Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Users who are viewing this thread

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
Toch wordt griep in de volksmond gebruikt voor allerlei ziekten met griepachtige symptomen, waaronder coronavirussen. Maar ik zou inderdaad wel boos worden als die termen door elkaar worden gehaald bij een medische opleiding, of door je dokter/verpleegkundige.

Het is en blijft letterlijk een coronavirus disease, wat men ook wel de common cold oftewel verkoudheid noemt. In dit geval een die in 2019 is ontdekt. Het is officieel geen SARS, daar komt het niet genoeg mee overeen. Hoeveel is het, 99.nogwat% zijn de symptomen gewoon griepachtig?

Dan moet je of specifiek covid-19 zeggen of je kunt de begrippen griep of verkoudheid zoals uit de volksmond gebruiken?

Het is zeker niet perfect, als er onduidelijkheid ontstaat dan licht ik dat graag toe. Maar het zijn toch gewoon woorden met definities en betekenis in onze taal? Arbitrair, redeneren, universaliteit, principes, we weten toch wel wat dat zijn? Wat is er onduidelijk?
De woorden arbitrair, redeneren, universaliteit, principes losstaand zijn niet het probleem, maar in bepaalde samenstellingen wordt het toch wel lastig (voor mij). Wat bedoel je precies met
Dus jij redeneert arbitrair
Is de uitkomst van zijn redenering aanmatigend, redeneert hij willekeurig, of bedoel je er iets anders vaags mee?

Onderstaand is een reactie op een opmerking over jouw universele principes.
Nee die een ieder kan onderbouwen vanuit fundamentele principes van rationaliteit
Ik kan je dan ik je echt niet meer volgen, maar wellicht ligt dat aan mijn inferieure vaardigheden om discussies te voeren. Als jij die vaardigheden veel beter hebt ontwikkeld maakt je daar naar mijn mening regelmatig gebruik van door bewust of onbewust feiten te verdraaien, iets wat we met zijn allen onze politieke leiders kwalijk nemen.

Meerdere malen zegt je dat corona (Covid-19) slechts een griep(je) is of dat het veroorzaakt wordt door een verkoudheidsvirus, Dat zijn gewoon onwaarheden, dat griep in de volksmond te pas en te onpas wordt gebruikt betekend niet dat je je daar achter kunt blijven verschuilen. Wat het verkoudheidsvirus betreft heb je ook geen gelijk, als je die vage term toch wilt blijven, klopt je stelling dat corona daardoor wordt veroorzaakt ook niet. Virussen van afstammingslijn A van de betacoronavirussen zou je een verkoudheidsvirus kunnen noemen, maar daar valt SARS-CoV-2 niet onder, die valt onder afstammingslijn A.

Best frappant ook dat je een van een virus genoemd SARS-CoV-2 genaamd beweert dat het officieel geen SARS is.

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
De woorden arbitrair, redeneren, universaliteit, principes losstaand zijn niet het probleem, maar in bepaalde samenstellingen wordt het toch wel lastig (voor mij). Wat bedoel je precies met

Is de uitkomst van zijn redenering aanmatigend, redeneert hij willekeurig, of bedoel je er iets anders vaags mee?
Nee ik bedoel er niks vaags mee, ik bedoel gewoon wat het woord betekent. Pak er anders eens een woordenboek bij voordat je er allerlei intenties op projecteert.

ar·bi·trair (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1willekeurig, eigenmachtig: arbitrair te werk gaan

Ik weet niet hoe je daar aanmatigend van wilt maken. Ken dat woord niet zo, laat ik het eens opzoeken en niet meteen claimen dat je me met vage termen probeert te misleiden..

aan·ma·ti·gend (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1brutaal, pretentieus

Vooral willekeurig dus inderdaad. Naar eigen inzicht in tegenstelling tot universeel, algemeen.

Universaliteit (sorry staat niet in de gratis van dale daarom een ander format)
1) Afzijdigheid 2) Algemeenheid 3) Universalisme

Onderstaand is een reactie op een opmerking over jouw universele principes.

Ik kan je dan ik je echt niet meer volgen, maar wellicht ligt dat aan mijn inferieure vaardigheden om discussies te voeren. Als jij die vaardigheden veel beter hebt ontwikkeld maakt je daar naar mijn mening regelmatig gebruik van door bewust of onbewust feiten te verdraaien, iets wat we met zijn allen onze politieke leiders kwalijk nemen.
Dus wat je niet kunt volgen vraag je geen uitleg over maar attribueer je gewoon de intentie tot misleiding aan?

Ik kan die specifieke opmerking weer verder proberen uit te leggen maar dat heb ik hier ook al eens gedaan met meerdere pagina's aan gezeik -dat nu ook weer begint- en een speciaal topic over mijn activiteit hier tot gevolg dus als je er niet op aandringt wil ik dat deze keer even over slaan. En ik denk velen met mij.

In b4 je ontwijkt de vraag boehoehoehoe. Nee ik heb het al tot in den treure uitgelegd. Als je geen millennia oude basis filosofie begrijpt die onze samenleving en instituten heeft gevormt terwijl je discussieert over mensenrechten dan weet ik ook niet wat je wilt bereiken. Ik ben bang dat het topic gesloten gaat worden als ik hier op in blijf gaan. (is dat de intentie van hen die klagen?)

Meerdere malen zegt je dat corona (Covid-19) slechts een griep(je) is of dat het veroorzaakt wordt door een verkoudheidsvirus, Dat zijn gewoon onwaarheden, dat griep in de volksmond te pas en te onpas wordt gebruikt betekend niet dat je je daar achter kunt blijven verschuilen.
Nou als ik een woord gebruik zoals dat in de volksmond gedaan wordt dan kan ik gewoon blijven aanhouden dat ik het op die manier gebruik.

Ik stelde trouwens voor dat jij het woord griep zo mag gebruiken, ik zelf noemde het een verkoudheid juist om voor het argument de vergelijking te maken met soortgelijke symptomen en risico's, omdat ik daarmee een punt te maken had over algemeen geaccepteerde sociale normen waarvoor die woorden in de volksmond worden gebruikt. Het was geen medisch advies of wetenschappelijke paper. Ik zit hier te ouwehoeren met argumenten die ontweken worden om semantische redenen betreffende een woordje hier en daar waarvan ik al herhaaldelijk heb toegelicht hoe je het van mij mag interpreteren. Terwijl er ook nog eens tegen mij wordt gestelt dat semantiek niet gebruikt moet worden om argumenten te ontwijken.
Wat het verkoudheidsvirus betreft heb je ook geen gelijk, als je die vage term toch wilt blijven, klopt je stelling dat corona daardoor wordt veroorzaakt ook niet.
Er bestaat niet zoiets als het verkoudheidsvirus dus nee inderdaad, en ik weet niet hoe je daar dan een redenering op wilt baseren.
Virussen van afstammingslijn A van de betacoronavirussen zou je een verkoudheidsvirus kunnen noemen, maar daar valt SARS-CoV-2 niet onder, die valt onder afstammingslijn A.
Je zou alle virussen die de ziekte genaamd verkoudheid veroorzaken verkoudheidsvirussen kunnen noemen; rhinovirussen, coronavirussen, zelfs influenza's. Normaal gesproken weet je niet eens welke daarvan je ziek maakt en zeg je op basis van de symptomen/het ziektebeeld dat je een verkoudheid hebt. Mensen laten dan geen immunologisch paneel afnemen om te zien welk virus ze precies hebben, zelfs niet om het onderscheid met griep te maken.

wikipedia zei:
Verkoudheid is een infectie van de bovenste luchtwegen die zich makkelijk verspreidt. Meestal wordt verkoudheid verwekt door het rinovirus. Dit virus is verantwoordelijk voor 30% tot 80% van alle gevallen. Een rinovirus is een RNA-virus uit de familie van de Picornaviridae. Van deze virusfamilie zijn 99 typen virussen bekend.[14][15] Verkoudheid kan ook worden verwekt door andere virussen. Het coronavirus veroorzaakt ook gevallen. Griep (influenza) is de oorzaak van 5% tot 15%.[7] Verder kan verkoudheid het gevolg zijn van menselijke para-influenzavirussen, menselijke respiratoir syncytieel virussen, adenovirussen, enterovirussen en metapneumovirussen.[16] Vaak zijn er meerdere virussen aanwezig die de infectie veroorzaken.[17] In totaal worden meer dan tweehonderd virussen in verband gebracht met verkoudheid.[7]
Hoewel ik daar natuurlijk "het coronavirus" zou willen verbeteren naar meervoud, ik denk dat je dat wel met mij eens bent. En nee dat maakt niet het hele wikipedia artikel onjuist.

Verkoudheid is een ziekte veroorzaakt door allerlei virussen. Naar die ziekte wordt in de volksmond verwezen op basis van de symptomen. Wat prima logisch past in het argument waar ik het gebruikte, wat juist niet ging om welk virus het veroorzaakt.

Best frappant ook dat je een van een virus genoemd SARS-CoV-2 genaamd beweert dat het officieel geen SARS is.
Dat verzin ik niet dat zegt de WHO zelf in z'n officiële benaming van de ziekte. De ziekte covid-19 wordt expliciet geen SARS genoemd omdat het daarvan te veel verschilt en dat mensen onnodig bang zou maken. Het virus dat covid-19 veroorzaakt heeft vanwege z'n genetische structuur wel een gedeelde taxonomie. En dat noem ik ook gewoon steeds sars-cov-2.

Human disease preparedness and response is WHO’s role, so diseases are officially named by WHO in the International Classification of Diseases (ICD).

ICTV announced “severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2)” as the name of the new virus on 11 February 2020. This name was chosen because the virus is genetically related to the coronavirus responsible for the SARS outbreak of 2003. While related, the two viruses are different.

WHO announced “COVID-19” as the name of this new disease on 11 February 2020,

..

From a risk communications perspective, using the name SARS can have unintended consequences in terms of creating unnecessary fear for some populations, especially in Asia which was worst affected by the SARS outbreak in 2003.

En die genetische structuur is natuurlijk weinig relevant voor een argument over verwijzingen uit de volksmond naar de symptomen en de ernst van de ziekte die voor 99.x% van de gevallen bij een verkoudheid blijft en anders in de volksmond altijd nog een griep genoemd kan worden. En ja griep is ook kut.

Laatst bewerkt:

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
Ik weet niet hoe je daar aanmatigend van wilt maken. Ken dat woord niet zo, laat ik het eens opzoeken en niet meteen claimen dat je me met vage termen probeert te misleiden..

;)

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009

;)
Aanmatigend staat daar niet bij de definities van arbitrair maar bij eigendunkelijk wat 1) aanmatigend 2) arbitrair kan zijn. Kwam je er zo op, of uit een associatie die je zelf in gedachte maakte?

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
Aanmatigend staat daar niet bij de definities van arbitrair maar bij eigendunkelijk wat 1) aanmatigend 2) arbitrair kan zijn. Kwam je er zo op, of uit een associatie die je zelf in gedachte maakte?
Het was 1 van de associaties die ik zelf kon maken en ik nog net binnen de betekenis vond vallen, maar als je willekeurig bedoelt prima.

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
Rutte benadrukt dat het toegangsbewijs een tijdelijke maatregel is. Op 1 november wordt bekeken of de coronapas in de horeca verplicht blijft.

Ah, gelukkig maar!

• Haha
Waarderingen: Vonk

inVorm

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
5 apr 2005
Lengte
1m71
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Dat kan @chrisk
Mijn voorzichtige analyse is eerder dat je hier de hele dag door zit te posten en bij elke vraag/opmerking van iemand die iets anders vindt dan jij weer een omslachtig geformuleerde wedervraag stelt in een ingewikkelde zin zonder leestekens die je drie keer moet lezen (je zit nu middenin zo’n zin) in de hoop een ellenlange discussie uit te lokken over semantiek, definitiebepaling en hypothetische situaties die nooit gaan ontstaan. De ander is dat op een gegeven moment beu en gaat verder met zijn/haar leven en dan is het vaak ‘zie je wel ik heb gelijk’ gevolgd door twintig pagina’s lang antivaxxers die elkaar gelijk zitten te geven over hoeveel gelijk de ander wel niet had.
Dat je mensen die kritisch zijn op deze hele situatie ' antivaxxers' noemt geeft wel weer hoe beperkt jouw visie is, opzettelijk of niet. Een antivaxxer, is dat zo'n zelfde soort persoon als een klimaatontkenner?

inVorm

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
5 apr 2005
Lengte
1m71
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
De rechtsstaat die de moordenaar van Pim Fortuyn na een flutstraf vervroegd vrijliet en hem liet lopen nadat hij meerdere malen de termen voor zijn vervroegde vrijlating schond?
En die Marokkaan (se persoon) met lang strafbland die een bekende van mij voor het leven verminkte met een mes een straf van 9 maanden gaf?

Fable

Ripped Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
4 okt 2006
Lengte
1m80
Massa
98kg
Rutte benadrukt dat het toegangsbewijs een tijdelijke maatregel is. Op 1 november wordt bekeken of de coronapas in de horeca verplicht blijft.

Ah, gelukkig maar!
Dan weet je iig zeker dat ie er na 1 november nog steeds is.:roflol:

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
@BB_ en @Peter R. jullie zitten z'n gejank op mij te liken hebben jullie ook een probleem met mij en durven jullie die zelf toe te lichten of moet die dikke powerlifter die geen vragen op z'n gejammer kan hebben het allemaal voor jullie doen?

tymboo

Colossal Veteran
Elite Member
Challenge Winner
+10 jaar member
Lid geworden
12 jun 2007
Lengte
1m87
Massa
120kg
Dat je mensen die kritisch zijn op deze hele situatie ' antivaxxers' noemt geeft wel weer hoe beperkt jouw visie is, opzettelijk of niet. Een antivaxxer, is dat zo'n zelfde soort persoon als een klimaatontkenner?
Ik ben zelf ook kritisch op deze hele situatie. Heb een paar pagina’s terug nog aangegeven dat ik geen voorstander ben van die coronapas. Volgens die definitie ben ik dan ook antivax.
Ik heb een gezond wantrouwen jegens elke vorm van autoriteit, maar ik ben wel gevaccineerd.
Ik weet niet welk label je er aan wilt hangen, ik weet ook niet of ‘antivax’ nou per se een negatieve connotatie heeft of ook een soort geuzennaam kan zijn. Misschien niet handig van mij om die sticker er op te plakken.

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge Winner
5x Challenge Winner
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005

Ah, gelukkig maar!

Dat biedt nog wat hoop om niet meteen die prik te halen :D

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge Winner
5x Challenge Winner
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
@BB_ en @Peter R. jullie zitten z'n gejank op mij te liken hebben jullie ook een probleem met mij en durven jullie die zelf toe te lichten of moet die dikke powerlifter die geen vragen op z'n gejammer kan hebben het allemaal voor jullie doen?

Denk het niet, het topic ging vrij lang goed zonder persoonlijk te worden. Het moet eigenlijk niet zo moeilijk zijn, de een vindt A de ander B. Waren juist weinig zielepoten in dit topic die dat normaal erg moeilijk kunnen.

Gisteren nog Koopmans bij Op1 gezien. Een vraag was "sommige mensen die hersteld zijn vragen zich af waarom ze nog een prik moeten nemen, wat is jou advies aan deze mensen?
Mevrouw gaat er niet op in, maar antwoord"dat ze toch die 2e prik moeten nemen". Daarmee is de vraag afgevinkt.
Juist dit soort vragen zijn interessant want het is nu wel duidelijk dat eigen immuniteit nog het beste werkt als vaccin, maar dan rijmt dat natuurlijk niet met de vaccinatie propaganda dus hebben we het daar maar niet te veel over.
Gewoon die prik nemen, ze hadden er ook een of andere opleespop neer kunnen zetten die dit antwoord steeds herhaald.

Laatst bewerkt:

vntl

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2009
Lengte
1m85
Massa
102kg
Vetpercentage
7%
Partij haat in me dms vandaag omdat ik me laat vaccineren, terwijl ik het ook niet eens ben met hoe het nu opgedrongen wordt maar om dan meteen zo te haten :roflol:

inVorm

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
5 apr 2005
Lengte
1m71
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Partij haat in me dms vandaag omdat ik me laat vaccineren, terwijl ik het ook niet eens ben met hoe het nu opgedrongen wordt maar om dan meteen zo te haten :roflol:
Ja mensen zijn erg in de war geraakt helaas :(

tymboo

Colossal Veteran
Elite Member
Challenge Winner
+10 jaar member
Lid geworden
12 jun 2007
Lengte
1m87
Massa
120kg
Opmerkelijk figuur ben je wel.
Dit is allemaal vanwege mijn opmerking over de hele dag in bed liggen en gratis geld krijgen (die niet naar jou persoonlijk was bedoeld)?

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Lengte
1m82
Massa
92kg
Juist dit soort vragen zijn interessant want het is nu wel duidelijk dat eigen immuniteit nog het beste werkt als vaccin,
Ik ben het grotendeels eens met je post, maar waar haal je deze kennis vandaan?

chrisk

-
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 aug 2009
Opmerkelijk figuur ben je wel.
Dit is allemaal vanwege mijn opmerking over de hele dag in bed liggen en gratis geld krijgen (die niet naar jou persoonlijk was bedoeld)?
Nee ik zag dat ze deze hebben geliked die specifiek en alleen over mijn activiteit hier gaat. Dus dan ben ik wel benieuwd of ze het daar zo mee eens zijn, of dat ze er zelf nog wat over te zeggen hebben.

Dat kan @chrisk
Mijn voorzichtige analyse is eerder dat je hier de hele dag door zit te posten en bij elke vraag/opmerking van iemand die iets anders vindt dan jij weer een omslachtig geformuleerde wedervraag stelt in een ingewikkelde zin zonder leestekens die je drie keer moet lezen (je zit nu middenin zo’n zin) in de hoop een ellenlange discussie uit te lokken over semantiek, definitiebepaling en hypothetische situaties die nooit gaan ontstaan. De ander is dat op een gegeven moment beu en gaat verder met zijn/haar leven en dan is het vaak ‘zie je wel ik heb gelijk’ gevolgd door twintig pagina’s lang antivaxxers die elkaar gelijk zitten te geven over hoeveel gelijk de ander wel niet had.

ThuggishRuggish

🧊
Elite Member
Lid geworden
28 mei 2014
Gelukkig zijn mijn vrienden niet zo moeilijk en ik ook niet. Afgelopen zaterdag met 7 man hier gegeten en niemand deed lastig.

niemand die gevaccineerd is :trollface:

Naar boven