XXL Nutrition

De Islam & Moslims

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg, gelijke monniken, gelijke kappen. Gewoon alle religies verbieden, het is niet meer van deze tijd. Ik heb lang genoeg geroepen dat eenieders geloof gerespecteerd moet worden, maar ben er nu wel een beetje klaar mee.
Wat is deze? Alles goed Bert?
 
Alle emoties verbieden zoals in Equilibrium.

:o :o :o
 
Ik zeg, gelijke monniken, gelijke kappen. Gewoon alle religies verbieden, het is niet meer van deze tijd. Ik heb lang genoeg geroepen dat eenieders geloof gerespecteerd moet worden, maar ben er nu wel een beetje klaar mee.
Het probleem hiermee is dat je juist datgene wilt doen wat bepaalde volgelingen van religies, waarvan sommige in het bijzonder, ook zouden willen. Namelijk het verbieden van het een en ander, voor een ander.
 
Het leven is toch dooraderd met verboden?
 
Het probleem hiermee is dat je juist datgene wilt doen wat bepaalde volgelingen van religies, waarvan sommige in het bijzonder, ook zouden willen. Namelijk het verbieden van het een en ander, voor een ander.

Het zou inderdaad beter zijn als iedereen tot het besef komt dat de middeleeuwen nu toch echt voorbij zijn ;)
 
Het leven is toch dooraderd met verboden?
Met de wet- en regelgeving als kader, binnen onze rechtsstaat. Niet de mening van de ander die een verbod uitbrengt op de mening van een ander. Wordt snel engnekkerij. En je gaat lijken op datgene wat je kennelijk verafschuwt bij een ander.

Het zou inderdaad beter zijn als iedereen tot het besef komt dat de middeleeuwen nu toch echt voorbij zijn ;)
Besef is een ding. Verbieden is van een andere orde. Zolang gedragingen binnen de huidige wet- en regelgeving passen zie ik niet in waarom religie verboden zou moeten worden. Ik ben niet zo van de gedachtenpolitie.
 
Mooie woorden en idealen helpen niet wanneer deze kids ambtenaar zijn en het voor het zeggen of uitvoeren hebben.

Ben ook bang dat religies niet simpelweg gedachtes zijn.
 
Mooie woorden en idealen helpen niet wanneer deze kids ambtenaar zijn en het voor het zeggen of uitvoeren hebben.
Ambtenaren moeten beleid en wetten uitvoeren en handhaven. We leven in een rechtsstaat. Slaap je tegenwoordig met het licht aan, nee toch? Klinkt zo angstig. Ongeveer 85% van de wereldbevolking is religieus. Succes met dat Berufsverbot.
Ben ook bang dat religie niet simpelweg gedachtes zijn.
Care to elaborate?
 
Ik zeg, gelijke monniken, gelijke kappen. Gewoon alle religies verbieden, het is niet meer van deze tijd. Ik heb lang genoeg geroepen dat eenieders geloof gerespecteerd moet worden, maar ben er nu wel een beetje klaar mee.

Dit neigt nogal naar communisme. Ik denk dat de gemiddelde inwoner van een communistisch land ook niet heel gelukkig is met de gang van zaken.
Ik zie geen probleem in religie mits mensen zich niet als een dwaas gaan gedragen en wat er in een bijbel of koran staat verkeerd gaan interpreteren.

Onze samenleving is gebouwd op Joods-christelijke normen en waarden en volgens mij hebben we het hier niet heel slecht.
 
Onze samenleving is gebouwd op Joods-christelijke normen en waarden en volgens mij hebben we het hier niet heel slecht.
Sterker nog, de PVV en FVD maken zich hier dagelijks hard voor. Overigens spreekt men vaak over individualisering maar speelt het dogmatisch groepsdenken o.a. de PVV en FVD in de kaart.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ambtenaren moeten beleid en wetten uitvoeren en handhaven. We leven in een rechtsstaat. Slaap je tegenwoordig met het licht aan, nee toch? Klinkt zo angstig.
Zouden ze moeten inderdaad, maar welk mechanisme garandeerd de goede uitvoering en het behoud daarvan?

Rechtstaten gaan verloren.

Ik slaap wel brak but I'm tired in a way that sleep can't fix.
Ongeveer 85% van de wereldbevolking is religieus. Succes met dat Berufsverbot.
Precies. En ik denk dat veel van die overige 15% ook wel religieus is maar dat niet onder een georganiseerd kapje kan plaatsen. De kwestie is eerder welk geloof heb je en is dat good or evil?

