XXL Nutrition

Het grote 'Hoe overleef ik samenwonen' topic

Bezoekers in dit topic

Julli emoeten beiden nog wat rust vinden. Dat komt wel. Maar wel je mening blijven geven en niet alles zo maar slikken.

In het begin slikken ze vaak nog wel, maar dat gaat dr na n jaar of 2 ook wel af :D :suckit:
 
belangrijker is dat zij weet wat jij doet voor haar, niet wat je laat voor haar ;)
 
Haha, ik ken dat ook van dat opruimen. Zij zegt dat ik niets opruim maar ik krijg niet eens de kans.:D
Verder moet ik zittend plassen, dan ga ik juist af en toe demonstratief staand plassen met de deur open .
 
zittend plassen haha dat vind ik een goeie!
 
Nou jongen, daar ben je mooi klaar mee. Echter, je bent niet de enige. Wellicht kan ik je een hart onder de riem steken door wat perikelen uit mijn samenwoon-avontuur te onthullen.

Met schoonmaken mag het gele doekje niet zomaar gebruikt worden; die moet namelijk éérst onder de warme kraan uitgespoeld worden. Ook als je een plasje water wil deppen ofzo. Dat doe ik dus niet meer. Of ik maak schoon op mijn manier, of niet. Dat werkt prima.

In diezelfde categorie valt het afwassen. Boeien, ik pleur die rotzooi gewoon in de spoelbak en wassen met die handel. Neen, daar is een volgorde voor. Eerst de glazen, vervolgens het bestek erin om te weken, en dan de borden enzo. Maar niets voordat je met heet water de hele mikmak voorgespoeld hebt. Echt niet, als ik afwas dan op mijn manier. Niet goed, dan droog ik wel, geen probleem.

Als ik mijn rijst afgiet, dan moet elk korreltje uit de spoelbak weg zijn. Terwijl ik vind dat dat vanzelf wel een keer weggaat.

Een dooie mug mag niet als een trofee op de muur blijven zitten totdat ie uitdroogt en vanzelf naar beneden valt en tot stof overgaat. Neen, deze unit moet direct verwijderd worden middels het beruchte gele doekje. Dat doe ik dus gewoon met mijn mouw waarna ie op de grond beland, geen geouwehoer.

Wee mijn gebeente als het licht aangaat 's ochtends, maar als de rollen omgedraaid zijn die ene keer dan maakt het niet uit dat het haar het beste geföhnd kan worden in de slaapkamer omdat daar het licht het beste is. Een bulderend godverdegodver helpt het beste.

GTST is een must, maar TopGear is uit den boze.

Altijd de eeuwige klaagzang over de momenten waarop ik wil sporten. Ja, af en toe geef ik toe aan de odol, maar meestal ga ik gewoon trainen op zaterdag- en zondagochtend. En negen van de tien keer gaat ze nog mee ook.

Daar staat tegenover dat ik gewoon een scheet laat wanneer ik daar zin in heb, en daar geen gezeik om krijg. Daar staat tegenover dat we af en toe naar een horrorfilm gaan in de bios, wat zij helemaal niet leuk vind, maar waar ze toch mee naartoe gaat. Daar staat tegenover dat ik mijn voedsel, wat 3 keer de waarde overstijgt van haar aankopen, van een gezamenlijke rekening koop. Daar staat tegenover dat ik na een avondje stappen met mijn ogen als schoteltjes thuis kan komen om 10 uur 's ochtends en dan ook nog een vers geperst sinaasappelsapje in ontvangst mag nemen. Daar staat tegenover dat ik mijn zweetschoenen lekker in huis kan laten rondslingeren zonder dat ik ze zelf hoef op te ruimen. Etc. Etc.

Moraal van het verhaal. Ja, ik pas me aan. En niet altijd van harte, maar er is ook genoeg wat ik terug krijg, als ik eerlijk ben. En dat is het hele eieren eten. Ik heb voordat ik ging samenwonen, 4 jaar in een studentenhuis gewoond en dan merk je al heel snel dat je je wel zult moeten aanpassen, maar dat je daar veel gezellgheid voor terug krijgt. Samenwonen is iets anders, maar het aanpassen is key. Al is het natuurlijk niet nodig om al je eigen principes te laten varen, maar ben vooral oprecht en ga de discussie niet uit de weg.
 
zittend plassen is geeneens zo gek. Ik woon op mezelf en doe dat altijd. Zo hoef ik niet zo vaak de wc schoon te maken, want staand spetter je altijd. Bovendien kan je dan ff wat te lezen er bij pakken of je biertje opdrinken.

Poeh, klinkt zwaar, je samenwoon ervaring. Voor jullie beiden is het belangrijk hier snel over te praten voordat het echt escaleert. Communicatie is vrijwel altijd de sleutel.
 
ik denk dat ik voorlopig niet ga samenwonen ;)
 
ik denk dat ik voorlopig niet ga samenwonen ;)

Ik weet zeker dat ik voorlopig niet wil samenwonen, veel dingen die in dit topic voorkomen heb ik al meegemaakt.

Je kan niet met ze, je kan niet zonder ze!
 
. Ik heb voordat ik ging samenwonen, 4 jaar in een studentenhuis gewoond en dan merk je al heel snel dat je je wel zult moeten aanpassen, maar dat je daar veel gezellgheid voor terug krijgt. Samenwonen is iets anders, maar het aanpassen is key. Al is het natuurlijk niet nodig om al je eigen principes te laten varen, maar ben vooral oprecht en ga de discussie niet uit de weg.

Dan kun je die gezelligheid inderdaad vergeten. De rest van je verhaal klinkt prima, versgeperste juice na het stappen en dat ze afwast, maar vooralsnog moet ik er niet aan denken. De prijs die wegwerpbestek en -servies heeft, weegt niet op tegen al dat gezeik. Ik word er oprecht bang van.
 
Hebben jullie nooit een vakantie met elkaar doorgebracht of iets.

Ik kan geen tips geven heb 2 keer samengewoond, maar dat is ook 2 keer fout gegaan. 1 keer anderhalf jaar en een keer bijna 2 jaar. Maar ja daar heb je ook weinig aan.
 
Purple, wil je met me samenwonen? Ik zorg voor geld en eten, als jij dan de hele dag met hoge hakken aan, zwetend op je bed ligt.
 
Hebben jullie nooit een vakantie met elkaar doorgebracht of iets.

Ik kan geen tips geven heb 2 keer samengewoond, maar dat is ook 2 keer fout gegaan. 1 keer anderhalf jaar en een keer bijna 2 jaar. Maar ja daar heb je ook weinig aan.
al es aan die leipe mocroflavour gedaan? :eyebrow:
 
Whaha, bro, die chick heeft je practisch gecastreerd, na 6 ****ing weken!! Damn man, ik zou helemaal gek worden.

Zowieso, hoe lang ga je al met haar? Je zal zoiets toch wel moeten hebben zien aankomen?
 
Wat je in die eerste 6 weken hebt is een aanpassing aan elkaar; tuurlijk ergert ze zich aan bepaalde dingen van jou en vise versa. Eens jullie wat langer zullen samenwonen zal je weten waar je best op let en ga je vaak die dingen automatisch doen.

Persoonlijk vind ik samenwonen met mn vriendin best leuk, mede doordat ze ALTIJD zin heeft :D
 
Kerel,

aan jou te horen ben je gewoon veel te veel thuis! Wat doe je in vredesnaam thuis als je schoonouders langskomen? Daarna moet je als je thuiskomt alles netjes opgeruimd zijn, niet dat jij ook nog eens op moet gaan ruimen. Kwestie van africhten kerel.

Nee, ff zonder gekheid. Het is altijd een kwestie van wennen en elkaar in z'n waarde laten. Gelukkig gaat het bij mij echt prima, mijn lieverd zorgt overal voor (eten, schoonmaken, was, enz) zodat ik naast mijn werk, tijd heb voor me hobby's. Respect voor mijn vrouwtje!

Verder zijn samenwoonperikelen alom aanwezig!

Mijn lieverd, doet 's avonds graag al het licht uit en kaarsjes aan, ik zie geen pest dan, hup licht aan, die dingen zitten niet voor niks aan het plafond.

Als mijn lieverd gaat afwassen, dan moet eerst alles afgespoeld worden met schoon water, alvorens je het afwast. Ik pleur het gewoon in een soppie, als er prut aanzit veeg ik het er wel af met de theedoek.

Als ik mijn kleren uittrek, dan pleur ik dat over een stoel,klaar. Nee hoor mijn lieverd ziet alles liever opgeruimd. Ga je gang.

Verder heeft bij ons alles een plekkie (volgens mijn vriendin), altijd als ik wat ergens neerleg, mijn sleutels ofzo, dan heb ik me reet nog niet gekeerd of het ligt alweer op het 'plekkie'.

Als ik mijn prakkie opheb, dan moet ik dat eerst altijd ff languit liggen laten 'zakken', zij wil gelijk afwassen...

zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen. Gelukkig begrijpt mijn vriendin al mijn onvolkomenheden perfect en doet ze het dan gewoon zelf. Zonder mokken of stoten, Lieverd je bent een kanjer!
 
Laatst bewerkt:
Zij runt het huishouden zoals haar moeder dat waarschijnlijk doet, jij hangt nog steeds de vrijgezel uit. Als je er nu niet over praat (en met oplossingen komt) zal het gedrag van beiden alleen maar erger worden.
Altijd op het moment dat ik met een paar maten en een kist bier voetbal wil kijken komen toevallig mijn schoonouders langs.
Spreek een dag af waarop jij met je maten voetbal kijkt en een andere dag waarop je schoonouders langskomen.
Tip 1: ruim wel alle zooi op na het voetbal kijken, anders vind zij dat dat maar snel afgelopen moet zijn. Laat haar ook zien dat je alles netjes opgeruimd hebt.
Tip 2: als je schoonouders langskomen, hoef je niet perse altijd aanwezig te zijn. Biedt ze zelf iets te drinken aan, keuvel een kwartiertje met ze en ga dan iets voor jezelf doen. Phreak doet dat ook als mijn moeder en komt en beiden hebben er geen problemen mee.
Tip 3: als je met je maten voetbal kijkt, nodig haar uit erbiij te komen zitten. Hoogstwaarschijnlijk doet ze dit niet, maar het feit dat je aan haar denkt wordt wel gewaardeerd. Ga in de pauze ook even naar haar toe. Doet wonderen!
Ik moet altijd alles gelijk opruimen, mag geen glas of wat dan ook laten staan.
Tja, de een is een sloddervos, de ander een netheidsfreak. Misschien kun je afspreken dat je 1 a 2 keer per dag alle glazen/borden/whatever terug brengt naar de keuken (bijvoorbeeld net voor de afwas :cool: )
Iedere dag moet er gezond gekookt worden, geen pizza's of wat dan ook meer.
Misschien is ze wel bezorgd om je en wil mbv gezond voedsel haar zorg voor jou laten blijken.
Spreek 1 dag in de week af waarop jij bepaald wat er gegeten wordt. En als dat nu junkfood is, jammer voor haar!
De rest van de week eet je samen met haar gezond.
Tip: geef zelf ook aan wat je qua gezond voedsel en bereidingswijze lekker vindt. Dat je gezond eet, wil niet zeggen dat je niet lekker hoeft te eten.
Doordeweeks krijg ik bij ieder biertje of peukie 'de blik' in de zin van moet dat nou.
Tja, ik zou daar ook niet zo blij mee zijn. Peuken stinken! En die biertjes: hoeveel drink je er en hoe vervelend word je ervan? Kom samen tot een oplossing. 1 biertje per dag moet kunnen, maar half laveloos zuipen is niet leuk voor de ander.
Tip: drink je biertjes op de dag dat je samen met je maten voetbal gaat kijken.
Iedere keer als der iemand op bezoek komt dat krijg ik het gelazer dat haar te weinig aandacht geef.
Als jij alle aandacht aan je visite besteedt en niets aan haar, kan ze jaloers worden ja.
Je hoeft op zich niet veel te doen: af en toe een aai over haar knie, een glimlach en/of knipoog naar haar (wel juist timen, anders krijg je ruzie dat je haar ouders niet serieus neemt) en klein kusje als je opstaat om drankjes te halen.
Iedere dinsdag is het ineens standaard dat haar opa en oma langskomen, nou wat een feest!
Zeg tegen haar dat je graag had gewild dat ze dit met je had afgesproken. Maak er nu geen probleem van, dat wordt alleen maar ruzie.
Neem dit nu als een gegeven en doe wat voor jezelf. Mooie dag/avond om te gaan trainen toch?
Ik mag smorgens niet teveel herrie maken als ik uit bed stap, anders wordt zij mogelijk wakker
Dit is ronduit gezeik van haar!
Het beste wat je kunt doen is samen naar bed en samen weer op (helpt bij het 'samen' gevoel). Geen gezeur over lawaai dus.
Als ze perse wil uitslapen, zal ze moeten accepteren dat jij geluid maakt bij je ochtendrituelen.
Er worden de hele week alle mogelijke 'woonprogramma's (in Holland staat een huis, samenwonen, het blok, verbouw de bek van de buurman enz.) en dat moet ik maar kijiken, maar als der dan 1 voetbal op de buis te zien is dan springt ze uit haar naad (je zou zeggen neem 2 tv's, hebben we ook, alleen is de een een 36cm pauper ding van een merk dat ik niet eens uit kan spreken en de andere is een 82cm samsung HD LCD, dus je snapt de ruzie)
Spreek dagen/tijden/programma's af waarop wie wat op welke TV kan zien.
Neem er genoegen mee dat je niet alle wedstrijden op dat grote bakbeest kan zien. En als die kleine echt een paupergeval is: vervang hem door een betere, ga niet lopen mokken!
Zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar het moeilijk typen over dit onderwerp aangezien ze zelf zo ongeveer in dezelfde kamer zit op het moment ;)
Spreek met elkaar een dag af en ga praten over wat je dwarszit. Sta open voor haar meningen en zoek compromissen (verwacht dat ook van haar).
 
Ahrg!!!!

Ik woon nu sinds 6 weken echt 'full-time' samen met mijn vriendin. Daarvoor een lange tijd steeds een paar dagen bij elkaar gelogeerd. Maar dat is godver nog niet makkelijk dat samenwonen. Op sommige dagen heb ik echt het gevoel dat ik jaren ouder ben geworden in een paar uur.

Iemand nog goede tips? Behalve dan 'niet-samenwonen'


Je moet je vriendin duidelijk maken wat haar recht is. Het aan-recht dus! Zodra ze dat weet, is samenwonen een fluitje van een cent. Ik woon al 5 jaar samen zonder problemen! (j/k over dat aanrecht, daar happen de meeste vrouwtjes naar :D)

't Zal misschien aan je vriendin liggen. Met mijn vrouwtje heb ik het eigenlijk nog nooit een probleem gevonden om samen te wonen. :)
 
Moet wel even zeggen dat het huishouden bij SlettieBettie en mij niet zo geregeld is als hierboven beschreven. We zijn allebei een stel smeerlappen, en het is altijd complete chaos. :) Plus we hebben nooit ruzie over TV kijken -- want geen TV. :D


Maar goed; als ik zo'n neurotisch teefje thuis had, dan was ik na 3 weken weg geweest.
 
Whaha, bro, die chick heeft je practisch gecastreerd, na 6 ****ing weken!! Damn man, ik zou helemaal gek worden.

Zowieso, hoe lang ga je al met haar? Je zal zoiets toch wel moeten hebben zien aankomen?
Nounou, jij brengt het onderhand als huisvredebreuk.

Wat ik al schreef: ik kwam uit een studentehuis waar de bitterballen van 3 jaar geleden nog aan de muren plakten, waar de douche als mannentoilet fungeerde op feestjes, waar werd gepoept in de vuilnisbak, en waar praktisch alle deuren al een keer uit hun voegen getrapt waren. Ja, als je dan gaat samenwonen zul je je gewoonten toch een beetje aan de kant moeten zetten.

Bovendien vind ik het wel geil als mijn vriendin ook nog eens wat doet om een beetje carrière te maken, en dat betekent heel simpel dat zij niet de enige is die wel eens wat in het huishouden doet.

Als je alleen maar wilt zuipen, feesten, schijten, snuiven, in een zwijnenstal leven en voetbal kijken, ja dan doe je er niet goed aan om samen te wonen. In elk ander geval, zul je op sommige momenten een beetje water bij de wijn moeten doen, en als opa en oma komen dan ga je toch lekker met je vrienden iets doen! Ik ga ook écht niet altijd mee op familiebezoek, ik ben gekke henkie niet.
 
Back
Naar boven