MuscleMeat

Sticky Het Honden Topic

Bezoekers in dit topic

ik dacht dat er stond: ''Het rode honden topic''
maar na nog een keer lezen zag ik wat er daadwerkelijk stond :D
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Iedere hondenliefhebber zou eigenlijk de docu pedigree dogs exposed van de BBC moeten bekijken. Heel naar en heftig, maar absoluut veel informatie die té onbekend is. Is gewoon op youtube te vinden

Wel zielig opzich. Als pup heeft dat hondje zich verbrand, waardoor hij geen lippen heeft en kale plekken. Misschien heeft dat hondje veel pijn. Ze kunnen helaas niet praten.
Ja zielig. En aan die oogjes te zien, zou hij heel goed KCS kunnen hebben. En als het mijn hond was, zou ik toch wel heel zeker willen weten dat die geen Syringomyelie zou hebben.

Dat is een aandoening die vaak laat herkend wordt, en waarbij de symptomen (zoals aan de oren krabben) vaak verkeerd geïnterpreteerd worden. Het komt bij veel Cavelier King Charles hondjes voor, maar ook steeds meer bij andere kleinschedelige hondjes zoals de Chihuahua en de Mopshond. Simpel gezegd komt de aandoening er op neer dat de schedel te klein is voor de hersentjes, en dat ze steeds extremere hoofdpijn krijgen. Heel tragisch vind ik, aangezien die hoofdpijn zo extreem wordt dat ze kermend van de pijn op de grond liggen. En aangezien mensen het aandoenlijk vinden als een hondje een klein schedeltje en dopoogjes heeft, kon daar wel eens een hele treurige trend gaan ontstaan.

2-jarige Peanut gekroond tot 'lelijkste hond ter wereld'
Geniaal dat hij Peanut heet :D
 
Iedere hondenliefhebber zou eigenlijk de docu pedigree dogs exposed van de BBC moeten bekijken. Heel naar en heftig, maar absoluut veel informatie die té onbekend is. Is gewoon op youtube te vinden


Ja zielig. En aan die oogjes te zien, zou hij heel goed KCS kunnen hebben. En als het mijn hond was, zou ik toch wel heel zeker willen weten dat die geen Syringomyelie zou hebben.

Dat is een aandoening die vaak laat herkend wordt, en waarbij de symptomen (zoals aan de oren krabben) vaak verkeerd geïnterpreteerd worden. Het komt bij veel Cavelier King Charles hondjes voor, maar ook steeds meer bij andere kleinschedelige hondjes zoals de Chihuahua en de Mopshond. Simpel gezegd komt de aandoening er op neer dat de schedel te klein is voor de hersentjes, en dat ze steeds extremere hoofdpijn krijgen. Heel tragisch vind ik, aangezien die hoofdpijn zo extreem wordt dat ze kermend van de pijn op de grond liggen. En aangezien mensen het aandoenlijk vinden als een hondje een klein schedeltje en dopoogjes heeft, kon daar wel eens een hele treurige trend gaan ontstaan.


Geniaal dat hij Peanut heet :D

Ja die hondjes worden daar speciaal op gefokt. Mensen willen een popje als hond ten koste van het dier zelf. Ik meen dat daar nu met regelgeving wel paal en perk aan wordt gesteld.
 
Ja die hondjes worden daar speciaal op gefokt. Mensen willen een popje als hond ten koste van het dier zelf. Ik meen dat daar nu met regelgeving wel paal en perk aan wordt gesteld.
The Crufts is de grootste hondenshow ter wereld. Als een hondje daarhaan mee heeft gedaan, dan is hij goud waard. Laat staan als hij gewonnen heeft ;)

En zolang ze bij The Crufts dergelijke dingen nog niet aanpakken, zal er niets aan veranderen. Komt vaak voor dat de winnaars hele treurige erfelijke aandoeningen hebben. Die reuen worden altijd als dekreu gebruikt, en krijgen idioot veel nakomelingen.

Die wetgeving is vaak makkelijk te omzeilen. Net als de verplichting om dieren te chippen: zonder een goede registratie is een chip nutteloos. En niemand komt er achter als jij foute adresgegevens en telefoonnummer op een chip plaatst. Daarnaast is die registratie heel makkelijk te wijzigen.
En in België (waar het al langer verplicht is) zie je regelmatig dat die chips eruit worden gesneden, luguber dat mensen dat doen.

---------- Toegevoegd om 14:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

http://global3.memecdn.com/uwotm8_o_2399487.jpg
Hehehehe sorry :D
 
Afscheid genomen van mijn grote lieve loebas:

24b3mnt.jpg


Beestje was ocharme 2.5jaar oud en gestorven aan maagkanteling :(
 
Wat vreselijk! Was je er niet bij of was het al snel te laat?
Gecondoleerd man..
 
Klote!! hoort het helaas vaak bij van die joekels.

sterkte!!
 
Is te snel gegaan. Gelukkig heb ik hier nog eentje rondlopen.
 
Birthday girl met haar feestmuts op :D
Gister naar de trimsalon geweest en als traktatie een kauwchip.
Vandaag 8 jaar geworden :)



30mqryd.jpg


2vt9qm9.jpg
 
  • Like
Waarderingen: mat
Hondje naar de dierenarts geweest voor waasje in haar oog. Waarschijnlijk een scheurtje in het netvlies (oid) waardoor eiwitten in haar oog lopen, hierdoor ontstaat een soort staar (ouderdoms staar of grijze staar, al zei de dierenarts dit niet zo, na wat googlen kom ik daarop uit). Niks aan te doen, grote kans dat dit alleen maar erger wordt en uiteindelijk tot blindheid van dat oog leidt.
Ze is net pas 8 jaar geworden (vanaf dan zijn honden senior) en nu al ouderdomsverschijnselen :( :(
Hoort erbij, maar het is zo vroeg..
 
Hondje volgende week puppy examen.[emoji16]
 
Back
Naar boven