Fitness Seller

Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Bezoekers in dit topic

Anoniem_1989_9

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
6.231
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Een frisse start dan maar!

Geachte Allen! Dit topic is bedoeld voor mensen die onzeker zijn over de oefeningen die ze doen. Heb je ze toevallig 'on tape' gezet met je mobiel of camera!? Deel ze dan met ons.

Ik maak dit topic puur omdat de begeleiding bij sommige Fitness Centra (Lees de Mijne!) Soms ver van goed is!

Dit topic is bedoel om de discussiëren en eventuele verbeteringen door te spreken!

Geen Gewhine/Gezeur/Afgezeik hier dus maar enkel serieuze praat!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik snap nog steeds niet waarom je met die gewichten rond gaat lopen.
En er is al een topic voor in de pl sectie. Kan je gewoon je filmpjes kwijt.
 
Ik vindt die squat zeer onstabiel en dat is wel het minste dat ik kan zeggen. Zoals jij te werk gaat is het enkel wachten op een ernstige blessure vrees ik. Probeer meer stabiliteit in je squat te krijgen.
Die flyes zijn goed vindt ik en die skullcrusher zoals jij het noemt (ik ken het als lying triceps press maar ja dat maakt niet uit) is ook wel goed denk ik.
Even terzijde zeggen dat ik dit wel een goed topic vindt (zolang ik zelf maar geen filmpjes moet posten;)) en ik hoop dat anderen hun commentaar voor hen houden en gewoon dit topic verlaten als het hen niet interesseert.
 
ik vind dat je van de flyes een te grote drukbeweging maakt
 
Ik vindt die squat zeer onstabiel en dat is wel het minste dat ik kan zeggen. Zoals jij te werk gaat is het enkel wachten op een ernstige blessure vrees ik. Probeer meer stabiliteit in je squat te krijgen.
Die flyes zijn goed vindt ik en die skullcrusher zoals jij het noemt (ik ken het als lying triceps press maar ja dat maakt niet uit) is ook wel goed denk ik.
Even terzijde zeggen dat ik dit wel een goed topic vindt (zolang ik zelf maar geen filmpjes moet posten;)) en ik hoop dat anderen hun commentaar voor hen houden en gewoon dit topic verlaten als het hen niet interesseert.

Over de Squat ben ik het eens!

Normaal sta ik stabieler! Zelfs met 75 Kilo Lukte hij stabieler.. Net toen ik dit opnam (Die set) Viel ik iets voorover! Dus dit wist ik.. verder de uitvoering wel goed voor een FULL SQUAT? Buiten de ostabiele houding?
 
ik vind dat je van de flyes een te grote drukbeweging maakt

Oke dus armen verder buigen? dat de dumbbells meer horizontaal komen te liggen? Bedankt!
 
Squat: Te instabiel en naar mijn mening mag je iets dieper zakken. Kan er niet veel over zeggen omdat ik zelf helaas in een smith moet squatten. Daar kan je zo diep gaan als je wilt zonder naar voor/achter te vallen etc.

Flyes: Naarmate je de dumbbells laat zakken vind ik dat de hoek van je armen verslechterd. De hoek word kleiner waardoor het meer een drukoefening lijkt. Meningen hierover verschillen, probeer ze eens stricht (met een lichter gewicht) en de armen gestrekter. Kijk wat voor jou het fijnste aanvoelt.

Skullcrushers: Uitvoering ziet er goed uit. Bovenarmen goed stil, alleen vind ik dat je het gewicht wat gecontroleerder naar beneden moet laten zakken. Iets langzamer laten zakken dus.
 
Over de Squat ben ik het eens!

Normaal sta ik stabieler! Zelfs met 75 Kilo Lukte hij stabieler.. Net toen ik dit opnam (Die set) Viel ik iets voorover! Dus dit wist ik.. verder de uitvoering wel goed voor een FULL SQUAT? Buiten de ostabiele houding?

Neen is 'slechts' een parallel squat. Zoals de builders op dit forum het noemen is een full squat 'ass to the ground'.
 
Squat: Te instabiel en naar mijn mening mag je iets dieper zakken. Kan er niet veel over zeggen omdat ik zelf helaas in een smith moet squatten. Daar kan je zo diep gaan als je wilt zonder naar voor/achter te vallen etc.

Flyes: Naarmate je de dumbbells laat zakken vind ik dat de hoek van je armen verslechterd. De hoek word kleiner waardoor het meer een drukoefening lijkt. Meningen hierover verschillen, probeer ze eens stricht (met een lichter gewicht) en de armen gestrekter. Kijk wat voor jou het fijnste aanvoelt.

Skullcrushers: Uitvoering ziet er goed uit. Bovenarmen goed stil, alleen vind ik dat je het gewicht wat gecontroleerder naar beneden moet laten zakken.

Over de squat had ik al uitgelegd!

De Flyes ga ik nu veel horizontaler uitvoeren! Die hoek zal eruit moeten!

Gecontroleerder laten zakken, bedoel je daarmee langzamer?

Bedankt!
 
Db shoulder press is toegevoegd!
 
Ik heb die flyes nog eens bekeken en ik vindt ze wel goed hoor, ik stop iets vroeger zodat ze boven verder van elkaar blijven aan het einde van de beweging. Dit is kwestie van de spanning op de borstspieren te houden (continuous tension principe) want we mogen niet vergeten dat dit een isolatieoefening is en ze dus met minder gewicht en met perfecte sT mag uitgevoerd worden.
 
squat is niet full
de laatste 2 zijn zelf net boven parallel als ik het goed zie (camerastand is ook niet optimaal)
 
squat is de ideale diepte imo maar onstabiel maar dat weet je zelf ook wel.De skulls zijn heel goed, ze hoeft zelfs niet heel strikt uitgevoerd te worden ,onderarmen mogen zeker meedoen,zoveel te zwaarder kan je gaan
 
Dumbbell press imo recht omhoog uitvoeren en stoppen met nog een lichte buiging in de ellebogen in plaats van ze naar binnen te laten komen. Weer het continuous tension principe.
 
flyes :armen continue gebogen houden en echt met borst duwen en de polsen zo recht mogelijk houden
 
Oke bedankt allemaal! Ik ga er direct aan werken!
 
Dumbbell press imo recht omhoog uitvoeren en stoppen met nog een lichte buiging in de ellebogen in plaats van ze naar binnen te laten komen. Weer het continuous tension principe.

edit: n/m ging over de shoulder press :o
 
dumbbell press is ook perfect ,ik zou de gewichten wel sneller omhoog duwen ,echt explosief, zo kan je meer gewicht verzetten
 
dumbbell press is ook perfect ,ik zou de gewichten wel sneller omhoog duwen ,echt explosief, zo kan je meer gewicht verzetten

Oke Thanx! Ik heb alleen wel sterk de neiging weg te glijden onder de Dumbbell Presses! Dus dan mijn rug gaat krommen! (Net als je squat) Komt dit door het gewicht dat ik hef en mijn lage lichaamsgewicht of wat?
 
Back
Naar boven