XXL Nutrition

Het Vakantietopic

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

Valt me trouwens op dat veel mensen hier voor alleen hun reis al 1500euro p.p voor 10 dagen uitgeven. Ik vind dat best een hoop, zeker gezien er op vakantie nog kosten bovenop komen.

Zijn jullie allemaal van die luxe paardjes of hebben jullie de volledige kosten van de vakantie meegenomen in het stemmen?
All-inclusive misschien?

Ik snap dat ook nooit. Ik ga nooit all inclusive, boek vaak vlucht en hotel apart, kga elke dag meerdere keren uit eten, huur motorscooter gedurende de hele vakantie, doen van alles en nog wat.

En geef uiteindelijk 30 tot 40 eu per persoon per dag uit.

Voor thailand is het budget 2k en dat is voor een maand inclusief vlucht en binnenlandse vluchten (en verblijf).
 
Laatst bewerkt:
Valt me trouwens op dat veel mensen hier voor alleen hun reis al 1500euro p.p voor 10 dagen uitgeven. Ik vind dat best een hoop, zeker gezien er op vakantie nog kosten bovenop komen.

Zijn jullie allemaal van die luxe paardjes of hebben jullie de volledige kosten van de vakantie meegenomen in het stemmen?


Volledige kosten
 
Valt me trouwens op dat veel mensen hier voor alleen hun reis al 1500euro p.p voor 10 dagen uitgeven. Ik vind dat best een hoop, zeker gezien er op vakantie nog kosten bovenop komen.

Zijn jullie allemaal van die luxe paardjes of hebben jullie de volledige kosten van de vakantie meegenomen in het stemmen?

Vergis je niet in de mensen die gebonden zijn aan hoogseizoen met (jonge) kinderen. Ik heb 2 dochters van 15 en 18 die nog meegaan, maar wel gewoon volwassen tarieven betalen...maar ben afhankelijk van schoolvakanties :eek:

En mijn stem was inderdaad bedrag per persoon voor volledige vakantie...Bij All-inclusive heb ik praktisch geen uitgaven meer, naast de uitgaven op vliegvelden en sporadisch buiten het complex eten ;)
 
All-inclusive misschien?

Ik snap dat ook nooit. Ik ga nooit all inclusive, boek vaak vlucht en hotel apart, kga elke dag meerdere keren uit eten, huur motorscooter gedurende de hele vakantie, doen van alles en nog wat.

En geef uiteindelijk 30 tot 40 eu per persoon per dag uit.

Voor thailand is het budget 2k en dat is voor een maand inclusief vlucht en binnenlandse vluchten (en verblijf).
Zelfs met all inclusive geef ik voor 10 dagen vaak geen 1500euro aan enkel de vakantie uit.

Echter houdt voor mij all inclusive niet in dat ik verder geen geld meer uitgeef...helaas.

Ik ben ook naar Thailand geweest, maar ben dan toch iets teveel een luxe paard..het ging mij allemaal wel iets meer kosten, maar als je echt als backpacker gaat rondreizen moet het wel lukken voor 2k pp

Volledige kosten
Aha..dan had ik ook wel wat meer kunnen invullen:roflol:
Vergis je niet in de mensen die gebonden zijn aan hoogseizoen met (jonge) kinderen. Ik heb 2 dochters van 15 en 18 die nog meegaan, maar wel gewoon volwassen tarieven betalen...maar ben afhankelijk van schoolvakanties :eek:

En mijn stem was inderdaad bedrag per persoon voor volledige vakantie...Bij All-inclusive heb ik praktisch geen uitgaven meer, naast de uitgaven op vliegvelden en sporadisch buiten het complex eten ;)
True, maar de vraag was per persoon en dan vind ik zelfs voor all inclusive 1500euro pp aardig wat.

Ik ga ondanks de all inclusive toch vaak wel een paar keer uit eten en boek nog wat tripjes..1000euro extra geven we zo maar uit dan..:o
 
True, maar de vraag was per persoon en dan vind ik zelfs voor all inclusive 1500euro pp aardig wat.

Ik ga ondanks de all inclusive toch vaak wel een paar keer uit eten en boek nog wat tripjes..1000euro extra geven we zo maar uit dan..:o

1000€ extra uitgeven tijdens een all-inclusive reis?? What the actual fuck?? :eek: Waarom boek je dan all-inclusive man? :D Ben benieuwd hoe ik dat ga doen, als mijn meiden het huis uit zijn...Ga ik geen all-inclusive meer doen denk ik. Lekker op de bonnefooi :thumb:
 
:eating: + :zuip: buiten het hotel + excursies (quad rijden, boottocht, cultuur dingen)

Ohja...daar had ik niet echt aan gedacht. Wij doen dat niet veel, maar bijvoorbeeld van die waterscooters, boottochten enzo zitten daar inderdaad niet bij. Tel er dan max een paar honderd € bij op. Buiten het hotel eten en drinken gebeurt praktisch niet, dus reken ik niet mee...
 
Ik ben ook naar Thailand geweest, maar ben dan toch iets teveel een luxe paard..het ging mij allemaal wel iets meer kosten, maar als je echt als backpacker gaat rondreizen moet het wel lukken voor 2k
Vijf jaar geleden gedaan en kostte uiteindelijk 2500 voor 2, vliegtuig inbegrepen. Zonder leuke dingen te moeten overslaan.
 
Dan moet je naar Lanzarote! Dat is vulkanisch... :D

Ik heb daar toevallig dit jaar naar gekeken...Kroatië is duur!! Heb wel naar all-inclusive gekeken. Maar hoor er wel hele goede verhalen over, qua natuur en hoe mooi het land is.

Lekker scherp weer hoor :D

Ja het schijnt er prachtig te zijn, maar ik vind het ergens wel fijn als ik de taal een beetje spreek, of dat ze in het bestemmingsland in elk gevoel 1 van de talen die ik spreek ook machtig zijn. Weet niet of het terecht is, maar dat is o.a. een reden waarom ik niet zo happig ben op Kroatië.

Valt me trouwens op dat veel mensen hier voor alleen hun reis al 1500euro p.p voor 10 dagen uitgeven. Ik vind dat best een hoop, zeker gezien er op vakantie nog kosten bovenop komen.

Zijn jullie allemaal van die luxe paardjes of hebben jullie de volledige kosten van de vakantie meegenomen in het stemmen?

Het is ook een beetje een gemiddelde.. Zo kunnen we prima 15 dagen voor € 1.200,00 ergens verblijven en dan aan ontbijt, lunch, diner, zuipen, toegangskaartjes voor feestjes, scootertje etc., etc. toch al snel € 2.500,00-3.000,00 uitgeven :o

All-inclusive misschien?

Ik snap dat ook nooit. Ik ga nooit all inclusive, boek vaak vlucht en hotel apart, kga elke dag meerdere keren uit eten, huur motorscooter gedurende de hele vakantie, doen van alles en nog wat.

En geef uiteindelijk 30 tot 40 eu per persoon per dag uit.

Voor thailand is het budget 2k en dat is voor een maand inclusief vlucht en binnenlandse vluchten (en verblijf).

Het is natuurlijk ontzettend persoonsgebonden wat een groot budget is en ligt ook een beetje aan het inkomen van het bewuste huishouden. Daarnaast worden de kosten ook bepaald door de bestemming en hetgeen je er wel of niet van plan bent om te gaan doen. Wij verkiezen ook een regel het lekker allemaal zelf vakantie boven all inclusive. Maar omdat de laatste jaren toch het gevoel ons bekruipt dat we compleet gesloopt zijn na de vakantie door al dat geregel (je moet thuis en op het werk altijd al alles regelen), kwamen we op het idee om eens een dikke all inclusive te boeken zodat we een keer echt alles los kunnen laten. Of het ook gaat werken weten we als we terug zijn :D

Vergis je niet in de mensen die gebonden zijn aan hoogseizoen met (jonge) kinderen. Ik heb 2 dochters van 15 en 18 die nog meegaan, maar wel gewoon volwassen tarieven betalen...maar ben afhankelijk van schoolvakanties :eek:

En mijn stem was inderdaad bedrag per persoon voor volledige vakantie...Bij All-inclusive heb ik praktisch geen uitgaven meer, naast de uitgaven op vliegvelden en sporadisch buiten het complex eten ;)

Tja moet je maar geen kinderen nemen, echt-zo-zonde-geld! :haha:

Zelfs met all inclusive geef ik voor 10 dagen vaak geen 1500euro aan enkel de vakantie uit.

