MuscleMeat

Sticky Het Auto Topic

Bezoekers in dit topic

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Laatst bewerkt:
giphy.gif

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
dat Italiaanse kontje ^^
 
geweldige lijnen en ik krijg spontaan flashbacks naar de sega outrun machine die in Valkenburg stond

ferrari.jpg
 
Dit is en blijft geweldig geluid. Dat huilen tussendoor, typisch Ferrari. Eargasm.
 
Qua verkoopbeleid zijn het wel een stel honden daar bij Ferrari. Erg slim en te begrijpen vanuit het businessmodel maar als je nieuwe koper bent moet je echt heel diepe zakken hebben wil je de topmodellen hebben voor msrp. Ik gok minimaal 15-20 miljoen alvorens je een topmodel mag aanschaffen.
Die versterkt de boel idd, typisch Novitec. Maar dat huilen bij terugschakelen vind je praktisch bij elke moderne Ferrari terug. Zeker bij de GTO/ Scuderia/ Stradale etc.
 
Qua verkoopbeleid zijn het wel een stel honden daar bij Ferrari.

Die versterkt de boel idd, typisch Novitec. MAar dat huilen bij terugschakelen vind je praktisch bij elke Ferrari terug.
geen ervaring mee , kan je wel vertellen dat als je bij de bmw dealer naar binnen loopt in een trainings broek dat ze je wijzen op het feit dat ze leuke tweedehandsjes hebben . Toen ik de envelop met geld uit mijn binnenzak trok kreeg ik zelfs een single malt aangeboden :P
 
geen ervaring mee , kan je wel vertellen dat als je bij de bmw dealer naar binnen loopt in een trainings broek dat ze je wijzen op het feit dat ze leuke tweedehandsjes hebben . Toen ik de envelop met geld uit mijn binnenzak trok kreeg ik zelfs een single malt aangeboden :P
Als je bij Ferrari binnenstapt als nieuwe klant en je hebt 10 miljoen bij je krijg je nog geen topmodel mee. Dan neemt men je mee naar een 488 of een F12. Zo begint het, de relatie met Ferrari. Als je topmodellen msrp wilt bemachtigen via Ferrari zelf, dus op uitnodiging en middels selectie, dan moet je jaren lang nieuwe modellen aanschaffen en op een of andere manier de echte topmodellen aanschaffen (F40/F50/Enzo/LaFerrari etc).
 
Als je bij Ferrari binnenstapt als nieuwe klant en je hebt 10 miljoen bij je krijg je nog geen topmodel mee. Dan neemt men je mee naar een 488 of een F12. Zo begint het, de relatie met Ferrari. Als je topmodellen msrp wilt bemachtigen via Ferrari zelf, dus op uitnodiging en middels selectie, dan moet je jaren lang nieuwe modellen aanschaffen en op een of andere manier de echte topmodellen aanschaffen (F40/F50/Enzo/LaFerrari etc).
ja ok dat is wel enigzins bekend , is ook de rede waarom je vrij veel jonge ferrari's op veilingen eindigen
 
Als je eenmaal in die cirkel zit lift je wel mee op het succes dat Ferrari met dit beleid heeft. Je neemt een LaFerrari af voor pakweg €1,5miljoen. Die krijg je nu niet voor onder de €4-5 denk ik, cabrio niet onder de €6,5. Maar Ferrari let wel op wat jij doet met dergelijke topmodellen Ga je ermee speculeren dan gunnen ze je de nieuwste topmodellen niet meer. Heb jij een topmodel, bijvoorbeeld een LaFerrari, dan zijn er min of meer "voorwaarden" die horen bij een goede relatie. Jouw LaFerrari laten racen tegen een concurrent en dat op film zetten past niet in die filosofie. Als je dat doet kan je ook worden gepasseerd bij een volgende presentatie van topmodel. Zo beslist Ferrari ook welk kantoor welke modellen mag verkopen, en in welke hoeveelheid. En daar worden sommige dealers, begrijpelijk, ook gek van.

McLaren moet wat dat betreft werken aan verkoopstrategie. Porsche heeft wat dat aangaat een vrij gezonde strategie, noemen ze VIP programma. Is heel redelijk.
 
Laatst bewerkt:
wat precies maakt hem super arrogant ,in voor juicy details

Een proefrit is/was bij hem niet mogelijk, een groot deel van het assortiment is redelijk luxe en “iemand die een tweedehands Porsche wilt kopen, koopt die gewoon zonder proefrit”. Ik kon bij hoge uitzondering naast hem zitten voor een kort ritje door de binnenstad van Rotterdam toen ik kwam kijken voor een Volvo C30 T5. Nadat ik aangaf echt veel interesse te hebben mocht ik bij godsgaratie 2 minuten achter het stuur plaats nemen.

Ik had op dat moment geen auto in te ruilen en ookal had hij een paar motoren staan, in mijn KTM had hij geen interesse want het publiek voor dat merk kwam niet bij hem. En op de vraag of hij de auto even kon vast houden omdat ik min motor binnen een week kon verkopen was het antwoord dat hij dat niet deed, als ik het geld nu niet had maar de wagen wel wilde kopen moest ik het maar tijdelijk lenen.
 
Een proefrit is/was bij hem niet mogelijk, een groot deel van het assortiment is redelijk luxe en “iemand die een tweedehands Porsche wilt kopen, koopt die gewoon zonder proefrit”. Ik kon bij hoge uitzondering naast hem zitten voor een kort ritje door de binnenstad van Rotterdam toen ik kwam kijken voor een Volvo C30 T5. Nadat ik aangaf echt veel interesse te hebben mocht ik bij godsgaratie 2 minuten achter het stuur plaats nemen.

Ik had op dat moment geen auto in te ruilen en ookal had hij een paar motoren staan, in mijn KTM had hij geen interesse want het publiek voor dat merk kwam niet bij hem. En op de vraag of hij de auto even kon vast houden omdat ik min motor binnen een week kon verkopen was het antwoord dat hij dat niet deed, als ik het geld nu niet had maar de wagen wel wilde kopen moest ik het maar tijdelijk lenen.


inderdaad wat een arrogante kwast :vomit:
 
Back
Naar boven