AndroidHealthClinic

Het GROTE Gitaren topic. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

een ibanez en 750 watt hartke
de box is er gewoon 1 om thuis wat te spelen
 
Heb even een fotootje genomen van m'n gear, de kleuren zijn niet perfect, mijn folkgitaar is namelijk ook nog een beetje oranje in het midden (zo typische sunburst).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
:roflol:

dat weet ik nog zo niet, ik heb jaren elke avond gespeeld :D

yep, ik kan ook weer een foto'tje plaatsen, thanks a million weer clawfinger :bow: karma is on your way ;)

[afbeelding niet meer beschikbaar]

heb je voor je de pics maakte, nieuwe snaren laten opzetten:p
 
weinig gitaarspelers precies :(
 
zo groot vind ik die gitaren niet
 
heb een fender squier fat strat, vox valvetronics 50watt en nog een stagg akkoustische gitaar.

da staggke speelt echt zalig voor zijn prijs (150€ indertijd )
 
K*t man, vandaag naar een grote gitaarwinkel geweest, maar alles kost daar echt superveel geld, echt niet te doen. De meeste gitaren die ik mooi vond waren € 1000+
ben uiteindelijk naar huis gegaan met een gitaarriem :roflol: (had wel 1 nodig though)

Nog een vraagje, zo'n basic effect op zo'n pedaaltje (bv http://www.yerasov.ru/images/big/effect_fc1.jpg ) Hoeveel kost zoiets ongeveer? Want in die winkel was het goedkoopste 55 euro, terwijl andere effectjes tot boven de 200 opliepen :eek:
 
Ik heb een mustang stratocaster (heb ik al 13 jaar en toen was hij al 2e-hands :D) en een TCS bas... Zodra ik mn fototoestel heb zal ik pics uploaden.
 
Nog een vraagje:
Ik lees veel dingen van: "fender squier stratocaster". Wat is die squier? Is dit dan echt van fender of niet?
 
K*t man, vandaag naar een grote gitaarwinkel geweest, maar alles kost daar echt superveel geld, echt niet te doen. De meeste gitaren die ik mooi vond waren € 1000+
ben uiteindelijk naar huis gegaan met een gitaarriem :roflol: (had wel 1 nodig though)

Nog een vraagje, zo'n basic effect op zo'n pedaaltje (bv http://www.yerasov.ru/images/big/effect_fc1.jpg ) Hoeveel kost zoiets ongeveer? Want in die winkel was het goedkoopste 55 euro, terwijl andere effectjes tot boven de 200 opliepen :eek:

ja, veel goedkoper dan 50 euro zul je ze niet vinden.
anders moet je ff searchen op eBay, daar kun je eventueel nog pedaaltjes op de kop tikken van gasten die de brui gaven aan gitaarspelen.

en anders is dit wel een aanrader, voor als je niet teveel geld wil uitgeven en toch tal van effectenpedaaltjes in 1 toestel wil hebben :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

voor de prijs van 1 heel duur pedaaltje heb je er dan verschillende...
er zit zelf een drumcomputer in, zodat je met een zelfgekozen drumpatroontje kan meespelen. zo wordt gitaarspelen dubbel zo leuk :D
 
Nog een vraagje:
Ik lees veel dingen van: "fender squier stratocaster". Wat is die squier? Is dit dan echt van fender of niet?

squier is gewoon een goedkopere versie van Fender, ook degelijk materiaal maar niet zo goed als de echte 'Fender stratocaster.
 
Nog een vraagje:
Ik lees veel dingen van: "fender squier stratocaster". Wat is die squier? Is dit dan echt van fender of niet?
squier is gelijk de aldi
maar de kwaliteit is meestal nog slechter :o
 
squier is gewoon een goedkopere versie van Fender, ook degelijk materiaal maar niet zo goed als de echte 'Fender stratocaster.

squier is gelijk de aldi
maar de kwaliteit is meestal nog slechter :o

Is dit dan te vergelijk met mijn huidige gitaar? (zie enkele posts hierboven)
Is een "collins", maar ook stratocaster model...
Trouwens, wat maakt een gitaar zoveel beter? De pickups?
 
Is dit dan te vergelijk met mijn huidige gitaar? (zie enkele posts hierboven)
Is een "collins", maar ook stratocaster model...
Trouwens, wat maakt een gitaar zoveel beter? De pickups?

ja, je kan jouw gitaar ermee vergelijken.
maar hey, zeker niet slecht hoor.
heb ook nog een goedkope yamaha liggen en speel er nog dikwijls op.

idd, vooral de pickups, het hout, enz... bepalen de prijs/kwaliteit.
koop je een bekend (en dus ook duur) merk zoals gibson les paul of een fender strat, dan heb je wel iets superdegelijks in handen.
spelen veel soepeler, makkelijke handligging, klinken ook veel mooier, enz...
je krijgt er bijv. veel makkelijker harmonics enzo uit...

en nu ga ik maffen :p
 
basgitaar ook goed?

fok it, ik ga mijn bass gear lekker toch posten:hedbang:


[Afbeelding niet meer beschikbaar]


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

damn crappy tel pics

Warwick Corvette Pro, custom shop in std tuning
BC Rich Ironbird USA (old school) volledig in D

Warwick Pro Tube IV 400watt
Warwick Pro Cab 600w

Tech 21 Sansamp PSA-1 verkocht, wordt vervangen door Bass driver DI Programmable
Boss ODB-1 overdrive

snaren D'addario XL
straps Levi's leather
pics Jim Dunlop nylon, JD Jazz III, JD Tortex

instrument cables: budget spul wat werkt, want gaat bij mij toch altijd kapot
 
Nog een vraagje:
Ik lees veel dingen van: "fender squier stratocaster". Wat is die squier? Is dit dan echt van fender of niet?

Squier is idd Fender budgetspul. zijn prima gitaren, voor de beginnende speler
Zelfde geldt voor Epiphone als budgetspul van Gibson :)

Pas op voor de vele onzin imitaties van LP en strats door vage merken.

squier is gelijk de aldi
maar de kwaliteit is meestal nog slechter :o

:finger: "aldi troep" = Stagg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven