MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic

Tijdens de eerste lockdown waarbij niks mocht, ging jij toch ook met een man of 20 naar de DBB meeting zonder je ergens aan te houden, tenminste op de foto's zag het er gezellig uit.
Voor mij geen probleem hoor, maar hoor je hier vaak willen deugen omtrent dit onderwerp alsof het allemaal de schuld van een ander is.
Ik zeg juist dat iedereen het zelf moet weten . Laatste meet was gewoon netjes binnen de regels en dat was na de lockdown. Tijdens de lockdown was het niet mogelijk een meet te organiseren en kon ik gelukkig buiten trainen met 8 en later 4 man tegelijk; om de haverklap kwam de handhaving langs..Wat bedoel je met zonder ergens aan te houden? Ik wil helemaal niemand de schuld geven of doen alsof ik deug, dus dat is een verkeerde interpretatie van jouw kant denk ik.

Edit: ik snap überhaupt niet waarom mensen op zoek zijn naar schuldigen. Ik ga er niet vanuit dat dit virus bewust de wereld in is geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Overigens, mocht ik de indruk hebben gewekt dat ik pal achter het beleid van de overheid sta. Zeker niet, maar ik denk wel dat onze premier en ministers geen verkeerde intenties hebben en trachten te doen wat het best is. Zijn daarbij fouten en verkeerde of te late beslissingen genomen? Zeker. Maar ik denk ook dat bepaalde keuzes goed te verdedigen zijn, maar sommige ook niet. Dat tijdens de lockdown bijvoorbeeld zelfs de scholen sloten, maar kerken wel open bleven kan ik lastig begrijpen. M.i. is het krijgen van fysiek onderwijs en interactie voor kinderen toch wat essentiëler dan samen liedjes zingen in de kerk, maar wellicht is dat een gekke gedachte of kortzichtig van mij.

Is het noodzakelijk dat we ons heel strikt aan de maatregelen houden? Ik denk het niet per se; ik denk dat de key gewoon een beetje logisch nadenken is. Dat geldt in het algemeen. Als iedereen dat zou doen en zich normaal zou gedragen denk ik dat we het sowieso met heel wat minder regeltjes en wetten af zouden kunnen.
 
Edit: ik snap überhaupt niet waarom mensen op zoek zijn naar schuldigen. Ik ga er niet vanuit dat dit virus bewust de wereld in is geholpen.
Ja, dit. Alsof het op zo'n ranzige wetmarkt zo onwaarschijnlijk is.

Die hebben dan waarschijnlijk een gendefect wat ze immuun maakt.
Extra chromosoom komt daar ook vaker voor
:trollface:
 
Meet was in september, toen we dachten dat het voorbij was. :roflol:
Thread 'DBB-meet Fox Gym Den Bosch 19 september 2020!' https://forum.bodybuilding.nl/topics/dbb-meet-fox-gym-den-bosch-19-september-2020.425887/

Lol als ik dat teruglees. 'after corona meet'

Weet alleen nog dat ik het toen erg merkwaardig vond dat er een aantal mensen tussen zaten die hier veel met het vingertje aan het wijzen waren naar anderen. Destijds ging het nog om houden aan maatregelen, geen afstand houden wat in september nog wel het geval was etc. Mopperen zodra er veel bezoekers in een park waren, dan zelf wel naar een meeting gaan.

Als het niet voor jou geldt voel je dan niet aangesproken, krijg soms de indruk dat je wel duidelijk negatief van mening bent over ongevaccineerden. Dat mag natuurlijk, maar het komt soms een beetje Grapperhaus over.
 
Weet alleen nog dat ik het toen erg merkwaardig vond dat er een aantal mensen tussen zaten die hier veel met het vingertje aan het wijzen waren naar anderen. Destijds ging het nog om houden aan maatregelen, geen afstand houden wat in september nog wel het geval was etc. Mopperen zodra er veel bezoekers in een park waren, dan zelf wel naar een meeting gaan.

Als het niet voor jou geldt voel je dan niet aangesproken, krijg soms de indruk dat je wel duidelijk negatief van mening bent over ongevaccineerden. Dat mag natuurlijk, maar het komt soms een beetje Grapperhaus over.
Grapperhaus :roflol: , wat een belediging.
Ik maakte een grapje over kerkgangers en gereformeerde antivaxxers, that's it.

Over ongevaccineerden gesproken, ik hoor in de samenleving heel veel negatieve geluiden en denk dat ik mij nog vrij open opstel richting mijn omgeving. Van mij is iedereen vrij en ik ben niet voor een plicht, maar ik denk wel dat een hogere vaccinatiegraad en derde prik zal zorgen tot een afname in het aantal besmettingen, ziekenhuisopnamen en doden en dat met een te lage vaccinatiegraad de problemen nog wat langer aanhouden.

Zag gisteren nog deze app voorbij komen, mensen die anderen een beetje een schuldgevoel proberen aan te praten (dat vind ik het niveau Grapperhaus):
1632307447689.png

Net in een telcon ook nog, een Engelsman tegen hoofd medische dienst bij ons dat ze zeker 'gek werd van die ongevaccineerden met hun theorieën'. Dan denk ik ook, dat is wel een gewaagde uitspraak.
 
Weet alleen nog dat ik het toen erg merkwaardig vond dat er een aantal mensen tussen zaten die hier veel met het vingertje aan het wijzen waren naar anderen. Destijds ging het nog om houden aan maatregelen, geen afstand houden wat in september nog wel het geval was etc. Mopperen zodra er veel bezoekers in een park waren, dan zelf wel naar een meeting gaan.

Als het niet voor jou geldt voel je dan niet aangesproken, krijg soms de indruk dat je wel duidelijk negatief van mening bent over ongevaccineerden. Dat mag natuurlijk, maar het komt soms een beetje Grapperhaus over.
Maar ben het met je eens hoor, type mensen zoals jij schetst vind ik behoordelijk hypocriet. Ik ben enkel wel benieuwd naar de beweegreden van iemand om zich wel of niet te laten vaccineren en dan merk ik dat er best veel mensen zijn die niet zo goed geinformeerd zijn (dan heb ik het niet over mensen op dit forum).
 
Ik weet dat ik in prep ben maar heb vorige week woensdag de eerste gezet en sinds toen extreem moe en slechter slapen, kan het daardoor komen of?
 
Onslow trouwens, ik heb nog even goed nagedacht over wat je zei en moet wellicht ook de hand in eigen boezem steken dat ik in het verleden hier soms vinger heb gewezen, zou goed kunnen.

Wat ik ook denk dat het is, dat veel mensen niet zozeer iets hebben tegen mensen die zich wel of niet laten vaccineren (het 'andere kamp', om die term maar te gebruiken), maar dat er gewoon een hoop frustratie is over de hele situatie, maatregelen, lockdowns, verplichtingen en verboden. Uiteindelijk zijn dat allemaal beslissingen van de politiek, maar de politici proberen het zo te spelen alsof alles het gevolg is van mensen zich wel of niet laten vaccineren. Daarmee schuiven ze de schuld dus eigenlijk in de schoenen van 'het andere kamp' en creëren zo dus de kloof in de maatschappij en zetten mensen tegen elkaar op.

Ze proberen het zo te brengen alsof de ongevaccineerden de oorzaak zijn van een langer durende lockdown en ziekenhuisopnamen. Omgekeerd vergelijken anderen de situatie met nazi-Duitsland en het uitsluiten van de Joden en andere verregaande vergelijkingen, waardoor de frustraties en afkeur binnen de samenleving alleen maar toenemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat ik in prep ben maar heb vorige week woensdag de eerste gezet en sinds toen extreem moe en slechter slapen, kan het daardoor komen of?
Welk vaccin heb je gehad?
De meest voorkomende bijwerkingen zijn lichte griepverschijnselen, zoals (dit lijstje geldt voor Pfizer, maar vergelijkbaar voor andere vaccins):
  • reacties op de prikplek (PIP)
  • hoofdpijn
  • vermoeidheid
  • niet lekker voelen
  • spierpijn
  • pijn in de gewrichten
  • koorts
  • misselijkheid
  • koude rillingen
  • braken
  • diarree
Zie nummertje 3, vermoeidheid komt dus inderdaad voor. Het zou een combinatie van kunnen zijn (prep, AAS, weinig eten, vaccin). Je weerstand in de prep is vaak wat lager, dus je bent ook wat vatbaarder. Mocht het meer dan twee weken aanhouden, zou je je huisarts kunnen raadplegen.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Ik weet dat ik in prep ben maar heb vorige week woensdag de eerste gezet en sinds toen extreem moe en slechter slapen, kan het daardoor komen of?
Ik hoor wisselende geluiden, mensen die (veel) last hadden van bijwerkingen en mensen die op de prik na niets gemerkt hebben. Beetje hetzelfde als in aanraking komen met het virus ;)
 
Onslow trouwens, ik heb nog even goed nagedacht over wat je zei en moet wellicht ook de hand in eigen boezem steken dat ik in het verleden hier soms vinger heb gewezen, zou goed kunnen.

Wat ik ook denk dat het is, dat veel mensen niet zozeer iets hebben tegen mensen die zich wel of niet laten vaccineren (het 'andere kamp', om die term maar te gebruiken), maar dat er gewoon een hoop frustratie is over de hele situatie, maatregelen, lockdowns, verplichtingen en verboden. Uiteindelijk zijn dat allemaal beslissingen van de politiek, maar de politici proberen het zo te spelen alsof alles het gevolg is van mensen zich wel of niet laten vaccineren. Daarmee schuiven ze de schuld dus eigenlijk in de schoenen van 'het andere kamp' en creëren zo dus de kloof in de maatschappij en zetten mensen tegen elkaar op.

Ze proberen het zo te brengen alsof de ongevaccineerden de oorzaak zijn van een langer durende lockdown en ziekenhuisopnamen. Omgekeerd vergelijken anderen de situatie met nazi-Duitsland en het uitsluiten van de Joden en andere verregaande vergelijkingen, waardoor de frustraties en afkeur binnen de samenleving alleen maar toenemen.

Het is soms lastig uit een paar zinnen op te maken hoe iemand is en er over denkt. Ik zal soms ook weleens verkeerd opgevat worden met kritiek die niet zo ernstig bedoeld is als het kan overkomen. Dat is denk ik ook direct het gevolg van de tweedeling die ontstaat. Je gaat mensen sneller in een hokje plaatsen, ook de Wappies moeten hier voor oppassen.
 
Nou we kunnen vaxxen wat we willen, lullen wat we willen. Maar het ruimt wel lekker op ;)

image-32.png
 
Ik gok voornamelijk meer plek in de verzorgingstehuizen en 55+ woningen :emo:
Meer doorstroom! Nou zijn die tehuizen inderdaad wel brandhaarden. Al denk ik dat ook wat redelijk oude mensen die in leuke woningen overlijden, hoor zo nu en dan wat overleden reformatorische oudjes uit het dorp van m'n vriendin.
 
Meer doorstroom! Nou zijn die tehuizen inderdaad wel brandhaarden. Al denk ik dat ook wat redelijk oude mensen die in leuke woningen overlijden, hoor zo nu en dan wat overleden reformatorische oudjes uit het dorp van m'n vriendin.

Haha ja die mag je dan tegen woekerprijs van de nabestaanden overnemen. Denk toch dat het aandeel groter is waar wij (<55) niks aan hebben.
 
Welk vaccin heb je gehad?
De meest voorkomende bijwerkingen zijn lichte griepverschijnselen, zoals (dit lijstje geldt voor Pfizer, maar vergelijkbaar voor andere vaccins):
  • reacties op de prikplek (PIP)
  • hoofdpijn
  • vermoeidheid
  • niet lekker voelen
  • spierpijn
  • pijn in de gewrichten
  • koorts
  • misselijkheid
  • koude rillingen
  • braken
  • diarree
Zie nummertje 3, vermoeidheid komt dus inderdaad voor. Het zou een combinatie van kunnen zijn (prep, AAS, weinig eten, vaccin). Je weerstand in de prep is vaak wat lager, dus je bent ook wat vatbaarder. Mocht het meer dan twee weken aanhouden, zou je je huisarts kunnen raadplegen.
Pfizer eigenlijk slecht dat ik het zelf niet opzocht, week terug nu maar vermoeidheid was meer dan normaal zelfs stims hielpen niet. :')
 
Pfizer eigenlijk slecht dat ik het zelf niet opzocht, week terug nu maar vermoeidheid was meer dan normaal zelfs stims hielpen niet. :')
Je afweersysteem is hard bezig een vaccin te verwerken, misschien ipv stims even een paar dagen rust nemen.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Je afweersysteem is hard bezig een vaccin te verwerken, misschien ipv stims even een paar dagen rust nemen.
Misschien moet ik werken en zit ik in prep, hoe gaat jou cut? ;)
 
Back
Naar boven