XXL Nutrition

Het grote blessures uithuilhoekje topic

Bezoekers in dit topic

ik train 7 jaar, eerste jaar pijn polsen dit houd niets in, dan 2 jaar enorme pijn in rechterschouder door verschillende pezen die chronisch ontstoken waren, dan 2x een lumbago opgelopen in een jaar, dan een scheur in trapeziusspier en nu loop ik momenteel al 2 jaar met chronische bovenrugklachten, tussen schouderbladen en nek. :headbang:
 
Ik heb een aantal jaar terug een hele tijd met een schouder blessure gelopen. Is gelukkig zo goed als over. Voel het soms nog wel bij press oefeningen. Knieën zijn al een jaar of 7 pijnlijk. Kan gelukkig wel weer squatten en deadliften. Maar voelt niet altijd lekker. En last van mijn heup. Maar dat komt denk ik doordat de linkerkant van mijn heup hoger staat dan rechts.
 
Chrondomalacia in beide knieen sinds 2jr. Houding in dagelijks leven is ruk. Tevens last met trap aflopen. Sinds 6 weken eindelijk echte progressie: doe een deadlift variant dagelijks en houding verbeteren achter mn bureau...

3 jr last van pijn (verzuring, prikkels) beide biceps (met heffen, gewicht vastpakken). Sinds 4 maanden 90% minder last, daarvoor veel fysio's geweest. Enige wat ik hoef te doen is biceps strechen en upper trap te strechen. Zit dus ergens bekneld daar.

Sinds 6 weken oncomfortabel gevoel in upper traps, schouders en tussenschouderbladen by arm/schouder rotaties (voornamelijk preshes en dumbells tillen). Strech nu veel mn traps, levator scapula en doe veel chin tucks. Tot slot door manueel therapeut alle knoopjes wegprikken. Doet sinds 2 weken minder pijn. Voeding is wel goed dus gain langzaam op 60% van mn 1rm haha. Veel tut training.

Genoeg gehuild, slaaplekker!
 
Nee direct eigenlijk. M'n kraakbeen is versleten/beschadigd.
Hm, ik heb ook last met gas geven..... Maar wel pas na een uur ongeveer. Niet altijd though
 
Sinds juni vorig jaar immobiliteit in bovenrug tussen mn schouderbladen, als ik mijn schouderbladen naar achter doe kraakt het van alle kanten, gelukkig tijdens trainen weinig last van maar op mn werk wel soms als het te lang duurt zelfs hoofdpijn. Laat het eens per 4a6 weken behandelen bij manueel therapeut en in die week meestal ook masseren. Ook eens bij deadlift mn si gewricht scheef geschoven heel lang last van gehad maar gaat laatste tijd wel goed.
 
Je mag er best een paar van mij lenen als je benieuwd bent hoe het voelt.
Was sarcastisch bedoeld. Het is voor jou misschien te laat maar met alle klachten die ik hier lees adviseer ik iedereen hier minimaal een maand dagelijks intu-flow te gaan doen. Probeer het eens, wat heb je te verliezen behalve pijn te reduceren.
 
Was sarcastisch bedoeld. Het is voor jou misschien te laat maar met alle klachten die ik hier lees adviseer ik iedereen hier minimaal een maand dagelijks intu-flow te gaan doen. Probeer het eens, wat heb je te verliezen behalve pijn te reduceren.
Intu-flow? Heb het eens gegoogled en de eerste site kom ik een gast tegen die in zijn onderbroek lijkt te dansen met een hele hoop drugs op.
 
Intu-flow? Heb het eens gegoogled en de eerste site kom ik een gast tegen die in zijn onderbroek lijkt te dansen met een hele hoop drugs op.

Dat gevoel kreeg ik ook bij die filmpjes dus heb er nooit een uitgekeken, laat staan geprobeerd :o
 
Dan doe je het toch niet, niemand verplicht je. Als je het niet probeert misschien dan ook minder klagen over je fysieke klachten?

Edit: onderbroek? weet niet wat je hebt bekeken.
 
Als je het niet probeert misschien dan ook minder klagen over je fysieke klachten?

Uithuilen is de 1ste stap naar verlichting

1.jpg
 
Goed maar wanneer ben je dan klaar met huilen? En als je klaar bent met huilen, wat dan?

Ik vind het wel bijzonder te zien dat sommigen pijn verkiezen boven het doen van activiteiten die de pijn kunnen doen verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Goed maar wanneer ben je dan klaar met huilen? En als je klaar bent met huilen, wat dan?

Ik vind het wel bijzonder te zien dat sommigen pijn verkiezen boven het doen van activiteiten die de pijn kunnen doen verdwijnen.

Heb je het nu tegen mij ? Ik doe er toch iets aan, ik heb alleen nooit aan die intu-flow gedaan...
 
Onderbroek? weet niet wat je hebt bekeken.

Ik gok de eerste hit van google: [Link niet meer beschikbaar]

Een gast in zijn onderbroek naast de zee die een duif imiteert?
 
Heb je het nu tegen mij ? Ik doe er toch iets aan, ik heb alleen nooit aan die intu-flow gedaan...
Wel over dat uithuilen natuurlijk dat laatste was algemeen van aard.
Daar richt ik mij meer op mensen die al jaren met pijnklachten lopen en er maar niet vanaf komen.
Ik gok de eerste hit van google: [Link niet meer beschikbaar]

Een gast in zijn onderbroek naast de zee die een duif imiteert?
Ah ok, ja die site bekijk ik nooit. Dat naast de zee is vlgs mij onderdeel van zijn prasara yoga. Dat wil ik over een paar jaar gaan doen. Is nu nog fysiek voor mij onmogelijk.


Zeer complexe flow bewegingen. Een ding is zeker dat hij niet met pijnklachten en disfuncties in zijn lichaam rondloopt. Wie zou wie nu moeten uitlachten kun je je beter afvragen. :rolleyes:
Zijn intu flow wordt gratis via youtube aangeboden en dat zit anders in elkaar.
 
Een gast in zijn onderbroek naast de zee die een duif imiteert?
Nog nooit een zee een duif zien imiteren. Intrigerend. :D

Sorry, kon het niet laten. :rolleyes:

Ik heb af en toe last van tintelingen in mijn pinken en een schouder die regelmatig flink pijn doet. 1 verkeerde beweging tijdens de training en het is weer een tijd mis. Van alles geprobeerd maar het blijft een zwak punt.
 
Ik heb af en toe last van tintelingen in mijn pinken

Ik heb heel af en toe last van verdoofde vingertoppen :dunno:

Wel over dat uithuilen natuurlijk dat laatste was algemeen van aard.
Daar richt ik mij meer op mensen die al jaren met pijnklachten lopen en er maar niet vanaf komen.

Je moet er inderdaad niet mee willen rondlopen maar iets aan doen ook (voor zover dat mogelijk is maar sommigen geven wel heel snel op)
 
Begrijp me verder niet verkeerd hoor. Ik ben zelf ook nog zoekende, maar het moet ook in zekere zin aanspreken wil je het op termijn volhouden. Ik heb nu tot 2x toe gehad dat ik vanuit niets ineens extreme zenuwpijn in de onderrug had, gewoon vanuit zithouding na rustig opstaan. De laatste keer is recent en kon ik 2 á 3 dagen niet lopen zitten of liggen van de pijn, waarbij pijnstilling niets hielp. Direct erna nergens last van en meerdere fysio's die niets konden vinden. Ik heb nu 5 fysio's gehad, verschillende personal trainers om mijn techniek te evalueren en weet het ook even niet meer. Na de eerste keer was mijn onderrug instabiel en ging ik door de rug als ik op 65% squats of deadlift deed. Vanaf 50% opgebouwd tot bijna weer 100% en nu dus weer hetzelfde grapje. In de nawee heb ik nu snel last van de rug (loopt vol of) en zelfs last van heupen, buitenkant dijbeen en van alles in het onderlichaam. Squats gaat bijna niet meer.
Daarnaast nog steeds last van de linkerschouder nadat deze uit de kom is geweest. Ging ook na opbouwen goed, maar de laatste tijd kan ik bijna niet pressen.
Ik zit er aan te denken dit eens te proberen: The Elements of Physical Mastery
 
Ik zit er aan te denken dit eens te proberen: The Elements of Physical Mastery
Ik ben hier wel benieuwd naar. Alle systemen waar ik geen kennis van heb sta ik open voor. Het is geen goedkoop grapje zie ik.
Zelf ben ik naast intu-flow nu ook gestart met functional patterns - training for humans. Dit is een stuk goedkoper. Als we dit soort zaken hier nu evalueren dan weten we wat voor wie heeft gewerkt. Het lijkt mij niet slim om bijvoorbaat iets af te wijzen en je er niet voor open te stellen zonder dat je het hebt geprobeerd of te luisteren naar de bevindingen van iemand die het wel uitvoert.
 
Back
Naar boven