Fitness Seller

Het grote blessures uithuilhoekje topic

Bezoekers in dit topic

Ik heb geen blessures, ik heb lichamelijke herinneringen aan sport momenten die niet goed afliepen
 
ik heb auw aan me schouder :(
 
Ik ben hier wel benieuwd naar. Alle systemen waar ik geen kennis van heb sta ik open voor. Het is geen goedkoop grapje zie ik.
Zelf ben ik naast intu-flow nu ook gestart met functional patterns - training for humans. Dit is een stuk goedkoper. Als we dit soort zaken hier nu evalueren dan weten we wat voor wie heeft gewerkt. Het lijkt mij niet slim om bijvoorbaat iets af te wijzen en je er niet voor open te stellen zonder dat je het hebt geprobeerd of te luisteren naar de bevindingen van iemand die het wel uitvoert.

Kettlebells lijken me leuk en nuttig, maar ik heb juist mijn schouder uit de kom gewerkt door met een collega me te doen met haar bootcamp clubje. De dames pakten alle lichte kettlebells en de onervaren trainer overtuigde mij dat ik wel een turkish get-up kon met 24kg. Ik viel en de schouder lag er uit. Ik heb ooit trainingsvideo's van gewichtheffer Donnie Shankle gezien die Clubbell Swipes (minder geavanceerde vorm van een mill) deed voor shoulder rehab. Alleen zou ik dat graag van een goede trainer leren, voor ik nog meer verneuk. Functional Pattern weet ik zo net nog niet, misschien teveel rants over gelezen van Bret Contreras.
 
Mijn lies waardoor ik al maanden niet goed kan squatten :(
 
Kettlebells lijken me leuk en nuttig, maar ik heb juist mijn schouder uit de kom gewerkt door met een collega me te doen met haar bootcamp clubje. De dames pakten alle lichte kettlebells en de onervaren trainer overtuigde mij dat ik wel een turkish get-up kon met 24kg. Ik viel en de schouder lag er uit. Ik heb ooit trainingsvideo's van gewichtheffer Donnie Shankle gezien die Clubbell Swipes (minder geavanceerde vorm van een mill) deed voor shoulder rehab. Alleen zou ik dat graag van een goede trainer leren, voor ik nog meer verneuk. Functional Pattern weet ik zo net nog niet, misschien teveel rants over gelezen van Bret Contreras.
Pff 24kg turkish get-up wat een debiel was die trainer dan. Clubs moet je ook echt voorzichtig mee zijn. 2kg clubs zijn veel te zwaar om mee te beginnen en zeker wanneer jij schouder klachten hebt. Woon je in de buurt van Dordrecht?
 
Laatst bewerkt:
Ik neem het mezelf net zo kwalijk als die trainer. Ik heb wel geleerd niet zomaar blind op iemand anders af te gaan en iets te doen wat ik nog niet kan met zware gewichten. Helaas wel een les van nu al enkele jaren. En nee ik woon 85km ver van dordrecht.
 
Ontsteking in linkervoet. Kreeg last na een zeer ontspannend duurloopje van 12 km. 4 weken niet hard kunnen lopen, nu weer rustig opbouwen. Gelukkig wel prima benen kunnen trainen, enkel afwikkelen van de voet ging niet, dus geen lunges. Na 2 weken alweer voorzichtig Calf Raises kunnen doen. Squats geen probleem, dus ben nog redelijk happy. Vorig jaar de marathon gelopen, gelukkig stond deze voor dit jaar niet in de planning.
 
Laatst bewerkt:
Oog operatie gehad in februari, inmiddels in week 8 niks doen. Nog wat weekjes te gaan.
 
Onderrug is terug los maar blijft een beetje pijnlijk/stijf en lijkt nog een kleine scheefstand in de heup te zitten.
Deadlifts gingen vandaag pijnloos (wel niet heel zwaar gegaan en met suit) maar log cleans deden pijn :fuu:

Oog operatie gehad in februari, inmiddels in week 8 niks doen. Nog wat weekjes te gaan.

Zolang out voor een oogoperatie ?! Dayum...
 
Brak een stuk ijzer af van een drevel op het werk, kwam in mijn oog, zat halverwege de oogbol, eruit gehaald, oog gevuld met gas om het netvlies op zijn plek te houden.
Bukken, tillen, inspannen alles mag niet.
De lens ontbreekt nog in mijn oog, daar krijg ik nog een 2e operatie voor, wanneer weet ik nog niet. Ben er wel helemaal klaar mee.
Ik eet een stuk minder nu uiteraard omdat ik heel de dag niks doe, wel wat wandelen, mis het trainen, het sociale gebeuren, het werk mis ik gek genoeg ook, motorrijden enzovoort.
Maar het komt weer een heel eind goed, nu alleen nog afwachten. Zicht is er weer, maar alles heel wazig.
Beetje lezen enzovoorts alles met 1 oog went ook wel voorlopig. Maar verre van ideaal.

Trainen is laatste jaar toch al met ups en downs gegaan door wat familie dingen dus dit kon er nog wel bij. Straks nog verhuizen en dan er weer vol tegenaan.
Voeding weer flink opschroeven en dan weer proberen de 3 a 4 keer weer te gaan per week.
 
Heftig man, veel sterkte met het herstel en dat je sterker terug moge komen dan ooit tevoren !! (de anderen hier allemaal ook uiteraard)
 
Linkerknie tijdens het voetballen ooit iets mee misgegaan, verschillende behandelingen gehad en MRI's waar alleen wat vocht op te zien was. Nooit opgelost en soms nog steeds last van. Toen maar in de gym gestart(ongeveer 3 jaar geleden) en dat ging erg goed totdat ik een keer met armpje drukken zoveel kracht zetten een paar keer achter elkaar dat ik een aantal weken niet heb kunnen trainen door de pijn. Niet lang daarna zijn de echte problemen begonnen en dat is toch mijn rechterschouder, weer allerlei behandelingen en een mri die niks opleverde, totale rust van een dik een maand maakte het wel beter maar nu voel ik het rustig aan weer terugkomen.
 
Net spuitje in me schouder gehad. Hopelijk gaat dit wel werken. Al maanden last ervan.
 
2 klaplongen gehad.
Liesblessure door voetbalwedstrijd zonder warm te lopen (kelderklasse praktijken).
Mijn rechterschouderblad zit scheef. Ipv dat het blad van buiten naar binnen en weer naar buiten beweegt(of andersom), staat mijn schouderblad al in de binnenstand waardoor ik mn armen niet recht omhoog kan doen langs mn lichaam. Klinkt krom, maar komt erop neer dat schouder oefeningen niet optimaal gaan.
 
wat heb je dan precies?


Slijmbeursontsteking heb al twee weken diclofenac genomen en dat hielp op het moment wel. Maar weer begonnen met trainen en dag erna gelijk weer last.
 
Na jarenlange strijd tegen jumpers knee aan beide kanten, die gestreden leek te zijn, begint de rechterknie weer vervelend te doen, not this shit again :fuu:
 
Ik ga erg goed de laatste tijd. Begon langzaam maar er lijkt sinds kort een stroomversnelling in te komen. Moet eerlijk bekennen dat Power of Posture helpt om oorzaak en gevolg van alle fysieke klachten helder te krijgen. Met name het uitgewerkte plan hoe je je lichaam weer in balans en pijnvrij krijgt was welkom. Soms weet je gewoon niet waar je moet beginnen en blijf je sukkelen omdat je niet in de juiste volgorde de klachten aanpakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga erg goed de laatste tijd. Begon langzaam maar er lijkt sinds kort een stroomversnelling in te komen. Moet eerlijk bekennen dat Power of Posture helpt om oorzaak en gevolg van alle fysieke klachten helder te krijgen. Met name het uitgewerkte plan hoe je je lichaam weer in balans en pijnvrij krijgt was welkom. Soms weet je gewoon niet waar je moet beginnen en blijf je sukkelen omdat je niet in de juiste volgorde de klachten aanpakt.

Gelukkig heb ik jou als mijn "mentor" vanaf het begin af aan :D, mag je bijna wel beginnen te betalen haha!
Is dat boek nou voornamelijk de reden dat het de laatste tijd zo goed gaat?
 
Back
Naar boven