Echter houdt voor mij all inclusive niet in dat ik verder geen geld meer uitgeef...helaas.

Ik ben ook naar Thailand geweest, maar ben dan toch iets teveel een luxe paard..het ging mij allemaal wel iets meer kosten, maar als je echt als backpacker gaat rondreizen moet het wel lukken voor 2k pp


Aha..dan had ik ook wel wat meer kunnen invullen:roflol:
True, maar de vraag was per persoon en dan vind ik zelfs voor all inclusive 1500euro pp aardig wat.

Ik ga ondanks de all inclusive toch vaak wel een paar keer uit eten en boek nog wat tripjes..1000euro extra geven we zo maar uit dan..:o

Ja het ligt helemaal aan wat je wensen zijn all inclusive. En die resorts in de moslimlanden zijn nu eenmaal een stuk voordeliger voor dezelfde luxe als je krijgt in de EU voor een pak meer geld. Aangezien wij toch nooit all inclusive zijn geweest, dachten we dan gaan we nu wel balls out :eyebrow:

1000€ extra uitgeven tijdens een all-inclusive reis?? What the actual fuck?? :eek: Waarom boek je dan all-inclusive man? :D Ben benieuwd hoe ik dat ga doen, als mijn meiden het huis uit zijn...Ga ik geen all-inclusive meer doen denk ik. Lekker op de bonnefooi :thumb:
Hahaha, all inclusive betekent voor ons ook niet 10 dagen op je gat liggen in het resort hoor, ik zou gillend gek worden denk ik :o

Ohja...daar had ik niet echt aan gedacht. Wij doen dat niet veel, maar bijvoorbeeld van die waterscooters, boottochten enzo zitten daar inderdaad niet bij. Tel er dan max een paar honderd € bij op. Buiten het hotel eten en drinken gebeurt praktisch niet, dus reken ik niet mee...
Dat is nog voordelig man! Doe je goed met kinderen erbij ;)
 
Niemand van het backpacken? Ben drie weken geleden terug gekomen uit de Filipijnen dus moet weer even wachten. :treuren:

Ben niet echt een luxe paardje.Ga liever op avontuur. Ik ga meestal ook niet feesten. Ben na één drankje al dizzy. :roflol: Scheelt igg op kosten. Iets van 2k uitgegeven in totaal voor bijna 3 weken. Inclusief 4 binnenlandse vluchten en een dure meerdaagse boottrip. (En ik was alleen :tanden:, anders had het mij ook wel paar honderd euro gescheeld). Mijn goedkoopste accomodatie was 5 euro, maar iets extra's gegeven omdat ik me wat schuldig voelde; de super lieve mevrouw uit de homestay had haar beste kamer aan mij gegeven. Soort van on a budget, maar nergens in een hostel geslapen.

Nog geen nieuwe bestemming op het oog.


:trollface:

En nog eentje omdat het buiten vriest.
iw17vn.jpg

Zolang ik het financieel kan toelaten bewaar ik de lange reizen voor een verre bestemming. ik ben altijd erg nieuwsgierig geweest naar niet-westerse culturen. Korte stedentripjes doe ik wel bijna altijd in Europa! Het liefst mijd ik de meer toeristische bestemmingen.
 

Bijlagen

forum.bodybuilding.nl (5).mp4
400,7 KB · Weergaven: 180

Niemand van het backpacken? Ben drie weken geleden terug gekomen uit de Filipijnen dus moet weer even wachten. :treuren:

Ben niet echt een luxe paardje.Ga liever op avontuur. Ik ga meestal ook niet feesten. Ben na één drankje al dizzy. :roflol: Scheelt igg op kosten. Iets van 2k uitgegeven in totaal voor bijna 3 weken. Inclusief 4 binnenlandse vluchten en een dure meerdaagse boottrip. (En ik was alleen :tanden:, anders had het mij ook wel paar honderd euro gescheeld). Mijn goedkoopste accomodatie was 5 euro, maar iets extra's gegeven omdat ik me wat schuldig voelde; de super lieve mevrouw uit de homestay had haar beste kamer aan mij gegeven. Soort van on a budget, maar nergens in een hostel geslapen.

Nog geen nieuwe bestemming op het oog.


:trollface:

En nog eentje omdat het buiten vriest.
iw17vn.jpg

Zolang ik het financieel kan toelaten bewaar ik de lange reizen voor een verre bestemming. ik ben altijd erg nieuwsgierig geweest naar niet-westerse culturen. Korte stedentripjes doe ik wel bijna altijd in Europa! Het liefst mijd ik de meer toeristische bestemmingen.
Wow! Die walvishaai(?)! Supermooi, heb de Filipijnen op mijn wishlist gezet!
een treinkaartje naar Rotterdam is niet zo duur hoor :trollface:
:roflol:
 
Wow! Die walvishaai(?)! Supermooi, heb de Filipijnen op mijn wishlist gezet!
:roflol:

In Rotterdam vind je vandaag de dag bijna 200 nationaliteiten :eek: Nog meer multiculti dan dat krijg je het bijna niet.
 
Wij gaan dit jaar twee weken naar centerparcs in de Eifel. Vorig jaar voor het eerst naar Italië geweest maar aangezien mijn vriendin geen gluten mag hebben en wij geen woord Italiaans spreken was dat in veel restaurants geen heel groot succes. Daarom maar voor Duitsland gekozen omdat we ons daar goed verstaanbaar kunnen maken. Hebben lekker een VIP huisje met sauna en alles er op en aan. Helaas zitten we dit jaar wel aan het hoogseizoen vast omdat mijn vriendin weer een studie gaat volgen maar dat is ff niet anders. Hebben er nu al zin in :-)
 
Mooie omgeving, ben er in het verleden ook een aantal keer geweest maar dan in het off-season.
Lekker eten beneden in het dorpje en, als je auto of motorliefhebber bent, bezoek zeker de Nordschleiffe. Of heb je dat toevallig al op de planning staan?

18 maart weer de eerste dag toeristenfahrten, ik ben erbij :p
 
Staat niet op de planning, hoewel ik er best een rondje wil racen met de v70 :)
 
Niemand van het backpacken?
Ja, ga elk jaar met m'n vriend een week of 3-4 weg.

Vooral Cambodja en Sri Lanka blijven me bij. Allebei fantastische natuur, enorm gastvrij en 1001 dingen te zien en doen. Heel makkelijk reizen ook met het openbaar vervoer, met een beetje geluk vragen mensen of je bij hen thuis wil komen eten of overnachten zonder bijbedoelingen (in tegenstelling tot Vietnam bijvoorbeeld, waar men toeristen vooral als wandelende ATM ziet).

Cambodja is wel een echt derdewereldland, en dat merk je heel snel als je eens van de klassieke paadjes afwijkt. Sri Lanka staat duidelijk wat sterker, maar we zagen er enkele jaren geleden nauwelijks andere toeristen. Als je alleen reist met de bedoeling om er andere backpackers te leren kennen, zou ik het persoonlijk niet aanraden. Anderzijds is de mix van hindoeïsme en boeddhisme in Sri Lanka echt cool (denk bv aan disco-boeddha's) en vond ik het eten er net iets lekkerder. Elke week is er ook wel een feest of optocht. Cambodja is heel sereen en basic als het op geloof aankomt, wat natuurlijk logisch is. Wel heel indrukwekkende tempels in hun eenvoud.
Tricky in Sri Lanka is dat er echt nauwelijks iemand Engels spreekt. Zorgt wel geregeld voor avonturen :roflol:
 
Back
Naar boven