Wij willen geloven in het individu dat daar keuzes in kan maken. Welk geloof is dat?

Gedachten verbieden gaat daar niet de oplossing in zijn...

Care to elaborate?
Biologie en a priori aannames die vanuit het onderbewustzijn gedrag en denkwijze beinvloeden. Denk aan in welke beperkte mate vrije wil zou bestaan en dan welke onderliggende factoren de rest bepalen. Aard van het beestje.
 
welk mechanisme garandeerd de goede uitvoering en het behoud daarvan?
Mechanisme dat achter de scheiding tussen kerk en staat schuilgaat.
De kwestie is eerder welk geloof heb je en is dat good or evil?
Christendom is momenteel geloof ik het snelst groeiende en het grootst (International Bulletin of Missionary Research). De geschiedenis van Nederland laat weinig ruimte zien om de islam ook een zuil te kunnen laten stichten. Geldt wellicht voor heel West-Europa en Amerika.
 
Dit neigt nogal naar communisme. Ik denk dat de gemiddelde inwoner van een communistisch land ook niet heel gelukkig is met de gang van zaken.
Ik zie geen probleem in religie mits mensen zich niet als een dwaas gaan gedragen en wat er in een bijbel of koran staat verkeerd gaan interpreteren.

Onze samenleving is gebouwd op Joods-christelijke normen en waarden en volgens mij hebben we het hier niet heel slecht.
Zo serieus was mijn post ook niet. Niets mis met religie, wel met de interpretatie van een niet gering aantal mensen. De Christenen waren vroeger ook geen lieverdjes, maar zijn niet in de Middeleeuwen blijven hangen.
 
Mechanisme dat achter de scheiding tussen kerk en staat schuilgaat.
Valt of staat met de juiste uitvoering en die is afhankelijk van de mensen toch?

Die scheiding zit niet in ieders bloed zeg maar, mensen zijn niet bepaald feilloos gebleken.

Nazis communisten en salafisten (Iran?) hebben de staat toch naar hun hand weten te zetten.
 
Nazis communisten en salafisten (Iran?) hebben de staat toch naar hun hand weten te zetten.
Klopt. Niets is wat dat aangaat onfeilbaar. Maar kijkend naar onze democratie en rechtsstaat lijkt de kans dat salafisten, communisten of iets van die orde hier in absolute vorm de macht krijgen uitgesloten. Onder andere vanwege de koloniale geschiedenis met diepe joods-christelijke wortels. Het heeft eeuwen gekost om zover te komen. Dat werp je niet binnen een aantal generaties omver.
 
Zo serieus was mijn post ook niet. Niets mis met religie, wel met de interpretatie van een niet gering aantal mensen. De Christenen waren vroeger ook geen lieverdjes, maar zijn niet in de Middeleeuwen blijven hangen.

Jij doel blijkbaar op de kruistochten. De kruistochten waren voornamelijk gericht om zuid-Europa te bevrijden-beveiligen tegen de opkomst van moslimstrijders die delen van zuid-Europa onder controle hadden.
En ja dat is niet helemaal netjes gegaan maar zoals je al zegt paste dat in het beeld van die periode.

Wat we nu zien in sommige islamitische landen zou goed passen in de jaren 1200.
 
Als 90% niet gevaarlijk is betekend het nog steeds dat 10% gevaarlijk is....

Bijna hetzelfde als zeggen dat russisch roulette niet gevaarlijk is

Uit onderzoek is gebleken dat in de jaren 30 maar 4% van de Duitsers nazi sympathisant waren.
We hebben gezien wat dat ons heeft gebracht.
 
Het heeft eeuwen gekost om zover te komen. Dat werp je niet binnen een aantal generaties omver.
Tegelijkertijd houdt dit in dat immigranten, afkomstig uit een heel andere conservatieve samenleving, moeite hebben met de individualistische manier van denken in Nederland. Dat individualistische is afkomstig uit het christendom, je zou het cultureel erfgoed kunnen noemen. Omdat dit proces van individualisering in Nederland ons al eeuwen heeft gekost, zou je haast niet mogen en kunnen verwachten dat immigranten deze binnen enkele generaties zullen c.q. kunnen rechttrekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven