Fitness Seller

Het Vakantietopic

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

In Griekenland nemen ze het niet zo nauw met regeltjes, of belasting betalen.. Wat hier als total anarchy beschouwd zou worden is daar aan de orde van de dag. En als je een klein woordje Grieks spreekt kom je met net zoveel weg als de Grieken zelf, waar ze soms nog weleens een voorbeeld willen maken van een "onverantwoordelijke toerist" (overigens complete onzin, want zelf zijn ze 100x zo erg). Het land van de vrijheid en alle mogelijkheden, het land waar gastvrijheid en oprechte hoffelijkheid nog steeds zegeviert, immers zijn ze zonder toerisme nergens. Dat besef is er en dat merk je in alle opzichten. Wat een verschil met 100km verderop in het land van de achterna jagende verkopers op straat, de oplichterij en huichelarij.

Ben ooit op Corfu eens vroeg in de ochtend na de laatste nacht doorhalen, op weg naar de ferry richting Venetie, aangehouden door een motoragent, kacheltje lam amper een woord nog kunnen spreken (nee zeker niet trots op in "hind sight") of ik even mijn gordel om wilde doen, want dat was wel heel gevaarlijk zo zonder gordel op die slingerweggetjes :emo:
Klopt helemaal wat je zegt. Ik blijf me verbazen, zeker op de minder toeristische kleinere eilandjes, hoe iedereen maar kan doen waar ie zin in heeft en wat voor belachelijke regels er zijn om belastingen te ontwijken. Neem bijvoorbeeld die huizen waar het betonijzer aan de bovenkant uitsteekt; aangezien het huis dan zogenaamd nog niet af is, hoeft er geen OZB over betaald te worden. :P
Nou moet ik zeggen dat in echte bananenrepublieken buiten Europa het nog 10x erger is.

Griekenland is een erg mooi vakantieland. Een rondreis over de Peloponessos is aan te raden, heb ik een aantal jaar geleden gedaan. Zeker als je van cultuur, oudheid en de Griekse mythologie houdt. Sparta (ja, hét Sparta, ik vond het echter wat tegenvallen), Olympia (je weet wel, van het stadion waar de eerste Olympische spelen een paar duizend jaar geleden zijn gehouden), Monemvassia, Epidaurus, Korinthe, Mystras, Mycene. En dan je vakantie afsluiten met een aantal dagen of weekje aan het strand en ontspanning. :D
Geweldig land Griekenland. Super aardige mensen, heerlijk klimaat, goedkoop (voor Europese begrippen) en persoonlijk vind ik het ook de beste keuken. Volgend jaar weer naar Griekenland.
De échte Griekse keuken is inderdaad erg lekker en niet vergelijkbaar met wat je hier bij de gemiddelde Griek kan krijgen. Toch vind ik Aziatische keukens, zoals Indiaas en Thais nog wat lekkerder, maar dat is slechts mijn smaak. Ik ben in de periode dat ik vegetariër was door Griekenland getrokken en heb zelfs toen erg goed kunnen eten. :)
De Choriatiki is altijd erg lekker en toen ik nog dronk vond ik Retsina echt prima. Bij de Griekse weken bij de Lidl kun je deze ook krijgen en ook die is best prima. Verder kun je erg goeie lamskotelletjes en overal aan de kust en op de eilanden heel goed vis eten. Ik heb familie in Griekenland en dan kun je met de échte Griekse keuken kennismaken. Moussaka, gevulde paprika's en aubergines, vlees, vis etc. Mijn tante heeft een fulltime job aan koken en huishouden. :D En als je zin hebt in fastfood haal je een broodje souvlaki met vlees van het spit. :)
 
Griekenland is tering chill.

Op Rhodos en Kos geweest, was beide erg geslaagd.
 
Klopt helemaal wat je zegt. Ik blijf me verbazen, zeker op de minder toeristische kleinere eilandjes, hoe iedereen maar kan doen waar ie zin in heeft en wat voor belachelijke regels er zijn om belastingen te ontwijken. Neem bijvoorbeeld die huizen waar het betonijzer aan de bovenkant uitsteekt; aangezien het huis dan zogenaamd nog niet af is, hoeft er geen OZB over betaald te worden. :P
Nou moet ik zeggen dat in echte bananenrepublieken buiten Europa het nog 10x erger is.

