Fitness Seller

Het Vakantietopic

  • Topic starter Vonk
  • Startdatum
  • Reacties 777
  • Weergaven 36K
  • Volgers 63

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Iemand wel eens in vietnam geweest? Ik ga midden maart voor bijna 3weken
 
Iemand wel eens in vietnam geweest? Ik ga midden maart voor bijna 3weken
Ik ben 3 weken in Vietnam geweest (in augustus noodgedwongen). In één woord: geweldig! :D Ondanks dat we 3 weken voor enkel Vietnam hadden, moesten we alsnog keuzes maken. De (boeddhistische) cultuur en de mensen daar vond ik echt super. We zijn van noord naar zuid gegaan. Begonnen in Hanoi en geëindigd in Ho Chi Minh City (Saigon). We hebben onder andere Halong Bay (uiteraard) aangedaan en steden als Hoi An, Nha Trang en Dalat. Nha Trang vond ik persoonlijk wat minder, mij te toeristisch en te veel een uitgaansstad; Dalat had z'n charmes en de toer op brommers die we daar hebben gedaan vond ik misschien wel het leukst.

Voor een paar tientjes heb je een kaartje voor de nachtbus dat een maand geldig is. Die rijdt in de nacht tussen de grote steden en je kunt zelf beslissen wanneer je opstapt, dus als je het in een stad na een paar dagen mooi geweest vindt, ga je verder. Naast de grote steden zijn we ook het binnenland in geweest richting de grens met Laos. Dit was helemaal geweldig. Overnacht in een bergdorpje met een paar honderd inwoners. Achterop bij motorrijders en ook zelf op brommertjes rijden. De gekste dingen gegeten voor een habbekrats. Overnachten kost ook geen drol.
 
Iemand ervaring met Thailand in de maanden mei-juni-juli-augustus? Ben aan het plannen waar we heen willen, maar voor zover mij bekend is dan het regenseizoen en hierdoor is Vietnam, Thailand, Laos en Cambodja (landen die op de lijst staan mogelijk te bezoeken) minder leuk dan in het hoogseizoen. Voornamelijk Thailand staat op 1 om te bezoeken.

Vind de verhalen erg gemengd: het kan heel warm en benauwd zijn en het kan lang en heel hard regenen, maar het kan ook zijn dat het de hele dag gewoon droog is. Daarbij lees ik ook dat de zee dan minder begaanbaar en ook minder blauw oogt.

Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft in deze maanden, en of het het bezoeken waard is.


ik denk dat een reis naar de DHB eilanden wel iets voor je is
 
Bangkok is voor mij, en van alle verhalen die ik heb gehoord, enkel goed voor het paleis-jetlag-en oriëntatie om je reis te beginnen.

Qua reacties hier en wat ik lees, denk ik nu eigenlijk al af te willen zien van Thailand in die maanden (net als laos,vietnam en cambodja ivm zelfde redenen). Ik heb net in de verkeerde periode van het jaar de mogelijkheid toe haha. Shit happens.

Bali/Australie eens opzoeken, al lijkt mij dat toch net wat minder, maar dat is nog puur een gevoel/idee.

Australië is echt een super mooi land. Paar weken geleden voor 3,5 week heen geweest en dat was zeker de moeite waard. Heel veel verschillende landschappen, de ene keer leek het alsof je in Amerika was en een paar uur verder was je midden in het regenwoud. Je moet alleen rekening houden dat je best veel moet rijden en dat Australië best wel duur is, al helemaal in verhouding met Thailand.
 
Iemand wel eens in vietnam geweest? Ik ga midden maart voor bijna 3weken
We zijn er een 5-tal jaar geleden geweest voor 25 dagen. Mooi land, maar heb er gemengde gevoelens bij. Voor mij de minste in zo-azie. M'n vriend is een stuk enthousiaster, dus zal dat wel persoonlijk per persoon zijn. Vond vooral de mensen vrij onvriendelijk en probeerden overal geld uit te slaan.

Geland in Hanoi. Machtige stad. Gezelligheid van een dorp met alle voordelen en de drukte van een grootstad. Zeker de eetkraampjes langs de straten doen waar de lokale bevolking ook zit.

Richting Sapa de jungle in getrokken. We zijn - in de hoop verkracht te worden - ingegaan op het voorstel van de hosteleigenaar om met z'n neef een driedaagse tocht te doen, overnachten bij de lokale stammen weg van de commerciële tours. Prachtig gewoon. Lekkere hond ook. Niet verkracht geweest.

Halong Bay; geen commentaar nodig.

Langs de kust afgezakt naar Ho Chi Minh. Paar leuke steden/dorpen zoals Hué, Da Nang, Hoi An... Brommertje gehuurd en de hele dag rondtoeren langs grotten, tempels, dorpjes...
Mijd Nha Trang! Ronduit lelijke, kunstmatige stad. Kregen er srs het aanbod om een jong meisje mee te nemen naar de kamer. Werden er ook tot vervelens toe gewaarschuwd voor zakkenrollers.

Ho Chi Minh. Meh. Druk, vuil, ongezellig. Snel weggevlucht naar de Mekongdelta en daar nog wat op een bootje gezeten.

Let wel op in het verkeer, want de enige regel die er bestaat is dat het grootste voertuig voorrang heeft. Verschillende ongelukken gezien en verhalen gehoord van backpackers over buschauffeurs die in slaap vallen en agressieve truckers.
En gelegen. Me love you long time.
No mannie no hannie.
 
Vond vooral de mensen vrij onvriendelijk en probeerden overal geld uit te slaan.

Als toerist proberen ze overal geld uit je te slaan, of merkte je dat in Vietnam echt nog een stuk meer op?
 
Als toerist proberen ze overal geld uit je te slaan, of merkte je dat in Vietnam echt nog een stuk meer op?
Maak graag de vergelijking met Cambodja, mijn nr 1 in Azië.

Als je daar op een kruispunt probeert uit te zoeken waar je bent, komen er 3 mensen je helpen en wandelen ze mee om een praatje te maken en er zeker van te zijn dat je vindt wat je zoekt.
In Vietnam wijzen ze je een richting uit en vragen ze geld omdat ze je geholpen hebben.

Als je in Cambodja een foto van iemand maakt, vragen ze of je die naar hen kan opsturen als je terug thuis bent. In Vietnam vragen ze geld.

??? Heb je die gegeten? Zou ik niet kunnen/ willen.
wisten we pas nadien :p Bij arme mensen in het noorden vraag je beter vooraf wat je eet.
 
Australië is echt een super mooi land. Paar weken geleden voor 3,5 week heen geweest en dat was zeker de moeite waard. Heel veel verschillende landschappen, de ene keer leek het alsof je in Amerika was en een paar uur verder was je midden in het regenwoud. Je moet alleen rekening houden dat je best veel moet rijden en dat Australië best wel duur is, al helemaal in verhouding met Thailand.

Ik ben de reis nu aan het verleggen naar Indonesië (Java en Bali). Australië ga ik hierna langzaam eens uitzoeken, want het lijkt mij ook echt een mooie ervaring. Alleen idd erg duur is waar ik sws al zeker van ben haha. Tips voor noord-oost Australië?
 
Richting Sapa de jungle in getrokken. We zijn - in de hoop verkracht te worden - ingegaan op het voorstel van de hosteleigenaar om met z'n neef een driedaagse tocht te doen, overnachten bij de lokale stammen weg van de commerciële tours. Prachtig gewoon. Lekkere hond ook. Niet verkracht geweest.
.
HAHAH wtf
 
Richting Sapa de jungle in getrokken. We zijn - in de hoop verkracht te worden - ingegaan op het voorstel van de hosteleigenaar om met z'n neef een driedaagse tocht te doen, overnachten bij de lokale stammen weg van de commerciële tours. Prachtig gewoon. Lekkere hond ook. Niet verkracht geweest.
Je stemde er dus mee in begrijp ik.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Ik ben de reis nu aan het verleggen naar Indonesië (Java en Bali). Australië ga ik hierna langzaam eens uitzoeken, want het lijkt mij ook echt een mooie ervaring. Alleen idd erg duur is waar ik sws al zeker van ben haha. Tips voor noord-oost Australië?

Wijzelf zijn vanuit Sydney in 3 weken naar Cairns gereden. Als je naar sydney gaat, zou ik de chinese tuin aanbevelen. Midden in de stad een prachtige tuin waar je echt 0 geluid hoort van de stad zelf. De whitesunday islands (great barrier reef) vond ik ook super mooi, maar wel erg toeristisch helaas. Fraser Island vond ik een klein beetje tegenvallen. Kan ook komen door de te hoge verwachtingen. Wel een unieke dagtocht gehad en echt een super mooie kustlijn. Cairns was echt een van de hoogtepunten. Prachtige regenwouden. Zelf ben ik niet zo van de georganiseerde tours, maar hier waren ze echt geweldig. In een busje uit de jaren 80 met een echte aboriginal als tourguide. Echt ontzettend veel geleerd over die cultuur en prachtige plekken in het regenwoud gezien. Een klein stukje uit Cairns ligt 'Botanic Gardens', dikke dikke aanrader. Helemaal gratis en zoooo mooi. Bovendien ook de beste chicken pie ooit gegeten daar drool:.

Btw, dat je daar uit moet kijken voor gevaarlijke slangen/spinnen is echt niet overdreven. Op de 3e dag stond ik al oog in oog met een 'brown snake' :o.
 
Ik denk dat verkrachters bij mat nog moeten oppassen...
Mat is het type dat smekend verzoekt of het wel zonder condoom kan vanwege ernstige latex allergie, terwijl Mat in werkelijkheid de extra thrill wilt.

giphy.gif


En na afloop zegt Mat dat hij tegen niemand zal zeggen dat hij tweemaal verkracht is waarop de verkrachter roept "twee keer?? Heb u slechts eenmaal te grazen genomen!" Ach zegt Mat dan, doe dan nog een keertje, maar nu alsof u het meent.
 
Die gids was gewoon een ongelofelijk lekker ding. Misschien zelfs meerderjarig.
 
Back
Naar boven