MuscleMeat

Het gaat om de dagelijkse hoeveelheid calorien?

Bezoekers in dit topic

. . .daarom is er objectief onpartijdig onderzoek.
meningen kunnen enorm verschillen, mensen niet.

Heb jij ook 'n gen waardoor je langzamer verzuurt dan andere?
Pompt jouw hart ook 5 liters per minuut?
Heb jij ook 'n storing in je hormoonhuishouding (nee, geen maandelijkse)?

Beantwoordt jij bovenstaande vragen met nee of enkele vragen dan zijn er toch verschillende mensen op deze aarde.
 
Niet langer dan 20 -30 minuten. Dat is zat!

Inderdaad. Cardio betekent niet bij voorbaat dat je ervan de start invliegt of dat je uren loopt, je kunt het op verschillende niveau's beoefenen. Ik kom op mijn rondje wellens 'n man tegen van 73 jaar die ook nog z'n rondje maakt op zijn tempo, respect voordat.
 
Deze thread is een gewoon een schande.

En dan durft iemand ook nog te beweren dat het bewezen is? Mooie claim, laat de paper maar eens zien dan, wij hebben ze al laten zien dat het niet zo is.

Nou is me inmiddels duidelijk dat begrijpend lezen niet je sterkste kant is, dus vandaar even kort.

Lees het boek "Das Mentalprogramm, Heyneverlag, oktober 2005" van Dr. Strunz. Internist en auteur van vele boeken over beweging en voeding in Duitsland.

Is je duits niet wat het is geweest op deze link 'n korte samenvatting van zijn therapie. Oftewel 'n bevestiging wat ik al eerder schreef, Cardio op nuchtere maag kun je leren.

http://www.pro-run.nl/index.aspx?FilterId=1048&ChapterId=2284&ContentId=18341

Voortaan ook graag het betreffende onderzoek waar je naar verwijst gedurende 3 maanden zelf volgen onder begeleiding van;

Dokter, mag ook je huisarts zijn
Fysotherapeut
Inspanningsdeskundige
Voedingsdeskundige

Dagelijks je bloedwaardes 's morgens en 's avonds laten meten en één keer in de week je door 'n cardioloog laten testen. Ik zie de resultaten dan met spanning tegemoet.
 
De Techniek met een Toverwoord
De volgende techniek heeft de betreffende amateur atleet zijn ideaal doen bereiken:
Spreek voortdurend het woord " iamon " uit (of een ander onzinwoord waarbij je absoluut geen associaties hebt; dat is wezenlijk!). Het is meer een soort innerlijk prevelen en is één van de effectiefste vormen van ontspanning! Meestal binnen 12 tot 14 minuten is je lichaam heel diep in slaap, terwijl jij nog wakker bent. Het is een bewuste gewaarwording van het ontbrekende lichaamsgevoel. Je krijgt plotseling geen terugkoppelingen (feedback) meer van je lichaam en dat is fabelachtig! Het lijkt op vliegen en alle sprookjes beschrijven dit dan ook - zie bijvoorbeeld de "Sprookjes van duizend en één nacht" - waar het gaat over vliegende tapijten! (Daar gebruiken ze het toverwoord "abracadabra", weet je nog? en dat zou je hier en nu ook nog kunnen gebruiken, als je daarbij tenminste geen beelden krijgt).

. . .
 
Is dat wetenschappelijk bewezen anders begin ik er niet aan! Pfff..
 
Is dat wetenschappelijk bewezen anders begin ik er niet aan! Pfff..

daar kwam MailMan mee . . .

op hoeveel van je hartslag hardloop je trouwens?
ik zoek geen ruzie, ben gewoon beniewud.
 
Probeer rond de 130 tot 140 te zitten met mijn hartslag tijdens cardio (avondcardio). Alleen is het niet echt hardlopen, meer hard wandelen. Met rennen stijg ik waarschijnlijk boven de 220 uit met mijn hartslag (slechte conditie)...
 
Weet je wat lekker is? Net een tentamen dollen, en ik dat heerlijke gevoel van 'wat ben ik goed', hier nog even voort te zetten :)

Lees het boek "Das Mentalprogramm, Heyneverlag, oktober 2005" van Dr. Strunz. Internist en auteur van vele boeken over beweging en voeding in Duitsland.

Had ik al gezegd dat jou discussie skills een van de slechte waren die ik ooit heb meegemaakt? Je kunt niet zeggen, koop en lees maar even dit boek :rolleyes:
Het is jou taak om met een mooie pasage uit dat boek voor de dag te komen. En dan heb ik het niet over een samenvatting. Want als er in dat boek geen references staan, is het precies 0,0 waard. Iedereen kan een boek schrijven. Als deze dokter zich gebaseert heeft op feiten, kom maar voor de dag ermee dan.

Voor mensen die net inschakelen op deze pagina, het gaat ongeveer zo:

Team no empty stomach cardio:
studie hier, feitje daar.

Team lege hersenpan cardio:
rare vergelijking hier, er is bewijs en dat kun je hier vinden--> link naar samenvatting waar dat bewijs niet uit blijkt, alleen de claim.
 
Vergeet die hartslag. Doe een sukkeldrafje waar je nog bij kan kleppen met je loopmaatje. Je hebt toch wel een loopmaatje? Anders klep je met jezelf....

Of zing mee met de muziek op je mp3-speler. (en geniet van de vreemde blikken die je krijgt :))
 
cortisol daalt na 30 a 45 min cardio weer gewoon richting baseline dus daar hoef je het niet voor te doen.
 
cortisol daalt na 30 a 45 min cardio weer gewoon richting baseline dus daar hoef je het niet voor te doen.

When one does not know what he talks about, it's best not to talk at all.
 
oke, heb er waarschijnlijk ook te weinig verstand van. Ik kwam dit tegen in een van mijn studieboeken. een grafiek waarin tijd tegenover volgende waarden staat in procenten verandering tov voorgaande waarden in plasma : (nor)adrenaline, glucagon, cortisol en glucose.
tijdens 3 uur fietsen op 65% VO2 max, stijgen nor- en adrenaline, glucose iets
, glucagon stijgt en daalt na 60 min en cortisol piekt na 30 min en daalt.

vandaar mijn opmerking.
 
oke, heb er waarschijnlijk ook te weinig verstand van. Ik kwam dit tegen in een van mijn studieboeken. een grafiek waarin tijd tegenover volgende waarden staat in procenten verandering tov voorgaande waarden in plasma : (nor)adrenaline, glucagon, cortisol en glucose.
tijdens 3 uur fietsen op 65% VO2 max, stijgen nor- en adrenaline, glucose iets
, glucagon stijgt en daalt na 60 min en cortisol piekt na 30 min en daalt.

vandaar mijn opmerking.

Het daalt wel weer, maar dan is het kwaad helaas al gedaan.

Net zoiets als zeggen, je kan best een moord plegen, om een gegeven moment mag je toch wel weer de cel uit. ;)
 
Ha HA ik maak een hoop los geloof ik;)
 
Dit wordt touwens de laatste keer dat ik reageer in dit topic het is namelijk hopeloos. Normaal is er in 'n discussie ruimte voor begrip, maar hier is dat duidelijk niet aanwezig bij de kant van de wetenschappers.

Zonder enige kennis training van de mentale weerbaarheid af wijzen als zijnde onzin, bevestigd in mijn mening alleen je bekrompenheid. De theorie en training van Dr. Strunz zijn niet meer dan wat de Chinezen namelijk al eeuwen lang doen en dat is meditatie. Of denk je dat alles op wetenschap is gebaseerd.

Het is trouwens wel wetenschappelijk bepaald dat als iemand voor 100% in orde is tussen z’n oren, maar op 90-95% van z’n kunnen zit. Beter presteert dan iemand die op 100% van z’n kunnen zit, maar mentaal niet zo sterk is. Beide sportmensen van gelijk kaliber natuurlijk.

Ik heb er de kracht niet voor!
 
Back
Naar boven