MuscleMeat

De Islam & Moslims

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kelly van der Veer?
Is dat die transseksueel met het IQ van een goudvis? Lijkt mij wel heel sterk dat iemand daar een overeenkomst mee ziet. Dat is hetzelfde als zeggen dat Geert Wilders moslim is. :roflol:
 
Wie is Killy?
giphy.gif
 
Hahaha. Heb helaas even geen tijd om al die filmpjes te bekijken, maar ik lach me nu al rot.:hahaha:
In Sha Allah (إن شاء الله)!
 
We weten in elk geval nu wel hoe je een moslima in bed krijgt.
 
Dit is een mooi topic geworden. :P
Toen ik trouwens die foto van Killy zag, dat ik dat er met 'overeenkomsten' op iets anders gedoeld werd. Wat is het verhaal achter dat hoofd van Bert van Sesamstraat in dat gifje trouwens? :roflol:

On-topic:
Interessant artikel. Dit strookt meer met mijn ervaringen:
https://www.groene.nl/artikel/bidden-in-pak
 
Dit is een mooi topic geworden. :P
Toen ik trouwens die foto van Killy zag, dat ik dat er met 'overeenkomsten' op iets anders gedoeld werd. Wat is het verhaal achter dat hoofd van Bert van Sesamstraat in dat gifje trouwens? :roflol:

On-topic:
Interessant artikel. Dit strookt meer met mijn ervaringen:
https://www.groene.nl/artikel/bidden-in-pak
Moslim in de Nederlandse samenleving
De religiositeit van moslims houdt duidelijk verband met niet-godsdienstige levensterreinen. De moslimgroepen die het meest religieus zijn in hun gedrag en opvattingen, met name de strikte moslims, hebben hechte banden binnen de herkomstgroep, verrichten veel vrijwilligerswerk en mantelzorg en ervaren een goede geestelijke gezondheid. Tegelijkertijd is de sociaal-culturele afstand ten aanzien van (autochtone) Nederland(ers) groot en onderschrijven zij conservatieve waarden. De seculiere moslims zijn het meest progressief in hun opvattingen, hebben het vaakst betaald werk, voelen zich verbonden met Nederland, en hebben relatief veel sociale contacten buiten de herkomstgroep. De sociaal-emotionele banden met de herkomstgroep is relatief minder sterk. Ook verrichten zij minder vaak vrijwilligerswerk en mantelzorg. Het beeld van de Nederlandse samenleving is onder alle moslimgroepen, uitgezonderd de groep van seculiere moslims, weinig positief. Het vertrouwen in de regering en de politie is niet groot. Ook delen zij de perceptie van een niet al te positief en soms vijandig maatschappelijk klimaat. Onder geen van de moslimgroepen wordt het gebruik van geweld voor het geloof sterk onderschreven.
https://www.scp.nl/Publicaties/Alle..._religieuze_beleving_van_moslims_in_Nederland

Ik heb niet het hele verslag gelezen, maar er lijkt een omgekeerde evenredigheid te zijn tussen mate van religieus zijn en integratie/maatschappelijk succes.

Wellicht ook een beetje een kip/ei verhaal.

Mooi verhaal ook in de Groene, je leest over mensen die gewoon willen meedoen en daarin een plek zoeken voor hun gelovig zijn. Dat mensen op zoek gaan naar flexibiliteit en niet bijzonder strikt op de klok lijkt mee een gezond compromis.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
https://www.scp.nl/Publicaties/Alle..._religieuze_beleving_van_moslims_in_Nederland

Ik heb niet het hele verslag gelezen, maar er lijkt een omgekeerde evenredigheid te zijn tussen mate van religieus zijn en integratie/maatschappelijk succes.

Wellicht ook een beetje een kip/ei verhaal.

Mooi verhaal ook in de Groene, je leest over mensen die gewoon willen meedoen en daarin een plek zoeken voor hun gelovig zijn. Dat mensen op zoek gaan naar flexibiliteit en niet bijzonder strikt op de klok lijkt mee een gezond compromis.
Mijn collega zegt dat als ie thuiskomt als z'n gebeden die hij overdag niet heeft kunnen doen alsnog inhaalt. Hij is bovendien onlangs getrouwd met een protestantse (dus Christelijke) vrouw. De moskee waar ik met hem heen ben geweest is Centrum de Middenweg in Rotterdam. Hier heb ik met meerdere hoogopgeleide moslims gesproken die de Koran en islam op een wijze interpreteren die prima in onze maatschappij past; erg flexibel, respect voor andere religies en ook niet-gelovigen etc. Zij distantiëren zich uiteraard ook van alle vormen van geweld die de media-aandacht krijgen.
 
Interessante cijfers, hoe kom je er aan?

Wel knap dat als maar 0,1% kwade bedoelingen heeft circa 40% van de marokkaanse jongeren een strafblad heeft. Maar dat terzijde natuurlijk want dat heeft niets met religie te maken..

Tenzij ze iets positiefs doen, dan opeens weer wel.

51705766_834899433523419_4212767106627796992_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-amt2-1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven