Fitness Seller

Sticky Het Honden Topic

Bezoekers in dit topic

Ik ben op zoek naar een echte hond, dus dan heb ik het over akita, husky, boxer, dobermann, herders... maar moet natuurlijk met een aantal zaken rekening houden. Na alles was ik heb gelezen over honden lijkt een boxer het best te passen bij mijn situatie. De Akita x Boxer vond ik PRACHTIG maar misschien is het akita gedeelte misschien een probleem voor de vele honden die voorbij mijn huis passeren/ Om maar te zwijgen over de tientallen straatkatten.
Ik las ook op veel internationale fora dat een hond, ook een Akita, als die tussen 7u00 en 16u00 alleen thuis is, grotendeels zal slapen. En dat dit op zich geen probleem is, als je hem er voor en er na maar voldoende aandacht heeft en er veel mee rent in de tuin (grote tuinen zoals de mijne, 600 vierkante meter).
Ik heb trouwens twee poezen, waarvan de kleinste van niks bang is. Dat zou dus wel een probleem kunnen geven, niet?


belangrijkste voor het houden van honden zoals een Akita ,(en vast voor veel honden met sterke karakters)

is een consequente en dominante baas ,alleen thuis zitten voor een bepaalde periode kunnen ze heus wel ,over de omgang met andere dieren

zoals katten in huis kan ik je niets zeggen daar heb ik geen ervaring mee,


Husky zou ik never nooit nemen , het asiel zit niet voor niets vol met dit ras ,zijn werkhonden met veels teveel energie
 
belangrijkste voor het houden van honden zoals een Akita ,(en vast voor veel honden met sterke karakters)

is een consequente en dominante baas ,alleen thuis zitten voor een bepaalde periode kunnen ze heus wel ,over de omgang met andere dieren

zoals katten in huis kan ik je niets zeggen daar heb ik geen ervaring mee,


Husky zou ik never nooit nemen , het asiel zit niet voor niets vol met dit ras ,zijn werkhonden met veels teveel energie
Ja, van huskys weet ik dat deze niet zouden passen in mijn lifestyle. Tot mijn 25ste zou ik dat nog zien zitten hebben maar nu niet meer.
 
Pitbulls zijn erg mooi. Geen idee of dat een optie voor ons is. Ben ik beïnvloed door de jarenlange negatieve campagne?
 
De documentaire over die pitbulls is toch ietwat ontnuchterend. Blijkbaar kunnen ze plots "omslaan" en zelf hun geliefden aanvallen.
 
Heb zelf een oeb en zijn erg makkelijk. Als ik veel werk kan hij prima alleen zijn, even uitlaten en hij draait zelf al meteen om weer naar huis te gaan om op de bank te liggen. Maar als je hem uitdaagt om te spelen zit hij vol energie. Een mooie combi van dolle uren maar verder een rustige hond. foto niet mijn hond.

oeb.jpg
 
Ben 30 jaar honden en katten bij elkaar in huis gewend. Geeft eigenlijk nooit problemen als ze weten dat het bij de roedel hoort. Een hond in huis halen waar al katten leven is naar mijn mening makkelijker dan andersom. Geef voor de zekerheid de katten de mogelijkheid te ontsnappen aan de hond, bijvoorbeeld een deur op een (gefixeerde) kier. Een kat kan uithalen en het is dan eerder uitkijken voor de neus en ogen vd hond.
 
Zeer tof, al deze raad. Ik denk dat het een boxer zal worden. Heb er altijd al een zwak voor gehad. Ze zijn er ook gekend voor dat een kind zelf een tennisbal uit zijn muil kan trekken.
 
Hebben doorgaans veel energie is mijn ervaring. En kunnen met gemak over schuttingen springen, van horen zeggen (doen er speciale training mee). Zijn makkelijk in de omgang, speels, goed voor gezin en omgeving. Zag ze pakweg twintig jaar geleden veel meer dan nu, althans in NL. Ik zou een teef aanraden. Geen gedoe met overal tegenaan piesen. geen last met dominante reutjes en als je teef laat helpen geen last van loopsheid.
 
Hebben doorgaans veel energie is mijn ervaring. En kunnen met gemak over schuttingen springen, van horen zeggen (doen er speciale training mee). Zijn makkelijk in de omgang, speels, goed voor gezin en omgeving. Zag ze pakweg twintig jaar geleden veel meer dan nu, althans in NL. Ik zou een teef aanraden. Geen gedoe met overal tegenaan piesen. geen last met dominante reutjes en als je teef laat helpen geen last van loopsheid.
Een teef? Heb je dan geen rotzooi met de menstruatie en zo? Want heb dat eens bij een vriend thuis gezien, en overal lagen er druppels bloed op de grond. ALs mijn vrouw dat ziet, ho ho ho, dan is het gek van de dam.
 
Gewoon laten steriliseren. De ene teef heeft het meer dan de ander. Net als bij reuen, er zijn er die soort pus uit de pielemuis druppen, er constant aan willen likken, haast uitbreken zodra ze een loopse teef ruiken, er zijn er die op van alles gaan rijen. Je hebt ook reuen die vrij tam zijn. Dat weet je niet van te voren. Teven zijn over het algemeen stabieler en zoals gezegd heb je minder te duchten van dominante reuen. En welke baasjes lopen dikwijls met dominante reuen rond en hebben er onvoldoende controle over, de baasjes die het min if meer als een verlengstuk van eigen ego en/ of ter compensatie een dominante reu hebben.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon laten steriliseren. De ene teef heeft het meer dan de ander. Net als bij reuen, er zijn er die soort pus uit de pielemuis druppen, er constant aan willen likken, haast uitbreken zodra ze een loopse teef ruiken, er zijn er die op van alles gaan rijen. Je hebt ook reuen die vrij tam zijn. Dat weet je niet van te voren.
Dus iets minder heisa met een teef, die je dan op haar 7 de maand of zo laat steriliseren. Maar is dat niet een beetje wreed? Ik heb mijn kat laten steriliseren op aanraden van de huisarts: "hij is zo zwaar gekwetst door de straatkat omdat hij zijn territorium wou verdedigen. Castreren zal dit verhelpen". Maar die zelfde avond had ik zo het gevoel dat ik het
iets had ontnomen, het "vaderschap" , en dat ik dat recht eigenlijk niet had. Klinkt wat melig, maar goed.
 
Hoor je vaker, je bent niet de enige. Vooral mannen lijken dit te hebben is mijn ervaring. Vooral wanneer het om een reu gaat die dan gecastreerd gaat worden. Tja, probeer daar zo rationeel naar te kijken. Sommige reuen hoeven niet geholpen te worden, kan het gedrag zelfs verergeren of ze worden er te onderdanig van. Reuen gaan na castratie ook anders ruiken, merk je ook aan andere reutjes. Teven hebben het ook door bij reutjes die geholpen zijn.

Maar wanneer je een erg 'wilde' reu hebt die ondeugend blijft en overal op wilt duiken kan het helpen. Tegenwoordig raden ze vaak aan om eerst chemische castratie te doen zodat je effecten kunt bekijken alvorens voor het 'echie' te gaan. Ben zelf niet zo fan van al die chemische dingen maar voor veel mensen biedt dit een mogelijkheid.
 
En als jij een loopse teef hebt mag je haar wel vasthouden en rondjes zo plannen dat je zo min mogelijk loslopende reutjes tegenkomt want elke reu heeft dan interesse. In het begin van de loopsheid wilt een teef er vaak niks van weten. Tweede deel van de loopsheid gaat dat dikwijls veranderen, als er dan een reu opduikt staat de teef het toe. Gaat er dan zelfs voor staan. Om al dat gedoe voor te zijn ben ik er van om te laten helpen. Tenzij jij een nestje wilt. In het geval van een teef ben je ook de kans op gedoe met de baarmoeder voor, bijvoorbeeld kanker of ouderdomskwalen.

Maar een reu of een teef blijft een persoonlijke keus. Uit praktisch oogpunt zeg ik voor mijzelf een teef. Maar dat is aan jullie zelf.
 
En als jij een loopse teef hebt mag je haar wel vasthouden en rondjes zo plannen dat je zo min mogelijk loslopende reutjes tegenkomt want elke reu heeft dan interesse. In het begin van de loopsheid wilt een teef er vaak niks van weten. Tweede deel van de loopsheid gaat dat dikwijls veranderen, als er dan een reu opduikt staat de teef het toe. Gaat er dan zelfs voor staan. Om al dat gedoe voor te zijn ben ik er van om te laten helpen. Tenzij jij een nestje wilt. In het geval van een teef ben je ook de kans op gedoe met de baarmoeder voor, bijvoorbeeld kanker of ouderdomskwalen.

Maar een reu of een teef blijft een persoonlijke keus. Uit praktisch oogpunt zeg ik voor mijzelf een teef. Maar dat is aan jullie zelf.
Is sterilisatie geen zeer zware operatie?
 
Redelijk. Hond moet toch onder narcose. Je moet ook opletten met hoeveelheid eten geven na de operatie, stofwisseling zakt bij de hond. Bij honden met een lange vacht weleens begrepen dat de vacht anders kan worden. En er bestaat een kans op verlies van urine omdat kringspier van de blaas minder optimaal zal functioneren. Zelf niet aan de hand gehad maar het komt voor, met name in de slaap. Net als bij reuen kunnen ook teven wat feller worden na de operatie, meestal is de teef voor de operatie dan ook al wat pittiger.
 
Even deze bumpen dan maar!

Rio de Janeiro, my buddy

511796C3-5E87-4210-9361-E8806A71AECC.jpeg
 
Sticky.
 
  • Like
Waarderingen: Bonk
Back
Naar boven