Fitness Seller

Het gevoel IN het stadion te zitten...

Bezoekers in dit topic

Hahah check die 2 kerel als je je omdraait :D, die koppen van ze hahahah
 
Hahah check die 2 kerel als je je omdraait :D, die koppen van ze hahahah

en die dude in zijn groen shirt rechts van hun zie je denken: wtf zijn dit voor mongolen ???

:roflol:
 
Is op zich goed te doen met een speciale panorama kop op een statief. Hier is waarschijnlijk wel een iets betere kop gebruikt dan de nodal ninja maar met zo'n Nodal Ninja maak je dezelfde soort foto's. Op die site van Nodal Ninja zie je ook nog wat vergelijkbare koppen van o.a. Manfrotto :

http://www.nodalninja.com/

Wil je echt goedkoop pano's maken dan is een Panosaurus een aanrader :

http://gregwired.com/pano/Pano.htm

Die Nodal Ninja schaf ik volgend jaar denk ik aan.
 
Maar het is wel knap dat ze die overgangen tussen het stitchen zo mooi hebben gekregen, met al die bewegende fotografen echt knap.
 
Maar het is wel knap dat ze die overgangen tussen het stitchen zo mooi hebben gekregen, met al die bewegende fotografen echt knap.

Autopano pro, een goede wide angle en nog wat trucjes om bewegend publiek te ondervangen en het levert weinig problemen op.
 
Volgens mij doen ze het heel anders, namelijk met zo een vage spiegelbol. Ik meen dit wel eens te hebben gezien op de DAM met oudjaar.
 
als je naar je voeten kijkt zie je een spiegelbol ja...
 
Heb het inmiddels gevonden, het zijn 4 foto's met een 8mm groothoeklens op een panorama statief, aan elkaar geplakt (ik zal jullie de technische details besparen).
 
Volgens mij doen ze het heel anders, namelijk met zo een vage spiegelbol. Ik meen dit wel eens te hebben gezien op de DAM met oudjaar.

Fisheye lens en ja die worden regelmatig gebruikt voor dit soort foto's. Maar als je parallaxfouten wil voorkomen heb je een panohead nodig.
 
Heb het inmiddels gevonden, het zijn 4 foto's met een 8mm groothoeklens op een panorama statief, aan elkaar geplakt (ik zal jullie de technische details besparen).

Waarom? :D
Veel Cannoneers zie ik en enkele Nikonians lol
Overigens een drama als je zo je foto's moet maken gelukkig zijn dit soort dingen dus ook waar ik een schijthekel aan heb.
 
8mm lijkt me trouwens fisheye gebied, neem aan dat dit fullframe geschoten is?
 
To make the panorama, four photos were captured with a Sigma 8mm F3.5 EX DG circular fisheye attached to a Canon EOS 5D set to record CR2s. Normally, Kuukka would use a tripod with panoramic head, but in this case conditions required that the camera be attached to his Gitzo monopod instead. A special mounting plate sitting between the camera and the monopod allowed him to rotate the rig around its nodal point, which is a must in this type of panorama work.

PTGui for Mac handled the stitching of the panorama, while the viewer Kuukka employed was Flash Panorama Player.

Was idd fisheye op een full frame. :)
 
Panorama FTW
 
Back
Naar boven