het gebied van duur - en krachttraining, maar in het boek "Dieet & Voeding uit 1988 - blz 146" wordt al de mogelijkheid beschreven om meer massa aan te zetten op basis van meer spieren en tegelijkertijd minder vet.

Volgens Mike Mentzer moet je dan:
1. Trainen uit volle macht om de spiergroei te stimuleren.
2. Volg een uitgebalanceerd, maar kilojoulesarm dieet, waarbij je de gebruikelijke 60% complexe koolhydraten, 25% eiwitten en 15% vet moet proberen te eten.

Omdat ik zowel intensief aan hardlopen als krachttraining doe ben ik het met deze theorie volkomen eens. Als je de grenzen van je kunnen niet opzoekt zul je nooit verbeteren. Bij het duurlopen is het 'n kwestie van op basis van minimale middelen, maximaal te presteren. Bij krachttrainen heb je alleen maar nodig wat nodig is om het herstel te bevorderen. Wel zul je ’n voedingsschema moeten ontwikkelen waarbij beide sporten voordeel bij hebben.

In het verleden is er ’n docu op TV (VRT) geweest over de wielrenner “Johan Meseeuw” over zijn terugkeer na ’n blessure. In zijn trainingsschema was opgenomen dat hij ’s ochtends vroeg (nuchter) op de rollerbank ging fietsen om z’n reserves eens goed aan te spreken. Dit had als voordeel dat hij tijdens de wedstrijd dieper in het rood kon gaan. Bij de “leg extensions” pakte hij (dacht ik) 260 kilo dus met de spierafbraak viel het ook wel mee.

Dus nogmaals wat zijn jouw skills op het gebied van duur - en krachttraining want de praktijk volgt niet altijd de theorie.
 
Als je de grenzen van je kunnen niet opzoekt zul je nooit verbeteren.

mee eens.

MailMan zei:
Bij het duurlopen is het 'n kwestie van op basis van minimale middelen, maximaal te presteren.

??? maximaal presteren niet goed genoeg?
waarom zou een duursporter zich af moeten beulen? ben wel benieuwd.
is de bedoeling niet zo goed mogelijk te presteren zonder jezelf kapot te maken?

In zijn trainingsschema was opgenomen dat hij ’s ochtends vroeg (nuchter) op de rollerbank ging fietsen om z’n reserves eens goed aan te spreken. Dit had als voordeel dat hij tijdens de wedstrijd dieper in het rood kon gaan.

dat zijn professionele sporters. ze zijn niet bezig met afvallen. als zij op een lege maag trainen en vet verbranden, heeft het een totaal ander doel: beter presteren op 'reserve' tijdens een zware wedstrijd. oftewel, je traint om op vet te draaien, niet om vet te verliezen.

bodybuilders zijn geen duursporters. de twee liggen vrij ver uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:

:p

??? maximaal presteren niet goed genoeg?
waarom zou een duursporter zich af moeten beulen? ben wel benieuwd.
is de bedoeling niet zo goed mogelijk te presteren zonder jezelf kapot te maken?

Als de duursporter zich niet afbeult op training hoe kan hij zich dan verbeteren? Duurloop en interval zijn twee verschillende technieken die je kunt oefenen op aparte dagen.

dat zijn professionele sporters. ze zijn niet bezig met afvallen. als zij op een lege maag trainen en vet verbranden, heeft het een totaal ander doel: beter presteren op 'reserve' tijdens een zware wedstrijd. oftewel, je traint om op vet te draaien, niet om vet te verliezen.

Ja, maar waarom zou de amateur zich daar geen voordeel mee mogen doen met die trainingstechniek?
 
Proppie is de enige die er kaas van heeft gegeten.

Even wat fundementele informatie:

Om te groeien, moet je:
A) Progressive overload hebben
B) Een positieve eiwit en een calorieoverschot hebben.

Toelichting bij A: Als je nu 100 kg benched en over 2 jaar nog, dan ben je niet gegroeid. Het RBE zorgt ervoor dat je immuun wordt voor een bepaalde trainingsprikkel. Dit is niet na de eerste keer na een PR al ofzo, maar de trend over tijd moet zijn een verhoogde lift.

Toelichting bij B: Na een training is de eiwitsynthese verhoogd. Dit is dus de reden dat je groeit, je hebt meer opbouw dan afbraak. Progressieve training is het signaal voor je lichaam om hiermee te beginnen. Echter moet er wel genoeg eiwitten voor hande hebben, zeg maar de bouwstenen, want anders valt er natuurlijk niets te bouwen. Tenslotte kost dat bouw proces ook nog energie, vandaar dus dat je een energieoverschot moet hebben. Want buiten de energie voor onderhoud, is er dus nog extra energie nodig. Daarom is het ook onmogelijk om tegelijk vet te verliezen en spieren op te bouwen. Je verbrand vet, om aan extra energie te komen, als die uit je voeding niet adequaat is. In die situatie is er dus zeker geen energie beschikbaar voor extra opbouw. Je lichaam zou wel gek zijn, energiedure spieren bouwen, terwijl het al in een negatieve energiebalans is. Je lichaam wil altijd naar homeostase.

Nou even onntopic :)

Cardio op nuchtere maag is slecht. Je cortisol levels zijn zo'n 400% verhoogd. Ga je in deze situatie cardio doen, dan verlies je weliswaar meer vet dan normaal (mensen vergeten dat cortisol ook vet afbreekt), maar dus relatief ook een hoop spier. Waarom zou je dit ongunstige ratio willen, als je bij gewoon cardio niet tot nauwlijks spiermassa hoeft te verliezen?

Wat nu als je eiwitten neemt voor je cardio? Ten eerste is het dan geen cardio op nuchtere maag, ten tweede helpt dit wel, maar slechts deels.
Het aanvullen van aminozuren is namelijk niet de meest belangrijke stap na een nachtrust. Het aanvullen van leverglycogeen is dit. De lever is de judge and jury van anabole/katabole signalen.

Vetverbranding moet je inderdaad over langere periode zien. Klein stukje speculatie hier, want ik kan Medieviels gedachtengang wel volgens, maar ik kan me voorstellen dat de vetmassa die je verloren hebt tijdens de cardio, dat je lichaam die eerst weer aan gaat zetten wanneer er extra energie beschikbaar komt, ipv het netjes te verdelen over eiwitsynthese en aanzet vetmassa. Dit, of een soortgelijk proces moet haast wel, want anders zouden mensen die met een extreem hoog volume trainen (3+ uur) veel vet moeten verbranden tijdens hun training en toch spierwinst maken.
 
Proppie is de enige die er kaas van heeft gegeten.

Even wat fundementele informatie:

Om te groeien, moet je:
A) Progressive overload hebben
B) Een positieve eiwit en een calorieoverschot hebben.

Toelichting bij A: Als je nu 100 kg benched en over 2 jaar nog, dan ben je niet gegroeid. Het RBE zorgt ervoor dat je immuun wordt voor een bepaalde trainingsprikkel. Dit is niet na de eerste keer na een PR al ofzo, maar de trend over tijd moet zijn een verhoogde lift.

Toelichting bij B: Na een training is de eiwitsynthese verhoogd. Dit is dus de reden dat je groeit, je hebt meer opbouw dan afbraak. Progressieve training is het signaal voor je lichaam om hiermee te beginnen. Echter moet er wel genoeg eiwitten voor hande hebben, zeg maar de bouwstenen, want anders valt er natuurlijk niets te bouwen. Tenslotte kost dat bouw proces ook nog energie, vandaar dus dat je een energieoverschot moet hebben. Want buiten de energie voor onderhoud, is er dus nog extra energie nodig. Daarom is het ook onmogelijk om tegelijk vet te verliezen en spieren op te bouwen. Je verbrand vet, om aan extra energie te komen, als die uit je voeding niet adequaat is. In die situatie is er dus zeker geen energie beschikbaar voor extra opbouw. Je lichaam zou wel gek zijn, energiedure spieren bouwen, terwijl het al in een negatieve energiebalans is. Je lichaam wil altijd naar homeostase.

Nou even onntopic :)

Cardio op nuchtere maag is slecht. Je cortisol levels zijn zo'n 400% verhoogd. Ga je in deze situatie cardio doen, dan verlies je weliswaar meer vet dan normaal (mensen vergeten dat cortisol ook vet afbreekt), maar dus relatief ook een hoop spier. Waarom zou je dit ongunstige ratio willen, als je bij gewoon cardio niet tot nauwlijks spiermassa hoeft te verliezen?

Wat nu als je eiwitten neemt voor je cardio? Ten eerste is het dan geen cardio op nuchtere maag, ten tweede helpt dit wel, maar slechts deels.
Het aanvullen van aminozuren is namelijk niet de meest belangrijke stap na een nachtrust. Het aanvullen van leverglycogeen is dit. De lever is de judge and jury van anabole/katabole signalen.

Vetverbranding moet je inderdaad over langere periode zien. Klein stukje speculatie hier, want ik kan Medieviels gedachtengang wel volgens, maar ik kan me voorstellen dat de vetmassa die je verloren hebt tijdens de cardio, dat je lichaam die eerst weer aan gaat zetten wanneer er extra energie beschikbaar komt, ipv het netjes te verdelen over eiwitsynthese en aanzet vetmassa. Dit, of een soortgelijk proces moet haast wel, want anders zouden mensen die met een extreem hoog volume trainen (3+ uur) veel vet moeten verbranden tijdens hun training en toch spierwinst maken.

Kijk, met deze gast kan je praten:D
 
*/Off-Topic

No offence tegen iemand, maar even mijn theorie/gedachte loslaten op de theorieën die inmiddels zijn gepasseerd.

Waar zijn deze theorieën op gebaseerd?
1. Op de lange, korte of middelmatige mens?
2. Heeft deze lange of korte spieren of tussenin?
3. Is hij dun, fors gebouwd of dik?
4. Wat is z'n doel? Wedstrijd BB of in training om in de toekomst aan wedstrijden deel te nemen.

Het is volkomen onduidelijk Alleen al op deze verschillende mensen kun je geen theorie gaan baseren en toch zeker geen "copy & paste" theorie. Basisregels zijn geschreven om de mens 'n eerste indruk te geven van de sport, maar het is vervolgens aan de sporter om zich verder te ontwikkelen door alles om te gooien en te kijken op wat voor schema hij het beste presteert.

Gaat men dan trainingsschema's van topsporters in twijfel trekken terwijl men zelf niet in de ranking van de plaatselijke kaartclub voorkomt, dan krijg ik het gevoel "we zakken af naar het niveau van lik me vestje" en dat moeten we voorkomen.

Nogmaals geen offence tegen iemand, maar onderbouw wat je te vertellen hebt met praktijkvoorbeelden en het liefst van jezelf zodat iedereen er zijn voordeel mee kan doen.

Dat is toch de reden dat we lid zijn geworden van dit prachtige forum. Of niet?

*/back On-Topic

De vraag van Reus was duidelijk.

Daar zijn inmiddels al diverse mensen geweest die vertellen dat cardio 's morgens veel beter is dan later op de dag. Reden zoals fitter op de dag en ik voel me veel beter, ik sluit me daar volledig bij aan omdat ik dat ook op die wijze ervaar.

Graag zou ik daarnaast willen weten als je niet op nuchtere maag aan cardio doet wat eet je dan wel?

Ik eet als ik 'n duurloop van 1 ½ uur plan: (ben ook geen BB)

2 boterhammen met appelstroop en banaan.
1 boterham met ontbijtkoek
2 weegabix met melk
½ liter water/sportdrank voor onderweg.

Na het lopen alleen drinken (sportdrank met eetlepel whey) en met eten 'n uurtje wachten zodat het lichaam tot rust kan komen en al kan herstellen.
 
Het zou inderdaad nogal vreemd zijn de schema's van topsporters in twijfel trekken, maar volgens mij doet niemand dat. De twijfel is, of eigenlijk is dat wel zeker avn niet, of die schema's toepasbaar zijn op amateur fitnessers die niet zozeer topprestaties willen leveren, maar vooral willen afvallen en er meer gespierd uit willen zien.

Hoeveel mensen op dit forum zouden zo'n schema uberhaupt aankunnen?

Ik zeker niet, dus daar begin ik al niet aan, en bovendien heb ik nog een leven naast deze hobby, dus mijn schema wordt grotendeels gestuurd door andere verplichtingen.

Ik trek de schema's van topsporters juist heel erg in twijfel.

Ik heb ooit eens een lange post gemaakt over de variabele in het menselijk lichaam en hoe die je resultaat beinvloeden. Een van de punten op de lijst was roid sensitivity, die tot wel 400% kon verschillen. Dit houdt in, dat als twee mensen alles precies hetzelfde doen en eten, en zelfs spuiten, de een t veeeel meer resultaat heeft. Puur en alleen vanwege 1 genetische verandering. Cardio op de nuchtiger maag is slecht, maar dat maakt bij lange na niet het verschil wat dat ene genetische puntje maakt. Dus zo'n genetische freak kan cardio op nuchtere maag doen en nog steeds veeeeel meer resultaat hebben. Conclusie die mensen maken is, dude is huge, dus cardio op nuchtere maag is goed. ???

Pro's zijn wie ze zijn, vanwge hun genetische superioriteit. Goede kennis van het menselijk lichaam kan je resultaten positief beinvloeden, maar bijlange na niet in de mate dat goede genen dat kunnen. Als je een average joe neemt, en hem alles zo perfect mogelijk laat doen, zal hij nog steeds niet het resultaat halen van een clueless freak.

En punt 1-4 op je lijstje Mailman., veranderen geen van allen dat je cortisol levels na een nacht flink verhoogd zijn. Zoals ik al zei, ik ken de variabele, en dat gelt voor iedereen en is niet een theorie maar statisch vastgelegd.
 
Maar dan trek je dus niet in twijfel dat het schema van topsporter past bij die topsporter, alleen of anderen er baat bij zouden hebben. Wat voor zweetstakkers zoals ik dus neerkomt op: vergeet het, je moet op je eigen niveau werken totdat duidelijk is dat je een volgend niveau aankan.

Jewel, ik trek de schema's wel in twijfel. Ze boeken er resultaat mee, wat andere misschien niet zouden, maar of ze er maximaal resultaat mee boeken is een ander verhaal.
 
Ik trek de schema's van topsporters juist heel erg in twijfel.

En punt 1-4 op je lijstje Mailman., veranderen geen van allen dat je cortisol levels na een nacht flink verhoogd zijn. Zoals ik al zei, ik ken de variabele, en dat gelt voor iedereen en is niet een theorie maar statisch vastgelegd.

Ik wilde eerst 'n reply schrijven waarin ik je "theorie" :rolleyes: naar de prullenbak verwijs inclusief praktijkvoorbeelden, maar jij bent duidelijk 'n theorie-man dus is dat verloren moeite.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om onderstaand rijtje af te maken en dan met name het vraagteken in te vullen?

Mike Mentzer - Mr. Universe
Johan Meseeuw - WereldKampioen
BBD - ?
 
Ik wilde eerst 'n reply schrijven waarin ik je "theorie" :rolleyes: naar de prullenbak verwijs inclusief praktijkvoorbeelden, maar jij bent duidelijk 'n theorie-man dus is dat verloren moeite.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om onderstaand rijtje af te maken en dan met name het vraagteken in te vullen?

Mike Mentzer - Mr. Universe
Johan Meseeuw - WereldKampioen
BBD - ?

Mensen als jij word ik zo moe van. Doe ik mn best om de 'theorie' in begrijpelijke taal uit te leggen krijg je dit gezeik.

Nog 1 keer: ik weet hoe het menselijk lichaam werkt, en kan daar mijn voordeel mee doen en mijn resultaat IETS verbeten. Dat staat tot geen verhouding met insane genen.

Vraagje aan jou. Waarom gaan alle pro's toch naar 'guru's om ze te helpen? Deze guru's zijn vele male schrieler, dus waarom zouden ze er iets vanaan nemen? ???
Blijkbaar zien de pro's zelf ook dat ze niet alle kennis in pakt hebben. Nou moet ik er dan bij zeggen dat ik het weer meestal weer onneens ben met de gurus waar ze heen gaan, maar het punt blijft dat ze niet denken dat ze oracles zijn, omdat ze genetisch begunstigd zijn.

Nog een vraag, als Mike M zo geweldig is, hoe komt het dan dat de pro's nou heel anders trainen? Als genen geen rol spelen, dan zou degene met de beste methode toch winnen? Dat is dan blijkbaar niet de zijne? Maar dan heb je nogsteeds verschillende methodes hoe de hedendaagse pro's trainen, hoe kan dat dan? Zou het misschien niet uitmaken hoe ze trainen, omdat ze toch wel groeien, als zouden ze de hele dag op de bank blijven zitten rukken?

En die praktijkvoorbeelden van je ook thuislaten, het zijn statische feiten die ik breng. Je weet wel, objectief gemeten vanuit de werkelijkheid (het is niet een wiskundige verklaring die is obgesteld ofzo :rolleyes: ? Niet zo van ik doe dit dit dat dat en nog iets en dan kijk ik in de spiegel en dan ga ik zelf maar conclusies trekken.
 
Kijk, met deze gast kan je praten:D

met mij dan niet? :(

On the surface, it seems logical to separate carbs from cardio if you want a maximal degree of fat oxidation to occur during training. But, there's the underlying mistake - focusing on stored fuel usage during training instead of focusing on optimally partitioning exogenous fuel for maximal lipolytic effect around the clock. Put another way, it's a better objective to coincide your carb intake with your day's thermic peaks, where insulin sensitivity & lean tissue reception to carbs is highest. For some reason, this logic is not easily accepted, nor understood. As we know, human physiology doesn't always cooperate with logic or popular opinion, so let's scrutinize the science behind the claims

Carbohydrate ingestion during low-intensity exercise reduces fat oxidation

As far as 3 decades back, Ahlborg's team observed that carb ingestion during low-intensity exercise (25-45% VO2 max) reduced fat oxidation compared to fasted levels [15]. More recently, De Glisezinski's team observed similar results in trained men at 50% VO2 max [16]. Efforts to determine the mechanism behind this phenomenon have been made. Coyle's team observed that at 50% VO2 max, carbohydrate availability can directly regulate fat oxidation by coordinating hyperinsulinemia to inhibit long-chain fatty acid transport into mitochondria [17].

Carbohydrate's effect on fat oxidation during moderate-intensity exercise depends on conditioning level

Civitarese's team found glucose ingestion during exercise to blunt lipolysis via decreasing the gene expression involved in fat oxidation in untrained men [18]. Wallis' team saw suppressed fat oxidation in moderately trained men & women when glucose was ingested during exercise [19].

In contrast to the above trials on beginning and intermediate trainees, Coyle's team repeatedly showed that carb ingestion during moderate-intensity (65-75% VO2 max) does not reduce fat oxidation during the first 120 min of exercise in trained men [20,21]. Interestingly, the intensity margin proximal to where fat oxidation is highest was unaffected by carb ingestion, and remained so for the first 2 hours of exercise.

Horowitz' team examined the effect of a during-training solution of high-glycemic carbs on moderately trained men undergoing either low intensity exercise (25% VO2 max) or high-moderate intensity (68% VO2 max) [22]. Similar results to Coyle's work were seen. Subjects completed a 2-hr cycling bout, and ingested the carb solution at 30, 60, and 90 minutes in. In the low-intensity treatment, fat oxidation was not reduced below fasted-state control group's levels until 80-90 min of exercise. In the 68% group, no difference in fat oxidation was seen whether subjects were fasted or fed throughout the trial.

Further supporting the evidence in favor of fed cardio in trained men, Febbraio's team investigated the effects of carb ingestion pre & during training in easily one of the best-designed trials on this topic [23]. Subjects exercised for 2 hrs at an intensity level of 63% VO2 max, which is now known as the point of maximal fat oxidation during exercise. Result? Pre & during-training carbs increased performance - and there was no difference in total fat oxidation between the fasted and fed subjects. Despite the elevated insulin levels in the carb-fueled groups, there was no difference in fat availability or fat utilization.

Summing up the research findings

• At low intensities (25-50% VO2 max), carbs during exercise reduce fat oxidation compared to fasted trainees.
• At moderate intensities (63-68% VO2 max) carbs during exercise may reduce fat oxidation in untrained subjects, but do not reduce fat oxidation in trained subjects for at least the first 80-120 minutes of exercise.
Carbohydrate during exercise spares liver glycogen, which is among the most critical factors for anticatabolism during hypocaloric & other conditions of metabolic stress. This protective hepatic effect is absent in fasted cardio.
• At the established intensity level of peak fat oxidation (~63% VO2 max), carbohydrate increases performance without any suppression of fat oxidation in trained subjects.

REFERENCES

15. Ahlborg, G., and P. Felig. Influence of glucose ingestion on fuel-hormone response during prolonged exercise. J. Appl. Physiol. 1976;41:683-688.
16. De Glisezinski I, et al. Effect of carbohydrate ingestion on adipose tissue lipolysis during long-lasting exercise in trained men. J Appl Physiol. 1998 May;84(5):1627-32.
17. Coyle EF, et al. Fatty acid oxidation is directly regulated by carbohydrate metabolism during exercise. Am J Physiol. 1997 Aug;273(2 Pt 1):E268-75.
18. Civitarese AE, et al. Glucose ingestion during exercise blunts exercise-induced gene expression of skeletal muscle fat oxidative genes. Am J Physiol Endocrinol Metab. 2005 Dec;289(6):E1023-9.
19. Wallis GA, et al. Metabolic response to carbohydrate ingestion during exercise in males and females. Am J Physiol Endocrinol Metab. 2006 Apr;290(4):E708-15.
20. Coyle, et al. Muscle glycogen utilization during prolonged strenuous exercise when fed carbohydrate. J. Appl. Physiol. 1986;6:165-172.
21. Coyle, et al.. Carbohydrates during prolonged strenuous exercise can delay fatigue. J. Appl. Physiol. 59: 429-433, 1983.
22. Horowitz JF, et al. Substrate metabolism when subjects are fed carbohydrate during exercise. Am J Physiol. 1999 May;276(5 Pt 1):E828-35.
23. Febbraio MA, et al. Effects of carbohydrate ingestion before and during exercise on glucose kinetics and exercise performance. J Appl Physiol. 2000 Dec;89(6):2220-6.
 
Ik wilde eerst 'n reply schrijven waarin ik je "theorie" :rolleyes: naar de prullenbak verwijs inclusief praktijkvoorbeelden

zou je enig onderzoek kunnen presenteren dat jouw mening ondersteunt? 'praktijk'voorbeelden zijn niet interessant. wat een met anabolen opgepompte professionele bodybuilder doet is geen maatlat voor de doorsnee bevolking.

wie de mensen zijn die dingen beweren interesseert mij geen reet. wat objectief wetenschappelijk onderzoek bewijst wel.
louter op autoriteit leunen is dom en gevaarlijk.
 
In jippejanketaal dus:
- Beginners geen sportdrank tijdens cardio

voorzichtig . . .

At moderate intensities (63-68% VO2 max) carbs during exercise may reduce fat oxidation in untrained subjects

aan de andere hand, wie is hier een beginner? . . .:p

zelf ben ik nog wel zo achterlijk dat ik 'kalme' cardio (wandelen) geeneens 'cardio' noem. als je hond uitlaten, afwassen en ander normale dagelijkse bezigheden 'cardio' noemt ben je heel ver van huis. bovendien verbrandt lage intensiteit erg weinig calorieen. niet dat je het niet zou moeten doen. alle beetjes helpen mee.

Nota Bene: Als het om het afvallen gaat tellen de kalorieën van de hele dag, dus niet alleen die van de training.

:)
 
met mij dan niet? :(

Ik gaf je toch al een complimentje, is dat niet genoeg voor je? :p

Mooie post van Alan ook, toffe gast ook, behalve als ie me weer labcoat noemt :roflol:
 
MailMan zei:
Daar zijn inmiddels al diverse mensen geweest die vertellen dat cardio 's morgens veel beter is dan later op de dag. Reden zoals fitter op de dag en ik voel me veel beter, ik sluit me daar volledig bij aan omdat ik dat ook op die wijze ervaar.

Graag zou ik daarnaast willen weten als je niet op nuchtere maag aan cardio doet wat eet je dan wel?

Ik eet als ik 'n duurloop van 1 ½ uur plan: (ben ook geen BB)

2 boterhammen met appelstroop en banaan.
1 boterham met ontbijtkoek
2 weegabix met melk
½ liter water/sportdrank voor onderweg.

Na het lopen alleen drinken (sportdrank met eetlepel whey) en met eten 'n uurtje wachten zodat het lichaam tot rust kan komen en al kan herstellen.

je zegt zelf dat je geen bb’er bent. dan train je niet als een bb’er. jouw doel is 90 minuten of langer goed kunnen hardlopen. omgekeerd, mijn doel is spiermassa behouden met een behoorlijk laag vetpercentage. die doelen gaan qua training niet samen.

krachttraining doe je, afhankelijk van je doel, om kracht, hypertrofie of uithoudingsvermogen. als je om uithoudingsvermogen traint (handig voor hardlopen) ontwikkel je minder kracht en hypertrofie – die heb je ook niet nodig. als ik om kracht en hypertrofie train, helpt het geen moer met uithoudingsvermogen. daarom hardloop ik ook niet :p ook is het voor mij niet interessant mijn lichaam zo te trainen dat het gedurende een lange inspanning beter vet kan gebruiken voor energie. voor mij is het voldoende hoogintensieve, explosieve trainingen te doen (zwaar krachttrainen en sprinten) en goed op mijn eten letten.
 
Mensen als jij word ik zo moe van. Doe ik mn best om de 'theorie' in begrijpelijke taal uit te leggen krijg je dit gezeik.

Nog 1 keer: ik weet hoe het menselijk lichaam werkt, en kan daar mijn voordeel mee doen en mijn resultaat IETS verbeten. Dat staat tot geen verhouding met insane genen.

Nu zeg je het goed "mijn voordeel en mijn resultaat", maar "jouw mijn" is niet mijn mijn.

Als ik je reacties lees denk ik, nou als ik er zo'n afkeer van sport had zou ik allang gestopt zijn. Personen die met plezier trainen zijn in staat om harder te trainen en zodoende meer resultaat te halen dan die trainen onder het motto "et moat mar".

Jan Ullrich is er trouwens 'n goed voorbeeld van "(zoek de) genen", alleen jammer dat het trainingsschema ieder jaar faalde bij hem.

Vraagje aan jou. Waarom gaan alle pro's toch naar 'guru's om ze te helpen? Deze guru's zijn vele male schrieler, dus waarom zouden ze er iets vanaan nemen? ???
Blijkbaar zien de pro's zelf ook dat ze niet alle kennis in pakt hebben. Nou moet ik er dan bij zeggen dat ik het weer meestal weer onneens ben met de gurus waar ze heen gaan, maar het punt blijft dat ze niet denken dat ze oracles zijn, omdat ze genetisch begunstigd zijn.

Waarom dragen sommige voetballers de string van hun vrouw/vriendin, om de trainer te plezieren? Ben je daar trouwens ook op tegen?

Nog een vraag, als Mike M zo geweldig is, hoe komt het dan dat de pro's nou heel anders trainen? Als genen geen rol spelen, dan zou degene met de beste methode toch winnen? Dat is dan blijkbaar niet de zijne? Maar dan heb je nogsteeds verschillende methodes hoe de hedendaagse pro's trainen, hoe kan dat dan? Zou het misschien niet uitmaken hoe ze trainen, omdat ze toch wel groeien, als zouden ze de hele dag op de bank blijven zitten rukken?

Je maakt iedere keer de fout door vergelijkingen te trekken en door hetzelfde schema op andere atleten te projecteren. Trainingsschema's worden o.a opgesteld naar hedendaagse kennis, vermogen en doelen van de atleet en worden individueel opgesteld. Iedereen zijn eigen schema.

Eddy Merkx is de grootste wielrenner aller tijden, maar ik kan je nu al vertellen dat Lance Amstrong andere schema's hanteerde dan dhr. Merkx destijds bij het rijden van de "Tour de France".

Ik heb vroeger nog met iemand getraind die (Internationaal) 325 kilo als junior trok en dat was niet alleen op basis van zijn genen. Sinds de Russen ontdekte dat de hypofyse ook buiten het lichaam functioneel kon zijn , is er veel veranderd.

Maar zolang je met je achternaam nog geen Fuentes of Ferrari heet zou ik geen trainingsschema's in twijfel trekken als ik jou was.

En die praktijkvoorbeelden van je ook thuislaten, het zijn statische feiten die ik breng. Je weet wel, objectief gemeten vanuit de werkelijkheid (het is niet een wiskundige verklaring die is obgesteld ofzo :rolleyes: ? Niet zo van ik doe dit dit dat dat en nog iets en dan kijk ik in de spiegel en dan ga ik zelf maar conclusies trekken.

In jouw beleving is en blijft de mens zoals hij geboren is, dom en niet in staat om iets te leren. Maar je maakt de klassieke fout door ervan uit te gaan dat; datgene jij niet kunt, niemand kan. Je vergeet daarbij, uitzonderingen maken de regel.

Je kunt de mens van alles leren zoals;
Iedere dag 'n kratje bier opzuipen.
Iedere dag twee pakjes sigaretten uitroken.
Enz, enz

Maar je kunt de mens niet leren om aan cardio te doen op de nuchtere maag, want dat is bij voorbaat slecht want de cortisol is verhoogd. Als je van de ene op de andere dag besluit om 4:00AM op te staan voor de cardio dan heb je 'n punt, maar jezelf trainen om op nuchtere maag te trainen is niets mis mee. Integendeel het geeft je de energie die je nodig hebt om optimaal te kunnen functioneren.

Op deze link vind je reacties van mensen die ook op nuchtere maag lopen. Helaas zijn ze het niet met jou eens, maar zij zijn de enige niet.

www.joggings.be :: Bekijk onderwerp - Eten, voor of na?
 
praktijk'voorbeelden zijn niet interessant. wat een met anabolen opgepompte professionele bodybuilder doet is geen maatlat voor de doorsnee bevolking.

Inderdaad, hetzelfde kan gezegd worden van de topmodellen die graatmager (de heroïnelook) op de catwalk verschijnen, maar ben je niet zelf verantwoordelijk voor hoe je eruit ziet?

Heb je voor alles in je leven 'n boek nodig om optimaal te kunnen functioneren, je zou het ook eens zonder kunnen proberen.

wie de mensen zijn die dingen beweren interesseert mij geen reet. wat objectief wetenschappelijk onderzoek bewijst wel. louter op autoriteit leunen is dom en gevaarlijk.

Dan zou volgens jou alles op dit forum wat gezegd of beweert wordt, wetenschappelijke onderbouwd moeten worden omdat het anders als onwaar wordt betiteld? Ik denk niet dat dat mogelijk zal zijn!

Maar is dat er nog dan objectief wetenschappelijke onderzoek zonder invloed van derde? En wat voor wetenschappelijk bewijs wil je dan?

1. Waardoor de mens de dieren aan het uitroeien is.
2. Antarctica inmiddels het zwaarst vervuild plek op aarde is omdat de wetenschappers het wilde onderzoeken.
3. TNO kwam met de studio dat GSM-antennes schadelijk zijn, maar de overheid gelijk met 'n ander onderzoek dat dit niet zo was. Denk daarbij aan de schadeclaim van ruim 4 miljard vanuit het bedrijfsleven als de overheid dit had overgenomen.
4. Wetenschappelijk onderzoek betaalt door de fabrikant waardoor de uitslag al vaststaat.
5. Aspartaam en Creatine als kankerverwekkend stoffen worden betiteld en weer onderzoek waar dit niet is.

Oftewel je moet niet altijd geloven wat men schrijft en toch zeker met wetenschappelijk onderzoek veeg ik m'n billen dan ook af. De praktijk volgt niet altijd de theorie.

Volgens mij was het 'n Japaner die laatst toe moest geven dat z'n onderzoek uitsluitend was gebaseerd op manipulatie en fictief.
 
Een halve liter nogal liefst! Ik drink anderhalve liter voor en tijdens een lange cardiosessie. Dat sjouwt alleen wat zwaar, dus tegen de tijd dat ik 1 1/2 uur buiten loop ga ik achten en klaverbladen lopen, dan kom ik telkens langs het drinken. Ik zie het helemaal zitten: fles grijpen, leegzuipen en gewoon wegpleuren. Doen ze op tv ook allemaal!

Je bent toch geen goudvis? :D Trainen, trainen, trainen en karakter tonen dan komt dat helemaal goed met jou.
 
je zegt zelf dat je geen bb’er bent. dan train je niet als een bb’er. jouw doel is 90 minuten of langer goed kunnen hardlopen. omgekeerd, mijn doel is spiermassa behouden met een behoorlijk laag vetpercentage. die doelen gaan qua training niet samen.

Heb jij je doel wetenschappelijke of op basis van logisch verstand gekozen?
Bodybuilding is 'n way of life en zolang je geen wedstrijden doet of in je planning hebt staan ben je in principe geen BB volgens mijn beeld.

Ik train al meer dan 20 jaar met gewichten en sinds 5 jaar combineer ik dat met hardlopen en is perfect te combineren. Vroeger 100 kilo op 10%, nu 90,2 op (ik schat) 6% al is het 'n maand geleden dat ik me vet heb laten opmeten. Je moet je niet alleen laten leiden door de spiegel, maar ook op logisch verstand.

krachttraining doe je, afhankelijk van je doel, om kracht, hypertrofie of uithoudingsvermogen. als je om uithoudingsvermogen traint (handig voor hardlopen) ontwikkel je minder kracht en hypertrofie – die heb je ook niet nodig. als ik om kracht en hypertrofie train, helpt het geen moer met uithoudingsvermogen. daarom hardloop ik ook niet :p ook is het voor mij niet interessant mijn lichaam zo te trainen dat het gedurende een lange inspanning beter vet kan gebruiken voor energie. voor mij is het voldoende hoogintensieve, explosieve trainingen te doen (zwaar krachttrainen en sprinten) en goed op mijn eten letten.

Als je niet van hardlopen houdt dan is het 'n nachtmerrie en ik denk dat jij dat ook zo ervaart. Vandaar dat het ook niet in je lijstje voorkomt.

Zou je wel hardlopen dan zou je merken dat de energie die je op doet bij het lopen tot uiting komt bij het trainen met gewichten (inderdaad, waar ander afhaken gaat duracell door).

Dieeten doe je voor de rest van je leven 24/7, 7 dagen in de week en daar heb ik geen zin in.
 
Mailman, ik snap jou echt niet. Maar dan bedoel ik ook letterlijk, ik heb bij de helft van wat je zegt geen idee waar je heen wilt, of hoe dat jou gelijk zou moeten aantonen. Bij alles heb ik zoiets van, wat zegt ie, en daarna denk ik waar is zijn info en dit is toch alleen maar gezeur.

Leg me je punt/punten? Nou eens helder uit. Waar van mij reageer je op, en waarom denk je dat dat fout is. En denk je dat, of baseer je dat op iets en zo ja waarop.

Nou reacties op dingen die ik denk dat je bedoelt, best een opgave om je post te ontcijferen.

Ten eerste, wie zegt dat ik met tegenzin train? Ik kan me inderdaad niet zo druk maken of Ronnie Kolenboer of Gay Cutler de O wint. Ik doe de sport voor mezelf. Als morgen alle bodybuild/PL/Oly lift wedstrijden worden verboden, dan zou ik gewoon nog doorgaan, en ik volg alle uitslagen niet, wat de pro's doen, staat los van mij. Maar dat ik geen BB soapie ben, staat echt totaal los van heel onze discussie. Ik zei dat ik niet opkijk tegen pro's en hun zogenaamde kennis. Een bodybuilding show gaat om de fysiek, er wordt niet gemeten wie de meeste kennis heeft ofzo?

Vervolgens het punt van de voetballer en de strings. Je ontwijkt mijn heel terechte vraag en post zelf onzin hier. Graag nog even antwoorden. Liefst wel een duidelijk antwoord he en niet weer een hoop gedraai om dingen en raadselachtige vergelijkingen.

Overigens volg ik wielrennen niet, dus daar maak je je toch al dubieze punten niet veel duidelijker mee. En in een discussie is het toch ook echt jouw taak om met concrete informatie of dergelijke voorbeelden te komen. Ik tel er dusver nul.

Ga ik door met ieder zn eigen schema. Ja, er is inderdaad niet 1 schema dat standaard het beste is, en al helemaal niet voor iedereen. Echter, dit ligt vooral aan mate van getrainheid en veel minder aan genetische variabele tussen individuen, omdat alle fysiologische grondslagen hetzelfde blijven. Na een nacht vasten is je cortisol flink verhoogd, dat dat dan bij persoon A 10% meer of minder is dan bij B boeid geen ruk, het feit is, dat het een ongunstig moment blijft voor hem om te cardioen.

Ik faal totaal in het zien van de link tussen russen, jouw jr homey en de freakin' hypofyse en hetgene waar wij het over hadden. Lees je je posts wel over nadat je ze getypt hebt? Doe nog maar eens een poging om het uit te leggen. BTW, ik bezoek dagelijk een redelijk grote hoeveelheid forums, meeste zelfs engelstalig, maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen, die zichzelf zo slecht kan verwoorden. Tenzij alle andere members het hier wel snapen, wat ik betwijfel, ligt de fout toch echt bij jou.

En hoezo kun je lichaam leren om 's ochtends geen cortisol aan te maken? Je kan *leren* meer alchohol te drinken, omdat je lichaam een mechanisme heeft om zich hier tegen aan te passen (verhogen van de ensymen die alchohol afbreken). Welk mechanisme gaat cortisol 's ochtends tegenhouden? Ik neem aan dat je nou met een of andere moeilijke term gaat komen, die ik blijkbaar gemist heb ik mijn menselijk fysiologieboek, anders zul je met me eens zijn dat je zomaar bezig bent met wat giswerk?

Sorry, ik heb geen zin om jou link te lezen, als er iets nuttigs tussen staat, wat jouw kansloze punt aantoont of imagine...bewijst, dan is het jou taak om dat in een mooie post uit te leggen.

En dan die opsomming in die post van in reactie op Proppie? Waar dient die voor, wat wil je aantonen, ik snap gewoon geen flikker van wat je zegt, en dan is het verdomd lastig om je eronderuit te halen.

Kijk, je probeert allemaal leuke dingen, vage voorbeelden met fietsers, vage logica en vergelijkingen, maar je maakt de fout dat alles wat je zegt berust op vermoedens. Je lichaam kan wennen aan ochtendcardio....show me the paper then!
 
Back
Naar boven