XXL Nutrition

Het grote Avondklok/Lockdown topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
39.935
Waardering
52.848
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
De titel zegt het al.

Plaats hier alle (wetenschappelijke) info en actualiteiten over de avondklok, lockdown en andere door de overheid opgelegde maatregelen en de effecten daarvan.
 
Uiteindelijk komt het bij de aanpak van zo’n crisis voor een groot deel aan op het politiek leiderschap, schrijven de auteurs van het BMJ-artikel, met als lichtend voorbeeld de Nieuw-Zeelandse premier Jacinda Ardern. Centraler gestuurde landen hebben het daarbij makkelijker dan niet-centraal gestuurde en Nederland is dus minder gecentraliseerd dan het lijkt.
Daarnaast zit het ’m ook in de stijl en aard van de leider van het moment. Hoewel premier Rutte, afgaande op de peilingen, nog altijd op veel steun kan rekenen onder de kiezers, heeft hij hun geen goede dienst bewezen. Wat hij steeds heeft gedaan is dat waar voldoende draagvlak voor is, in plaats van dat wat het beste is voor iedereen, om vervolgens op basis van resultaat draagvlak te behouden. Wie zijn kinderen steeds geeft wat ze willen, houdt ze wel tevreden, maar geeft ze niet wat het beste voor hen is. ‘Als jij helemaal bovenaan zit en besluiten moet nemen en je gaat je dan druk maken over de vraag of ze je nog wel aardig vinden, dan ben je eigenlijk niet geschikt als crisismanager’, zegt Boin. ‘Dan verval je in de rol van politicus, en ga je weer een compromisje bouwen.’
Op de korte termijn kan zo’n aanpak misschien werken, maar na verloop van tijd keert het zich tegen je, legt Boin uit. ‘Mensen gaan op een gegeven moment denken: als ik maar hard genoeg druk, of zelfs dreig, dan gaat mijn winkeltje ook open of mag mijn personeel ook vooraan in de rij voor een prik.’
 
Laatst bewerkt:
Wilders, vanmorgen bij WNL, is tegen de avondklok vanwege onduidelijkheid over effect. Hij vindt de slechts één bezoeker regeling om dezelfde reden verdedigbaar der.

Waar andere politici rond de verkiezingen met steeds grotere fantasieën komen lijkt hij zich meer en meer redelijk op te stellen. Hij zal ook gezien hebben hoe het de FvD is vergaan.
 
Wilders, vanmorgen bij WNL, is tegen de avondklok vanwege onduidelijkheid over effect. Hij vindt de slechts één bezoeker regeling om dezelfde reden verdedigbaar der.

Waar andere politici rond de verkiezingen met steeds grotere fantasieën komen lijkt hij zich meer en meer redelijk op te stellen. Hij zal ook gezien hebben hoe het de FvD is vergaan.
Volgens mij is dit heel duidelijk een kwestie van profilering, zal vast electoraal onderzoek naar zijn gedaan zoals dat zo vaak gaat. Niks mis mee op zich. PVV en FvD kunnen zich hier duidelijk van elkaar onderscheiden.
 
We hebben het dus eigenlijk aan onszelf te danken. Een complete harde lockdown had niemand geaccepteerd in maart en april, laat staan de controlerende maatregelen die daarop zouden hebben moeten volgen.
 
Wilders, vanmorgen bij WNL, is tegen de avondklok vanwege onduidelijkheid over effect. Hij vindt de slechts één bezoeker regeling om dezelfde reden verdedigbaar der.

Waar andere politici rond de verkiezingen met steeds grotere fantasieën komen lijkt hij zich meer en meer redelijk op te stellen. Hij zal ook gezien hebben hoe het de FvD is vergaan.
Kijkend naar afgelopen jaar, is hij toch ook meer 'van zijn woord' dan de rest?
 
We hebben het dus eigenlijk aan onszelf te danken. Een complete harde lockdown had niemand geaccepteerd in maart en april, laat staan de controlerende maatregelen die daarop zouden hebben moeten volgen.
Aan ons zelf, maar ook aan Rutte's beleidskeuzes en het vasthouden aan het Europese ideaal van vrij verkeer van personen.

Uiteindelijk hebben landen in ZOA en Oceanië dit al een keer meegemaakt of van dichtbij zien gebeuren, maar wij wisten het beter met onze intelligente lockdown en met het zakken van de besmettingen klopten we ons op de borst dat wij dat gedaan hadden.

Jaren van bezuinigen en een organisatie die niet kan omschakelen naar de crisisstand hebben ook niet geholpen.
 
Men zet 25% van de kiezers in de kou.
23/150 in de peilingen, 20 zetels in TK

Dat uitsluiten is wat Wilders groot heeft gemaakt, tijdens coronadebatten ging hij vol op het orgel tegen het beleid, maar deed wel mee met dingen die hij noodzakelijk vond.

Gezien sommige van zijn standpunten snap ik wel dat andere partijen daar enige distantie van bewaren, al was het maar om door de extremere partijen als DENK en BIJ1 van stilzwijgend goedkeuren te worden beticht.
 
Aan ons zelf, maar ook aan Rutte's beleidskeuzes en het vasthouden aan het Europese ideaal van vrij verkeer van personen.

Uiteindelijk hebben landen in ZOA en Oceanië dit al een keer meegemaakt of van dichtbij zien gebeuren, maar wij wisten het beter met onze intelligente lockdown en met het zakken van de besmettingen klopten we ons op de borst dat wij dat gedaan hadden.

Jaren van bezuinigen en een organisatie die niet kan omschakelen naar de crisisstand hebben ook niet geholpen.
Ja, maar voor de Zweedse aanpak waren nog wel voorstanders te vinden, voor Nieuw-Zeelandse aanpak denk ik niet.
 

Ze gaan nu schoonvegen.
 
Wilders, vanmorgen bij WNL, is tegen de avondklok vanwege onduidelijkheid over effect. Hij vindt de slechts één bezoeker regeling om dezelfde reden verdedigbaar der.

Waar andere politici rond de verkiezingen met steeds grotere fantasieën komen lijkt hij zich meer en meer redelijk op te stellen. Hij zal ook gezien hebben hoe het de FvD is vergaan.

Dat werd ook wel tijd, die haat op alle moslims kost hem gewoon stemmen, nu hij een beetje gedraaid is en alleen tegen extreme moslims is, zal dat een stuk meer stemmen opleveren over 4 jaar.
 
Maar ze willen niet met de pvv samenwerken. Ik snap niet dat dit kan een democratie. Men zet 25% van de kiezers in de kou.
(lockdown erbij) < anders te moeilijk voor de mods.

Dit snap ik ook niet inderdaad. Hoe kan je van een democratie spreken als men nu al voor de zoveelste keer een van de grootste partijen buitenspel zet op deze manier?

Putin wil ook al niet met Navalny samenwerken... een beetje hetzelfde verhaal.
 
Het zal wel nooit gebeuren natuurlijk maar het beste wat Nederland op dit moment kan overkomen is dat Geert premier wordt. Dan kunnen jullie in Nederland weer een beetje baas in eigen huis worden. Anders zie ik het somber in voor de toekomst.
 
Maar ze willen niet met de pvv samenwerken. Ik snap niet dat dit kan een democratie. Men zet 25% van de kiezers in de kou.
(lockdown erbij) < anders te moeilijk voor de mods.
Ja ach, dat zei Rutte de vorige keer ook. En de avondklok was al het zoveelste waarmee hij liet zien dat zijn woord niets zegt. Uitslover!

En ondertussen janken dat Wilders geen compromissen sluiten. Wanhopig. Dat is toch hetzelfde als:

tenor (2).gif


Maarja. Toegeven dat Wilders iets te sterk is, juist omdat ze hem niet serieus nemen, staat ook zo gek.
 
Het zal wel nooit gebeuren natuurlijk maar het beste wat Nederland op dit moment kan overkomen is dat Geert premier wordt. Dan kunnen jullie in Nederland weer een beetje baas in eigen huis worden. Anders zie ik het somber in voor de toekomst.
Nederland kan wel een beetje Putin gebruiken. Heeft Vlad geen broertje ? Dat met dat vliegtuig zijn wij allang vergeten. No worry s :thumb:
En wij hebben hier vele soorten Tjetjenen.
 
Back
Naar boven