MuscleMeat

Sticky Het grote hardcore sportscholen topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Gelieve hier geen vragen te stellen of discussies te starten, dit topic is alleen bedoeld om sportschool-recensies te plaatsen!


Lijst van sportscholen en fitnesscentra voor bodybuilders en krachtatleten.
________________________________________________________________

De bedoeling van dit topic is om een overzicht te krijgen van de sportscholen die nog enigszins geschikt zijn voor bodybuilding. We weten allemaal dat het zowel in Nederland als Begië sterk achteruit gaat met de kwaliteit van de bestaande en nieuwe sportscholen / fitnesscentra als het op krachttraining aankomt. Het vinden van een sportschool met stevig en zwaar materiaal en goede begeleiding is er daarom niet eenvoudiger op geworden.

Daarom nodig ik iedereen met goede ervaringen over zijn/haar huidige sportschool uit, om deze informatie te delen met de rest. Enerzijds promoten we hierdoor de hardcore sportscholen en anderzijds helpen we collega krachtsporters de best mogelijke sportschool in de buurt te vinden, aan de hand van persoonlijke ervaringen.

Regels Van Dit Topic:

1. Geef je eigen review, niet de uitleg van de website van de sportschool, die kunnen we allemaal lezen, we willen weten wat JIJ ervan vindt.

2. Geen off-topic posts in dit topic: de bedoeling is dat dit een lijst wordt die makkelijk doorzoekbaar is, zodat recensies van fitnesscentra / sportscholen snel terug te vinden zijn. Als je meer informatie wilt, of je hebt wat vragen, stuur dan een privé-bericht naar de persoon die de post plaatste. Als de informatie nuttig is kan de plaatser zelf de extra informatie toevoegen aan zijn/haar posts.

3. Geen reclame van sportschooleigenaars: dit is een strafpunt waard, we zitten niet te wachten op nep-recensies, of overdreven positieve 'meningen'.


Ik trap af:

Waar: Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen (België)
Wie: Eurofit
Beoordeling: Dumbbells tot 50kg, voldoende halters, schijven en bankjes, goede sfeer (zeer vrij maar behulpzaam en vriendelijk).

Het lijkt me handig als het op deze manier geformuleerd wordt, maar niets houd je tegen om meer informatie te geven. :)
 
Waar: Uden, Noord brabant
Wie: Hardcore Gym.
Beoordeling:
Veel free weights, Hammer strength apparaten, wedstrijd begeleiding mogelijk.
Een no-nonsense sportschool, met muren vol met foto's van wedstrijd jongens en pro's.
Geen groepslessen, geen begeleiding voor beginners, alleen bodybuilding/krachtsport.
 
Waar: Nijmegen Holland
Wie: NKV Atlas
Beoordeling: bodybuilding, gewichtheffen en powerlifting. Veel kampioenen en goede begeleiding. Dumbbells tot en met 50kg, rond de 2000kg aan olympische schijven en rond de 10 olympische halters. 16 euro in de maand voor onbeperkt. Hele week open. http://www.nkv-atlas.nl
 
Waar: Antwerpen centrum
Wie: AAC Gym
Beoordeling: Snoepwinkel van Ijzer, dumbbells tot minstens 60kg.. Squatrek, 2 Benches, Smithmachine uiteraard :rolleyes:, ... Ben er enige Belg ma toch leuke gangsta sfeer, warme douches, een hond die rondloopt... enz..
Dat allemaal voor maar 29Eur/maand !!!!

Een echte MANNEN gym!!! (geen/amper vrouwen) ;)
 
waar: Heerenveen (centrum)
wie: Bulava
beoordeling: Dumbbells tot 55kg... 2a 3 Squatrekken, paar Benches, heel veel olimpische schijven, En maar 1 cardio apparaat;)
 
Waar: Bergum (Friesland)
Wie: fitness centrum bergum
Beoordeling: dumbbells tot 50 kgs heel veel schijven!
alleen 1 nadeel het word er met de dag mieteriger!
trainden wel veel sterke lui!
 
Ik ben recent van Hilversum naar Amsterdam-Noord verhuisd en ben dus een nieuwe sportschool wezen zoeken, na sowieso een dik half jaar niets meer gedaan te hebben. (voorheen trainde ik bij Van Hellemond in Hilversum)

Waar: Amsterdam-Noord (Waterlandplein)
Wie: Fitness World The Temple (www.thetemple.nl)
Beoordeling: in tegenstelling tot de ander sportcentra die ik in A'dam-Noord bezocht hebt, heeft men hier dumbbells tot 40 kg. Nog niet echt heel hardcore, maar in ieder geval voor mij een goed begin. Het is niet echt groot, maar de nadruk ligt wel op krachttraining en daar staan dan ook voldoende Pannata machines voor. Er zijn voldoende gewichten, barbells en dumbbells voorhanden evenals een (verouderde) Smith machine en drukbankjes. Er is overigens ook een sauna (in een zeer nette en luxe kleedkamer), die de ene dag voor de dames en de andere dag voor de heren is. Ik ben er gisteren op proefles geweest, dus kan uiteraard niets over de sfeer zeggen..maar dit wordt zeer waarschijnlijk wel mijn nieuwe sportschool. Voldoende parkeergelegenheid overigens, aangezien we in Noord nog onbetaald parkeren hebben... ;)
 
Waar: Gullegem (bij Kortrijk, WVL Belgie)
Wie: Fit4Fun
Beoordeling: Dumbbells tot 60kg, alles nieuw panatta materiaal, vriendelijk sfeertje. absoluut geen groot 'health-centrum' maar een kleine gym waarje zowel krachttraining als cardio goed kunt beoefenen...
 
wie: Total fitcenter o.l.v. Jurgen Van der weij
Waar: Hengelo (ov)
Beoordeling: Ik train er op dit moment niet maar ben hier wel begonnnen met trainen vanwege verhuizing etc. genoodzaakt om ergens ander te gaan trainen. Heb nu veel verschillende sportscholen gezien maar nooit zoals hier. Geweldige sfeer begeleiding heb ik nog nooit zo meegemaakt (oog voor iedereen die interesse heeft en door bodybuilders i.p.v. fitnessinstructeurjes). Veel wedstrijdbodybuilders en hier ook voornamelijk op gericht. Dumbbells weet ik zo niet maar ik ga er vanuit dat ze hoger gaan als 50. (Ik was nog erg slap toen ik daar begon.) Over tijdje ga ik er weer trainen ook al moet ik dan elke dag een uur fietsen daarvoor. Het is me het waard.
 
Waar: Den Haag (Zuid Holland, NL)
Wie: Kneet's Gym
Beoordeling: Zeer goed :thumbup: , dumbbells tot 70kg, Squatrack, Powerrack, Apparatuur/banken van Panatta Sport (Freeweight en Xpression line). Vooral in de avond soms redelijk tot erg druk, maar toch kun je er dan ook goed trainen, goed sfeer. Hardcore sfeer, veel grote gasten, foto`s van wedstrijd heren/dames en veel bekers.

Zie voor foto's van de gym dit topic : http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/zoals-beloofd-fotoreportage-kneets-gym-den-haag-52666/

:D
 
Waar:Rotterdam-zuid
Wie:Body improvement (Mile's Hardcore gym)
Beoordeling:C for yourself - www.bodyimprovement.nl
Ben er 1 keer geweest tot nu toe binnenkort maak ik de overstap naar deze gym. Errrugg Hardcore. Veeeeel dumbbells, powerrack, T-bar-row etc. etc.
 
waar: Malden
wie: fitnesscentrum malden (de horst dus NIET de veldschuur!!!)
beoordeling: De titel hardcore gaat iets te ver. Wel is het een gym met oud en degelijk ijzer. natuurlijk een squatrack en dumbbells tot 40kg (eventueel zelf zwaarder te schroeven)
voordeel is dat het er heel erg rustig is en er een klein vast clubje traind. dus toch nog gezellig. als je al langer traind is er geen begeleiding. de eigenares loopt er een beetje rond verder heb je van niemand last.
 
Waar:Hilversum.
Wie: Van Hellmond sport
Beoordeling:
Voordelen:
Dergelijke gym, beste van Hilversum.
Dumbbells tot 40 kg, 2 platte en 1 schuinen bench, squat rek en smith machine, T-bar en genoeg losse bankje's en anderen apperaten.
Kracht appart van de cardio.
Ruime openings tijden van 06.00-22.30. en weekend van 07.30-17.00.

Nadelen:
Geen goede legpress, staan er 2 maar zijn niet echt geschikt.
Geen hack squat.
 
Waar: Tilburg
Wie: Axis
Beoordeling:
Kleine gym in tilburg met dumbbells tot 52KG, 1 platte bank 1 schuine bench, squat reck, smith machine. Openingstijden 09:00-12:00 15:30-22:30
 
Waar: Nijmegen, Gelderland, Nederland
Wie: Noviomagum
Beoordeling: Dumbbells tot 50kg, voldoende halters, schijven en bankjes, goede sfeer (zeer vrij maar behulpzaam en vriendelijk).

Squatrek, smith machine, vrije shoulderpress, incline bench, 2 vlakke banken, 2 leg press, hack squat, 2 leg extenions, 2 leg curls, standing calf raise, seated calf raise, 2 pec deck, 3 cable crossovers, diverse press machine's, diver pulley stations, pull down, seated cable row, twist, crunch.

Dan nog wat los spul.

Ouwe meuk, wel zwaar te belasten.
35 euro voor 4 weken.
 
Waar: Almere
Wie: Spartacus gym
Beoordeling: Dumbbells tot 83kg, voldoende schijven en halters, powerrack, halterbanken, dip en chin rek en verder nog tientallen machines. Trainen overigens meerdere pro's dus voor advies ed. kun j altijd wel terecht.
 
Laatst bewerkt:
waar: Curacao, Nederlandse Antillen ( op Koraalspecht)
wie: Candido Daal ( Ryu heeft er ook getraind ;) )
Beoordeling: 9+ , zeer ruime openingstijden met een goede begeleiding door 55 jarige Bodybuild kampioen !!

:D
 
Waar: Heerlen, Limburg
Wie: Body Sport
Beoordeling: Dumbbells tot 40kg, voldoende halters, schijven en bankjes,
500 kilo aan olympische schijven goede sfeer (zeer vrij maar behulpzaam en vriendelijk).

16,50 per maand.
 
Back
Naar boven