XXL Nutrition

Sticky Het Auto Topic

Bezoekers in dit topic

Waarom heb je dan een BMW topic aangemaakt? :scratch:
 
CVvzxRC.jpg
 
Aan de kenners. Inruil 570s tegen;
porsche gt2 rs
mclaren 720s

wat neem je?
 
Porsche, blijft tenminste nog wat waard
 
Liefhebbers of kenners?
In beide gevallen gt2 rs.
Liefhebbers is een goede toevoeging.

Zijn er ook argumenten? Helaas zijn beide voorlopig uitverkocht. GT2 RS worden er 1000 van gemaakt. Van de Mclaren 1e lichting dan en is wachten op 2e.
Porsche 911 R, 911 Turbo S (Exclusive Series) zijn ook interessant. Laatste jaren niet een super fan geweest van Porsche maar om sinds paar ritten in bergachtig landschap.
 
Liefhebbers is een goede toevoeging.

Zijn er ook argumenten? Helaas zijn beide voorlopig uitverkocht. GT2 RS worden er 1000 van gemaakt. Van de Mclaren 1e lichting dan en is wachten op 2e.
Porsche 911 R, 911 Turbo S (Exclusive Series) zijn ook interessant. Laatste jaren niet een super fan geweest van Porsche maar om sinds paar ritten in bergachtig landschap.

Afschrijving op McLaren tov Porsche/Ferrari/Lamborghini is bakken hoger. Dus uiteindelijk is de McLaren stuk duurder, ook aan onderhoud (gemiddeld genomen)
 
De initiële afschrijving is bij bepaalde modellen hoog inderdaad, de 650S is daar een goed voorbeeld van. Komt omdat McLaren nog geen vast klantenbestand zoals Lambo/ Ferrari etc. heeft. Daar zijn ze mee bezig en nu we het erover hebben vind ik dat ze dat beter hadden kunnen doen. Ze komen te snel met nieuwe modellen, bijvoorbeled 500 stuks van 675LT en dat zou het zijn. Niet lang daarna komen ze met 675LTS ook 500. Als je dan net een 675LT hebt met idee van 500 in het achterhoofd zijn het er 1000 geworden en dit drukt het de prijs.

Ferrari is daar heer en meester in geworden. Bepaalde modellen zijn direct na aanschaf soms al dubbel zoveel waard. Ferrari vraagt daar ook wel een en ander voor, zo kan je als nieuwe klant niet elk model kopen dat is voorbehouden aan goede klanten afhankelijk van huidige collectie.

Onderhoudskosten vallen wel mee. De opties zijn wel prijzig en worden kaal geleverd. Bij een beetje aanvinken ben je gauw 35k verder. Service is wel goed. Zo mag je ook naar de Mclaren fabriek komen etc.

Nou is er wel een kanttekening, de 650S is zonder exclusieve oplage. De F1/ P1/ P1 GTR/ 675LT(S) behouden goed de waarde en zijn zelfs meer waard geworden.
 
Laatst bewerkt:
Liefhebbers is een goede toevoeging.

Zijn er ook argumenten? .

Mijn enige argument is dat ik McLaren's echt niet mooi vind, eerder lelijk.
Op de F1 na , de oer McLaren.
Zoals eerder gezegd vind ik het net een bonk gesmolten plastic.
Idem dito bij de bejubelde Lamborghini Centenario, zo'n gedrocht.
 
De initiële afschrijving is bij bepaalde modellen hoog inderdaad, de 650S is daar een goed voorbeeld van. Komt omdat McLaren nog geen vast klantenbestand zoals Lambo/ Ferrari etc. heeft. Daar zijn ze mee bezig en nu we het erover hebben vind ik dat ze dat beter hadden kunnen doen. Ze komen te snel met nieuwe modellen, bijvoorbeled 500 stuks van 675LT en dat zou het zijn. Niet lang daarna komen ze met 675LTS ook 500. Als je dan net een 675LT hebt met idee van 500 in het achterhoofd zijn het er 1000 geworden en dit drukt het de prijs.

Ferrari is daar heer en meester in geworden. Bepaalde modellen zijn direct na aanschaf soms al dubbel zoveel waard. Ferrari vraagt daar ook wel een en ander voor, zo kan je als nieuwe klant niet elk model kopen dat is voorbehouden aan goede klanten afhankelijk van huidige collectie.

