MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Bezoekers in dit topic

[Link niet meer beschikbaar]
 
Laatst bewerkt:
"Daarmee is de Land Speed Cruiser zo’n 30 km/h sneller dan de vorige recordhouder, de net geen 340 km/h snelle Brabus Bi-Turbo V12 GLK. Achter het stuur van de Toyota zat de voormalige NASCAR-coureur Carl Edwards, die de enorme SUV naar een snelheid van precies 230,02 mph (370,18 km/h) wist te sturen. De Land Speed Cruiser had volgens Toyota nog harder gekund, maar daarvoor was de 4,02 kilometer lange landingsbaan op de Mojave Air and Space Port niet lang genoeg."
 

Laatste tijd geïnteresseerd in de roestduivel.
 
1z4a1bq.jpg


:(

Jammer dat ze zo'n zeldzaamheid zijn. De instapprijs, taksen, etc, waren volgens mij te hoog. Vooral in vergelijking met de 5 Reeks.
 
Laatst bewerkt:
Ligt het aan mij of is BMW niet meer zo populair? Zie de modellen in het hogere segment veel minder itt die van Audi/ Merc.
 
Ligt het aan mij of is BMW niet meer zo populair? Zie de modellen in het hogere segment veel minder itt die van Audi/ Merc.
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de cijfers.
 
[Link niet meer beschikbaar]
Kan je Europa selecteren en wat landen. Maar gaat om totale inschrijvingen niet per model.

https://www.marktplaatsautojournaal...-halfjaarcijfers-audi-bmw-en-mercedes-bekend/
Juli 2016
Bij BMW slaan de nichemodellen goed aan: de nieuwe X1 en Active/Gran Tourer-varianten van de 2-serie verkopen erg goed. Met 986.557 (+5,8%) stuks doen ze het zelfs iets beter dan Audi. BMW kan nog altijd rekenen op de ruggengraat van het gamma: de 5-serie weet aan het einde van de levenscyclus de verkoopcijfers nog te verbeteren. De nieuwe 7-Serie werd ook goed ontvangen, in het eerste halfjaar werden er 6.301 stuks van BMW’s vlaggenschip afgeleverd (+92,6%).
Ook bij Mercedes-Benz worden de SUV-modellen telkens belangrijker. Het merk uit Stuttgart verkocht namelijk 1.006.619 exemplaren wereldwijd. Op dit moment is één op de drie verkochte Mercedessen een SUV (GLA, GLC, GLE, GLS en G-Klasse). Tezamen zijn ze verantwoordelijk voor een groei van 46,1%.
Mercedes’ inhaalslag in het C-segment heeft zijn vruchten afgeworpen en lijkt verantwoordelijk voor het feit dat Mercedes nu het grootste Duitse premium merk is. De A-, B-, CLA- en GLA-klasse zijn samen goed voor 319.626 exemplaren, een plus van 18,6%. Dit wil niet zeggen dat Mercedessen pas goed verkopen als ze compact of een SUV zijn: de C-klasse wist meer dan 200.000 stuks te noteren.
Audi verkocht dit eerste half jaar 953.200 auto’s.Ten opzichte van het eerste halfjaar van 2015 is dat een plus van 5,6%. Met name in Duitsland (+12,4%), Spanje (+14,5%) en Italië (+14,6%) stegen de verkopen aanzienlijk. In Amerika stegen de verkopen ook, zij het in mindere mate (+3,5%).
Met name de SUV’s (Q3, Q5 en Q7) zijn populair in de VS. Kijken we naar de andere kant van de globe, dan is te zien dat ook in China de belangstelling toeneemt voor auto’s met vier ringen in de grille. Met 290.126 verkochte exemplaren aldaar is de Chinese markt voor Audi bijna drie keer groter dan de VS. Belangrijkste model in Europa is de nieuwe A4. De verkoop van deze D-segmenter komt goed op gang (+20%). Tegelijkertijd verdubbelde het aantal Q7’s en scoort de TT opmerkelijk goed in Engeland (+36,1%).

Verkoopcijfers alleen in NL per maand/ merk en model (interessant als zoiets voor europa te vinden zou zijn):
Verkoopcijfers personenauto's naar merk/model per maand
 
Er is wel wat van aan. Dat hele 'winst boven volume'-verhaal zit er misschien voor iets tussen zitten. Maar dan nog, zelfs een 2 coupé (of cabrio) is vrij zeldzaam in deze streek.

Ik zou altijd voor volume kiezen als het om de 1, 2, 3 en 4 gaat.
 
Hopelijk blijft die SUV gekte niet al te lang aanhouden. Als ik mij niet vergis wil Audi zelfs 50% van hun omzet uit SUVs halen.
 
Laatst bewerkt:
Is de stationwagen van jaren '80 & '90 aan het worden. Snap het wel. Hogere instap, hogere zit, voldoende ruimte, makkelijk met boodschappen inladen vanwege hoogte, 'veilig gevoel'. Het begon volgens mij bij de vw caddy/ renault kangoo achtige modellen pakweg 15jr terug, die waren al wat hoger dan de gemiddelde sedan en had praktische laadruimte e.d. Dat is overgegaan in suv achtige modellen.
 
Laatst bewerkt:
De grappigste creaties zijn de zogeheten crossovers. In de koffer van een CX-3 (verhoogde Mazda 2) krijg je amper wat weg. :D

Maar liever een CX-3 dan de Peugeot Partner van mijn moeder. :o
 
Ik vind die CX-5 overigens een van de mooiste modellen. De 3 hatchback is ook goed gelukt. En de MX-5 RF is een parel.
 
Back
Naar boven