AndroidHealthClinic

Het Vakantietopic

  • Topic starter Vonk
  • Startdatum
  • Reacties 777
  • Weergaven 36K
  • Volgers 63

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Als je naar Griekenland gaat is dit zeker een aanrader:

Melitsanosalat. Is een aubergine salade. Geniaal lekker, at dit bijna elke dag.

Ben afgelopen 5 jaar 3x in Griekenland geweest (Rhodos, Corfu, Kreta). Dit jaar wordt het een maand Thailand.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ja eens, 99,9% kans dat je er niets van merkt. Zelfde met Parijs bijvoorbeeld. Ik vind het lastig, maar ik ontwijk het toch merk ik, als ik er niet perse naartoe hoef. Dat bloedbad aan het strand in Tunesie vond ik nog wel 1 van de gebeurtenissen die de meeste indruk heeft gemaakt. Anyway, ben 1 keer in Turkije geweest in 2008, moslims en ik liggen elkaar gewoon niet. Dus dat is al reden voor mij genoeg om niet naar zulke landen te gaan. Uitzondering daarop kan nog eens Indonesië zijn (roots), waar veel moslims wonen. Maar de combinatie van terreur maakt het voor mij in elk geval heel erg makkelijk om er weg te blijven.

Tja. In Griekenland ofzo zou je ook nog een gekke moslim kunnen tegenkomen met een kalasjnikov. Blijft een moeilijk gegeven maar ik laat me niet bang maken.

En over het algemeen vind ik de moslims in de toeristische gebieden amper nog een moslim.
 
Tja. In Griekenland ofzo zou je ook nog een gekke moslim kunnen tegenkomen met een kalasjnikov. Blijft een moeilijk gegeven maar ik laat me niet bang maken.

En over het algemeen vind ik de moslims in de toeristische gebieden amper nog een moslim.

In Griekenland kom je denk ik eerder een Orthodoxe gekkie tegen dan een doorgedraaide moslim extremist :p De kans dat je in Nederland, laatstgenoemde tegenkomt is veel groter imo.

Dat is het hem nou juist, de heel toeristische gebieden proberen wij toch altijd een beetje buiten te gaan zitten. Maar de toeristische plekken zijn ondanks dat je ze er zelden tegenkomt, wel vaak juist het target.

Bang laten maken is ook een groot woord, ik noem het meer voorzichtigheid is geboden.
 
In Griekenland kom je denk ik eerder een Orthodoxe gekkie tegen dan een doorgedraaide moslim extremist :p De kans dat je in Nederland, laatstgenoemde tegenkomt is veel groter imo.

Dat is het hem nou juist, de heel toeristische gebieden proberen wij toch altijd een beetje buiten te gaan zitten. Maar de toeristische plekken zijn ondanks dat je ze er zelden tegenkomt, wel vaak juist het target.

Bang laten maken is ook een groot woord, ik noem het meer voorzichtigheid is geboden.

Haha.

Tja. In landen zoals Turkije, Egypte enzo is er buiten de toeristische gebieden amper iets te beleven. Of je moet een grote fan zijn van hutjes met wat geiten voor.

Ik sta er niet bij stil. Mijn vrouw wel. Zij zei in Parijs op de metro wel vaker dat er louche mannen met rugzakken zaten. Tja...
 
Haha.

Tja. In landen zoals Turkije, Egypte enzo is er buiten de toeristische gebieden amper iets te beleven. Of je moet een grote fan zijn van hutjes met wat geiten voor.

Ik sta er niet bij stil. Mijn vrouw wel. Zij zei in Parijs op de metro wel vaker dat er louche mannen met rugzakken zaten. Tja...

:p Ja ik denk dat ik ook teveel Netflix ellende kijk :roflol:
 
Fuck bro wat ga jij doen?
Al bij al zijn we voor hetgeen we willen in Ibiza zo'n 5-6.000,00 euro kwijt,
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Fuck bro wat ga jij doen?
Al bij al zijn we voor hetgeen we willen in Ibiza zo'n 5-6.000,00 euro kwijt,

Haha dat is een simpel rekensommetje..

Verblijf 10 dagen in 5* half pension is al snel 3.500-4.000,00 tel daar de feestjes en de drankjes bij op en het gaat heel erg hard. Een mixdrankje op Ibiza betaal je op die feesten toch al snel 15,00 per drankje. Tickets voor de betere feesten kosten toch ook al snel 75,00-100,00 p.p. Dan gaat het wel hard. Dus dat was het ons ook niet waard :o
 
Ik wil naar Mykonos.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Ik hou ook zo van Griekenland! Jarenlang naar op vakantie geweest met mijn ouders vroeger. Fijne mensen, heerlijk eten en mooie plekjes...Laatste 20 jaar helaas niet meer. Ik wil, vanwege m'n kinderen, toch graag all-inclusive en dan is Griekenland echt best duur. Over een jaar of 3 gaan mijn kids niet meer mee en dan is Griekenland zeker het eerste land waar we weer naartoe gaan...

Zakynthos is een echte aanrader! Mooi eiland, niet te groot, goede uitgaansgelegenheden en mogelijkheid om de rust op te zoeken. Daarnaast mooie stranden, mooie zee en zwemmen met schildpadden! Daar een heerlijke vakantie gehad.

Weliswaar een jaar of 20 geleden, maar is me altijd bijgebleven... :D

Dit jaar toch Turkije... :o Wel een hotel met mooi strand, kilometers lange boulevard en genoeg te doen buiten het hotel...
 
Ik hou ook zo van Griekenland! Jarenlang naar op vakantie geweest met mijn ouders vroeger. Fijne mensen, heerlijk eten en mooie plekjes...Laatste 20 jaar helaas niet meer. Ik wil, vanwege m'n kinderen, toch graag all-inclusive en dan is Griekenland echt best duur. Over een jaar of 3 gaan mijn kids niet meer mee en dan is Griekenland zeker het eerste land waar we weer naartoe gaan...

Zakynthos is een echte aanrader! Mooi eiland, niet te groot, goede uitgaansgelegenheden en mogelijkheid om de rust op te zoeken. Daarnaast mooie stranden, mooie zee en zwemmen met schildpadden! Daar een heerlijke vakantie gehad.

Weliswaar een jaar of 20 geleden, maar is me altijd bijgebleven... :D

Dit jaar toch Turkije... :o Wel een hotel met mooi strand, kilometers lange boulevard en genoeg te doen buiten het hotel...

Klopt Spanje, Turkije en andere landen in Afrika zijn een stuk goedkoper met de all inclusive formules. Wij gaan normaliter altijd gewoon alleen op basis van Logies en dan elke avond uit eten. Twee weken scootertje erbij en over het eiland crossen. Maar ik merk dat we daardoor vaker veel vermoeider terugkomen (komt ook door alle drank natuurlijk), dan dat we waren voor de vakantie. Dus daarom dit jaar een keer all inclusive. Maar op basis van logies en ontbijt kan het lonen om gewoon elke avond uit eten te gaan, want voor de prijs hoef je dat in Griekenland ook echt niet te laten. Dit jaar dus zoals gezegd geen zin in gedoe en gewoon een ultieme chill vakantie waarin we zelf niet hoeven na te denken. Misschien bevalt het wel helemaal niet, maar dan weten we dan ook weer :)
 
Haha :) Nou. Wij einde juli pas. Dus ik ben benieuwd naar jouw comments :D
Balen! Ik had graah met je langs het zwembad willen flaneren..:roflol:
Nog zo'n ramptoerist :roflol:
Jup.

Ik vind Egypte eigenlijk een heel chill land. Maar ik ben ook een enorme all inclusive ganger..en dat is in Egypte gewoonweg niet duur en vaak erg goed.

Verder heeft Hurghada een best leuk centrum met leuke restaurants en kun je prachtig snorkelen in de rode zee. Quad rijden door de woestijn is ook erg vet, ik vermaak me daar vaak wel..

..en voel me eerlijk gezegd niet onveilig..
Tja. Wij hebben wel vaker in dit soort situaties gezeten. Nu ja, het zijn ook altijd wel situaties overal. Het is overal wel wat. Ok. Kan je inderdaad naar Griekenland of een andere Europese bestemming,
maar vaak is het hele gebeuren gewoon overroepen en merken de toeristen amper er iets van.
Same here, ik ging naar Tunesie..twee dagen na die aanslag:roflol: En dat laatste is zeker waar

Fuck bro wat ga jij doen?
Al bij al zijn we voor hetgeen we willen in Ibiza zo'n 5-6.000,00 euro kwijt,
Ibiza is zwaar overrated! Mijn zusje en haar vriend vonden er geen ene flikker aan..saai kut eiland.:roflol:
 
In 2013 voor het laatst op vakantie geweest :o Was Kreta toen. Vond de Griekse mensen een stuk vriendelijker dan de Spaanse waar ik het jaar ervoor was.
 
Klopt Spanje, Turkije en andere landen in Afrika zijn een stuk goedkoper met de all inclusive formules. Wij gaan normaliter altijd gewoon alleen op basis van Logies en dan elke avond uit eten. Twee weken scootertje erbij en over het eiland crossen. Maar ik merk dat we daardoor vaker veel vermoeider terugkomen (komt ook door alle drank natuurlijk), dan dat we waren voor de vakantie. Dus daarom dit jaar een keer all inclusive. Maar op basis van logies en ontbijt kan het lonen om gewoon elke avond uit eten te gaan, want voor de prijs hoef je dat in Griekenland ook echt niet te laten. Dit jaar dus zoals gezegd geen zin in gedoe en gewoon een ultieme chill vakantie waarin we zelf niet hoeven na te denken. Misschien bevalt het wel helemaal niet, maar dan weten we dan ook weer :)

Ik kan gelukkig heel goed door drukte en massa heenkijken, dus ik kan eigenlijk overal een chill vakantie van maken :) Ja, vermoeider terugkomen van vakantie kan niet de bedoeling zijn hè? Ben benieuwd wat jullie voor (betaalbaar) all-inclusive arrangement in Griekenland kunnen vinden...kan nooit kwaad om wat ideeën op te doen voor later ;)
 
Maar ik merk dat we daardoor vaker veel vermoeider terugkomen (komt ook door alle drank natuurlijk), dan dat we waren voor de vakantie. Dus daarom dit jaar een keer all inclusive. Maar op basis van logies en ontbijt kan het lonen om gewoon elke avond uit eten te gaan, want voor de prijs hoef je dat in Griekenland ook echt niet te laten. Dit jaar dus zoals gezegd geen zin in gedoe en gewoon een ultieme chill vakantie waarin we zelf niet hoeven na te denken. Misschien bevalt het wel helemaal niet, maar dan weten we dan ook weer :)
Ik kom nooit fit terug van vakantie, maar wat wil je als parttime alcoholist..:roflol:

Maar zeker ook met lange vluchten kom je zeker niet super uitgerust thuis..:o
 
Ja, vermoeider terugkomen van vakantie kan niet de bedoeling zijn hè?

Tja. Heel de dag in het zwembad ravotten met je zoon. Snorkelen, glijbanen, dingen bezichtigen... toch even wat anders dan 2 weken thuis op je bank hangen met een bak bier aan je voeten.
 
Tja. Heel de dag in het zwembad ravotten met je zoon. Snorkelen, glijbanen, dingen bezichtigen... toch even wat anders dan 2 weken thuis op je bank hangen met een bak bier aan je voeten.

True! Ik kom van all-inclusive vakanties eigenlijk nooit vermoeider thuis, maar ben een paar keer naar de US geweest en dan moest ik op kantoor 3 weken bijkomen :D
 
Maak ik hieruit op dat alle dbb'ers op vakantie eigenlijk alleen zon, zee, strand en uitgaan willen? Klinkt misschien veroordelend maar zo is het niet bedoeld.
Maar ik hoor iedereen over hotels, "all inclusieve", lopen langs boulevard etc.

Voor mij is vakantie eigenlijk vooral kamperen, rondtrekken, veel dingen zien, wandelen in de bergen etc. Ben eigenlijk nooit lang in een grote stad geweest of uitgegaan op vakantie.
 
Back
Naar boven