MuscleMeat

Het grote Avondklok/Lockdown topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb net op basis van de cijfers uit het coronadashboard ff zitten rekenen:

IC-bezetting per leeftijdscategorie:
80-89: 4,74%
70-79: 31,44%
60-69: 30,24%
50-59: 16,76%
40-49: 9,55%
30-39: 5,81%
20-29: 1,47%

Covid-gerelateerde ziekenhuisopname per leeftijdscategorie:
90+: 32,4% !!!!
80-89: 31,6%
70-79: 15,64%
60-69: 9,02%
50-59: 4,27%
40-49: 2,8%
30-39: 2,6%
20-29: 0,99%
0-19: 0,58%

Een aantal interessante observaties:
- Er worden weinig zestigers en vijftigers opgenomen, maar ze stromen wel relatief vaak door naar de IC.
- Fucking veel 90+ers onder de gewone ziekenhuisopnames.
- Ook heel veel 80-89 onder de normale ziekenhuisopnames (en ze vormen zelfs bijna 5% van de IC-bezetting wtf).

M.a.w. die lockdown van morgen doen we met name voor mensen, die al (ver) boven de gemiddelde levensverwachting uitkomen. Toch fijn om te weten, als ik straks weer lekker binnen moet blijven. Ik wil die generatie ook nooit meer horen over solidariteit.
 
M.a.w. die lockdown van morgen doen we met name voor mensen, die al (ver) boven de gemiddelde levensverwachting uitkomen. Toch fijn om te weten, als ik straks weer lekker binnen moet blijven. Ik wil die generatie ook nooit meer horen over solidariteit.
2 jaar met covid alweer. Hoe langer we zo leven hoe meer ik die 4 jaar oorlog die zij hebben doorstaan eigenlijk wel mee vind vallen.
 
Ik kan er ook wel om lachen, net zoals om dat plaatje met 2 lijkzakken achter die auto.
Over smaak valt niet te twisten.

Maar over strafbare feiten blijkbaar wel.
 
Ik kan er ook wel om lachen, net zoals om dat plaatje met 2 lijkzakken achter die auto.
Ken je de zaak van die gast die 10 weken moest brommen na het plaatsen van zo'n plaatje over Geert Wilders?
 
Over smaak valt niet te twisten.

Maar over strafbare feiten blijkbaar wel.

Ken je die zaak van die gast die 10 weken moest brommen na het plaatsen van zo'n plaatje over Geert Wilders?
Dat filmpje vind ik betrekkelijk onschuldig, bij die met de twee lijkenzakken worden namen genoemd dus kan je die beter vergelijken met andere specifieke bedreigingen. Het is wel bedenkelijk dat dit nu niet ongestraft blijft en vergelijkbare vergrijpen wel.
 
Dat filmpje vind ik betrekkelijk onschuldig, bij die met de twee lijkenzakken worden namen genoemd dus kan je die beter vergelijken met andere specifieke bedreigingen. Het is wel bedenkelijk dat dit nu niet ongestraft blijft en vergelijkbare vergrijpen wel.
Bij die twee lijkenzakken worden dus helemaal geen namen genoemd.
Er staat alleen dat de persconferentie niet doorgaat.

Dat NPO filmpje zou je kunnen beschouwen als opruiend omdat het, in een al zeer gepolariseerde samenleving, aan zet tot verdere haat tegen ongevaccineerden. Dat dit dilmpje dan notabene gemaakt en uitgezonden wordt door de publieke omroep vind ik zeer kwalijk.
 
Bij die twee lijkenzakken worden dus helemaal geen namen genoemd.
Er staat alleen dat de persconferentie niet doorgaat.
Ok, fout van mij, maar we begrepen allemaal dat niet Irma en haar collega in die zakken zouden liggen.
Dat NPO filmpje zou je kunnen beschouwen als opruiend omdat het, in een al zeer gepolariseerde samenleving, aan zet tot verdere haat tegen ongevaccineerden. Dat dit dilmpje dan notabene gemaakt en uitgezonden wordt door de publieke omroep vind ik zeer kwalijk.
Het is mij niet duidelijk wie er in dat filmpje wel of niet gevaccineerd is. Eén persoon zegt er iets over nadat de ander is neergeschoten, maar ja hoe weet hij dat zo zeker?
 
Ok, fout van mij, maar we begrepen allemaal dat niet Irma en haar collega in die zakken zouden liggen.
Zolang er geen namen bij staan zegt dit plaatje juridisch helemaal niks.

maar ja hoe weet hij dat zo zeker?
Hoe weet je zo zeker dat de lijken Marx en Hugo betreft?
 
Niet, dat zeg ik toch.
Je zei net nog dat hun naam erbij stond. Maar ja. Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat dit geen 10 weken cel waard is.
 
Nou vooruit voor deze keer zie ik het door de vingers.
 
Same here. Ook een 50er. Man was pro vaccin, ging met iedereen in discussie die tegen het covidvaccin was. Grote mond de hele tijd. Allemaal kansloze verhalen op zijn facebook over wappies. Super hinderlijke gast.

Kreeg een hersenbloeding een paar dagen na zijn 2e jab. Als er een god bestaat heeft ie iig wel gevoel voor humor.

Mijn buren zitten ook op fb over wappies te zeiken.
Hadden wij Corona en kwam mijn schoonvader wat bezorgen, raakt hij op de oprit met de buurman in gesprek. Meneer meteen vragen of wij wel gevaccineerd zijn. "nee" roept mijn schoonvader
Gaat nog gezellig worden hier in dit nieuwe dorp. :roflol:
 
Fitness en zouden open mogen blijven..
Screenshot_20211126-070116.jpg
 
Back
Naar boven