Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Media lijkt het toch wel goed over te kunne tikken:


Het enige wat ik mij afvraag, maar dat is mogelijk in het advies te vinden, is of die tweede 10% (of 15%) ten opzichte van 100% of 90% is.
Dan is het OMT niet duidelijk genoeg, geef gewoon een absolute (referentie)waarde. Vorige week is al vaag en die data kan dan ook nog eens weer gecorrigeerd worden.
 
Is het goed dat zo’n rapport op meerdere manieren te interpreteren is?
Nouja ik bedoel door ook naar de (verdere toelichting in de) rest van het rapport te kijken en niet alleen de zin waar dat percentage genoemd wordt.

Ik wil daarmee niet perse impliceren dat het rapport op verschillende manieren te interpreteren is.

Mocht dat zo zijn ligt dat denk ik meer aan mijn mentale capaciteiten en relevante kennis dan aan de kunde van de mensen die het geschreven hebben.
 
Dan is het OMT niet duidelijk genoeg, geef gewoon een absolute (referentie)waarde. Vorige week is al vaag en die data kan dan ook nog eens weer gecorrigeerd worden.
Volgens mij zijn ze vrij duidelijk. We zitten nog niet in een dalende lijn en dus kunnen we de piekwaarde nog niet bepalen. En dus ook niet wat 80% daarvan is. Dus, nog even geduld mensen. Nog even volhouden. We doen dit samen!
 
Dat zou kunnen ja, maar ook weer niet als ze dan zeggen we bedoelden een daling van 20% t.o.v. het moment dat we het bedachten.
Ze hadden hier toch een schema voor, of is die inmiddels alweer van de baan?
 
Ze hadden hier toch een schema voor, of is die inmiddels alweer van de baan?
Deze
openingsplan-stap-voor-stap-meer-mogelijk.png
 
Volgens mij zijn ze vrij duidelijk. We zitten nog niet in een dalende lijn en dus kunnen we de piekwaarde nog niet bepalen. En dus ook niet wat 80% daarvan is. Dus, nog even geduld mensen. Nog even volhouden. We doen dit samen!
Nu weet ik het zeker, je loopt iedereen hier gewoon te trollen.

Well played sir, well played.
 
Die risiconiveaus zijn toch al veel ouder, of is dit toen aangepast?
Geen idee. Op het dashboard wordt nog verwezen naar de routekaart en dit staat op de laatste routekaart, maar niet op dat openingsplan. Hoe de wind waait... Gok ik.
 
Nouja ik bedoel door ook naar de (verdere toelichting in de) rest van het rapport te kijken en niet alleen de zin waar dat percentage genoemd wordt.

Ik wil daarmee niet perse impliceren dat het rapport op verschillende manieren te interpreteren is.

Mocht dat zo zijn ligt dat denk ik meer aan mijn mentale capaciteiten en relevante kennis dan aan de kunde van de mensen die het geschreven hebben.
Ik snap ja, maar als er gesproken word over een procentuele afname t.o.v. een 7-daags gemiddelde wat het aantal ziekenhuisopnames betreft is het een kleine moeite om daar gewoon een absoluut getal aan te koppelen en er bij te vermelden of er wederom naar een 7-daags gemiddelde gekeken zou moeten worden. Het 7-daags gemiddelde is nu ca. 260 en dat zou dus moeten dalen tot 208.
 
Lichte daling aantal ziekenhuispatiënten
Het aantal opgenomen COVID-19-patiënten in Nederlandse ziekenhuizen is licht gedaald. Op dit moment verblijven 2.613 coronapatiënten op de verpleegafdelingen en de intensive cares, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) dinsdag. Maandag waren dat er nog 2.642.

Maandag steeg het totale aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen, na twee dagen van daling. Vorige week nam het aantal iedere dag toe.

Op de ic's liggen nu 818 coronapatiënten. Er werden in totaal 47 nieuwe coronapatiënten op de ic's opgenomen. Dat zijn evenveel nieuwe opnames als maandag. Daar staat tegenover dat 54 mensen de ic's hebben verlaten, waardoor er 7 patiënten minder op de ic's liggen dan maandag.

Op de verpleegafdelingen is iets vergelijkbaars te zien. Daar liggen op dit moment 1.795 coronapatiënten, 22 minder dan maandag.

Meer positieve tests (7.830) dan gemiddeld (7.441)
Het RIVM meldt dinsdag 7.830 positieve tests. Dat zijn er meer dan gemiddeld over de afgelopen zeven dagen (7.441).

Vergeleken met maandag daalde het aantal geturfde positieve tests wel fors, met bijna 1.400. Het cijfer van maandag viel echter veel hoger uit doordat in de voorgaande dagen minder meldingen konden worden doorgegeven door een technische storing.

Het aantal aan coronagerelateerde sterfgevallen is met 32 toegenomen. Dat wil niet zeggen dat al deze mensen in de afgelopen 24 uur zijn overleden. Als een coronapatiënt overlijdt, wordt dit soms pas na een tijdje doorgegeven.

Het percentage positief op het coronavirus geteste personen is gestegen, meldt het RIVM dinsdag in de wekelijkse update. Het aandeel groeide van 10,6 procent in de week van 21 tot en met 27 april naar 11,7 procent in de afgelopen week. In de laatste zeven dagen lieten bijna 411.000 mensen zich testen, 16 procent minder dan in de week ervoor. Volgens het instituut speelde het begin van de meivakantie hierin een rol.


Het aantal nieuwe positieve tests daalde in de afgelopen week met 6 procent naar 52.087. Het aantal ziekenhuisopnames van COVID-19-patiënten nam met 8 procent af ten opzichte van de zeven dagen ervoor. Verder is het positief dat het reproductiegetal (R) onder de 1 is gezakt (0,96).

Er zijn nu voor de vierde week op rij meer dan 50.000 nieuwe gevallen vastgesteld. Vorige week meldde het instituut iets meer dan 55.000 positieve tests. Dat cijfer was iets vertekend door een storing in de nacht van vorige week maandag op dinsdag.

Tijdens het afgelopen weekeinde was er ook een storing, waardoor de dagelijkse cijfers lager uitvielen. Dit werd op maandag gecorrigeerd, toen er meer dan 9.200 gevallen bij kwamen.

Aantal opnames onder jongere leeftijdsgroepen stijgt
In totaal zijn vorige week 1.633 nieuwe coronagerelateerde ziekenhuisopnames geregistreerd. Het aantal opnames op intensivecareafdelingen was met 377 nieuwe opnames ongeveer even groot als de 379 opnames in de week ervoor.

Het aantal ziekenhuisopnames onder jongere leeftijdsgroepen is in de derde coronagolf juist sterk gestegen. De toename is het grootst in de leeftijdsgroepen 30-39 jaar en 40-59, aldus het instituut.

Dat het aantal wekelijkse opnames van COVID-19-patiënten toch daalde, kwam mede door het effect van vaccineren volgens het RIVM. Het aantal opnames van coronapatiënten boven de 80 jaar nam vorige week met 60 procent af in vergelijking met de zeven dagen ervoor.

Het aantal vastgestelde coronagerelateerde sterfgevallen kwam de afgelopen week uit op 128, één minder dan de week ervoor.

De R van 19 april lag op 0,96. Dat betekent dat 100 mensen die het virus bij zich droegen gemiddeld 96 anderen besmetten. Het RIVM kijkt standaard ongeveer twee weken terug in de tijd, omdat het anders geen betrouwbaar cijfer kan geven. Het RIVM meldde vorige week een R van 1,03.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bron: liveblog corona op www.nu.nl
 
Ik snap ja, maar als er gesproken word over een procentuele afname t.o.v. een 7-daags gemiddelde wat het aantal ziekenhuisopnames betreft is het een kleine moeite om daar gewoon een absoluut getal aan te koppelen en er bij te vermelden of er wederom naar een 7-daags gemiddelde gekeken zou moeten worden. Het 7-daags gemiddelde is nu ca. 260 en dat zou dus moeten dalen tot 208.
Ze hebben het over een afname van 20% van het 7-daags gemiddelde. Ik zie dat niet voor meerderlei uitleg vatbaar. De meest actuele waarde van het 7-daags gemiddelde moet dan 20% lager zijn dan de piekwaarde, waar we nu ongeveer op zitten. En nogmaals, de 7-daagse piek kan pas worden bepaald als we over de piek heen zijn.
 
Ze hebben het over een afname van 20% van het 7-daags gemiddelde. Ik zie dat niet voor meerdere uitleg vatbaar. De meest actuele waarde van het 7-daags gemiddelde moet dan 20% lager zijn dan de piekwaarde, waar we nu ongeveer op zitten.
Je bedoelt dan dus het meest recente 7-daags gemiddeld op de dag van het uitgebrachte advies. Is dat dan zonder eventuele correcties of met, want de ziekenhuisopnames van de laatste dagen zijn eigenlijk nooit volledig.

Er wordt trouwens niet gesproken over een afname van 20%, maar om tweemaal een afname van 10% wat gelijk is aan een afname van 19%
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt dan dus het meest recente 7-daags gemiddeld op de dag van het uitgebrachte advies. Is dat dan zonder eventuele correcties of met, want de ziekenhuisopnames van de laatste dagen zijn eigenlijk nooit volledig.
Eens, 100% waterdicht krijg je het nooit. Er blijft altijd wat gerommel in de marge over. Ik zou zeggen: bij twijfel stellen we de versoepelingen nog een weekje uit. :p
 
Back
Naar boven