MuscleMeat

Het Vakantietopic

  • Topic starter Vonk
  • Startdatum
  • Reacties 777
  • Weergaven 36K
  • Volgers 63

Onze vakantie kost gemiddeld voor een 10 daags verblijf **,** p.p.

  • € 500,00 of minder

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 750,00

    Stemmen: 2 7,7%
  • € 1.000,00

    Stemmen: 6 23,1%
  • € 1.500,00

    Stemmen: 9 34,6%
  • € 2.000,00

    Stemmen: 5 19,2%
  • € 2.500,00 of meer

    Stemmen: 2 7,7%

  • Totaal stemmers
    26
  • Deze peiling zal sluiten: .

Bezoekers in dit topic

pool-area.jpg


Ancient Sands El Gouna Egypte........nooit gedacht daar eens te komen (egypte), maar gisteravond geboekt!
 
Ziet er heerlijk uit zeg!
 
Ziet er heerlijk uit zeg!

Ja echt he! Was een beetje een spontane actie.

Zo zin in. Het is daar nu overdag zo'n 30 graden! Wind/Kitesurfen en duiken kan je daar in overvloed en ik kan gebruik maken van een gym. :lifter: Het gebied schijnt erg gericht te zijn op veiligheid en de mensen zouden daar minder opdringerig zijn. Het aftellen is in ieder geval begonnen!
 
Wanneer ga je dan?
 
De impulsieve acties zijn vaak de leukste! Het zal er ongetwijfeld gewoon veilig zijn, in tulbantia.
 
Wanneer ga je dan?

Heel snel :D;).....(is niet iets wat ik zomaar ga delen op internet, ondanks dat we iemand in huis hebben die op onze kat past).

De impulsieve acties zijn vaak de leukste! Het zal er ongetwijfeld gewoon veilig zijn, in tulbantia.

Ja dat is het zeker! Wilde er gewoon even lekker uit en aangezien mijn vriendin absoluut niet van wintersport houdt is dit natuurlijk ook wel erg lekker!:cool:
 
Heel snel :D;).....(is niet iets wat ik zomaar ga delen op internet, ondanks dat we iemand in huis hebben die op onze kat past).



Ja dat is het zeker! Wilde er gewoon even lekker uit en aangezien mijn vriendin absoluut niet van wintersport houdt is dit natuurlijk ook wel erg lekker!:cool:

Prima compromis :D
 
Jij hebt er ervaring mee dus? Ook met El Gouna toevallig? Zijn er absolute don'ts of must do's?
El gouna twijfel ik over of ik er geweest ben.

Do's: Snorkelen en/of duiken / Prive quad of buggy safari / Eventueel boottocht

Don'ts: Aggressief opstellen naar opdringere mensen in winkeltjes en netjes bedanken voor dingn als: 'Wil je mijn gastenboek tekenen in mijn shop.." of "Wil je wat drinken..is Egyptische gastvrijheid"..

In beide gevallen willen ze namelijk gewoonweg dat je wat koopt en dat gaat niet altijd even vriendelijk..:o
 
El gouna twijfel ik over of ik er geweest ben.

Do's: Snorkelen en/of duiken / Prive quad of buggy safari / Eventueel boottocht

Don'ts: Aggressief opstellen naar opdringere mensen in winkeltjes en netjes bedanken voor dingn als: 'Wil je mijn gastenboek tekenen in mijn shop.." of "Wil je wat drinken..is Egyptische gastvrijheid"..

In beide gevallen willen ze namelijk gewoonweg dat je wat koopt en dat gaat niet altijd even vriendelijk..:o

Haha gwn alpha opstellen vooral tegen opdringerige arabieren
 
Haha gwn alpha opstellen vooral tegen opdringerige arabieren
Als je graag vast wilt komen te zitten in Arabisch corruptie zou ik dat aanraden..:roflol:
 
El gouna twijfel ik over of ik er geweest ben.

Do's: Snorkelen en/of duiken / Prive quad of buggy safari / Eventueel boottocht

Don'ts: Aggressief opstellen naar opdringere mensen in winkeltjes en netjes bedanken voor dingn als: 'Wil je mijn gastenboek tekenen in mijn shop.." of "Wil je wat drinken..is Egyptische gastvrijheid"..

In beide gevallen willen ze namelijk gewoonweg dat je wat koopt en dat gaat niet altijd even vriendelijk..:o

En je vriendin vragen of ze een snoepje lusten valt daar zeker ook onder :roflol:
 
El Gouna is kunstmatig aangelegd, zeer schoon, veel water en ingericht voor touristen. Verder niet zo heel veel te doen maar om te genieten en uit te rusten is het zeer geschikt. Keertje lekker een bootje huren om rond te varen, taxi naar Hurghada (pm me maar voor het telnr van een betrouwbare taxichauffeur) zijn leuke tips.

Belangrijk woord om van verkopers af te geraken (schrijf het fonetisch): lèh=nee, galasj=genoeg, ophouden
 
Ooh sukran = bedankt maar dat gebruiken wij natuurlijk niet als tatta’s :emo:
 
Ja, ga elk jaar met m'n vriend een week of 3-4 weg.

Zo nicee! Vooral Cambodja en Sri Lanka blijven me bij. Allebei fantastische natuur, enorm gastvrij en 1001 dingen te zien en doen. Heel makkelijk reizen ook met het openbaar vervoer, met een beetje geluk vragen mensen of je bij hen thuis wil komen eten of overnachten zonder bijbedoelingen (in tegenstelling tot Vietnam bijvoorbeeld, waar men toeristen vooral als wandelende ATM ziet).

Cambodja is wel een echt derdewereldland, en dat merk je heel snel als je eens van de klassieke paadjes afwijkt. Sri Lanka staat duidelijk wat sterker, maar we zagen er enkele jaren geleden nauwelijks andere toeristen. Als je alleen reist met de bedoeling om er andere backpackers te leren kennen, zou ik het persoonlijk niet aanraden. Anderzijds is de mix van hindoeïsme en boeddhisme in Sri Lanka echt cool (denk bv aan disco-boeddha's) en vond ik het eten er net iets lekkerder. Elke week is er ook wel een feest of optocht. Cambodja is heel sereen en basic als het op geloof aankomt, wat natuurlijk logisch is. Wel heel indrukwekkende tempels in hun eenvoud.
Tricky in Sri Lanka is dat er echt nauwelijks iemand Engels spreekt. Zorgt wel geregeld voor avonturen :roflol:

Zo nice! Cambodja en Sri Lanka ben ik beide nog niet geweest. Toegevoegd aan mijn lijstje. Sri Lanka zijn mijn ouders naartoe geweest vorig jaar (groepsreis) en die vonden het ook geweldig. Dus ben er nu erg benieuwd naar. Naast Cambodja en Vietnam ligt nog Laos, daar ben ik wel geweest. Ook een super land om te reizen. Alleen het openbaar vervoer was niet te best. 2 van de 3 bussen ging stuk onderweg haha en duurde ook wel even voordat die gemaakt was. Inmiddels 5 jaar geleden dus misschien,, tja in Azie heel erg misschien hebben ze er wat aan gedaan. :roflol: Het reizen in Laos was alsof je je in een dorp waande. Weer terug in Bangkok.... men wat druk oppeens..

De Filipijnen zijn ook echt een aanrader..De mensen zijn enorm vriendelijk, willen graag een praatje maken en je op weg helpen. Overal waar ik kwam was er zo veel moois te zien. Vooral voor natuurliefhebbers ideaal. De meeste toeristen die ik tegen kwam waren de Filipino's zelf. (Behalve op Palawan) Denk dat er wel honderden watervallen te vinden zijn. De stranden spierwit. Waar je niet om heen kan is de armoede. Vooral in de grote steden is dat gewoon echt een issue. In tegenstelling tot veel andere Aziatische landen spreken ze daar veel Engels, vanwege hun Amerikaans koloniale verleden. Maakt het reizen nog eenvoudiger en je kan met bijna iedereen wel een praatje maken. Ik had van huis uit ook nog wat kaartjes over Nederland meegenomen, zodat mensen ook een beeld krijgen van NL als ze vragen waar je vandaan komt. Super leuk om te geven en je krijgt er leuke reacties op!
 
In beide gevallen willen ze namelijk gewoonweg dat je wat koopt en dat gaat niet altijd even vriendelijk.

in dit soort landen moet je je wel heel goed beseffen dat elke vorm van vriendelijkheid gebaseerd is op je portemonnee

en dat je buiten dat in het beste geval maar een vieze ongelovige hond bent


(en dan de legio vrouwen die stapelverliefd terugkomen van vakantie en denken dat Achmed

echt verliefd op ze is :roflol:)
 
F.ck, ik dacht dat Achmed verliefd op MIJ was....
 
Back
Naar boven