AndroidHealthClinic

De Islam & Moslims (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe los je het morele dilemma op van een werkplek (en woning) innemen waar een autochtoon van had kunnen leven, danwel door aanbod van allochtone arbeidskrachten de waarde van arbeid te verminderen?

En halal eten in een beschaafd land? Dat is geen uitzonderlijke verandering maar betrekt elke moslim? Of kun je moslim zijn zonder halal te eten (en hoeveel doen dat)?

Mijns inziens kun je die punten alleen oplossen door als allochtoon geen plek toe te eigenen maar van eigen middelen in het gast land te investeren, en naar de beschaving van dat land te leven wat dus betekent dat je je niet als moslim gedraagt (bekeert bent).
Ik kan je niet helemaal volgen, maar jij weet hopelijk dat ik gewoon prestaties moet leveren om mijn loon uitbetaald te krijgen? Met andere woorden, meer het bedrijf opleveren dan het ik het bedrijf kost. Dat het bedrijf mij als "allochtoon" heeft aangenomen omdat zij meer aan mij verdienen dan aan "Jantje"?
Dat ik als woningbezitter de woning niet cadeau heb gekregen, maar hier maandelijks voor moet betalen en dat mijn kosten hoger zijn dan de kosten van bv de verhuurder want anders stond ik op straat.

Wat is er niet beschaafd aan halal, het feit dat de dieren geen kogel door de kop krijgen? Is dat wel beschaafd te noemen?
De islam verteld tenminste dat dierenleed niet toegestaan is en kent strengere regels dan de meeste dierlijke producten die in de schappen liggen. Het is dus maar net hoe jij het bekijkt.

Over welke eigen middelen heb jij het? Ik ben geen kroonprins van SA, dus ik heb hard gewerkt voor alles wat ik bezit en draag mijn steentje dus bij aan de Nederlandse kas. Met andere woorden ik lever meer op, dan ik kost.
Waarom zou ik niet als moslim kunnen gedragen/leven in dit land als ik daarmee binnen de wetten van het land blijf en niemand tot last ben. Van een goede moslim ondervindt je geen hinder.

Als we het zo gaan bekijken dan mogen er dus alleen Nederlanders wonen in NL, mag er niks meer geexporteerd en geimporteerd worden, grote muur om de grens en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Als ik moet kiezen tussen dhabiha of een kogel door m'n kop dan weet ik het wel. :emo:
 
Als ik moet kiezen tussen dhabiha of een kogel door m'n kop dan weet ik het wel. :emo:
Denk jij ook dat ze kippen of kleinere dieren een kogel door de kop jagen? Hoe denk jij dat die geslacht worden..

De islam leert tenminste dat de dieren een kwalitatief leven moet hebben en dan inderdaad volgens de rituelen geslacht moeten worden.
Naar mijn mening altijd beter dan heel het leven gemarteld te worden om vervolgens maar uit je lijden verlost te worden met een kogel.

Ik vind het hypocriet als het argument is "dat halal slachten dieronvriendelijk is", maar intussen wel gewoon vlees blijven kopen en eten die een stuk minder diervriendelijk zijn.
In mijn ogen, alleen maar onder de noemer het is volgens een bepaalde religie waar eventuele afkeer voor is en daarom ben ik er tegen.

Een goede samenleving werkt alleen als je anders denkenden toelaat en niet als andere persé dezelfde mening moet hebben. Verschillen in normen & waarden/meningen heb je echt niet alleen tussen autotochtone en allochtone, maar ook tussen autotochtone en allochtone onderling.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet helemaal volgen, maar jij weet hopelijk dat ik gewoon prestaties moet leveren om mijn loon uitbetaald te krijgen? Met andere woorden, meer het bedrijf opleveren dan het ik het bedrijf kost. Dat het bedrijf mij als "allochtoon" heeft aangenomen omdat zij er mij aan mij verdienen dan aan "Jantje"?
Dat ik als woningbezitter de woning niet cadeau heb gekregen, maar hier maandelijks voor moet betalen en dat dit hoger zijn dan de kosten van bv de verhuurder want anders stond ik op straat.
Dat een allochtoon eerlijk voor z'n werk betaalt wordt en eerlijk betaalt voor z'n woning neemt helaas niet weg dat die de plek van een autochtoon op de arbeidsmarkt inneemt, en dat de aanwezigheid van allochtone arbeidskrachten door de vraag-aanbod balans de lonen omlaag brengt. En de grotere vraag voor woningen verhoogt hun kosten.

Gaat dus ten koste van de inheemse bevolking.

Wat is er niet beschaafd aan halal, het feit dat de dieren geen kogel door de kop krijgen? Is dat wel beschaafd te noemen?
De islam verteld tenminste dat dierenleed niet toegestaan is en kent strengere regels dan de meeste dierlijke producten die in de schappen liggen. Het is dus maar net hoe jij het bekijkt.
Onverdoofd slachten is inderdaad minder beschaaft. Ik zie er ook een dieper vraagstuk in: wat maakt iemand moslim? Welke gebruiken en ideologische overtuigingen horen daarbij die men niet aan westerse beschaving op wil geven?

Als je die niet op wilt geven propageer je niet de waarden van het gastland en gaat je aanwezigheid dus ten koste van die waardes.

Die 2 kwesties samen maken dus dat men houd van Nederland voor wat het ze te bieden heeft, maar er niet van houdt om daadwerkelijk de Nederlandse samenleving voort te zetten.

Over welke eigen middelen heb jij het? Ik ben geen kroonprins van SA, dus ik heb hard gewerkt voor alles wat ik bezit en draag mijn steentje dus bij aan de Nederlandse kas. Met andere woorden ik lever meer op, dan ik kost.
Waarom zou ik niet als moslim kunnen gedragen/leven in dit land als ik daarmee binnen de wetten van het land blijf?
Als ik wil emigreren (dat wil ik) zal ik moeten zorgen dat ik vanuit eigen ondernemen geld verdien (of inderdaad genoeg vermogen bezit) zodat mijn werk geen negatieve impact heeft op de inheemse bevolking en ik daarvan kan investeren in een nieuwe woning op eigen grond dat niet ten koste gaat van andere woonplek, en dat ik de morele culturele waardes van dat land voortzet. Anders doe ik mee aan een culturele of politieke invasie ook al houd ik mij aan de wetten van dat land.
 
Denk jij ook dat ze kippen of kleinere dieren een kogel door de kop jagen? Hoe denk jij dat die geslacht worden..
In België en Nederland gebruiken ze sowieso geen kogels. :emo:

Ik was het alleen niet eens met de stelling dat dhabiha beschaafder is dan (hypothetisch) een kogel door hun kop te schieten. Bij bewustzijn de keel overgesneden worden is voor geen enkel levend wezen een genadige dood.
Ik vind het hypocriet als het argument is "dat halal slachten dieronvriendelijk is", maar intussen wel gewoon vlees blijven kopen en eten die een stuk minder diervriendelijk zijn.

Ik eet maar zelden vlees eerlijk gezegd. Onder andere omdat ik niet weet wat ze allemaal uitspoken in die slachthuizen.
In mijn ogen, alleen maar onder de noemer het is volgens een bepaalde religie waar eventuele afkeer voor is en daarom ben ik er tegen.

Dat heeft er niet zoveel mee te maken. In België is ritueel slachten (i.e. onverdoofd) verboden voor zowel moslims als joden. De insteek was vooral dierenwelzijn.

En wees gerust, reguliere slachthuizen worden hier tegenwoordig vaker aan de kaak gesteld bij wanpraktijken.
 
Laatst bewerkt:
Dat een allochtoon eerlijk voor z'n werk betaalt wordt en eerlijk betaalt voor z'n woning neemt helaas niet weg dat je de plek van een autochtoon op de arbeidsmarkt inneemt, en dat de aanwezigheid van allochtone arbeidskrachten door de vraag-aanbod balans de lonen omlaag brengt. En de grotere vraag voor woningen verhoogt hun kosten.

Gaat dus ten koste van de inheemse bevolking.
Meesten die naar hier komen zijn vrij laaggeschoold ( ja het zijn blijkbaar toch niet allemaal dokters, advocaten en ingenieurs) en echt wel inzetbaar op de arbeidsmarkt. Genoeg jobs waar gee nautochtonen voor te vinden zijn.
 
En met die post bedoel ik niet dat ik alle moslims achter de vuilkar wil hebben lopen hé. Gewoon voor ieder in de maatschappij een gepaste job zoeken...
 
Dat een allochtoon eerlijk voor z'n werk betaalt wordt en eerlijk betaalt voor z'n woning neemt helaas niet weg dat je de plek van een autochtoon op de arbeidsmarkt inneemt, en dat de aanwezigheid van allochtone arbeidskrachten door de vraag-aanbod balans de lonen omlaag brengt. En de grotere vraag voor woningen verhoogt hun kosten.

Gaat dus ten koste van de inheemse bevolking.


Onverdoofd slachten is inderdaad minder beschaaft. Ik zie er ook een dieper vraagstuk in: wat maakt iemand moslim? Welke gebruiken en ideologische overtuigingen horen daarbij die men niet aan westerse beschaving op wil geven?

Als je die niet op wilt geven propageer je niet de waarden van het gastland en gaat je aanwezigheid dus ten koste van die waardes.

Die 2 kwesties samen maken dus dat men houd van Nederland voor wat het ze te bieden heeft, maar er niet van houdt om daadwerkelijk de Nederlandse samenleving voort te zetten.

Als ik wil emigreren (dat wil ik) zal ik moeten zorgen dat ik vanuit eigen ondernemen geld verdien (of inderdaad genoeg vermogen bezit) zodat mijn werk geen negatieve impact heeft op de inheemse bevolking en ik daarvan kan investeren in een nieuwe woning op eigen grond dat niet ten koste gaat van andere woonplek, en dat ik de morele culturele waardes van dat land voortzet. Anders doe ik mee aan een culturele of politieke invasie ook al houd ik mij aan de wetten van dat land.
Ik ga weekend vieren als je het niet erg vindt. Ik heb op je vorige post gereageerd, maar heb eerlijk gezegd weinig zin om er nog verder op in te gaan. Niet omdat ik geen tegenargumenten heb of ik niet verder wil discussieren, maar puur omdat ik anders met niks anders bezig ben hier op het forum. Ik wil je niet negeren, dus zeg het maar even.

Aint got nothing but love for you bro
 
Denk jij ook dat ze kippen of kleinere dieren een kogel door de kop jagen? Hoe denk jij dat die geslacht worden..

De islam leert tenminste dat de dieren een kwalitatief leven moet hebben en dan inderdaad volgens de rituelen geslacht moeten worden.
Naar mijn mening altijd beter dan heel het leven gemarteld te worden om vervolgens maar uit je lijden verlost te worden met een kogel.

Ik vind het hypocriet als het argument is "dat halal slachten dieronvriendelijk is", maar intussen wel gewoon vlees blijven kopen en eten die een stuk minder diervriendelijk zijn.
In mijn ogen, alleen maar onder de noemer het is volgens een bepaalde religie waar eventuele afkeer voor is en daarom ben ik er tegen.

Een goede samenleving werkt alleen als je anders denkenden toelaat en niet als andere persé dezelfde mening moet hebben. Verschillen in normen & waarden/meningen heb je echt niet alleen tussen autotochtone en allochtone, maar ook tussen autotochtone en allochtone onderling.

jullie hebben hier niks te willen of te veranderen,hier is onze cultuur ,onze tradities! je mag gerust hier komen wonen maar AANPASSEN of opkrassen ,c'est ca
 
Meesten die naar hier komen zijn vrij laaggeschoold ( ja het zijn blijkbaar toch niet allemaal dokters, advocaten en ingenieurs) en echt wel inzetbaar op de arbeidsmarkt. Genoeg jobs waar gee nautochtonen voor te vinden zijn.
Er zijn nog genoeg autochtonen die niet heel slim zijn en niet beter kunnen dan het meest simpel fabricage werk. Per definitie heeft de helft van de bevolking een IQ lager dan 100 en onder de 85 (15% van de bevolking) kun je eigenlijk zelfs bij het meest simpele werk niet productief zijn. Je kunt dus nooit 100% arbeidsparticipatie halen met zelfs alleen autochtone bevolking.

