Fitness Seller

Het gaat sneeuwen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Problemen door sneeuwval pas vrijdag voorbij

Uitgegeven: 8 februari 2007 06:25
Laatst gewijzigd: 8 februari 2007 10:45
DE BILT - De verwachte problemen door zware sneeuwval zullen pas vrijdag overdag voorbij zijn. Dat meldde het KNMI donderdagochtend. In het uiterste zuiden van het land is donderdag later op de middag een kleine kans op ijzel.

Vanuit het zuidwesten gaat het vanaf 7.00 uur sneeuwen. Om 13.00 uur bereiken de sneeuwbuien de lijn Haarlem-Enschede.

De meeste sneeuw valt in het zuiden en midden van het land. Op sommige plaatsen valt er naar verwachting van het KNMI 10 tot 15 centimeter. Op de meeste plaatsen verwacht het KNMI 5 tot 10 centimeter.

Verkeer

De VerkeersInformatieDienst verwacht donderdag een zware tot zeer zware avondspits en verzoekt automobilisten rekening te houden met gladheid op de Nederlandse snelwegen.

Vooral tijdens de avondspits moet rekening worden gehouden met een langere reistijd. In de ochtendspits viel de drukte mee. Rond 07.50 uur stonden er 46 files met een totale lengte van 160 kilometer.

Treinen

De NS en ProRail zetten na de ochtendspits minder treinen in op de drukstbereden routes in de Randstad. Ze spelen daarmee in op de verwachte barre weersomstandigheden. De aangepaste dienstregeling duurt tot na de avondspits.

Het besluit om de dienst uit te dunnen viel na overleg tussen de organisaties die zich met het spoor bezighouden. Door minder treinen te laten rijden, hopen de vervoerders de doorstroming op het spoor op gang te houden. Er worden verder meer storingsploegen stand-by gehouden en meer personeel ingezet op de stations.

Schiphol

Op luchthaven Schiphol kunnen vanaf half elf maximaal dertig toestellen per uur landen. Normaal zijn dat er zestig tot zeventig per uur. In verband met de sneeuwval zijn tot een uur of vier donderdagmiddag slechts één start- en een landingsbaan beschikbaar.

De Luchtverkeersleiding verwacht dat reizigers van en naar Schiphol te maken kunnen krijgen met vertragingen.

Weeralarm

Het is de derde keer dit jaar dat het KNMI een weeralarm afgeeft. In de tweede week van januari werd een alarm gegeven voor zware windstoten.

Een week later werd een weer- en verkeersalarm gegeven voor een storm aan de kust en zware windstoten in het binnenland. Bij de tweede storm kwamen zeven mensen om het leven en liep de schade in de honderden miljoenen euro's.


Het gaat sneeuwen, leuk. :)
 
hier ligt denk ik al 5 cm.
 
Wel leuk voor even...alleen baal ik van de zooi die erna komt aan mijn cabrio :(
 
M'n tuin is ook al wit :D , op de straten is het al van die vieze smurrie.
 
het sneeuwt hier al flink
 
Mag van mij wel wat langer sneeuwen, zondag voetballen maar wil zaterdag de stad in, plus het is een belangrijke wedstrijd terwijl we veel spelers missen, dus zou goed uitkomen op die manier
 
En hopppa, het is begonnen.
 
bij mij nog geen sneeuw zit in flevoland haha
 
Het begint hier net te sneeuwen, niet al te hard.
En aangezien ik zo om 15.00 uur moet werken en met de trein moet zal ik wel weer de lul zijn, zoals dat zo vaak is als je met de trein moet.
Ik moet werken tot 23.00 uur dus met een beetje mazzel heb ik ook nog vertraging als ik naar huis ga.
Zucht...
 
het gaat hier steeds harder sneeuwen!
 
Hier ligt ook al minimaal 3cm, wat genoeg is om alles bijna te bedekken! Vind het altijd mooi en nostalgisch gezicht, roept vele leuke herinneringen op (ijsvrij, sneeuwbalgevechten, ramen ondergooien, ruzie zoeken, geen school, lerarenkamer met open raampje, sleeen, sneeuwpop bouwen, je helemaal kapotvriezen en pijn lijden maar toch plezier hebben enz enz)... Maar als ik iets te doen heb waarbij ik ver moet rijden met me auto dan zuigt dat natuurlijk wel weer.. vandaag vrij dus laat maar een dikke meter vallen, ik loop desnoods wel naar de sportschool ook al ben ik verkouden!
 
Hier ligt ook al een lekker laagje inmiddels ;-)
 
Hier ligt helemaal niets. En waarschijnlijk komt er ook niet veel :(
 
In Haarlem? Dan is het wel heel lokaal, ik zie niks. :(

Aalsmeer (op mijn werk ;) )

Net ff gebeld naar huis (overveen), en daar is het al wit..
 
Back
Naar boven