Onderhoudskosten vallen wel mee. De opties zijn wel prijzig en worden kaal geleverd. Bij een beetje aanvinken ben je gauw 35k verder. Service is wel goed. Zo mag je ook naar de Mclaren fabriek komen etc.

Nou is er wel een kanttekening, de 650S is zonder exclusieve oplage. De F1/ P1/ P1 GTR/ 675LT(S) behouden goed de waarde en zijn zelfs meer waard geworden.

Nieuwe ferrari's hebben bijna geen afschrijving omdat gewild zijn en beperkt beschikbaar.

Bij een standaard McLaren kun je toch al gauw 30-50k per jaar afschrijven in de eerste 3 jaar. Standaard onderhoud scheelt niet veel maar reguliere slijtage onderdelen (zoals accu) zijn bij McLaren stukken prijziger verhoudingsgewijs dan andere merken, voor zover ik begreep.

En dan heb je Porsches die ook relatief veel afschrijven maar dat is omdat die dingen gewoon dagelijks gebruikt worden. Kan alleen uit eigen ervaring spreken dat je geen gt2/3 als dagelijks vervoer wilt hebben :roflol:
 
Kan alleen uit eigen ervaring spreken dat je geen gt2/3 als dagelijks vervoer wilt hebben
Wat dan?

Mijn enige argument is dat ik McLaren's echt niet mooi vind, eerder lelijk.
Op de F1 na , de oer McLaren.
Zoals eerder gezegd vind ik het net een bonk gesmolten plastic.
Idem dito bij de bejubelde Lamborghini Centenario, zo'n gedrocht.
Dat kan natuurlijk, denk er iets genuanceeder over maar begrijp wel wat je zegt. De P1 GTR vind ik toch echt bruut. De 675 vind ik mooi en de 570S ziet er gaaf uit, klinkt ook goed. De 688 idem. De 650 heb ik nooit mooi gevonden, zelfs de 675 ziet er niet heel speciaal uit tussen andere supercars. De overige modellen vind ik niet veel aan.
 
Wat dan?


Dat kan natuurlijk, denk er iets genuanceeder over maar begrijp wel wat je zegt. De P1 GTR vind ik toch echt bruut. De 675 vind ik mooi en de 570S ziet er gaaf uit, klinkt ook goed. De 688 idem. De 650 heb ik nooit mooi gevonden, zelfs de 675 ziet er niet heel speciaal uit tussen andere supercars. De overige modellen vind ik niet veel aan.

P1 is dan een gelimiteerde oplage, meeste staan waarschijnlijk voor de show in een garage.

En gt2/3 zijn knetter hard afgeveerd, stoelen zijn hard. Totaal niet comfortabel, leuk voor touren maar ik zou liever fietsend de file door gaan dan in een gt2
 
In de GT3 kan je kiezen voor carbon kuipstoelen en zijn, zoals vrijwel alle carbon kuipstoelen, een stuk minder comfortabel idd. De sportstoel+ daarentegen bieden meer comfort. Van de M6 zegt men ook vaak dat die knetterhard is, nooit problemen mee gehad. De stoelen/ vering van McLaren/ Lambo zijn wel een stuk steviger.
 
In de GT3 kan je kiezen voor carbon kuipstoelen en zijn, zoals vrijwel alle carbon kuipstoelen, een stuk minder comfortabel idd. De sportstoel+ daarentegen bieden meer comfort. Van de M6 zegt men ook vaak dat die knetterhard is, nooit problemen mee gehad. De stoelen/ vering van McLaren/ Lambo zijn wel een stuk steviger.

Ooh, ja moet het doen met wat ik onder mijn reet gestouwd krijg :roflol:

M6 nooit in gereden, m5 wel en nieuwe generatie is wel comfortabeler als de vorige generatie. Beide zijn overigens bakken comfortabeler dan de vorige generatie m3, wat een kutauto :roflol: Overigens zou ik bmw 550i/535d ruimschoots verkiezen boven de m5/m550d. 6 serie zou ik niet eens overwegen omdat het gewoon een stompzinnige onpraktische auto is. Zelfde geld voor de x6. Beetje lang persoon zit met hoofd tegen dak aan achterin.
 
Back
Naar boven