Wat we importeren is gemiddeld (!) nog een standaard deviatie minder slim. Hopeloos. Not to mention dat we steeds verder automatiseren en robotiseren en dat de banen die overblijven gemiddeld complexer zijn, waardoor het alleen maar erger gaat worden.
 
Ik ga weekend vieren als je het niet erg vindt. Ik heb op je vorige post gereageerd, maar heb eerlijk gezegd weinig zin om er nog verder op in te gaan. Niet omdat ik geen tegenargumenten heb of ik niet verder wil discussieren, maar puur omdat ik anders met niks anders bezig ben hier op het forum. Ik wil je niet negeren, dus zeg het maar even.

Aint got nothing but love for you bro
No worries, mocht je er nog eens een argument tegen weten hoor ik het graag want ik kom nog niet verder dan deze redeneringen in het begrijpen van 'populisme' en de morele kwesties rond immigratie/emigratie.
 
Er zijn nog genoeg autochtonen die niet heel slim zijn en niet beter kunnen dan het meest simpel fabricage werk. Per definitie heeft de helft van de bevolking een IQ lager dan 100 en onder de 85 (15% van de bevolking) kun je eigenlijk zelfs bij het meest simpele werk niet productief zijn. Je kunt dus nooit 100% arbeidsparticipatie halen met zelfs alleen autochtone bevolking.

Wat we importeren is gemiddeld (!) nog een standaard deviatie minder slim. Hopeloos. Not to mention dat we steeds verder automatiseren en robotiseren en dat de banen die overblijven gemiddeld complexer zijn, waardoor het alleen maar erger gaat worden.
Nou daar kan ik het niet oneens mee zijn, ook ik ben van mening dat de toestroom nu gewoonweg gestopt moet worden maar werkgelegenheid is imo niet het doorslaggevende argument voor mij.
 
jullie hebben hier niks te willen of te veranderen,onze cultuur ,onze tradities! je mag gerust hier komen wonen maar AANPASSEN of opkrassen ,c'est ca
smoel houden of ik kom naast je sociale huurwoning met 1 slaapkamer wonen, samen met mijn 4 vrouwen, 20 kinderen en kudde geiten.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Ik ga weekend vieren als je het niet erg vindt. Ik heb op je vorige post gereageerd, maar heb eerlijk gezegd weinig zin om er nog verder op in te gaan. Niet omdat ik geen tegenargumenten heb of ik niet verder wil discussieren, maar puur omdat ik anders met niks anders bezig ben hier op het forum. Ik wil je niet negeren, dus zeg het maar even.

Aint got nothing but love for you bro

waarom ga je niet gewoon terug naar marokko als onze tradities en cultuur je toch niet aanstaan? en je geen respect hebt voor ons christelijk geloof
 
Genoeg jobs waar geen autochtonen voor te vinden zijn.

jawel eiwitje ,die zijn er genoeg ,alleen is de betaling voor dit soort werk nauwelijks hoger of zelfs minder dan een uitkering + toeslagen ,dus ben je een dief

van je eigen portemonnee ,niemand gaat werken om er achteruit op te gaan

het is verder een fabel dat de gastarbeiders destijds geholpen met de opbouw van Nederland ,het overgrote deel is na een zeer korte periode

van arbeid "arbeidsongeschikt " geraakt en heeft een vermogen aan ziektekosten ,uitkeringen en toeslagen gekost ,de kosten overstijgen de baten ruimschoots

en de schuldigen aan dit wanbeleid destijds mogen van mij nog postuum verketterd worden
 
AANPASSEN of opkrassen
Dan moet jij dringend Nederlands gaan leren.

PH4HYZa.jpg
 
Laatst bewerkt:
jij moet ook gewoon je bakkes houwen,want enige wat jij doet is onzin uitkramen en bepaalde linkse rakkers in hun kont kruipen om wat karma te krijgen
Hoofdletters en interpunctie, Jean.
heb je wel ooit 1 zinnige helpvolle of betekenisvolle post op dit forum gepost gepost
Jazeker, zo zei ik dat jij debiel-rechts bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven