Fitness Seller

Het grote I don't want to live on this planet anymore topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het gaat dieper want elk van de personages vertegenwoordigd een mythische rol, persoonlijkheid. Heeft motivaties, leert tijdens het verhaal, overkomt obstakels, of laat juist fouten zien. Nouja in het origineel dan want de minderheidsfiguren kunnen natuurlijk geen tekortkomingen hebben of iets moeten leren (wat insinueert dat ze niet al perfect waren).

Deze schrijver/reviewer weet het imho goed te benoemen wat er verloren gaat.



Ja die vraag kun je natuurlijk eerst stellen aan de woken die klassiekers willen blackwashen.

Dat Simba licht van kleur is heeft mijn white supremacy wel gevoed denk ik. Ten tijde van Mulan was ik te oud en niet meer te redden.

Oh en ik denk dat het echt woke deconstructionisme van poep schrijvers daarna kwam, misschien dat Mulan het laatste degelijk gemaakte animatieverhaal was. En/of er kunnen uitzonderingen zijn natuurlijk.
Mulan 1998 vs Mulan 2020 is overigens echt eeb enorm goed voorbeeld van moderne wokeism die het moraal van het verhaal helemaal kapotmaakt.

De struggles die Mulan 1998 had en moest overwinnen
- Je hoeft niet altijd te voldoen aan verwachtingen die aan je gesteld worden, wees jezelf en bereik succes op je eigen manier. Je kan jouw waarde ook anders bewijzen. (Verwachtingen van de cultuur over wat een vrouw in die tijd moest zijn en doen)
- Hard werken, doorzettingsvermogen en slim zijn kunnen je enorm ver brengen, ookal ben je niet van nature getallenteerd of heb je meer moeite dan anderen in dat gene wat je wilt/moet doen. (Militair worden als vrouw die overduidelijk niet zo sterk was als de mannen om haar heen)

Mulan 2020
- De maatschappij moet maar accepteren dat jij geweldig bent en het is hun fout dat ze jou anders zien.
- Je bent sterker dan iedereen door jouw natuurlijk aangeboren superkrachten, je hoeft niet te werken om iets te bereiken je bent geboren als winnaar.

Er is geen conflict meer, Mulan 2020 leert je niks. Niemand kan relativeren aan de levenslessen en de struggles uit Mulan 2020 want ze is letterlijk geboren als perfecte superheld. De film verteld je 'je bent geweldig, de anderen zijn het probleem.'

De makers van Mulan 2020 hebben het origionele verhaal van Mulan en de Mulan 1998 film fundamenteel niet begrepen.
 
Laatst bewerkt:

Ipv ze keihard aan te pakten voor diefstal gaan we ze weer eens pleasen door ze gratis spullen te geven. Man man man. Lange lat erover en deporteren.
 
De politie levert een deel van de tweewielers. Dat zijn fietsen die ooit in beslag zijn genomen en waarvoor zich geen eigenaar heeft gemeld.
Huh wat? Hebben zij nu mijn fiets gejat?
 
Het gaat dieper want elk van de personages vertegenwoordigd een mythische rol, persoonlijkheid. Heeft motivaties, leert tijdens het verhaal, overkomt obstakels, of laat juist fouten zien. Nouja in het origineel dan want de minderheidsfiguren kunnen natuurlijk geen tekortkomingen hebben of iets moeten leren (wat insinueert dat ze niet al perfect waren).

Deze schrijver/reviewer weet het imho goed te benoemen wat er verloren gaat.



Ja die vraag kun je natuurlijk eerst stellen aan de woken die klassiekers willen blackwashen.

Dat Simba licht van kleur is heeft mijn white supremacy wel gevoed denk ik. Ten tijde van Mulan was ik te oud en niet meer te redden.

Oh en ik denk dat het echt woke deconstructionisme van poep schrijvers daarna kwam, misschien dat Mulan het laatste degelijk gemaakte animatieverhaal was. En/of er kunnen uitzonderingen zijn natuurlijk.
Screenshot_20230601-190043_YouTube.jpg

:roflol:
 
Toch vraag ik me af of het soms geen psychologische gevolgen heeft.
Als je soms van die meiden tegenkomt die 'alleen donkere mannen' daten, of al die blanke single moms met bruin kindje, denk ik toch aan invloed vanuit de media.
 
Is al even geleden en ik moest even mijn mening laten vormen, maar ik zou zeggen meer van dit soort docenten graag.

Maar wat je ook van zo’n bericht op internet vind, ontslag gaat wel erg ver.
 
Als je soms van die meiden tegenkomt die 'alleen donkere mannen' daten, of al die blanke single moms met bruin kindje, denk ik toch aan invloed vanuit de media.
En als je als blanke alleen maar blanken date? :thinking:
 
Als je soms van die meiden tegenkomt die 'alleen donkere mannen' daten, of al die blanke single moms met bruin kindje, denk ik toch aan invloed vanuit de media.
Zal je kind maar wezen
 
White men seeking to join the Royal Air Force were described as "useless white male pilots" in leaked emails that expose the pressure placed on recruitment officers to improve diversity.

Al die WWII RAF pilots waren useless white males.
 
Back
Naar boven