- Lid geworden
- 16 mei 2006
- Berichten
- 59.513
- Waardering
- 22.605
- Topic Starter
- #7.921
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volg het forum via Google Nieuws
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de cijfers.Ligt het aan mij of is BMW niet meer zo populair? Zie de modellen in het hogere segment veel minder itt die van Audi/ Merc.
Bij BMW slaan de nichemodellen goed aan: de nieuwe X1 en Active/Gran Tourer-varianten van de 2-serie verkopen erg goed. Met 986.557 (+5,8%) stuks doen ze het zelfs iets beter dan Audi. BMW kan nog altijd rekenen op de ruggengraat van het gamma: de 5-serie weet aan het einde van de levenscyclus de verkoopcijfers nog te verbeteren. De nieuwe 7-Serie werd ook goed ontvangen, in het eerste halfjaar werden er 6.301 stuks van BMW’s vlaggenschip afgeleverd (+92,6%).
Ook bij Mercedes-Benz worden de SUV-modellen telkens belangrijker. Het merk uit Stuttgart verkocht namelijk 1.006.619 exemplaren wereldwijd. Op dit moment is één op de drie verkochte Mercedessen een SUV (GLA, GLC, GLE, GLS en G-Klasse). Tezamen zijn ze verantwoordelijk voor een groei van 46,1%.
Mercedes’ inhaalslag in het C-segment heeft zijn vruchten afgeworpen en lijkt verantwoordelijk voor het feit dat Mercedes nu het grootste Duitse premium merk is. De A-, B-, CLA- en GLA-klasse zijn samen goed voor 319.626 exemplaren, een plus van 18,6%. Dit wil niet zeggen dat Mercedessen pas goed verkopen als ze compact of een SUV zijn: de C-klasse wist meer dan 200.000 stuks te noteren.
Audi verkocht dit eerste half jaar 953.200 auto’s.Ten opzichte van het eerste halfjaar van 2015 is dat een plus van 5,6%. Met name in Duitsland (+12,4%), Spanje (+14,5%) en Italië (+14,6%) stegen de verkopen aanzienlijk. In Amerika stegen de verkopen ook, zij het in mindere mate (+3,5%).
Met name de SUV’s (Q3, Q5 en Q7) zijn populair in de VS. Kijken we naar de andere kant van de globe, dan is te zien dat ook in China de belangstelling toeneemt voor auto’s met vier ringen in de grille. Met 290.126 verkochte exemplaren aldaar is de Chinese markt voor Audi bijna drie keer groter dan de VS. Belangrijkste model in Europa is de nieuwe A4. De verkoop van deze D-segmenter komt goed op gang (+20%). Tegelijkertijd verdubbelde het aantal Q7’s en scoort de TT opmerkelijk goed in Engeland (+36,1%).