XXL Nutrition

Het Vakantietopic (1 bezoeker)

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Tig jaar terug ook een topvakantie op Sicilië doorgebracht vanuit het prachtige Taormina.
Schitterend eiland waar het heersen door de Cosa Nostra zeker nog aanwezig en voelbaar is.

Had er vorig jaar een invite voor een traditionele Siciliaanse bruiloft, maar door omstandigheden lukte me het helaas niet erbij te zijn.... de foto's naderhand waren echt amazing.
Taormina ben ik één dagje geweest. Leuk voor een bezoek, maar wij wat te toeristisch. Er zijn echt superveel bruiloften op Sicilië en ook behoorlijk uitgedost.
Onze eerste vakantie samen was in Sicilië maar dan aan de andere kant van het eiland. Ook echt een aanrader met schitterende plaatsen zoals Erice, San vito lo Capo, Levanzo en een aantal mooie natuurreservaten.
Klinkt super zeg! Veel plezier.
 
Nog tips voor stedentrips?
Voornamelijk relaxen, eten en shoppen.
Denk zelf aan Praag, Berlijn of Boedapest. Maar wellicht heeft iemand hier nog recent goede ervaringen opgedaan.
 
Nog tips voor stedentrips?
Voornamelijk relaxen, eten en shoppen.
Denk zelf aan Praag, Berlijn of Boedapest. Maar wellicht heeft iemand hier nog recent goede ervaringen opgedaan.

Hamburg.

Tijdje terug paar dagen doorgebracht en veel te doen en zien.
Binnenkort maar weer eens een paar dagen (business/pleasure) doen.

Wij hadden btw een prima en redelijk betaalbaar hotel, inclusief parkeren, midden in het centrum vlakbij de Reeperbahn.

https://www.booking.com/hotel/de/li...bsBcACAQ;sid=170b77e5328966c7720d56637a9cda93
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk
Berlijn vond ik eerlijk gezegd niet zoveel aan, stad trok me niet echt aan op de een of andere manier. Ik had dan meer bij Baden-Baden, leuke stad met super mooie omgeving. Verder zijn Barcelona en Turijn ook echt top voor wat jij zoekt.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Het mag best een beetje luxe hotel zijn, liefst met Spa mogelijkheden. Daarom wellicht wat Oostelijker denken om de prijs niet al te gek te laten worden voor 2-3 nachten. Dag van aankomst lekker eten, zaterdag lekker shoppen, eten en evt savonds nog naar een club of bar. Dan zondag lekker chillen in de spa, of een lekkere massage oid. Eventueel nog wat van de omgeving zien als er mooie natuur in de buurt is. Iets oostelijker trekt me ook meer in de winter, dan is de kans op sneeuw en vorst wat groter ook. Hamburg ziet er top uit, maar ligt nog vrij westelijk. Barcelona vind ik meer iets voor september/october met een graad of 20-23 nog wat op een terrasje drinken na het shoppen. Ik zoek wat meer de winter experience zonder het achterlijke kerstmarkten gedoe. Gewoon bourgondisch, winters en een wat luxer hotel.
 
Dan zit je met Praag wel goed denk ik, is alweer een tijd geleden dat ik daar geweest ben maar dat was voor een voetbaltoernooi, dus meer dan het voetbalveld en de discotheek heb ik niet meegemaakt:o. Maar daar was toen der tijd de grootste discotheek van Europa en shoppen lijkt me ook geen probleem, echt een ziek grote stad.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Dan zit je met Praag wel goed denk ik, is alweer een tijd geleden dat ik daar geweest ben maar dat was voor een voetbaltoernooi, dus meer dan het voetbalveld en de discotheek heb ik niet meegemaakt:o. Maar daar was toen der tijd de grootste discotheek van Europa en shoppen lijkt me ook geen probleem, echt een ziek grote stad.

Budapest is erg mooi, veel te zien en te doen en ook erg betaalbaar.

Beiden zijn kanshebber! Moet ook nog even met die kleine overleggen natuurlijk :lol:
 
Het mag best een beetje luxe hotel zijn, liefst met Spa mogelijkheden. Daarom wellicht wat Oostelijker denken om de prijs niet al te gek te laten worden voor 2-3 nachten. Dag van aankomst lekker eten, zaterdag lekker shoppen, eten en evt savonds nog naar een club of bar. Dan zondag lekker chillen in de spa, of een lekkere massage oid. Eventueel nog wat van de omgeving zien als er mooie natuur in de buurt is. Iets oostelijker trekt me ook meer in de winter, dan is de kans op sneeuw en vorst wat groter ook. Hamburg ziet er top uit, maar ligt nog vrij westelijk. Barcelona vind ik meer iets voor september/october met een graad of 20-23 nog wat op een terrasje drinken na het shoppen. Ik zoek wat meer de winter experience zonder het achterlijke kerstmarkten gedoe. Gewoon bourgondisch, winters en een wat luxer hotel.

Jaren terug in Wenen geweest in het voorjaar, maar dat lijkt me helemaal fantastisch onder winterse omstandigheden. Schitterende stad, zeker als je wat romantiek erbij zou willen!
Wel veel kerstmarkten vanaf eind november, maar die kan je gemakkelijk ontlopen.
 
Kwa shoppen, eten, luxe en relaxing is Italië ook een mooie optie. Zeker noord Italië (Milaan/ Bologna) is in net najaar/ winter ook koud en gezellig. Voordeel is dat rondom die steden veel outlet winkels zitten van de grotere merken. Heb daar vaak designer schoenen gekocht voor een fractie van de prijs..
 
Praag vond ik een van de mooiste steden die ik ooit heb gedaan.
Zeker ook de omgeving rond de binnenstad verkennen, die is namelijk nog mooier dan de stad zelf :).
 
Nog tips voor stedentrips?
Voornamelijk relaxen, eten en shoppen.
Denk zelf aan Praag, Berlijn of Boedapest. Maar wellicht heeft iemand hier nog recent goede ervaringen opgedaan.

Istanbul:D
 
Als je van romantiek houdt: Wenen is prachtig. Ben er lang geleden eens in het voorjaar geweest. Maar herfstperiode lijkt me nog feeërieker.
Als je wil gaan shoppen, is Milaan the place to be. Ook erg lekker eten.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Afgelopen zomer in Boedapest geweest. Daar is idd heel veel te zien. Zeker aan te raden al ik 2-3 dagen dan wel echt te kort.

Praag is ook schitterend. Heb overigens ook wel goede verhalen gehoord over Krakau en Riga, maar ben daar zelf nog nooit geweest. Misschien is dat wel leuk.
 
Ben in alledrie geweest. Ze hebben allemaal hun eigen charme.
kardemompeul kan wss meer tips geven over Budapest.

Krakau is erg mooi voor een stedentrip. Ben er ook wel voor werk geweest.

Vond zelf Londen, Rome, Lissabon ook erg leuk voor stedentrips.
 
Bath in Engeland is ook een supermooie stad! Vervolgens kun je vanaf daar door naar Manchester en Liverpool :)
 
De poll, is dat alle kosten inclusief?

Gent is een leuke kleine stad, zeer goede vibe.
Lissabon zou echt de max zijn nu, veel nieuwe wijnbars.
 
Trier ,Linz ,Praag en Passau
 
Back
Naar boven