Griekenland is een erg mooi vakantieland. Een rondreis over de Peloponessos is aan te raden, heb ik een aantal jaar geleden gedaan. Zeker als je van cultuur, oudheid en de Griekse mythologie houdt. Sparta (ja, hét Sparta, ik vond het echter wat tegenvallen), Olympia (je weet wel, van het stadion waar de eerste Olympische spelen een paar duizend jaar geleden zijn gehouden), Monemvassia, Epidaurus, Korinthe, Mystras, Mycene. En dan je vakantie afsluiten met een aantal dagen of weekje aan het strand en ontspanning. :D

De échte Griekse keuken is inderdaad erg lekker en niet vergelijkbaar met wat je hier bij de gemiddelde Griek kan krijgen. Toch vind ik Aziatische keukens, zoals Indiaas en Thais nog wat lekkerder, maar dat is slechts mijn smaak. Ik ben in de periode dat ik vegetariër was door Griekenland getrokken en heb zelfs toen erg goed kunnen eten. :)
De Choriatiki is altijd erg lekker en toen ik nog dronk vond ik Retsina echt prima. Bij de Griekse weken bij de Lidl kun je deze ook krijgen en ook die is best prima. Verder kun je erg goeie lamskotelletjes en overal aan de kust en op de eilanden heel goed vis eten. Ik heb familie in Griekenland en dan kun je met de échte Griekse keuken kennismaken. Moussaka, gevulde paprika's en aubergines, vlees, vis etc. Mijn tante heeft een fulltime job aan koken en huishouden. :D En als je zin hebt in fastfood haal je een broodje souvlaki met vlees van het spit. :)

Omnomnomnomnom :D Kan niet wachten :meal:

Gelukkig niet lang meer nu :cool:

upload_2019-5-26_12-33-44.png
 
Omnomnomnomnom :D Kan niet wachten :meal:

Gelukkig niet lang meer nu :cool:

Bekijk bijlage 456135
Enjoy!! :D
Is er nog wat te beleven op Kos? Ben ik nog nooit geweest, wellicht het overwegen waard. Santorini en Zakinthos lijken me erg mooi en wellicht Pharos. :) Qua bezienswaardigheden vind ik het vaste land toch beter, maar dat heb ik nu wel gezien. :)
Volgens mij gaan jullie altijd wel naar chille resorts; adults only? Afgelopen jaar had ik een te goeie ultra all-inclusive in Egypte; niet normaal wat je daar kon vreten. :roflol:
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Is er nog wat te beleven op Kos? Ben ik nog nooit geweest, wellicht het overwegen waard. Santorini en Zakinthos lijken me erg mooi en wellicht Pharos. :) Qua bezienswaardigheden vind ik het vaste land toch beter, maar dat heb ik nu wel gezien. :)

Mwoah het is niet vergelijkbaar met Kreta of juist het tegenovergestelde zoals de kleinere eilandjes, maar het heeft van alles wat en wij gaan vooral voor de gastvrijheid, de rust en het lekkere eten :D
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Mwoah het is niet vergelijkbaar met Kreta of juist het tegenovergestelde zoals de kleinere eilandjes, maar het heeft van alles wat en wij gaan vooral voor de gastvrijheid, de rust en het lekkere eten :D
Lekker eten is er overal, maar een wat rustiger eiland spreekt mij ook wel aan. :D De onontdekte eilandjes zonder massatoerisme zijn het meest relaxed.
 
Zebrapad moet je zelfverzekerd overlopen hier in Griekenland maar wel oppassen lol. Het sjeest gewoon door. Heb nu een mtb ff rondje gedaan en ik pas mij snel aan :p. Gewoon als een idioot fietsen en op tijd remmen haha. Scheelt ook wel dat ik jarenlang een mtb heb gehad en sowieso als Hollander wel goed kan fietsen.

IMG-20190526-WA0125.jpeg
 
Calamari of calamares.
Lekker, dat wel.
Dus toch? Ik dacht ook 'calamares', maar spellingscheck kent enkel 'calamaris', dus ik dacht, ik zal wel fout zitten. Ik ken trouwens alleen 'calamares', maar zie nu dat 'calamari' Italiaans is. Ik krijg trek in traditionele paella met veel vis. drool:
 
Back
Naar boven