XXL Nutrition

Aankondiging Het gebruik van het woord 'kanker' op DBB (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een gezeik van een hoop mensen hier. Weet je wat? Ga lekker naar je werk of eten bij je ouders en zeg dan ook in elke zin "kanker". Dan zal je zien dat het normaler is dit woord niet als krachtterm te gebruiken dan wel.
 
Aids kan ook dodelijk zijn. Maar goed, ik gebruik het woord kanker niet als scheldwoord, dus ik voel me niet aangesproken. Ik ben steeds hoffelijk in het internetverkeer.
Het gaat ook helemaal niet over al dan niet dodelijk.

Maar waarom neem ik nog de moeite om te reageren als men niet de moeite neemt om begrijpend te lezen.
 
Een terecht besluit imo.
 
Het gaat ook helemaal niet over al dan niet dodelijk.

Maar waarom neem ik nog de moeite om te reageren als men niet de moeite neemt om begrijpend te lezen.

Ik snap ook niet dat dit topic openblijft. Het is toch niet om te zien wat wij ervan denken, maar gewoon een toevoeging op de regels? :slotje:
 
Ik snap ook niet dat dit topic openblijft. Het is toch niet om te zien wat wij ervan denken, maar gewoon een toevoeging op de regels? :slotje:
Het ligt niet in mijn gewoonte om topics van andere mods te sluiten. Ik heb het wel voorgesteld en ik laat het aan Eric om zijn topic al dan niet te sluiten.

Verder blijken veel members heel blij te zijn met deze beslissing gezien de karma die er vloeit en de ook wel positieve reacties. Dus ik vermoed dat de tegenstanders sowieso in de minderheid zijn.
 
Het ligt niet in mijn gewoonte om topics van andere mods te sluiten. Ik heb het wel voorgesteld en ik laat het aan Eric om zijn topic al dan niet te sluiten.

Verder blijken veel members heel blij te zijn met deze beslissing gezien de karma die er vloeit en de ook wel positieve reacties. Dus ik vermoed dat de tegenstanders sowieso in de minderheid zijn.

Heb nog geen karma gezien :eek:
 
vind het eigenlijk wel een goede zaak, beide ouders zijn gestorven aan kanker. Niet dat het mij daarom ook van weerhield om zelf kanker te gebruiken in zoon beetje elke zin. Dacht er niet eens meer bij na en het geeft soms zoon extra kracht aan een uitdrukking. Maar juist dat iedereen het doet en niemand meer doorheeft dat je er echt mensen mee kwetst is best slecht eigenlijk. Daarom chapeau voor deze actie
 
Als "gay" hier niet meer als scheldwoord gebruikt mag worden dan zal DBB nooit meer hetzelfde zijn.

DBB is verdomme het grootste macho-forum van de benelux, er bestaan geen homo's op DBB. Als er hier een cultuur ontstaat waarin homocoïtusualiteit volledig geaccepteerd en omarmd wordt dan ga ik staken.

What's next, DBB die een congres voor het feminisme gaat sponsoren?

Nee ik vind het prima dat het gescheld met kanker niet meer getolereerd wordt, maar als een member een post maakt die niet binnen de DBB-cultuur past moet hij per direct terecht gewezen worden met correcties als "vieze natte kers" "gay" "****ing homo" "etc".
Dat is gewoon duidelijke taal.

Ik wil trouwens dat het woord "pinda" ook gecensureerd wordt, ik wordt daar weleens voor uitgescholden namelijk.
 
Ik vraag me echt af welke figuren er nu huilend voor hun schermpje zitten als er hier iemand het woord kanker intypt. Ik kan er gewoon niet bij. Zelfs als ikzelf kanker zou hebben nog niet eens denk ik. Met alle respect, maar volgens mij is dit gewoon een case van een aantal dramaqueens, of gasten die hun nakuur vergeten zijn. Grow the **** up en stop met bitchen.
 
ach ik vind het wel een goeie keuze.
 
Ik vraag me echt af welke figuren er nu huilend voor hun schermpje zitten als er hier iemand het woord kanker intypt. Ik kan er gewoon niet bij. Zelfs als ikzelf kanker zou hebben nog niet eens denk ik. Met alle respect, maar volgens mij is dit gewoon een case van een aantal dramaqueens, of gasten die hun nakuur vergeten zijn. Grow the **** up en stop met bitchen.

+1 Zo denk ik er ook over. Ook al hoef je het ook weer niet in elke zin te typen ofzo.
 
The Disease Which Shall Not Be Named!
 
Als "gay" hier niet meer als scheldwoord gebruikt mag worden dan zal DBB nooit meer hetzelfde zijn.

DBB is verdomme het grootste macho-forum van de benelux, er bestaan geen homo's op DBB. Als er hier een cultuur ontstaat waarin homocoïtusualiteit volledig geaccepteerd en omarmd wordt dan ga ik staken.

What's next, DBB die een congres voor het feminisme gaat sponsoren?

Nee ik vind het prima dat het gescheld met kanker niet meer getolereerd wordt, maar als een member een post maakt die niet binnen de DBB-cultuur past moet hij per direct terecht gewezen worden met correcties als "vieze natte kers" "gay" "****ing homo" "etc".
Dat is gewoon duidelijke taal.

Ik wil trouwens dat het woord "pinda" ook gecensureerd wordt, ik wordt daar weleens voor uitgescholden namelijk.

Als een nikker een nikker voor nikker mag uitmaken.....PINDA :D
 
Ik vraag me echt af welke figuren er nu huilend voor hun schermpje zitten als er hier iemand het woord kanker intypt. Ik kan er gewoon niet bij. Zelfs als ikzelf kanker zou hebben nog niet eens denk ik. Met alle respect, maar volgens mij is dit gewoon een case van een aantal dramaqueens, of gasten die hun nakuur vergeten zijn. Grow the **** up en stop met bitchen.
Dus stel: jij hebt een kwaadaardige tumor gehad in de hersenen, na maanden van keihard vechten en herstellen heb je het gered, je leeft nog, tegen alle verwachtingen van de dokters in. Je familie is door een hel gegaan. Enkele weken later, op een mooie zonnige dag rij je met de fiets, met je gezin, door het Vlaamse landschap. Er komt een groepje jongeren in de tegengestelde richting aangereden. Ze beginnen te schelden, en één van hen scheld jou uit voor kankerhoofd. Zal jij huilen? Misschien niet. Zal jij geschrokken, boos, of geshockeerd zijn? Waarschijnlijk wel.

Jij hebt een vrij grote weerstand, jouw grens ligt waarschijnlijk veel hoger dan die bij anderen. Maar ook jij hebt een grens. Ook jij kan onder bepaalde omstandigheden gevoeliger zijn en wensen dat mensen bepaalde woorden niet misbruiken om zichzelf uit te drukken.

Nu, met deze wetenschap, kan jij dan begrijpen dat er mensen zijn die veel gevoeliger zijn, die meer belang hechten aan een beleefd taalgebruik, in omstandigheden die minder extreem zijn dan het hierboven gegeven voorbeeld? Zijn anderen dramaqueens, of kan jij eventueel werken aan je empathisch vermogen?
 
Mwah.... vind het toch wel een beetje spijkers op laag water zoeken. Als je het woord 'kanker' verbiedt dan vind ik dat je ook 'tering', 'pleuris', e.d. moet verbieden, althans, als je het consequent wil aanpakken. Toegegeven, 'kanker' wordt wel vaker gebruikt, en om de één of andere reden klinkt het ook heftiger, maar het gebruik ervan verbieden lijkt me iets te veel van het goede. Je kunt beter mensen per announcement erop wijzen dat die woorden niet gewenst zijn en overmatig gebruik mogelijk consequenties zal hebben. Ik denk dat dan sowieso heel veel leden zullen afhaken met het gebruik van die woorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven