AndroidHealthClinic

De Islam & Moslims (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier heb ik met meerdere hoogopgeleide moslims gesproken

de groep waar jij over spreekt is jammer genoeg zeer marginaal ,het zal de 0,5 -1% niet overstijgen ,overigens zijn de echt intelligente allochtone vaak seculier en hebben

een afkeer van welk geloof dan ook
 
52181565_1140837926076918_10422764640927744_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-amt2-1.jpg
 
Ik heb niet het hele verslag gelezen, maar er lijkt een omgekeerde evenredigheid te zijn tussen mate van religieus zijn en integratie/maatschappelijk succes..

Lijkt mij heel logisch en verklaarbaar:

Met een levenshouding die qua normen, waarden en sociale interacties gebaseerd is op de middeleeuwen, ga je niet ver komen in de moderne, individualistische en materialistische ingestelde westerse wereld.
 
Ja, maar Bert heeft gesproken met meerdere hoogopgeleide moslims gesproken die de Koran en islam op een wijze interpreteren die prima in onze maatschappij past; erg flexibel, respect voor andere religies en ook niet-gelovigen etc. Zij distantiëren zich uiteraard ook van alle vormen van geweld die de media-aandacht krijgen.
 
Zo lang je ze maar geeft wat ze willen.

Moet er niet aan denken werkgever te zijn en te moeten beslissen over rustruimtes, halal kantines, ramadam vrij, alles dat de profeet of hun eigen 'eer' beledigt, wetende wat kan gebeuren als je nee zegt.

Alleen naar resultaten kijken en mensen die ergens anders je tijd mee verdoen ontslaan is zeker discriminatie :o
 
de groep waar jij over spreekt is jammer genoeg zeer marginaal ,het zal de 0,5 -1% niet overstijgen ,overigens zijn de echt intelligente allochtone vaak seculier en hebben

een afkeer van welk geloof dan ook
Ik weet niet hoe groot de groep is; ik kan mij wel voorstellen dat het voor die mensen zeer frustrerend is als ze ten onrechte direct door veel mensen in een hokje geplaatst worden. Volgens jou is er dus een verband tussen intelligentie en gelovig zijn? Ik snap overigens wel waar je op doelt hoor. Ik ben zelf WO-opgeleid en rationeel denkend. Het geloven in een God met die hele rambam aan onzinverhalen eromheen past inderdaad niet binnen een rationele en fatsoenlijk te beargumenteren redenatie. Daarom gaat het mij ook niet zozeer om of je de Bijbel, Koran, dode zeerollen of weet ik het wat letterlijk gelooft, maar meer om de boodschap en wijze les. Je hoeft hiervoor overigens niet gelovig te zijn en de illusie dat dit wel nodig is om een 'goed leven' te leiden is natuurlijk onzinnig en naïef.

Overigens zijn er genoeg hoog opgeleide en intelligente mensen die wel gelovig zijn, hetgeen ik ook niet altijd kan plaatsen. Mijn natuurkundeleraar was ook gelovig, ondanks dat hij een slimme bèta-man was en er zelf uitzag als het levende bewijs dat wij van de Neanderthalers en apen afstammen. :roflol:

Lijkt mij heel logisch en verklaarbaar:

Met een levenshouding die qua normen, waarden en sociale interacties gebaseerd is op de middeleeuwen, ga je niet ver komen in de moderne, individualistische en materialistische ingestelde westerse wereld.
Precies, dat is ook het punt. Het hier eerder aangehaalde argument dat in diverse islamitische landen een behoorlijk percentage van de bevolking een voorstander is van stenigen e.d. is m.i. niet zozeer het bewijs dat die mensen (en daarmee moslims in het algemeen) kwade bedoelingen hebben of 'slechte mensen' zijn, maar meer het bewijs dat die landen incl. de cultuur, politiek, uitvoering van religieuze aspecten e.d. nog middeleeuws zijn. Hier in NL en de huidige westerse wereld werd het eeuwen geleden immers ook als normaal beschouwd mensen een hand af te hakken i.g.v. diefstal, mensen te onthoofden, mensen die van hekserij werden beschuldigd te verbranden of met een steen in het water te flikkeren. Daarnaast werden er kruistochten gehouden. De westerse wereld en religies hebben zich echter ontwikkeld, waardoor wij er hier veel beschaafdere normen en waarden op na hebben gehouden. Er zijn hier naïeve moslims die blijven hangen in die middeleeuwse denkwijzen. Gelukkig zijn er ook moslims die hun geloof en de Koran wel kunnen vertalen naar de hedendaagse westerse maatschappij. Daarom wil ik niet iedereen over één kam scheren.
 
Zo lang je ze maar geeft wat ze willen.

Moet er niet aan denken werkgever te zijn en te moeten beslissen over rustruimtes, halal kantines, ramadam vrij, alles dat de profeet of hun eigen 'eer' beledigt, wetende wat kan gebeuren als je nee zegt.

Alleen naar resultaten kijken en mensen die ergens anders je tijd mee verdoen ontslaan is zeker discriminatie :o
En met welke religies, diëten en levenswijzen wil je wel rekening houden? Halal dus niet? En koosjer, vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, suikerziekte, lactose-intolerantie, notenallergie? We houden trouwens wel rekening met kerst, Pasen, Pinksteren en zondag wordt over het algemeen als rustdag beschouwd. Hier valt het trouwens nog wel mee, in veel katholieke landen (België, Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland) zijn dagen zoals Maria Hemelvaart, de Dag van de Arbeid, Dag van het Gewas en weet ik veel wat voor dagen ook nationale feestdagen en daarmee vrije dagen voor veel mensen.
 
Daarom wil ik niet iedereen over één kam scheren.
Dit is altijd een goed idee.

Een uitdaging vind ik wel types als Tariq Ramadan (ook bekend van #metoo) die zo geprezen wordt omdat hij zo modern zou zijn, maar niet verder komt dan een moratorium op de doodstraf vanwege afvalligheid of dat vrouwen hun blik strak gericht op het asfalt moeten houden (ipv woestijnzand ofzo?), of andere moderne types die dan zeggen dat dat hier nu niet van toepassing is omdat dit geen islamitische staat is, maar in een hypothetische islamitische staat zou dit natuurlijk wel gelden.

Eigenlijk iedereen die niet onverkort de mensenrechten als standaard heeft, is geen bondgenoot.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
En met welke religies, diëten en levenswijzen wil je wel rekening houden? Halal dus niet? En koosjer, vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, suikerziekte, lactose-intolerantie, notenallergie? We houden trouwens wel rekening met kerst, Pasen, Pinksteren en zondag wordt over het algemeen als rustdag beschouwd. Hier valt het trouwens nog wel mee, in veel katholieke landen (België, Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland) zijn dagen zoals Maria Hemelvaart, de Dag van de Arbeid, Dag van het Gewas en weet ik veel wat voor dagen ook nationale feestdagen en daarmee vrije dagen voor veel mensen.
Je vergelijkt een notenallergie met religieus of sentimenteel geïnspireerde dieetwensen?

Bij het niet houden aan de laatste kom je misschien niet meteen in de hemel, bij de eerste ben je er een stuk sneller....
 
En met welke religies, diëten en levenswijzen wil je wel rekening houden? Halal dus niet? En koosjer, vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, suikerziekte, lactose-intolerantie, notenallergie? We houden trouwens wel rekening met kerst, Pasen, Pinksteren en zondag wordt over het algemeen als rustdag beschouwd. Hier valt het trouwens nog wel mee, in veel katholieke landen (België, Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland) zijn dagen zoals Maria Hemelvaart, de Dag van de Arbeid, Dag van het Gewas en weet ik veel wat voor dagen ook nationale feestdagen en daarmee vrije dagen voor veel mensen.

Wij werken gewoon 24/7/365
 
Je vergelijkt een notenallergie met religieus of sentimenteel geïnspireerde dieetwensen?

Bij het niet houden aan de laatste kom je misschien niet meteen in de hemel, bij de eerste ben je er een stuk sneller....
Ik vergelijk helemaal niets. Ik vroeg enkel waar rekening mee gehouden werd. Natuurlijk besef ik mij dat er verschil is tussen een allergie en religieuze redenen. Los van wat de (noodgedwongen) redenen of drijfveren zijn, kun je overigens niet overal rekening mee houden en zul je ergens een grens moeten trekken. Bij Defensie wordt met de meest voorkomende allergieën, bepaalde zelf gekozen eetwensen zoals vega en vegan en de grootste wereldreligies rekening gehouden.
 
Je vergelijkt een notenallergie met religieus of sentimenteel geïnspireerde dieetwensen?

Bij het niet houden aan de laatste kom je misschien niet meteen in de hemel, bij de eerste ben je er een stuk sneller....
Volgens sommigen kun je zelf reïncarneren tot een paria of kasplantje. :P

Nog even over mijn reactie hierboven. Natuurlijke kunnen de redenen divers zijn, maar chrisk deed mij de indruk wekken dat hij het te veel 'moeite/tijd/geld etc.' vond kosten om er rekening mee te houden. Dit staat op zich los van het verhaal achter een dieetwens. Ik ben zelf een aantal jaar vegetariër geweest en ging er niet blind van uit dat men rekening met mij hield. Ik zei ook altijd dat iemand geen moeite hoefde te doen en ik het geen probleem vond mijn eigen eten mee te nemen.
Nu neem ik doorgaans mijn tupperware mee naar mijn werk om andere redenen. :P
 
Wij werken gewoon 24/7/365
Jij slaapt nooit? DBB'en telt niet als werken, dus hup, aan het werk jij en ik wil je hier niet meer zien. ;);)
 
Er staat toch wij en niet ik, de fabriek en mijn afdeling zijn altijd bemand, ook ‘s avonds met kerst en om 12 uur ‘s nachts met oud en nieuw.
 
Er staat toch wij en niet ik, de fabriek en mijn afdeling zijn altijd bemand, ook ‘s avonds met kerst en om 12 uur ‘s nachts met oud en nieuw.
Aha, bedoel je het zo. Tja, 'wij' worden ook 24/7/365 ingezet, waar ook ter wereld. In de opleiding dienen we daadwerkelijk 24/7 inzetbaar te zijn, vaak genoeg 's nachts uit mijn bed getrokken. :P
 
Ik houd dat al 16 jaar vol kantoorpikkie.

:D
 
En met welke religies, diëten en levenswijzen wil je wel rekening houden? Halal dus niet? En koosjer, vegetarisch, veganistisch, glutenvrij, suikerziekte, lactose-intolerantie, notenallergie?
Niet met rituele slacht.

chrisk deed mij de indruk wekken dat hij het te veel 'moeite/tijd/geld etc.' vond kosten om er rekening mee te houden.
Nee dan mis je m'n insteek van die post over de verstandhouding van waar ik mee zou zitten volledig.

Ze uiten geen begrip van zelfbeschikking en wensen die eigenlijk dreigementen zijn.
 
Niet met rituele slacht.
Oké, daar kan ik mee inkomen. Maar de bio-industrie vind je wel oké? In veel opzichten is halal een stuk diervriendelijker dan de bio-industrie (los van het onverdoofd slachten). Volgens mij mag in Nederland overigens wel halal geslacht worden met verdoving.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven