XXL Nutrition

Het grote cut topic. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Laatst bewerkt:
Bedankt, veel info!:)

Zou een carb vermindering van 386(onderhoud) naar 300 al veel verschil kunnen maken? In het artikel las ik een carb inname van 100g of minder, maar zo drastisch hoef het van mij niet.. of niet shredded te komen:D

Je kan carb cyclelen, en bvb sommige dagen 200 gr kh's eten, een paar dagn 150 en een paar dagen 400. Maar of 86 kh's minder al veel verschil maakt? Het maakt uiteraard verschil, maar hoeveel is afhankelijk van zoveel factoren.. :D

Als je serieus wil cutten zou ik 150 gram kh's naar beneden. Dat is een goed begin. Vanaf daar kun je fine tunen afhankelijk van het resultaat.
 
Wat is jullie mening over fatburners of caffeïne in de cut, extra steuntje in de rug of alleen noodzakelijk als je bijv. onder de 10% wilt komen?
 
Verwacht niet teveel van legale burners. Ze geven iets energie, maar of ze vet verbranden? Nee daarvoor heb je nog steeds een goed dieet nodig. De enige burner waar vele echt resultaat van merken is een variant met efedrine (of ECA(Y)). Helaas niet legaal meer te verkrijgen.
 
Ik doe enkel cardio tijdens het cutten. Ben nu 2 maanden bezig en 4.5kg kwijt. Eet op onderhoud, dus krijg genoeg eiwit binnen.

Begon met 4x400 kcal cardio per week, zit nu op 4x500kcal per week:)

Hoef niet heel diep te gaan anders zou ik wel me voeding aanpassen.

8 weken 16000 kcal verlies = 2kg vet +- de rest zal spier en vocht verlies zijn.
 
Bedankt, veel info!:)

Zou een carb vermindering van 386(onderhoud) naar 300 al veel verschil kunnen maken? In het artikel las ik een carb inname van 100g of minder, maar zo drastisch hoef het van mij niet.. of niet shredded te komen:D

een verschil van 30 gram kan al verschil maken, heeft geen nut om te grote stappen in ene keer te maken.
 
@ TheAce - Bedankt voor je snelle reactie, lijkt me momenteel niet nodig dan.
 
Je kan carb cyclelen, en bvb sommige dagen 200 gr kh's eten, een paar dagn 150 en een paar dagen 400. Maar of 86 kh's minder al veel verschil maakt? Het maakt uiteraard verschil, maar hoeveel is afhankelijk van zoveel factoren.. :D

Als je serieus wil cutten zou ik 150 gram kh's naar beneden. Dat is een goed begin. Vanaf daar kun je fine tunen afhankelijk van het resultaat.

Dat carb cyclelen spreekt me wel aan inderdaad.

8 weken 16000 kcal verlies = 2kg vet +- de rest zal spier en vocht verlies zijn.

Spier:eek::o
een verschil van 30 gram kan al verschil maken, heeft geen nut om te grote stappen in ene keer te maken.

Thnx!
 
@train and gain
Spier; dat zal wel meevallen hoor ;)
Je cut nog maar 2 maanden, heb je verder nog aanzienlijke krachtverlies gemerkt?
 
@train and gain
Spier; dat zal wel meevallen hoor ;)
Je cut nog maar 2 maanden, heb je verder nog aanzienlijke krachtverlies gemerkt?

Nee kracht helemaal niks, sommige onderdelen sterker geworden. Maar cardio ook alleen maar, en eet op onderhoud hè:)
 
Nee kracht helemaal niks, sommige onderdelen sterker geworden. Maar cardio ook alleen maar, en eet op onderhoud hè:)

Precies wat ik dacht. Geen probleem dus, het is gewoon een combinatie van vet en vocht.
Vocht scheelt heel wat kilo's hoor, valt niet te onderschatten.

Doe je vaak cardio of? Dit is mijn eerste wk en ik doe deze week 2x cardio (buiten KT-dagen (3x) om) en rustdagen iets onderhoud eten.

Dit voer ik elke week wel op. Aangezien ik kort wil cutten, ben ik 200-300kcal onder onderhoud gaan zitten (ex. cardio).
 
Maakt het bij carb-cyclen uit of je grote of kleine verschillen in je kh heb?
 
ik wil op het moment wel wat vet kwijt en denk eraan om net op of 200 kcal onder onderhoud te gaan zitten en het verschil te maken met cardio a -300 kcal 3x per week na de KT.

doel is dus niet om erg veel af te vallen..
eventueel wel de carbs verlagen en vet en eiwit omhoog? iemand?

interessant topic trouwens!:thumbs:
 
doel is dus niet om erg veel af te vallen..
eventueel wel de carbs verlagen en vet en eiwit omhoog? iemand?

Als je eenmaal op het punt zit dat je voldoende cals hebt zou ik altijd je eiwitten of vetten omhoog gooien als je carbs verlaagd, zodat je metabolisme niet vast gaat lopen.
Alleen is het afhankelijk hoe je je dieet hebt opgesteld tov ei/carbs/vet maar ook waar je het beste op reageert kwa hoge carbs of hoog in je vet.
 
Precies wat ik dacht. Geen probleem dus, het is gewoon een combinatie van vet en vocht.
Vocht scheelt heel wat kilo's hoor, valt niet te onderschatten.

Doe je vaak cardio of? Dit is mijn eerste wk en ik doe deze week 2x cardio (buiten KT-dagen (3x) om) en rustdagen iets onderhoud eten.

Dit voer ik elke week wel op. Aangezien ik kort wil cutten, ben ik 200-300kcal onder onderhoud gaan zitten (ex. cardio).

Cardio of? Ik doe 4 keer per week cardio, telkens na me krachttraining. Ga kijken of ik me carbs een beetje naar beneden kan krijgen.. zit nu op zo'n 350gram:o
 
Animals,

Net even uitgerekend wat ik nu precies eet.. want voor het cutten was ik al wat minder gaan eten dan onderhoud. Zit nu op 3030kcal / 260E / 268K / 90V. Met een onderhoud van 3200 dus met cardio 4 keer per week zit ik op trainingsdagen 700kcal onder onderhoud en rustdagen 200kcal er onder. Denk dat ik het zo even aankijk, en anders misschien toch gaan carbcylen:)

Nog bedankt voor de hulp! Goed topic:D
 
in.

ga ook beginnen met cutten.

ben van plan de volgende supplementen te gebruiken

http://www.xxlnutrition.nl/bcaa-powder/xxl-nutrition(voor nihil spierverlies)

http://www.xxlnutrition.nl/glutamine/xxl-nutrition (voor sneller herstel tussen de trainingen)

http://www.xxlnutrition.nl/multivit/xxl-nutrition

en misschien http://www.xxlnutrition.nl/night-protein/xxl-nutrition

Voorderest wil ik al mijn eiwitten uit voeding halen. dat gaat natuurlijk gepaard met een strak voedingschema. omdat school begint wil ik zo een 15 tot max 20 % onder onderhoud zitten en 2 tot 3x per week trainen. verder wil ik nog geen cardio in het begin doen misschien af en toe joggen.
 
Als je eenmaal op het punt zit dat je voldoende cals hebt zou ik altijd je eiwitten of vetten omhoog gooien als je carbs verlaagd, zodat je metabolisme niet vast gaat lopen.
Alleen is het afhankelijk hoe je je dieet hebt opgesteld tov ei/carbs/vet maar ook waar je het beste op reageert kwa hoge carbs of hoog in je vet.

met voldoende cals bedoel je mn onderhoud?
denk als ik 15 % onder mn onderhoud eet en 3 a 4x p/w op -300kcal cardio doe en dan deze kcal voornamelijk uit eiwit en vet haal met kh op max 150 t.o.v. 300+ momenteel moet dit toch wel iets met me doen denk ik..

waar ik altijd bang voor ben geweest is om teveel spiermassa te verliezen..
daarom is het de eerste keer dat ik dit ga doen en om eerlijk te zijn ben ik nog bang dat ik te veel ga verliezen. denk dat er meerdere mensen zijn die dit hebben..

wel is het zo dat ik weet als ik 10kg minder zou wegen met een minimaal verlies aan massa dat ik er stukken beter zou uitzien..

ben benieuwd naar de vooruitgang van de rest..!
 
Back
Naar boven