XXL Nutrition

Het grote cut topic. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zat nu ff te denken, cutten lukte niet echt goed... deed voor het slapen altijd kwark (nog steeds) van Danio waar 3% vet op staat.

Dan pak ik 450gram kwark maar hier zitten volgens mij echt verkeerde vetten in die mij belemmeren.
 
welke waarde moet ik dan aanhouden alszijnde mn onderhoud?
dat is me niet echt duidelijk..
op trainingsdagen meer of evenveel eten als op rustdagen?

is de berekening juist die ik heb gemaakt?

iemand?:rolleyes:
 

je weet hoeveel je moet eten om te groeien toch? minder gewoon je carbs op een dag voor 25% en ga zo door.

je traint waarschijnlijk al lang. je hebt je lichaam leren kennen neem ik aan.
kijk gewoon naar spiegel als je in 2 weken weinig verandering ziet, steeds minder carbs en cardio opvoeren (eventueel zuivel weglaten)

op trainingsdagen gewoon wat carbs rondom je training hierbij kijk je gewoon naar de intensiteit, benen trainen vergen heel wat energie bv.
 

Wat ik heb gedaan is 200kcal onder onderhoud gaan zitten en dit dan voornamelijk dmv carbs weg te laten. en 4 keer per week cardio doen tot zo'n 500kcal per keer.

Dan zit je al 4 keer per week 700kcal onder onderhoud en op rustdagen 200kcal onder onderhoud.

Onderhoud kun je berekenen volgen harris-benedict methode:

Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren)

1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9

---------- Post toegevoegd Mon 5 Sep 2011 om 17:11 ----------

EDIT: Ik ben deze week in ene een kilo afgevallen terwijl ik 3 maanden over 4,4 deed???

Vreemd of niet?
 
Ik ben vandaag ook begonnen. Ga niet te hard van stapel lopen, wil zoveel mogelijk kracht behouden.
 
je weet hoeveel je moet eten om te groeien toch? minder gewoon je carbs op een dag voor 25% en ga zo door.

je traint waarschijnlijk al lang. je hebt je lichaam leren kennen neem ik aan.
kijk gewoon naar spiegel als je in 2 weken weinig verandering ziet, steeds minder carbs en cardio opvoeren (eventueel zuivel weglaten)

op trainingsdagen gewoon wat carbs rondom je training hierbij kijk je gewoon naar de intensiteit, benen trainen vergen heel wat energie bv.

dankje..
de planning zal nu zijn, op onderhoud eten of net iets eronder..
denk 3000 kcal en dan met iets minder KH en meer eiwitten..
Cardio 3a4 keer per week op zijn 300 kcal (moet even opbouwen, wordt meer)
Rustdagen moet ik dan op of onder onderhoud eten?
 
dankje..
de planning zal nu zijn, op onderhoud eten of net iets eronder..
denk 3000 kcal en dan met iets minder KH en meer eiwitten..
Cardio 3a4 keer per week op zijn 300 kcal (moet even opbouwen, wordt meer)
Rustdagen moet ik dan op of onder onderhoud eten?

3000kcal kan toch niet iets onder je onderhoud zijn? Lijkt me wel meer.. gezien je pics.

Rustdagen onder onderhoud eten.. doe je een kcal of 200..lees me andere post anders even;)
 
Wat ik heb gedaan is 200kcal onder onderhoud gaan zitten en dit dan voornamelijk dmv carbs weg te laten. en 4 keer per week cardio doen tot zo'n 500kcal per keer.

Dan zit je al 4 keer per week 700kcal onder onderhoud en op rustdagen 200kcal onder onderhoud.

Onderhoud kun je berekenen volgen harris-benedict methode:

Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren)

1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9

---------- Post toegevoegd Mon 5 Sep 2011 om 17:11 ----------

EDIT: Ik ben deze week in ene een kilo afgevallen terwijl ik 3 maanden over 4,4 deed???

Vreemd of niet?

ja dankje.. had dit zelf al gezien en daarmee uitgerekend..
wist alleen niet of ik op of onderhoud moest eten...
maar weet nu op trainingsdagen op onderhoud en verschil maken met cardio..
de vraag alleen nog is dus wat te eten op rustdagen??

en die berekening telt je BMR x 1,55
hoe weet je nu of dat uberhaupt is wat je ongeveer verbruikt met KT en Cardio..

is er geen gemiddelt verbruik voor KT en de cardio reken je dan zelf uit..

denk dat ik dan lager uit kom in kcal en misschien dus meer fat% verbrand?!?!???
 
ja dankje.. had dit zelf al gezien en daarmee uitgerekend..
wist alleen niet of ik op of onderhoud moest eten...
maar weet nu op trainingsdagen op onderhoud en verschil maken met cardio..
de vraag alleen nog is dus wat te eten op rustdagen??
Wat ik deed, en goed werkte, is op rustdagen 200kcal onder onderhoud. Maar dit deed ik ook nog eens op trainingsdagen.
en die berekening telt je BMR x 1,55
hoe weet je nu of dat uberhaupt is wat je ongeveer verbruikt met KT en Cardio..
Tja.. daar moet je maar vanuit gaan.. en kijken of het werkt.. anders doe je iets meer of minder.
is er geen gemiddelt verbruik voor KT en de cardio reken je dan zelf uit..

denk dat ik dan lager uit kom in kcal en misschien dus meer fat% verbrand?!?!???

:)
 
Wat ik heb gedaan is 200kcal onder onderhoud gaan zitten en dit dan voornamelijk dmv carbs weg te laten. en 4 keer per week cardio doen tot zo'n 500kcal per keer.

Dan zit je al 4 keer per week 700kcal onder onderhoud en op rustdagen 200kcal onder onderhoud.

Onderhoud kun je berekenen volgen harris-benedict methode:

Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren)

1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9

---------- Post toegevoegd Mon 5 Sep 2011 om 17:11 ----------

EDIT: Ik ben deze week in ene een kilo afgevallen terwijl ik 3 maanden over 4,4 deed???

Vreemd of niet?

Waarschijnlijk gewoon vocht en wordt het gestabiliseerd over week 2.
 
Idd.

Hoe gaat bij jouw bro?

Ben gestopt, zit nu op mooi gewicht 82kg rond en wil rond de 82 blijven. Winterlang droogtrainen maar wel op hetzelfde gewicht blijven, tot de voorjaarscut weer.

Heb nu net een fortuin aan nieuwe kleren man, als ik ga cutten wordt alles lubber en bulk weer te klein..
 
Ben gestopt, zit nu op mooi gewicht 82kg rond en wil rond de 82 blijven. Winterlang droogtrainen maar wel op hetzelfde gewicht blijven, tot de voorjaarscut weer.

Heb nu net een fortuin aan nieuwe kleren man, als ik ga cutten wordt alles lubber en bulk weer te klein..

Nice man!
Als je lekker daarbij voelt, no prob toch?

Wat betreft kleding, i know that feel bro. Het hoort er nu eenmaal bij :roflol:
Ik koop nu geen zomerkleding meer. Het weer is toch aardig belabberd, time for winter.
 
Nice man!
Als je lekker daarbij voelt, no prob toch?

Wat betreft kleding, i know that feel bro. Het hoort er nu eenmaal bij :roflol:
Ik koop nu geen zomerkleding meer. Het weer is toch aardig belabberd, time for winter.

En is allemaal al duur genoeg, voor een beetje fatsoenlijk t-shirt ben je makkelijk 25 euro kwijt, dan heb je niet eens top kwaliteit.

Heb nu van die JC Rags vhals gekocht met beetje stretch, zit goed en kost 30euro voor 2
 


ik snap um wel..
tis alleen mn onderhoud is dan vanzelfsprekend lager op rustdagen!?
hoef er geen KT en cardio belasting bij te rekenen?
ook geen belasting voor andere dingen die ik eventueel zou doen?
of niks erbij als ik niks echt doe wat veel inspanning vraagt?

ik weet het veel vragen maar wil gewoon zo efficient mogelijk cutten en zoals ik eerder zei mn eerste keer en heb me er nooit in verdiept!

alvast thnks Bro's

zou trouwens wel fijn zijn om minder te eten op rustdagen!
de E/kh/v verhoudingen ook anders op rustdagen??
 
Ik ben vandaag begonnen met carb cycling aangezien ik endo ben. zit op minder dan 100g koolhydraten op low dagen en iedere vierde dag refeeden met ongeveer 300g koolhydraten.
Ik ga proberen 5 keer week cardio te doen en 3x full body workout.

succes!
 
Ik ben vandaag begonnen met carb cycling aangezien ik endo ben. zit op minder dan 100g koolhydraten op low dagen en iedere vierde dag refeeden met ongeveer 300g koolhydraten.
Ik ga proberen 5 keer week cardio te doen en 3x full body workout.

succes!


netjes, misschien wat voor mij maar behalve die 5 keer cardio dan pff..
wat is je lengte/gewicht/vet?

doe je geen dag met middelmatige carbs? ergens rond de 200?
2 dagen low 2 med 1high enz.?

of trainingsdagen med (200/250) en niet trainingsdagen low a100 kh?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven